향토음식 브랜드자산이 방문객의 장소애착과 지역태도에 미치는 영항에 관한 연구 -속초 아바이 마을 방문객들을 대상으로-

논문상세정보
' 향토음식 브랜드자산이 방문객의 장소애착과 지역태도에 미치는 영항에 관한 연구 -속초 아바이 마을 방문객들을 대상으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attitudeofhostregion
  • brand equity
  • local food
  • place attachment
  • 방문객태도
  • 브랜드자산
  • 장소애착
  • 향토음식
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
831 2

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' 향토음식 브랜드자산이 방문객의 장소애착과 지역태도에 미치는 영항에 관한 연구 -속초 아바이 마을 방문객들을 대상으로-' 의 참고문헌

  • 향토음식축제의 서비스스케이프가 행동의도에 미치는 영향 - 2011년 춘천닭갈비막국수축제를 중심으로 -
    선우영수 관광연구 27 (5) : 299 ~ 316 [2012]
  • 향토음식의 인지도 및 선호도에 관한 연구: 천안지역을 중심으로
    이정철 관광정보연구 24 : 1 ~ 22 [2006]
  • 향토음식의 스토리텔링이 브랜드태도에 미치는 영향 - 속성, 지식, 구매지역을 중심으로 -
    송영애 외식경영연구 15 (5) : 139 ~ 161 [2012]
  • 향토음식에 대한 인식 및 선호도에 관한 연구 -전북 정읍지역을 중심으로-
    문성식 관광연구저널 26 (6) : 435 ~ 445 [2012]
  • 향토음식산업의 육성방안
  • 향토음식관광의 시․공간 변화 및 관계
    박미현 관광학연구 37 (9) : 147 ~ 166 [2013]
  • 향토음식 소비동기에 따른 시장세분화에 관한 연구 - 영국인 관광객을 대상으로 -
    김영국 관광학연구 35 (5) : 373 ~ 391 [2011]
  • 테마파크 방문객의 놀이기구 관여도에 따른 지각된 대기시간의효과적인 관리방안에 관한 연구
    김용일 관광연구 29 (1) : 139 ~ 159 [2014]
  • 제주 향토음식 선택속성이 고객행동에 미치는 영향 -제주방문 관광객의 고객만족, 재방문, 구전을 중심으로
    양태석 한국식품영양과학회지 38 (5) : 636 ~ 643 [2009]
  • 전북지역 향토음식에 대한 대학생의 인지도 및 기호도에 관한 연구
    양향숙 Family and Environment Research 43 (11) : 49 ~ 58 [2005]
  • 장소마케팅과 축제연계 모형개발과 적용: 안산시를 중심으로
    이훈 관광연구저널 20 (2) : 1 ~ 18 [2006]
  • 문경시 향토음식 개발 방안에 관한 연구: 제과·제빵을 중심으로
    이재진 한국조리학회지 7 (3) : 111 ~ 127 [2001]
  • 로컬푸드 재료를 이용한 베이커리 제품이 소비자 구매의도에미치는 영향
    김지응 관광연구 29 (2) : 143 ~ 162 [2014]
  • 동굴관광지에 대한 지역주민의 태도 및 영향요인 : 지역애착과 태도이론을 중심으로
    최영희 호텔경영학연구 14 (1) : 193 ~ 216 [2005]
  • 남원 향토음식에 대한 관광객의 인지도 및 만족도
    김병숙 한국식생활문화학회지 24 (4) : 385 ~ 390 [2009]
  • 김제지역의 향토음식 개발을 통한 관광상품화 연구
    민계홍 관광연구저널 24 (3) : 295 ~ 309 [2010]
  • 경주지역 향토음식의 선택속성에 관한 연구- 별채반을 중심으로 -
    김민정 관광연구 28 (5) : 111 ~ 129 [2013]
  • 경주지역 향토음식에 대한 대학생의 인식과 기호도 조사연구
    이연정 외식경영연구 7 (1) : 157 ~ 174 [2004]
  • 경주지역 향토음식 발굴 및 개발에 대한 주민의식 연구
    이연정 한국식품조리과학회지 24 (4) : 549 ~ 559 [2008]
  • ”지방토속 향토음식의 이벤트전략이 브랜드자산에 미치는 영향-강원도 설악권 관광메뉴를 중심으로-
    김지응 안종철 관광연구저널 22 (4) : 379 ~ 397 [2008]
  • When similar do not attract tests of a prediction from the Self-Expansion model
    Aron, A. J. Personal Relationships 13 : 3897 ~ 4396 [2006]
  • Understanding Community Attitudes Towards Tourism and Host—Guest Interaction in the Urban—Rural Border Region
    Zhang, J. Tourism Geographies 8 (2) : 182 ~ 204 [2006]
  • Towards a structural model of the tourist experience
    Quan, S. Tourism Management 25 : 297 ~ 305 [2004]
  • The role of company image as brand equity
    Ross-Wooldridge, B. Corporate Communication: An International Journal 9 (2) : 159 ~ 167 [2004]
  • The new encyclopaedia britannica
    Britannica, E. Encyclopaedia Britannica Inc [1977]
  • The measurement of 'rootdness' and the prediction of attachment to home-towns in college students
    McAndrew. F. Journal of Environmental Psychology 18 (4) : 409 ~ 417 [1998]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Prentice Hall [1998]
  • Roots and routes exploring the relationship between place attachment and mobility
    Gustafason, P. Environmental and Behavior 33 (5) : 667 ~ 686 [2001]
  • Retail brand extensions: Unpacking the link between brand extension attitude and change in parent brand equity
