프랜차이즈 커피전문점의 가격공정성과 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰, 브랜드 충성도간의 구조적 관계

' 프랜차이즈 커피전문점의 가격공정성과 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰, 브랜드 충성도간의 구조적 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand image
  • brand loyalty
  • brand trust
  • price fairness
  • prior knowledge
  • 가격공정성
  • 브랜드 이미지
  • 브랜드 충성도
  • 브랜드신뢰
  • 사전지식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,112 7

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' 프랜차이즈 커피전문점의 가격공정성과 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰, 브랜드 충성도간의 구조적 관계' 의 참고문헌

  • 호텔 브랜드 이미지가 고객 애호도에 미치는 영향에 관한 연구
    권혜은 경기대학교 관광전문대학원 [2003]
  • 패밀리 레스토랑의 브랜드 이미지 형성요인과 결과요인에 관한 연구
    박상희 관광연구저널 27 (4) : 281 ~ 297 [2013]
  • 판매촉진이 가격공정성, 브랜드가치, 브랜드 이미지, 및 브랜드 애호도에 미치는 영향
    전귀연 관광연구 25 (3) : 183 ~ 198 [2010]
  • 테이크아웃 커피전문점의 브랜드인식이 브랜드이미지 및 고객만족, 고객충성도에 미치는 영향
    박진영 관광연구 26 (1) : 183 ~ 199 [2011]
  • 점포속성과 점포개성이 점포선택에 미치는 영향에 관한 연구 - 쇼핑가치와 사전지식의 조절효과를 중심으로-
    박효현 마케팅관리연구 15 (1) : 139 ~ 166 [2010]
  • 외식업체의 광고가 브랜드 가치와 브랜드 태도, 브랜드 애호도에 미치는 영향 - 패밀리레스토랑, 피자전문점, 패스트푸드점을 중심으로 -
    유영진 관광연구 25 (1) : 127 ~ 146 [2010]
  • 소비자의 심리적 애호도와 제품평가에 대한 사전지식의 구조적 역할에 관한 연구
    최낙환 소비자학연구 9 (4) : 35 ~ 61 [1998]
  • 소비자 혁신 저항, 사전지식 및 광고유형이 광고태도와 구매의도에 미치는 영향
    전홍식 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (1) : 71 ~ 99 [2011]
  • 선택대안의 수와 소비자의 제품에 대한 친숙도가 점포 내 구매결정에 미치는 영향
    하환호 유통연구 11 (2) : 97 ~ 122 [2006]
  • 서비스 기업의 사회적 책임 활동이 기업이미지, 브랜드이미지, 구매의도에 미치는 영향
    홍순복 관광연구 27 (3) : 453 ~ 473 [2012]
  • 브랜드이미지가 브랜드 신뢰 및 고객만족에 미치는 영향 -의료서비스를 중심으로-
    김성수 유통경영학회지 14 (4) : 151 ~ 185 [2011]
  • 브랜드 이미지, 브랜드 신뢰 및 브랜드 애호도의 구조적 관계 - 금융브랜드 이미지를 중심으로
    안길상 광고연구 (69) : 115 ~ 137 [2005]
  • 브랜드 신뢰 구성요인과 충성행동 유형의 관계: 브랜드 역량 차이 지각의 조절효과 분석
    최순화 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (1) : 47 ~ 67 [2013]
  • 가격할인에 대한 지각된 공정성과 재 구매의도에 관한 연구 - 기존 구매자의 인지적, 감정적 반응을 중심으로 -
    김동태 소비자학연구 21 (3) : 1 ~ 27 [2010]
  • What makes a price increase seem 'fair'?
    Maxwell, S. Pricing Strategy & Practice 3 (4) : 21 ~ 27 [1995]
  • The relationship of reputation and credibility to brand success
    Herbig, P. Journal of Consumer Marketing 10 (3) : 18 ~ 24 [1993]
  • The price is unfair! A conceptual framework of price fairness perceptions
    Xia, L. Journal of Marketing 68 : 1 ~ 15 [2004]
  • The influence of price fairness on customer satifaction: an empirical test in the context of automobile purchases
    Herrmann, A. Journal of Product & Brand Management 16 (1) : 49 ~ 58 [2007]
  • The effect of consumer price consciousness on private label purchase
    Sinha, I. International Journal of Research in Marketing 16 (3) : 237 ~ 251 [1999]
  • The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships
    Garbarino, E. Journal of Marketing 63 : 70 ~ 87 [1999]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 : 81 ~ 93 [2001]
  • The Loyalty Effect : the Relationship Between Loyalty and Profits
    Reichheld, F. F. European Business Journal 12 (3) : 134 ~ 139 [2000]
  • The Effect of Product Knowledge on the Evaluation of Warranted Brands
    Blair, M. E. Psychology & Marketing 13 (5) : 445 ~ 456 [1996]
  • The Effect of Product Class Knowledge in Information Search Behavior
    Brucks, M. Journal of Consumer Research 12 : 1 ~ 16 [1985]
  • The Effect of Brand Communication and Service Quality In Building Brand Loyalty Through Brand Trust; The Empirical Research On Global Brands
    Zehir, C. Procedia Social and Behavioral Sciences 24 : 1218 ~ 1231 [2011]
  • The Commitment-Trust Theory of Relationships Marketing
    Morgan, M. R. Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • Subjective Knowledge, Search Locations, and Consumer Choice
    Moorman, C. Journal of Consumer Research 31 (3) : 673 ~ 680 [2004]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Reviving Brand Loyalty : A Re-conceptualization Within the Framework of Consumer-Brand Relationships
