논문 : 항공사 객실승무원의 직무 스트레스 및 정서적 고갈에 영향을 미치는 불량고객행동에 관한 연구: 직무 자율성의 조절효과를 중심으로

' 논문 : 항공사 객실승무원의 직무 스트레스 및 정서적 고갈에 영향을 미치는 불량고객행동에 관한 연구: 직무 자율성의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional exhaustion
  • jaycustomersbehavior
  • job autonomy
  • job stress
  • 불량고객 행동
  • 정서적 고갈
  • 직무스트레스
  • 직무자율성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 논문 : 항공사 객실승무원의 직무 스트레스 및 정서적 고갈에 영향을 미치는 불량고객행동에 관한 연구: 직무 자율성의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔 종사자의 조직 갈등이 소진에 미치는 영향
    최동희 호텔경영학연구 21 (2) : 37 ~ 54 [2012]
  • 항공사종사자의 역할스트레스가 감정고갈에 미치는 영향 연구
    구본기 관광연구 22 (4) : 357 ~ 375 [2008]
  • 박사
  • 항공사 객실승무원의 지각된 사회적지지가 직무스트레스에 미치는 영향: 자아탄력성의 조절효과를 중심으로
    김화연 호텔경영학연구 21 (2) : 259 ~ 275 [2012]
  • 항공사 객실승무원의 고객관련 사회적 스트레스 요인이 직무소진에 미치는 영향에 대한 연구 - 자기회복력의 조절효과를 중심으로 -
    정민주 한국항공경영학회지 11 (4) : 173 ~ 192 [2013]
  • 항공사 객실 승무원의 임파워먼트가 갈등지각과 조직 유효성에 미치는 영향
    김유경 세종대학교 관광대학원 [2004]
  • 캐주얼 다이닝 레스토랑의 서비스 불공정성이 고객불량행동의도에 미치는 영향
    정규엽 호텔경영학연구 17 (2) : 57 ~ 70 [2008]
  • 카지노 불량고객행동이 이직의도에 미치는 영향
    이승영 서비스산업연구 9 (2) : 139 ~ 156 [2012]
  • 일부 치과위생사의 감정노동과 직무스트레스와의 관계
    윤성욱 한국치위생학회지 11 (2) : 179 ~ 188 [2011]
  • 소진의 원인, 결과 및 완화요인에 관한 연구: 국적항공사 객실승무원을 대상으로
    오정학 호텔경영학연구 20 (4) : 271 ~ 291 [2011]
  • 소속감과 정서적 고갈 그리고 지각된 정의가 이직의도와 조직에 대한 부정적 구전에 미치는 영향- 파업 후 복귀한 A항공사 운항승무원을 대상으로 -
    김윤석 한국항공운항학회지 16 (3) : 38 ~ 49 [2008]
  • 서비스마케팅 3판
    이유재 학현사 [2004]
  • 서비스 인카운터에서 감정노동, 직무스트레스, 조직몰입, 이직의도 간의 구조적 관계 - 패밀리 레스토랑 대면접촉 종사원을 중심으로-
    김현철 관광학연구 35 (4) : 229 ~ 315 [2011]
  • 서비스 공정성이 고객불량행동에 미치는 영향에 관한 연구부정적 감정과 고객몰입의 매개효과
    이유재 마케팅연구 19 (4) : 185 ~ 210 [2004]
  • 불량고객의 유형과 전략적 관리
    이유재 經商論集 36 (4) : 115 ~ 139 [2002]
  • 박사
  • 국내 항공사의 조직공정성이 LMX의 질, 임파워먼트 및 서비스 지향적 조직시민행동에 미치는 영향
    이연숙 계명대학교 대학원 [2014]
  • 고객 불량행동으로 인한 종업원의 정서적 반응이 직무만족에 미치는영향에 관한 연구- 감정노동 성향(진심, 표면)의 조절효과를 중심으로
    초필연 대한경영학회지 27 (2) : 285 ~ 309 [2014]
  • 개인성격과 감정노동 스트레스가 직무만족에 미치는 영향-조직특성의 조절효과-
    한주원 비서학논총 14 (1) : 145 ~ 168 [2005]
  • 감정노동자의 직무소진에 영향을 미치는 직무스트레스의 매개효과 연구
    전순영 기업경영연구 20 (6) : 173 ~ 190 [2013]
  • 감정노동-소진과정에서 자기효능감의 조절효과
    이지영 인적자원관리연구 16 (4) : 237 ~ 260 [2009]
  • 감정노동 수행전략과 개인 심리적 안녕에 관한 연구
    김상표 진주 산업대학교 산업과학기술 연구소보 13 (1) : 371 ~ 378 [2006]
  • When service failure is not service failure : an exploration of the forms and motives of"illegitimate"customer complaining
    Reynolds, K. L. Journal of Services Marketing 19 (5) : 321 ~ 335 [2005]
  • Voice, Exit and Negative Word-of-Mouth Behaviors : An Investigation Across Three Service Categories
    Singh, J. Journal of the Academy of Marketing Science 18 (1) : 1 ~ 15 [1990]
  • The sources, meaning, and validity of consumer complaint behavior : A psychological analysis
    Jacoby, J. Journal of Retailing 57 (3) : 4 ~ 24 [1981]
  • The influence of internal marketing by airlines on customer-oriented behavior : A test of the mediating effect of emotional labor
    Fu, Y. K. Journal of Air Transport Management 32 : 49 ~ 57 [2013]
  • The impact of distributive and procedural justice on correctional staff job stress, job satisfaction, and organizational commitment
    Lambert, E. G. Journal of Criminal Justice 35 (6) : 644 ~ 656 [2007]
  • The hidden agenda of consumer complaining
    Day, R. L. Journal of Retailing 57 : 87 ~ 106 [1981]
  • The affective consequences of service work : managing emotions on the job
    Wharton, A. S. Work and Occupation 20 (2) : 205 ~ 232 [1993]
  • The Relationship between Consumers Unethical Behavior and Customer Loyalty in a Retail Environment
    Kenhove, P. V. Journal of Business Ethics 44 (4) : 261 ~ 278 [2003]
  • The Managed Heart: Commercialization of Human Feeling
    Hochschild, A. R. University of California Press [1983]
  • The Effects of Work Role and Family Role Variables on Psychological and Behavioral Outcomes of Frontline Employees