    Dwivedi, A. Australasian Marketing Journal 21 : 75 ~ 84 [2013]
  • Place identity: Physical world and socialization of the self
    Proshansky, H. M. J. Environ. Psychol 3 : 57 ~ 83 [1983]
  • Place attachment: Conceptual and empirical questions
    Hidalgo, M. C. Journal of Environment Psychology 21 (3) : 273 ~ 281 [2001]
  • Performance consequences of brand equity management: evidence from organization in the value chain
    Baldauf, A. Journal of Product and Brand Management 12 (4) : 220 ~ 236 [2003]
  • Multidimetional customer-based brand equity and its consequences in mid-priced hotels
    Kim, W. G. Journal of Hospitality & Tourism Research 32 (2) : 235 ~ 254 [2008]
  • Modeling the brand extensions' influence on brand mage
    Salinas, E. M. Journal of Business Research 62 (1) : 50 ~ 60 [2009]
  • Measuring customer based brand equity
    Lassar, W. Journal of Consumer Marketing 12 (4) : 11 ~ 19 [1995]
  • Measuring brand equity: an evaluation of a customer-based brand equity scale
    Washburn, J. H. Journal of Marketing Theory & Practice 10 (1) : 46 ~ 61 [2000]
  • Measuring Brand Value with Scanner Data
    Kamakura, W. A. International Journal of Research in Marketing 10 (1) : 9 ~ 22 [1993]
  • Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • Linkages between tourism and food production
    Telfer, DJ Annals of Tourism Research 23 (3) : 635 ~ 653 [1996]
  • Gastronomy: a phenomennon of cultural expressionism and an aesthetic for living
    Hegarty, JA International Journal of Hospitality 20 (1) : 3 ~ 13 [2001]
  • Do we really need 'Brand Equity'?
    Feldwick, P. Journal of Brand Management 4 : 9 ~ 28 [1996]
  • Developing and validating a multidimentional consumer-based brand equity scale
    Yoo, B. Journal of Business Research 52 (1) : 1 ~ 14 [2001]
  • Consuming places: The role of food, wine and tourism in regional development
    Hall, C. M Food and Hospitality Service : 24 ~ 59 [2003]
  • Consumers' evaluation of brand portfolios
    Kwun, D. J. Hospitality Management 26 (1) : 81 ~ 97 [2007]
  • Consumer Behavior and Marketing Action
    Assael, H. Kent Publishing Company [1984]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity'
    Keller K. L. Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Community attachment and attitudes toward tourism development
    McCool, S. F. Journal of Travel Research 32 (1) : 29 ~ 34 [1994]
  • Brand equity in hospital marketing
    Kim, K. H. Journal of Tourism Research 30 (1) : 216 ~ 237 [2008]
  • Attitudes and the attitude-behavior relation: reasoned and automatic process
    Ajzen, I. European Review of Socail Psychology 11 (1) : 1 ~ 33 [2000]
  • Attachments to recreation settings: The case of rail-trail users
    Moore, R. L. Leisure Science 16 (1) : 17 ~ 31 [1994]
  • Attachment and identity as related to a place and its perceived climate
    Knez, I. Journal of Environment Psychology 25 : 207 ~ 218 [2005]
  • A customer-based method for retail equity measurement:Results of an empirical study
    Pappu, R. Journal of Retailing and Consumer Service 13 (4) : 317 ~ 329 [2006]
  • A cognitive model of customer-based brand equity for frequency purchased products: Conceptual framework and empirical results
    Punj, G. N. Journal of Consumer Psychology 14 (1) : 124 ~ 131 [2004]