자폐스펙트럼장애 및 정서·행동장애아동의 사회적 기술 증진을 위한 로봇적용연구 동향

' 자폐스펙트럼장애 및 정서·행동장애아동의 사회적 기술 증진을 위한 로봇적용연구 동향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 고찰연구
  • 로봇
  • 사회적 기술 증진
  • 자폐
  • 정서·행동장애아동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
241 4

0.0%

' 자폐스펙트럼장애 및 정서·행동장애아동의 사회적 기술 증진을 위한 로봇적용연구 동향' 의 참고문헌

  • 텔레프리젠터 로봇을 통한 정서․행동장애 및 위기학생의 상호작용 탐색연구: 경북 N초등학교 학생들을 중심으로
    신 윤 희 정서·행동장애연구 29 (2) : 217 ~ 248 [2013]
  • 텔레프리젠스 로봇 활용 중재를 통한 정서·행동장애 위험 아동의 공감 및 조정시도에 대한 반응 연구
    신 윤 희 정서·행동장애연구 30 (3) : 123 ~ 150 [2014]
  • 정서 및 행동문제를 가진 아동과 청소년의 사회적 기술 중재에 대한 고찰
    허수연 정서·행동장애연구 26 (4) : 43 ~ 72 [2010]
  • 자폐스펙트럼장애 아동 대상의 또래 활용 중재에 대한 국내 연구 동향 분석
    장미순 정서·행동장애연구 29 (3) : 311 ~ 336 [2013]
  • 자폐범주성장애아의 사회적 기술 향상을 위한 효과적인 중재 방법 고찰(단일대상 연구를 중심으로)
    고영숙 한경근 特授敎育要求 兒童硏究 17 : 109 ~ 127 [2006]
  • 자폐범주성장애 유아의 의사표현행동 탐색 - 로봇과의 음악활동에 대한 질적 분석 -
    배민정 특수교육재활과학연구 52 (2) : 143 ~ 166 [2013]
  • 자폐범주성장애 유아의 반응 유형 탐색 - 로봇 장난감과의 상호작용에서 이루어지는 자극을 중심으로 -
    김건희 특수교육재활과학연구 50 (1) : 181 ~ 209 [2011]
  • 자폐 아동의 선호자극 선별을 위한 통합자극 로봇의 개발
    김창걸 특수교육재활과학연구 50 (2) : 353 ~ 367 [2011]
  • 자폐 범주성 장애 유아의 표현활동 학습: 로봇의 활용을 통하여
    김건희 정서·행동장애연구 28 (2) : 325 ~ 347 [2012]
  • 일반학급, 특수학급, 로봇 환경에서의 중등도 자폐성 장애 아동의 언어적 상호작용
    권정민 자폐성장애연구 13 (3) : 19 ~ 38 [2013]
  • 애니메이션에 나타난‘현대 사이보그’특성 - <공각기동대 >와 <이노센스 >를 중심으로-
    서수정 한국콘텐츠학회 논문지 7 (4) : 150 ~ 159 [2007]
  • 사이보그영화와 포스트모더니즘
    피종호 카프카 연구 16 (16) : 227 ~ 245 [2006]
  • 로봇활용 덕목프로그램이 정서ㆍ행동장애 아동의 자아존중감에 미치는 영향
    진미영 특수교육재활과학연구 52 (2) : 297 ~ 319 [2013]
  • 로봇의 소리 자극에 대한 자폐성 아동의 반응 연구
    김건희 정서·행동장애연구 25 (4) : 1 ~ 20 [2009]
  • 로봇과의 상호작용을 통한 자폐유아의 시각, 청각, 촉각에 대한 반응연구
    김건희 정서·행동장애연구 26 (4) : 371 ~ 399 [2010]
  • 로봇과 자폐 아동의 상호작용에 관한 실험 연구
    이효신 정서·행동장애연구 26 (2) : 141 ~ 168 [2010]
  • 로봇과 상호작용을 통한 자폐성 아동의 반응 연구
    김건희 정서·행동장애연구 26 (1) : 331 ~ 353 [2010]
  • 박사
    로봇 자극에 대한 자폐유아의 상호작용 연구
    구현진 정서·행동장애연구 28 (2) : 215 ~ 234 [2011]
  • 로봇 디자인을 위한 애니메이션 로봇의 메타포적 형태 고찰
    최치권 디지털디자인학연구 8 (1) : 263 ~ 272 [2008]
  • 또래로봇을 활용한 정서 및 행동장애 위험아동의 사회적 기술 증진 프로그램의 효과
    김진희 정서·행동장애연구 30 (2) : 57 ~ 89 [2014]
  • 두산백과
  • Why robots? A survery on the roles and benefits of social robots in the therapy of children with autism
    Cabibihan, J. International Journal of Social Robotics 5 (4) : 593 ~ 618 [2014]
  • Toward socially assistive robotics for augmenting interventions for children with autism spectrum disorders
    Feil-Seifer, D. Experimental robotics 2009 : 201 ~ 210 [2009]
  • The effectiveness of using a robotics class to foster collaboration among groups of children with autism in an exploratory study
    Wainer, J. Journal of Personal and Ubiquitous Computing 14 (5) : 445 ~ 455 [2009]
  • Social robots as embedded reinforcers of social behavior in children with autism
    Kim E. S. Journal of Autism and Developmental Disorders 43 (5) : 1038 ~ 1049 [2013]
  • Science in popular culture: a reference guide
    Van Riper, A. Bowdoin Greenwood Press : 10 ~ [2002]
  • Roles and functions of robots in human society. Implications from research in autism therapy
    Dautenhahn, K. Robotica 21 : 443 ~ 445 [2003]
  • Robotic assistants in therapy and education of children with autism : can a small humanoid robot help encourage social interaction skills?
    Robins, B. Robins, B. Universal Access in the Information Society 4 (2) : 105 ~ 120 [2005]
  • Promoting question-asking in school-aged children with autism spectrum disorders : effectiveness of a robot intervention compared to a human-trainer intervention
