목적지 이미지와 의료관광 태도가 몽골인의 한국 의료관광 이용의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 목적지 이미지와 의료관광 태도가 몽골인의 한국 의료관광 이용의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 위생학, 공공의학
  • destination image
  • healthcareuse
  • medical tourism
  • mongolia
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' 목적지 이미지와 의료관광 태도가 몽골인의 한국 의료관광 이용의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국의 국가적 이미지가 의료관광품질의 기대 형성에 미치는 영향
    김상만 품질경영학회지 37 (4) : 87 ~ 99 [2009]
  • 한국의 국가이미지, 관광지 인지적 및 정서적 이미지, 의료관광 이미지 간의 관계
    임정우 관광연구 28 (3) : 231 ~ 250 [2013]
  • 한국의 국가 이미지가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구
    신경수 국제지역연구 11 (2) : 259 ~ 285 [2007]
  • 의료서비스품질과 이미지가 고객만족과 재이용의사에미치는 영향에 관한 연구
    박종원 서비스경영학회지 4 (1) : 57 ~ 81 [2003]
  • 의료서비스품질 요인의 중요도-성과도 분석 -SERVQUAL을 중심으로-
    차재빈 의료경영학연구 7 (3) : 23 ~ 34 [2013]
  • 의료서비스 품질이 의료고객 만족과 지속가능한 의료관광에 미치는 영향
    이호길 관광연구 25 (3) : 279 ~ 296 [2010]
  • 의료관광의 지각된 위험이 지각된 가치와 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    정홍교 무역학회지 37 (5) : 525 ~ 549 [2012]
  • 의료관광에서 지각된 위험과 이용의도와의 관계
    한진태 대한경영학회지 26 (1) : 1 ~ 20 [2013]
  • 의료관광 인적자원 구성과 교육 프로그램 및 서비스 품질에 대한 의료기관 구성원들의 인식
    조미혜 관광학연구 35 (5) : 341 ~ 371 [2011]
  • 상품 개발을 위한 의료관광객의 선택 의도 분석 - 인터넷 정보 원천 기반
    김민철 디지털융복합연구 11 (5) : 385 ~ 394 [2013]
  • 방한일본인 관광객의 의료관광 서비스품질이 만족과 행동의도에 미치는 영향
    박은숙 관광연구 26 (4) : 487 ~ 502 [2011]
  • 국가이미지와 국가에 대한 태도 및 서비스에 대한 태도가 중국 소비자들의 외국계 서비스 이용 의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 의료서비스를 중심으로-
    장영일 경영과 정보연구 31 (2) : 173 ~ 197 [2012]
  • 국가이미지가 중국의료시장 진출에미치는 영향에 관한 연구
    김경환 병원경영학회지 12 (4) : 45 ~ 67 [2007]
  • 국가이미지 및 관광지이미지의 인식차이 비교에 관한 연구 : 방한 외국인 관광객을 대상으로
    임정우 관광연구 27 (5) : 461 ~ 478 [2012]
  • 국가 브랜드에 대한 태도가 상품 구매 의도에 미치는 영향 : 중국의 한류를 중심으로
    김유경 커뮤니케이션학 연구 16 (2) : 35 ~ 56 [2008]
  • dynamic marketing for a changing world
    Bauer RA American Marketing Association [1960]
  • Vacationscape : designing tourist regions
    Gunn CA Taylor and Francis, University of Texas [1972]
  • Tourists’ characteristics and the perceived image of tourist destinations: a quantitative analysis-a case study of Lanzarote, Spain
    Beerli A Tour Manag 25 : 623 ~ 636 - [2004]
  • Tourism: principle & practice
    Cooper C Pitman Publishing [1993]
  • Tourism marketing and management handbook
    Witt SF Prentice Hall [1971]
  • Tourism destination image, satisfaction and loyalty: a study in Ixtapa-Zihuatanejo, Mexico
    Hernandez-Lobato L Tour Geogr 8 (4) : 343 ~ 358 [2006]
  • The study on inpatient’s expectation and satisfaction of nursing service quality and revisit intention
    Seo MS Ewha Womans University [2008]
  • The study on Korean medical excellence
  • The effects of perceived interdependence on dealer attitudes
    Kumar N J Mark Res 32 : 348 ~ 356 - [1995]
  • The effects of health care center’s service quality of the human and materials and image on perceived value: moderating role of the involvement
    Park SY Hanyang University [2010]
  • The effect of Korea’s national image on purchase intention of medical tourism: focused on Japanese tourists
    Choi MG. Kyung Hee University [2009]
  • The effect of Korea’s national image and medical service image on purchase intention of medical tourism: focused on Chinese tourists
    Heo CR Jeju National University [2012]
  • Testing the role of country image in consumer choice behavior
    Han CM Eur J Mark 24 (6) : 24 ~ 40 [1990]
  • Study on relationship between the effect of selection attribute of Japanese tourist and revisit intention
    Lee JH Dong-A University [2010]
  • Structural equation modeling with Lisrel: application in tourism
    Reisinger Y Tour Manag 20 (1) : 71 ~ 88 - [1999]
  • Strategic management and marketing in the service sector
    Gronroos C [1982]
  • Statistics on international patients in Korea, 2013
