국내·외 환경분야 게이미피케이션 사례분석을 통한 공익 콘텐츠 개발 방향 연구

논문상세정보
' 국내·외 환경분야 게이미피케이션 사례분석을 통한 공익 콘텐츠 개발 방향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • developmentdirection
  • gamificationenvironmentalfield
  • gamificationmechanism
  • participation
  • realizationofpublicinterest
  • 개발방향
  • 게이미피케이션메커니즘
  • 공익실현
  • 참여
  • 환경분야게이미피케이션
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
825 0

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' 국내·외 환경분야 게이미피케이션 사례분석을 통한 공익 콘텐츠 개발 방향 연구' 의 참고문헌

  • 한국어 교육을 위한 게임화 방법론 연구
    권종산 한국게임학회 논문지 13 (1) : 61 ~ 74 [2013]
  • 재미를 위한 HCI
    윤지은 한국HCI학회 논문지 1 (1) : 63 ~ 71 [2006]
  • 사회변화를 위한 기능성 게임의 메커니즘
    이동민 한국게임학회 논문지 13 (2) : 81 ~ 98 [2013]
  • 미디어 이용과 환경 이슈에 관한 시민 참여: 인지적, 정서적 변인들의 매개과정을 중심으로
    금희조 한국언론학보 56 (4) : 5 ~ 28 [2012]
  • 미니홈피에서 나타나는 대학생들의 자기노출 및 이에 영향을 주는 요인들에 관한 연구
    이재신 한국언론학보 52 (3) : 98 ~ 121 [2008]
  • 몰입형 게임화에 따른 효과적 체험마케팅 연구 - 번트 슈미트(Bernd Schmitt)의 5가지 전략적 체험모듈을 중심으로 -
    강아영 디지털디자인학연구 13 (3) : 687 ~ 695 [2013]
  • 디지털 스토리텔링 기반의 환경 캠페인 연구
    박서은 디지털디자인학연구 11 (1) : 701 ~ 711 [2011]
  • 대체현실게임(ARG)의 스토리텔링 연구- <노르망디의 이방인 >을 중심으로-
    남승희 한국게임학회 논문지 9 (2) : 41 ~ 50 [2009]
  • 게임화(Gamification)을[실은 게임화를] 통한 브랜드 체험 전략에 관한 연구
    이수정 홍익대학교 대학원 [2013]
  • 게임화(Gamification)된 광고 플랫폼으로서 모바일 소셜네트워크게임(SNG)의 활용 - 모바일 소셜 네트워크 게임(SNG) <레스토랑스타 > 사례연구를 중심으로 -
    신지호 한국콘텐츠학회 논문지 13 (4) : 86 ~ 96 [2013]
  • 게임 제작을 통한 학습에서 학업적 자기효능감, 학습동기 및 학습태도에 대한 경로분석
    박형성 정보교육학회논문지 16 (1) : 33 ~ 40 [2012]
  • 게이미피케이션이 적용된 앱광고 수용도에 관한 연구 : 리차드 바틀의 플레이어 중심으로
    양소혜 홍익대학교 산업미술대학원 [2013]
  • 게이미피케이션에 기반한 게임 3.0 시대의변화 양상에 관한 연구- 게이미피케이션의 개념과 메커니즘을 중심으로
    정의준 한국컴퓨터게임학회논문지 26 (4) : 87 ~ 97 [2013]
  • 게이미피케이션(Gamification)의 정의와 사례분석을 통해본 앞으로의 게임시장 전망
    이동엽 디지털디자인학연구 11 (4) : 449 ~ 457 [2011]
  • 게이미피케이션 적용 웹사이트 디자인을 위한 기초연구-코드카데미 웹사이트를 중심으로-
    문준식 기초조형학연구 15 (2) : 141 ~ 151 [2014]
  • 개인기부자들의 관계의 질과 기부의도에 영향을 미치는 요인 연구
    김준회 디지털융복합연구 10 (7) : 129 ~ 139 [2012]
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  • http://www.m2research.com/gamification- 2012.htm
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  • http://www.idomin.com/?mod=news&act=article View&idx no=456919
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  • What’s mine is yours. harper Business
  • ViralLoop
    Adam penenberg Hachette [2010]
  • The four keys to fun :The psychology of engagement
  • The altruism question : Toward a social-psychological answer
    Batson, C. D. Psychology Press : 61 ~ 73 [1991]
  • The Penguin and the Leviathan: How Cooperation Triumphs over Self-Interest
    Benkler, Y. Banbi [2013]
  • The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning
    Bogost, Ian The MIT Press : 117 ~ 140 [2008]
  • The Gamification of Learning and Instruction
    Kal M., Kapp Pfeiffer : 98 ~ [2012]
  • The Concept of the Contents and ‘Humanities Contents’ : 5 ~ 27
    kim Ki Duk [2003]
  • Testing public (un)certainty of science: Media representation of global warming
    Corbett, J. B Science Communication 26 : 129 ~ 151 [2004]