    Huskens B. Developmental Neurorehabilitation 16 (5) : 345 ~ 356 [2013]
  • Promoting interaction amongst autistic adolescents using robots, Engineering in Medicine and Biology Society (EMBC)
    Costa, S. 2010 Annual International Conference of the IEEE : 3856 ~ 3859 [2010]
  • Multimodal interactions in free game play of children with autism and a mobile toy robot
    Giannopulu, I. NeuroRehabilitation 27 (4) : 305 ~ 311 [2010]
  • Mimicking and Evaluating Human Motion to Improve the Imitation Skill of Children with Autism Through a Robot
    Fujimoto, I. International Journal of Social Robotics(IJSR) 3 (4) : 349 ~ 357 [2011]
  • Methodology & Themes of Human-Robot Interaction : A Growing Research Field
    Dautenhahn, K. International Journal of Advanced Robotic System 4 (1) : 103 ~ 108 [2007]
  • Investigating a robot as a therapy partner for children with autism
    Dautenhahn, K. Harwin, W. Werry, I. Proceedings of the European conference for the advancement of Assistive Technology (AAATE) [2001]
  • Incorporating a Robot into an Autism Therapy Team
    Goodrich, M. A. IEEE Intelligent Systems : 52 ~ 59 [2012]
  • Human-robot interaction in autism: FACE, an android-based social therapy
    Pioggia, G. Robot and Human interactive Communication, The 16th IEEE : 605 ~ 612 [2007]
  • Exploring the Use of a Mobile Robot as an Imitation Agent with Children with Low-Functioning Autism
    Duquette, A. Autonomous Robots 24 (2) : 147 ~ 157 [2008]
  • Exploring the Use of a Mobile Robot as an Imitation Agent with Children with Low-Functioning Autism
    Duquette, A. Autonomous Robots 24 : 147 ~ 157 [2008]
  • Evidence-based practices and students with autism specrum disorders
    Simpson, R. L. Focus on Autism and Other Developemental Disabilities 20 (3) : 140 ~ 149 [2005]
  • Evaluating the Response of Children with Autism to a Robot
    unknown RESNA 2001: Annual Conference Proceedings 21 (1) : 14 ~ 16 [2001]
  • Encouraging social interaction skills in children with autism playing with robots : A case study evaluation of triadic interactions involving children with autism, other people(peers and adults)and a robotic toy
    Robins, B. ENFANCE 59 (1) : 72 ~ 81 [2007]
  • Effect of interactions between a child and a robot on the imitation and praxis performance of typically devloping children and a child with autism: a preliminary study
    Srinivasan, S. M. Perceptual and Motor Skills 116 (3) : 885 ~ 904 [2013]
  • Does appearance matter in the interaction of children with autism with a humanoid robot?
    Robins, B. Interaction Studes 7 (3) : 476 ~ 512 [2006]
  • Children-robot interaction : a pilot study in autism therapy
    Kozima, H. Progress in Brain Research 164 : 385 ~ 400 [2007]
  • Can social interaction skills be taught by a social agent? The role of a robotic mediator in autism therapy
    Werry, I. Proceedings of the International Conference on Cognitive Technology [2001]
  • A survey of social interactive robots
    Fong, T. Robotics and Autonomous Systems 42 : 143 ~ 166 [2003]
  • A pilot study with a novel setup for collaborative play of the humanoid robot KASPAR with children with autism
    Wainer, J. International Journal of Social Robotics(IJSR) 6 (1) : 45 ~ 65 [2013]
  • A comparison of interactive and robotic systems in therapy and education for children with autism
    Megan, D. Proceedings of the European conference for the advancement of Assistive Technology 5th(AAATE) [2005]