    Karatepe, O. M. Tourism management 27 (2) : 255 ~ 268 [2006]
  • The Customer Is Not Always Right : Customer Aggression and Emotion Regulation of Service Employees
    Grandey, A. A. Journal of Organizational Behavior 25 (3) : 397 ~ 418 [2004]
  • The Consequences of Dysfunctional Customer Behavior
    Harris, L. C. Journal of Services Research 6 (2) : 144 ~ 161 [2003]
  • Service Marketing
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill [2003]
  • Proceedings of Theoretical Developments in Marketing
    Day, R. L. American Marketing Association : 211 ~ 215 [1980]
  • Organizational stress and individual strain:A social-psychological study of risk factors in coronary heart disease among administrators, engineers, and scientists
  • Marketing management
    Kotler, P. Prentice Hall [1999]
  • Managing customer misbehavior : challenges and strategies
    Harris, L. C. Journal of Services Marketing 27 (4) : 281 ~ 293 [2013]
  • Jackson Schuler1985 revisited: a meta-analysis of the relationships between role ambiguity, role conflict and job performance
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  • Internal marketing : the key to external marketing success
    Greene, W. E. Journal of Service Marketing 8 (4) : 5 ~ 13 [1994]
  • How consumers may justify inappropriate behavior in market settings : An application on the techniques of neutralization
    Strutton, D. Journal of Business Research 30 (3) : 253 ~ 260 [1994]
  • Handbook of Industrial and Organizational Psychology (2nd ed.)
    Kahn, R. L. Consulting Psychologists Press [1992]
  • Emotional labor in service roles: The influence of identity
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 18 (1) : 88 ~ 115 [1993]
  • Dr. Andreasen replies(letter)
    Andreasen, N. C. American Journal of Psychiatry 145 : 908 ~ [1988]
  • Deviant consumer behavior
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  • Deviant Consumer Behavior:New Challenge for Marketing Research
    Mills, M. K. Proceedings of American Marketing Association Annual Marketing Educators' Conference [1979]
  • Development of the Job Diagnostic Survey
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  • Deterrence and Consumer Fraud
    Cole C. A. Journal of Retailing 65 (1) : 107 ~ 120 [1989]
  • Customer Violence and Employee Health and Safety, Work
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  • Critical service encounters: The employee's viewpoint
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 58 (4) : 95 ~ 107 [1994]
  • Consumer-to-consumer relationships : satisfaction with other consumers’ public behavior
    Martin, C. L. The Journal of Consumer Affairs 30 (1) : 146 ~ 169 [1996]
  • Consumer Retaliation as a Response to Dissatisfaction. Journal of Consumer Satisfaction
    Huefner, J. C. Dissatisfaction and Complaining Behavior 13 : 61 ~ 82 [2000]
  • Consumer Misbehavior : Why People Buy Illicit Goods
    Albers-Miller, N. D. Journal of Consumer Marketing 16 (3) : 273 ~ 287 [1999]
  • Choosing to Misbehave: A Structural Model of Consumption: Consumer Misbehavior
    Fullerton, R. A. Advanced in Consumer Research 20 : 570 ~ 574 [1993]
  • Behavioral and psychological consequences of boundary spanning burnout for customer service representatives
    Singh, J. Journal of Marketing Research 31 : 558 ~ 569 [1994]
  • An Analysis of Consumer Interaction Styles in the Marketplace
    Richins, M. L. Journal of Consumer Research 10 (1) : 73 ~ 82 [1983]
  • A review and integration of research on job burnout
    Cordes, C. L. The Academy of Management Review 18 (4) : 621 ~ 656 [1993]
  • A Longitudinal Study of Psychological Burnout in Teachers
    Burke, R. J. Human Relations 48 (2) : 187 ~ 203 [1995]