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패스트 패션 브랜드에 대한 소비자 의사결정 연기의 선행변수
박혜정
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
박혜정
주제어
decisionpostponement
ongoingsearchbehavior
overchoiceconfusion
similarity confusion
선택과잉혼란
유사성혼란
의사결정연기
지속적탐색행동
참고문헌( 49)
유사주제 논문( 9)
similarity confusion 2건
decisionpostponement 1건
ongoingsearchbehavior 1건
overchoiceconfusion 1건
선택과잉혼란 1건
유사성혼란 1건
의사결정연기 1건
지속적탐색행동 1건
인용/피인용
패스트 패션 브랜드에 대한 소비자 의사결정 연기의 선 ...
' 패스트 패션 브랜드에 대한 소비자 의사결정 연기의 선행변수' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
decisionpostponement
ongoingsearchbehavior
overchoiceconfusion
similarity confusion
선택과잉혼란
유사성혼란
의사결정연기
지속적탐색행동
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
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주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
decisionpostponement
2
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overchoiceconfusion
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선택과잉혼란
2
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유사성혼란
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의사결정연기
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' 패스트 패션 브랜드에 대한 소비자 의사결정 연기의 선행변수'
의 참고문헌
패스트 패션(Fast Fashion)에 대한 고찰(제2보) - 의복 평가 기준 및 점포 선택 기준을 중심으로 -
김선희
복식문화연구 15 (5) : 888 ~ 901
[2007]
패스트 패션(Fast Fashion) 도입에 따른 패션 업계의 대응 전략 연구
임성민
복식문화연구 16 (3) : 432 ~ 443
[2008]
패스트 패션 브랜드 구매의 선행변수
박혜정
복식문화연구 21 (6) : 827 ~ 843
[2013]
패션의식, 에코 패션 소비결정, 지속적 탐색행동, 쇼핑 즐거움이 패스트 패션 브랜드 구매태도에 미치는 영향
박혜정
한국의상디자인학회지 16 (2) : 111 ~ 126
[2014]
지각된 유사성이 패션 브랜드 확장효과에 미치는 영향력에 있어서 소비자-브랜드 관계 질의 조절효과
김주현
한국의류학회지 35 (7) : 721 ~ 735
[2011]
정보기술 발전에 따른 패션산업 프로세스 혁신과 경쟁력 강화에 관한 연구-ZARA의 패스트 패션 사례를 중심으로-
강죽형
한국의류학회지 34 (1) : 1 ~ 13
[2010]
인터넷을 통한 지속적 정보탐색행동의 영향요인에 관한 연구
최미영
한국의류학회지 34 (9) : 1527 ~ 1537
[2010]
인터넷 패션 소비자의 예상된 후회와 선택의 어려움이 구매결정연기 및 구매전환의도에 미치는 영향
이은진
한국의류학회지 37 (4) : 526 ~ 539
[2013]
의복추구혜택에 따른 인터넷 구매결정 연기와 쇼핑정보이용에 관한 연구
김한나
한국의류학회지 32 (5) : 766 ~ 776
[2008]
의류브랜드 확장시 소비자 혁신성과 제품범주의 유사성에 의한 확장제품 평가차이
이영주
한국의류학회지 33 (10) : 1622 ~ 1632
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“Not manufactured or authorized by…”: Recent federal cases involving trademark disclaimers
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Zara leads the trend by marketing new merchandises twice a week all over the world
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Why do people shop?
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When more is less and less is more: The role of ideal point availability and assortment in choice
Chernev, A.
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[2003]
When mental simulation hinders behavior : The effects of process-oriented thinking on decision difficulty and performance
Thompson, D. V.
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[2009]
When Choice Is Demotivating:Can One Desire Too Much of a Good Thing?
Iyengar, S. S.
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What is enough? Satisfaction information needs
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[2007]
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Uncertainty in ethical consumer choice : A conceptual model
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The impact of eco-labels on consumers: Less information, more confusion?
Langer, A.
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[2008]
The antecedents of in-store hoarding : Measurements and application in the fast fashion retail environment. The International Review of Retail
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[2008]
Structural Equation Modeling with Amos 19 Principles and Practice
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[2010]
Marketing causes and implications of consumer confusion
Mitchell, V. W.
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[1999]
Linking sources of consumer confusion to decision satisfaction: The role of choice goals
Wang, Q.
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Hyperchoice shapes the marketplace
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Fashionomics
Reamy, D. W.
Sigmapress
[2014]
Efforts to clear the negative images of fast fashion
Chae, J. S.
HankookIlbo
Distinctive brand cues and memory for product consumption experiences
Warlop, L.
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[2005]
Customer Confusion:: The Mobile Phone Market
Turnbull, P. W.
Journal of Marketing Management 16 (1) : 143 ~ 163
[2000]
Cross-cultural generalizability of a scale for profiling consumers’ decision-making styles
Durvasula, S.
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[1993]
Consumer “confusion” of origin and brand similarity perceptions
Loken, B.
Journal of Public Policy & Marketing 5 (1) : 195 ~ 211
[1986]
Consumer search: An extended framework
Bloch, P. H.
Journal of Consumer Research 13 (1) : 119 ~ 126
[1986]
Consumer confusion & trademark infringement
Miaoulis, G.
Journal of Marketing 42 (2) : 48 ~ 55
[1978]
Consumer Confusion in Internet-based Mass Customization : Testing a Network of Antecedents and Consequences
Matzler, K.
Journal of Consumer Policy 34 (2) : 231 ~ 247
[2011]
Consumer Confusion from Own Brand Lookalikes: An Exploratory Investigation
Balabanis, G.
Journal of Marketing Management 13 (4) : 299 ~ 313
[1997]
Consumer Confusion Proneness: Scale Development, Validation, and Application
Walsh, G.
Journal of Marketing Management 23 (7) : 697 ~ 721
[2007]
Consumer Brand Confusion : A Conceptual Framework
Foxman, E. R.
Psychology & Marketing 9 (2) : 123 ~ 141
[1992]
Choose, choose, choose, choose, choose, choose, choose: Emerging and prospective research on the deleterious effects of living in consumer hyperchoice
Mick, D. G.
Journal of Business Ethics 52 (2) : 207 ~ 211
[2004]
Brand confusion: Empirical study of a legal concept
Kapferer, J. N.
Psychology & Marketing 12 (6) : 551 ~ 568
[1995]
A study onf the relationship between the fashion leadership and the characteristics of the shopping-related behavior
Kim, S. H.
Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 25 (1) : 162 ~ 172
[2001]
A structural analysis of value orientations, price perception and ongoing search behaviour : Across-cultural study of American and Korean consumers
Watchravesringkan, K.
International Journal of Consumer Studies 31 (3) : 272 ~ 282
[2007]
A new alternative to the boring fast fashions
Presian Biz
A methodology for profiling consumer's decision-making styles
Sproles, G. B.
The Journal of Consumer Affairs 20 (2) : 267 ~ 279
[1986]
' 패스트 패션 브랜드에 대한 소비자 의사결정 연기의 선행변수'
의 유사주제(
) 논문