  • Statistics on international patients in Korea, 2012
  • Silver bullet or voodoo statistics?: a primer for using the partial least squares data analytic technique in group and organization research
    Sosik JJ Group Organ Manag 34 (1) : 5 ~ 36 - [2009]
  • Salient factors influencing medical tourism destination choice
    Jotikasthira N Southern Cross University [2010]
  • SERVQUAL : a multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality
    Parasuraman A J Retail 64 (1) : 12 ~ 40 - [1988]
  • Risk perceptions of a mixed-image destination: the case of turkey’s first time versus repeat leisure visitors
    Karamustafa K J Hosp Mark Manag 22 (3) : 243 ~ [2013]
  • Quality measurement in health care service with SERVQUAL model
    Jang KC. Kyungpook National University [2004]
  • Quality measurement in health care service
    Kwon TH Manag Rev 3 (1) : 141 ~ 170 [1999]
  • PLS path modeling
    Tenenhaus M Comput Stat Data Anal 48 (1) : 159 ~ 205 - [2005]
  • Multivariate data analysis
    Hair JF Prentice-Hall [1998]
  • Marketing Management Analysis, Planning, Implementation and Control
    Kotler P Prentice Hall International [1997]
  • Health and wellness tourism
    Smith M Butterworth-Heine-mann [2009]
  • Globalization and healthcare: understanding health and medical tourism
    Carrera PM Expert Rev Pharmacoecon Outcomes Res 6 (4) : 447 ~ 454 [2006]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell C J Mark Res 18 (1) : 39 ~ 50 - [1981]
  • Developing countries court medical tourists
    MacReady N Lancet 369 (9576) : 1849 ~ 1850 - [2007]
  • Destination image : towards a conceptual framework
    Gallarza GM Ann Tour Res 29 (1) : 56 ~ 78 [2002]
  • Country-of-origin image: measurement and cross-national testing
    Pereira A J Bus Res 58 (1) : 103 ~ 106 - [2005]
  • Consumer behavior: theory and application
    Howard JA. Allyn & Bacon : 9 ~ 32 [1974]
  • Bias phenomena attendant to the marketing of foreign goods in the U.S
    Schooler R. J Int Bus Stud 2 : 71 ~ 80 [1971]
  • Belief, attitude, intention, and behavior : an introduction to theory and research reading
    Fishbein M Addison-Wesley [1975]
  • An assessment of the use of partial least squares structural equation modeling in marketing research
    Hair JF J Acad Mark Sci 40 (3) : 414 ~ 433 - [2012]
  • After sales service quality: views between industrial customers and service manager
    Kasper H Ind Mark Manag 18 : 199 ~ 208 - [1989]
  • A study on the effects of the factors affecting the selection of medical institute on perceived risk and switching intension
    Lee SH Kyung Hee University [2010]
  • A study on how hospital image affects people choosing hospital
    Choi MH Yonsei University [2004]
  • A research on the mutual perception about destination image and product image : emphasis on Korean and Chinese university students
    Kang HG [2007]
  • A research on relationship among regional image on Daegu, perceived medical service and purchasing intention
    Kim KH Daegu Gyeongbuk Dev Inst 11 (2) : 25 ~ 40 [2012]
  • A primer for soft modeling
    Falk RF University of Akron Press [1992]
  • A model of destination branding: integrating the concepts of the branding and destination image
    Qu H Tour Manag 32 : 465 ~ 476 - [2011]
  • A global goodness-of-fit index for PLS structural equation modeling
    Amato S Oral Communication to PLS Club, HEC School of Management, France, March 24, 2004 [2004]
  • A cross-national comparison of consumer research measures
    Parameswaran R J Int Bus Stud 18 (1) : 35 ~ 49 - [1987]
  • A comparison of Japanese and U.S. attitudes toward foreign products
    Nagashima A. J Mark 34 : 68 ~ 74 - [1970]
  • 2013 Korea medical tourism comprehensive review
  • 2012 International visitor survey