  • Social capital and SNS
    Lee jea sin Korean society for journalism and communication studies, section one For SNS the research of an learning system : 61 ~ 80 [2012]
  • Social Networking
    Kim yeong Hak Pybook [2011]
  • Selfish Altruism
    Fairnington, A. John Wiley & Sons [2010]
  • Selfdetermination theory and the facilitation of intrinsic motivation
    Ryan, Richard M American Psychologist 55 (1) : 68 ~ 78 [2000]
  • SNS 이용목적이 온라인 사회적 자본에 미치는 영향에 대한 경험적 연구
    노지영 한국자치행정학보 26 (2) : 261 ~ 281 [2012]
  • Political Internet games: Engaging an audience
    Joyce Neys European Journal of Communication September 25 (3) : 227 ~ 241 [2010]
  • Play game with Social game and Gamification
    Hukada kogi vizandbiz [2012]
  • Marc, Tools for Creating Dramatic Game Dynamics
    LeBlanc Game Design Reader [2005]
  • Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy
    Putnam, Robert D. Princeton University Press [1993]
  • Loyalty 3.0 : how to revolutionize customer and employee engagement with big data and Gamification
    Rajat Paharia cheombooks [2013]
  • Is there social capital in a social network site?: Facebook use and college students’ life satisfaction, trust and participation
    Valenzuela, S. Journal of Computer-Mediated Communication 14 (4) : 875 ~ 901 [2009]
  • Investigation of the framework for sysmeatic development and evaluation of public communication campaigns
    Hong jong pil health communication research 2 (2) : 31 ~ 97 [2010]
  • Gamification: State of the art definition and utilization. Research Trends in Media Informatics
    Fabian Groh [2012]
  • Gamification by Design: Implementing Game Mechanics in Web and Mobile Apps
    Zichermann Gabe hanbitmedia [2012]
  • Gamification Marketing
    kim hyung teak yungjin.com [2013]
  • Gamification 101: An Introduction to the Use of Game Dynamics to Influence Behavior
  • GameFlow: A model for Evaluation player enjoyment in games
    Sweetser, P. ACM Comput. Entertain [2005]
  • Game on : energize your business with social media games
    John Radoff acornpub [2011]
  • Game economics
    inoue akito spectrumbooks [2012]
  • For the Fun How game thinking can revolutionize your business
    Kevin werbach Wharton digital press : 21 ~ [2012]
  • FarmVille invades the real world
  • Emerging Technologies Hype Cycle for 2013: Redefining the Relationship
    GARTNER [2013]
  • Defining Identification: A theoretical look at the identification of audiences with media characters
    Cohen, J Mass Communication & Society 4 : 245 ~ 264 [2001]
  • Components and Benefits of Online Donation Portal for enabling donations
    Kim in kyu The Korea Society of Management information Syste, 2009 the autumn academic congerence [2009]
  • A study on the intention of continuous use and flow of the user about applying Gamification to smartphone applications
    Lee su yeon Sookmyung Women's University [2013]
  • 2013 Korean Way of Thinking on the Roles of Environment : 187 ~
    Lee mi suk [2013]