호텔레스토랑 서비스품질이 호텔관계마케팅 및 호텔경영성과에 미치는 영향

논문상세정보
' 호텔레스토랑 서비스품질이 호텔관계마케팅 및 호텔경영성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • hotelperformance
  • hotelrelationshipmarketing
  • hotelrestaurantservicequality
  • 호텔 관계마케팅
  • 호텔경영성과
  • 호텔레스토랑서비스품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔레스토랑 서비스품질이 호텔관계마케팅 및 호텔경영성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 성장문화가 관계마케팅전략 및 경영성과에 미치는 영향:호텔경영형태별 조절효과를 중심으로
    이경일 호텔경영학연구 22 (5) : 151 ~ 173 [2013]
  • 호텔기업의 관계마케팅 활동이 관계 지속성에 미치는 영향에 관한 연구: 서울시내 특 1급 호텔을 대상으로
    이수범 관광연구 19 (2) : 287 ~ 302 [2004]
  • 패밀리레스토랑의 서비스품질(DINESERV)이 고객만족도 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
    정효선 외식경영연구 12 (3) : 103 ~ 124 [2009]
  • 패밀리레스토랑의 서비스품질 평가요인이 관계몰입과 재방문 의사에 미치는 영향에 관한 연구
    이장우 관광연구 24 (1) : 265 ~ 284 [2009]
  • 패밀리 레스토랑의 브랜드별 선택속성과 서비스 품질이 고객만족에 미치는 영향 연구
    최민우 호텔경영학연구 17 (2) : 35 ~ 56 [2008]
  • 패밀리 레스토랑에서 고객관계마케팅이 관계의 질과 몰입, 충성도에 미치는 영향
    황호선 호텔관광연구 10 (3) : 217 ~ 232 [2008]
  • 커피전문점의 서비스품질이 관계의 질과재방문 의도에 미치는 영향-청주지역 커피전문점을 중심으로-
    손일락 관광연구저널 25 (3) : 273 ~ 284 [2011]
  • 박사
  • 일본인 관광객이 지각하는 한식당 서비스품질이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향
    천덕희 외식경영연구 16 (6) : 223 ~ 238 [2013]
  • 외식업체 직원의 직무만족이 서비스품질,고객만족 및 고객충성도에 미치는 영향
    김기진 호텔경영학연구 22 (4) : 93 ~ 110 [2013]
  • 외식서비스품질과 고객만족, 충성도 간의 구조적 관계에서 고객가치의 매개역할에 관한 연구:20-30대 소비자를 중심으로
    이원갑 한국조리학회지 18 (3) : 121 ~ 136 [2012]
  • 서비스품질, 관계품질, 관계성과간 인과관계분석: 커피전문점을 중심으로
    강찬호 호텔관광연구 14 (4) : 187 ~ 203 [2012]
  • 서비스드 레지던스의 관계마케팅 활동이 고객의 재방문 의도에 미치는 영향
    김영중 호텔경영학연구 17 (3) : 87 ~ 101 [2007]
  • 변혁적리더십과 서번트리더십이 직무만족, 조직몰입, 서비스품질 및 고객만족에 미치는 영향 -내국인 카지노호텔 및 서울지역 특급호텔의 식음료부서를 중심으로-
    박희욱 호텔경영학연구 23 (2) : 167 ~ 194 [2014]
  • 레스토랑 서비스품질 척도 개발
    김광지 관광연구 27 (5) : 1 ~ 22 [2012]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 16. 0
    이학식 법문사 : 186 ~ 191 [2009]
  • 박사
  • Zero defections: quality comes to service
    Reichheld, F. E. Harvard Business Review 68 : 101 ~ 105 [1990]
  • When od customer contact employees satisfy customers?