    Fournier, S. International Journal of Research in Marketing 14 (5) : 451 ~ 472 [1997]
  • Product familiarity and learning new information
    Johnson, E. J. Journal of Consumer Research 11 : 542 ~ 550 [1984]
  • Pricing: Making profitable decisions
    Monroe, K. B. McGraw-Hill/Irwin [1990]
  • Predictors of relationship quality for luxury restaurants
    Meung, J. Journal of Retailing and Consumer Services 15 : 509 ~ 515 [2008]
  • Perceived Price Fairness and Dual Entitlement
    Kalapurakal, R. Consumer Research 18 (1) : 788 ~ 793 [1991]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (2) : 74 ~ 94 [1995]
  • Marketing management
    Kotler, P. Prentice-Hall [1999]
  • Marketing Management: Analysis, Planing, Implementation
    Kotler, P. H. Prentice-Hall Inc [1997]
  • Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • Is a good deal always fair? Examining the concepts of transaction value and price fairness
    Xia, L. Journal of Economic Psychology 31 : 884 ~ 894 [2010]
  • Influences on consumer use of word-of-mouth recommendation sources
    Duhan, D. F. Journal of the Academy of Marketing Science 25 (4) : 283 ~ 295 [1997]
  • In search of brand image: A foundation analysis, Goldberg, M E, Gorn, G, and Pollay, RW
    Dobni, D. Advances for Consumer Research 17 : 110 ~ 118 [1990]
  • How emotions mediate the effects of perceived justice on loyalty in service recovery situations: an empirical study
    Chebat, J. C. Journal of Business Research 58 : 664 ~ 673 [2003]
  • Fairness and the Assumptions of Economics
    Kahneman, D. Journal of Business 59 (4) : 285 ~ 300 [1986]
  • Factors affecting trust in market research relationships
    Moorman, C. Journal of Marketing 57 : 81 ~ 101 [1993]
  • Evaluating structural models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Effects of Retraction of Price Promotions on Brand Choice Behavior for Variety-Seeking and Last-Purchase-Loyal Consumers
    Barbara, E. K. Journal of Marketing Research 27 (3) : 279 ~ 289 [1990]
  • Does brand trust matter to brand equity?
    Delgado-Ballester, E. Journal of Product & Brand Management 14 (3) : 187 ~ 196 [2005]
  • Dimensions of Consumer Expertise
    Alba, J. W. Journal of Consumer Research 13 : 411 ~ 454 [1987]
  • Differential effects of subjective knowledge, objective knowledge, and usage experience on decision making: An exploratory investigation
    Raju, P. S. Journal of Consumer Psychology 4 (2) : 153 ~ 180 [1995]
  • Developing Buyer-Seller Relationships
    Dwyer, R. F. Journal of Marketing 51 (2) : 11 ~ 27 [1987]
  • Decline and variability in brand loyalty
    Dekimpe, M. G. International Journal of Research in Marketing 14 (5) : 405 ~ 420 [1997]
  • Consumer perceptions of price (un)fairness
    Bolton, L. E. Journal of Consumer Research d29 : 474 ~ 491 [2003]
  • Consumer knowledge assessment
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 21 (1) : 71 ~ 82 [1994]
  • Consumer Perception of Price, Quality, and Value: A Means-Ends Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Consumer Emotional Intelligence:Conceptualiztion, Measurement, and the Prediction of Consumer Decision Making
    Kidwell, B. Journal of Consumer Research 34 (1) : 154 ~ 166 [2008]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 : 1 ~ 22 [1993]
  • Communicating experiences: A narrative approach to creating service brand image
    Padgett, D. Journal of Advertising 26 (4) : 49 ~ 62 [1997]
  • Brand Loyalty Versus Repeat Purchasing
    Jacoby, J. Journal of Marketing Research 10 : 1 ~ 9 [1973]
  • Are brands forever? How brand knowledge and relationship affect current and future purchases
    Esch, F. R. Journal of Product & Brand Management 15 (2) : 98 ~ 105 [2006]
  • Advertising exposure, loyalty, and brand purchase: A two-stage model of choice
    Tellis, G. J. Journal of Marketing Research 25 : 134 ~ 1440 [1988]
  • AMOS 구조방정식 모형분석
    김계수 SPSS아카데미 [2004]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]