컴퓨터 게임에 나타난 통치메커니즘의 표상

논문상세정보
' 컴퓨터 게임에 나타난 통치메커니즘의 표상' 의 주제별 논문영향력
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주제
  • 사회학
  • computer game
  • governmentalitystudiesofgames
  • interfaceofsovereignty
  • representationsofgoveramentalityingames
  • romanceofthreekingdoms
  • strategicsimulationgame
  • 게임통치성연구
  • 삼구지3
  • 전략시뮬레이션게임
  • 주권의인터페이스
  • 컴퓨터게임
  • 통치메커니즘의표상
  • 통치성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 컴퓨터 게임에 나타난 통치메커니즘의 표상' 의 참고문헌

  • 현대사회들의 체계
    Parsons, T 새물결 [1999]
  • 컴퓨터 게임의 이해
    최유찬 문화과학사 [2002]
  • 청소년의 컴퓨터 게임이용과 공격성 그리고 실제 비행에 관한 연구:잠재성장모형을 중심으로
    정영호 사이버커뮤니케이션학보 28 (1) : 89 ~ 125 [2011]
  • 의사소통행위이론2: 기능주의적 이성비판
    Habermas, J. 나남출판 [2006]
  • 소프트웨어가 명령한다
    Manovich, L. 커뮤니케이션북스 [2014]
  • 서술학 이론에 관한 고찰
    정옥상 불어불문학연구 26 : 327 ~ 362 [1991]
  • 서사학이란 무엇인가 : 서사물의 형식과 기능
    Prince, G 예림기획 [1985]
  • 서사학과 텍스트 이론: 토도로프에서 데리다까지
    박진 랜덤하우스중앙 [2005]
  • 사회이론의 구성: 구조/행위와 거시/미시 논쟁의 재검토
    정태석 한울아카데미 [2002]
  • 멀티미디어와 디지털 세계: 뉴미디어란 무엇인가
    이재현 커뮤니케이션북스 [2004]
  • 디지털 게임의 미학: 온라인 게임 스토리텔링
    전경란 살림 [2005]
  • 디지털 게임 스토리텔링: 게임 은하계의 뉴 패러다임
    한혜원 살림 [2005]
  • 박사
  • 기능성게임의 현황,개발 사례와 전망
    임충재 한국멀티미디어학회지 15 (2) : 1 ~ 9 [2011]
  • 거대한 전환: 우리 시대의 정치⋅경제적 기원
    Polyani, K. [2009]
  • 박사
  • The social side of gaming: a study of interaction patterns in a massively multiplayer online game
    Ducheneaut, N Paper presented at the Proceedings of the 2004 ACM conference on Computer supported cooperative work [2004]
  • The Sopranos Meets EverQuest Social Networking in Massively Multiplayer Online Games
    Jakobsson, M. Paper presented at the Proceedings of the 2003 Digital Arts and Culture [2003]
  • The Future Was Here: The Commodore Amiga
    Maher, J. The MIT Press [2012]
  • Sécurité, territoire, population: Cours au Collège de France, 1977~1978
    Foucault, M 난장 [2004]
  • Surveilleretpunir:Naissancedelaprison
    Foucault, M 나남 [1994]
  • Soziale Systeme: Grundriß einer allgemeinen Theorie Suhrkamp
    Luhmann, N. 한길사 [2007]
  • Software Takes Command
  • Social roles of players of in MMORPG guilds a social network analytic perspective
    Ang, C. S Information, Communication & Society 13 (4) : 592 ~ 614 [2010]
  • Social realism in gaming
    Galloway, A. Game Studies 4 (1) [2004]
  • Sim sin city: Some thoughts about Grand Theft Auto 3. Game Studies
  • Serious games: Games that educate, train, and inform
    Michael, D. R Cengage Learning PTR [2005]
  • Rules of play: Game design fundamentals
    Salen, K the MIT press [2004]
  • Racing the beam: The atari video computer system
    Montfort, N The MIT Press [2009]
  • Player Guild Dynamics and Evolution in Massively Multiplayer Online Games
    Chen, C, H CyberPsychology & Behavior 11 (3) : 293 ~ 301 [2008]
  • On virtual economies
  • Naissance de la biopolitique: Cours au Collège de France, 1978~1979
    Foucault, M 난장 [2004]
  • More than just ‘XP’: learning social skills in massively multiplayer online games. Interactive Technology and Smart Education
    Ducheneaut, N Interactive Technology and Smart Education 2 (2) : 89 ~ 100 [2005]
  • Measuring social dynamics in a massive multiplayer online game
    Szell, M Social Networks 32 (4) : 313 ~ 329 [2010]
  • MMORPG의 게이머 네트워크 진화 분석 : World of Warcraft의 크롤링 데이터를 중심으로
    최순욱 서울대학교 [2014]
  • MMORPG 현금거래 시장의 발생 동기와 경제적 기능
    박상우 정보과학회지 23 (6) : 42 ~ 49 [2005]
  • Ludologists love stories, too: Notes from a debate that never took place
  • Living a Virtual Life: Social Dynamics of Online Gaming. Game Studies
  • Il faut défendre la société: Cours au Collège de France, 1976
    Foucault, M 동문선 [1998]
  • First person: New media as story, performance, and game
    Aarseth, E The MIT Press : 45 ~ 55 [2004]
  • First person: New media as story, performance, and game
    Frasca, G The MIT Press : 85 ~ 94 [2004]
  • First person: New media as story, performance, and game
    Mateas, M The MIT Press : 19 ~ 34 [2004]
  • De la division du travail social
    Durkheim, E 아카넷 [2012]
  • Codename revolution: The nintendo wii platform
    Jones, S. E The MIT Press [2012]
  • Changing realities: User creation, communication, and innovation in digital worlds
    Ondrejka, C Communication, and innovation in digital Worlds [2005]