    Sergeant, A. Journal of Service Research 3 (1) : 18 ~ 34 [2000]
  • What's Ahead: Astrategic look at lodgine trends
    Walker, B. H. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly : 28 ~ 34 [1993]
  • Total Quality Management, Market Orientation and Hotel Performance: The Moderating Effects of External Environmental Factors
    Wang, C. H. International Journal of Hospitality Management 31 (1) : 119 ~ 129 [2012]
  • The relationship between CRM, RM, and business performance: a study of the hotel industry in taiwan
    Wu, S. I. International Journal of Hospitality Management 31 (1) : 276 ~ 285 [2012]
  • The relationship among corporate culture, strategic orientation, and financial performance
    Han, H. J. Cornell Hospitality Quarterly 53 (3) : 207 ~ 219 [2012]
  • The effect of relationship marketing orientation on business performance in a service-oriented economy
    Sin, L. Y. M. Journal of Service Marketing 16 (7) : 656 ~ 676 [2002]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • Some new Thought on Conceptualization Perceived Service Quality : A Hierarchical Approach
    Brady, M. K. Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service quality in the malaysian fast food industry: an examination using DINESERV
    Bougoure, U. S. Service Marketing Quality 31 (2) : 194 ~ 212 [2010]
  • Service quality in restaurant operations in china: Decision and experiential oriented perspectives
    Chow, I. H. Hospitality Management 26 : 698 ~ 710 [2007]
  • Service climate and customer satisfaction in a casino hotel: An exploratory case study
    Kralj, A. International Journal of Hospitality Management 29 (4) : 711 ~ 719 [2010]
  • SPSSWIN을 위한 통계분석
    정충영 무역경영사 : 148 ~ [2001]
  • Refinement and Reas-sessment of the SERVQUAL Scale
    Parasuraman A Journal of Retailing 67 (4) : 420 ~ 450 [1991]
  • Predictors of relationship quality for luxury restaurants
    Juan, M. Journal of Retailing and Consumer Services 15 (6) : 509 ~ 515 [2008]
  • Predictors of relationship quality and relationship outcomes in luxury restaurants
    Kim, W. G. Journal of Hospitality & Tourism research 30 (2) : 143 ~ 169 [2006]
  • Predictors of relationship quality and loyalty in the chain restaurant industry
    Hyun, S. H. Cornell Hospitality Quarterly 51 (2) : 251 ~ 267 [2010]
  • Predictor of relationship quality for luxury restaurant
    Meng, J. Journal of Retailing and Consumer Service 15 (6) : 509 ~ 515 [2008]
  • Perceptions of chainse restaurant in the u. s. : what affects customer satisfactions and behavioral intention?
    Lui, Y. International Journal of Hospitality Management 28 : 338 ~ 348 [2009]
  • Lotalty: a strategic commitment
    Bowen, J. T. Cornell Hospitality Quarterly 45 (5) : 31 ~ 46 [2003]
  • Lodgserv: A Service Quality Index for the Lodging Industry
    Knutson, B. Journal of Hospitality & Tourism Research 14 (2) : 277 ~ 284 [1990]
  • Integrating customer relationship management in hotel operations: Managerial and operational implications
    Sigala, M. International Journal of Hospitality Management 24 (3) : 391 ~ 413 [2005]
  • Infiuence of institutional DINESERV on customer satisfaction, return intention and word-of-mouth
    Kim, W. G. K. International Journal of Hospitality Management 28 (1) : 10 ~ 17 [2009]
  • Hotel General Managers’ Strategic Management Process in Korea and Japan
    최정길 대한경영학회지 24 (6) : 3333 ~ 3350 [2011]
  • Franchinsing and other operating arrangement in the lodgine industry: A strategic comperison
    Dev, C. S. Hospitality Research Journal 14 (3) : 23 ~ 41 [1991]
  • Examination of the reliability and validity of an instrument for measuring servicequality of restaurants
    Kim, H. S. Journal of Foodservice 20 (6) : 280 ~ 286 [2009]
  • Enhancing service quality improvement strategies of fine dining restaurant: New insights from integrating a two phase decision making model of IPGA and DEMATEL analysis
    Cheng, C. C. International Journal of Hospitality Management 31 (4) : 1155 ~ 1166 [2012]
  • Employee and customer service perception in banks
    Schneider, B. Administrative Science Quarterly 25 (2) : 252 ~ 267 [1980]
  • Effects of relationship marketing on repeat purchase and word of mouth
    Kim, W. G. Journal of Hospitality & Tourism 25 (3) : 272 ~ 288 [2001]
  • Does restaurant performance meet customer expectations? An assessment of restaurant service quality using a modified DINESERV approach
    Markovic, S. Tourism and Hospitality Management 16 (2) : 181 ~ 195 [2010]
  • DINESERV:a tool for measuring service quality in resturants
    Stevens, P. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 36 (2) : 56 ~ 60 [1995]
  • DINESERV평가에 따른 서비스품질 만족이 행동의도에 미치는 영향 연구: 인천지역 음식점을 중심으로
    채신석 호텔관광연구 14 (3) : 159 ~ 175 [2012]
  • DINESERV를 이용한 한식당의서비스품질에 관한 연구
    김태희 외식경영연구 7 (3) : 7 ~ 26 [2004]
  • Customer satisfaction in the restaurant industry: An examination of the transaction-specific model
    Andaleeb, S. S. Journal of Service Marketing 20 (1) : 3 ~ 11 [2006]
  • Assessing service quality in Korea casual dining restaurant using DINESERV
    Kim. H. J. Journal of Foodservice Business Research 6 (1) : 67 ~ 86 [2003]
  • An Exploratory study of key variables affecting profitability in the lodging industry
    VanDyke, T. L Virginia Polytechnic Institute and State university [1985]
  • A study of the impacts of service quality of relationship quality in search experience credence service
    Hsieh, Y. C. Total Quality Management 15 (1) : 43 ~ 58 [2004]
  • A canonical correlation analysis of e-relationship marketing and hotel financial performance
    Jang, S. C. Tourism and Hospitality Research 6 (4) : 241 ~ 250 [2006]