페이스북을 활용한 미디어 기업의 뉴스 콘텐츠 제공 전략과 소비자 반응

논문상세정보
' 페이스북을 활용한 미디어 기업의 뉴스 콘텐츠 제공 전략과 소비자 반응' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • contents
  • facebook
  • mediacompany
  • sns
  • word-of-mouth
  • 구전효과
  • 미디어기업
  • 콘텐츠
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 페이스북을 활용한 미디어 기업의 뉴스 콘텐츠 제공 전략과 소비자 반응' 의 참고문헌

  • 한국 저널리즘의 세 가지: 저널리즘의 위기와 미래
    이재경 신문과 방송 : 240 ~ 246 [2004]
  • 정서 단어 분류를 통한 정서의 구성 차원 및 위계적 범주에 관한 연구
    이준웅 한국언론학보 52 (1) : 85 ~ 116 [2008]
  • 위기의 한국신문
    이은주 한국언론재단 [2005]
  • 위기의 한국신문
    임영호 한국언론재단 [2005]
  • 온라인 공론장과 오프라인의 대인/대중매체 공론장의 연계성: 트위터 이용의 매개효과를 중심으로
    한혜경 언론과학연구 10 (3) : 618 ~ 661 [2010]
  • 언론수용자 의식조사
  • 언론, 이렇게 변해야 한다. 언론의 당파성
    강명구 신문과 방송 : 43 ~ 44 [2005]
  • 스마트폰으로 뉴스접근 일상화 포털에서의 뉴스소비 압도적
    김위근 신문과 방송 [2014]
  • 스마트폰 이용자의 성별, 연령별 이용현황에 대한 연구
  • 스마트폰 이용자 1.4% “뉴스 콘텐츠 유료 구매”
    최민재 신문과 방송 [2012]
  • 스마트폰 이용과 사회자본 : 스마트폰 이용동기와 이용정도가 사회자본 구성요소에 미치는 영향을 중심으로
    이혜인 정보사회와 미디어 (21) : 35 ~ 71 [2012]
  • 스마트 미디어 시대, 소비자들의 방송 콘텐츠 이용 행태는?
    Nielsen [2012]
  • 소셜미디어 유력자의 네트워크 특성: 한국의 트위터 공동체를 중심으로
    이원태 언론정보연구 48 (2) : 44 ~ 79 [2011]
  • 선택적 노출 행위를 통해 바라본 트위터 공간의 이념적 양극화
    황유선 한국언론학보 57 (2) : 58 ~ 79 [2013]
  • 보수 언론과 진보 언론의 트위터 정보 전파력 비교 분석
    황유선 한국언론학보 56 (5) : 350 ~ 372 [2012]
  • 문화콘텐츠 확산에 관한 비교 문화적 연구: 한국과 영국의 온라인게임 콘텐츠를 중심으로
    엄명용 경영학연구 39 (1) : 81 ~ 106 [2010]
  • 뉴스의 다매체전략과 통합 뉴스 룸
    황용석 한국언론재단 [2003]
  • Word-of-Mouth for Movies : Its Dynamics and Impact on Box Office Revenue
    Liu, Y. Journal of Marketing 70 (3) : 74 ~ 89 [2006]
  • Why we twitter: Understanding microblogging usage and communities
    Java, A. Paper presented at the Proceedings of the Joint 9th WEBKDD and 1st SNA-KDD Workshop : 56 ~ 65 [2007]
  • Who says what to whom on Twitter
    Wu, S. Paper presented at ACM [2011]
  • Using Twitter to Recommend Real-Time Topical News
    Phelan, O. Paper presented at the an- nual conference of Rscsys ’09 : 385 ~ 388 [2009]
  • Twitter news consumer: Young, mobile and educated
    PEW [2013]
  • Twitter adoption and use in mass convergence and emergency events
    Hughes, A. L. International Journal of Emergency Management 6 : 248 ~ 260 [2009]
  • Twitter Power : Tweets Electronic Word of Mouth
    Jansen, B. J Journal of the American Society for Information Science Technology 60 : 2169 ~ 2188 [2009]
  • The people’s choice: How the voter makes up his mind in a presidential campaign
    Lazarsfeld, P. F. Duell, Sloan & Pierce [1944]
  • The influence of online product recommendations on consumers' online choices
    Senecal, S. Journal of Retailing 80 (2) : 159 ~ 169 [2004]
  • The impact of electronic word-of-mouth: The adoption of online opinions in online customer communities
    Cheung Cheung, C. M. K. Cheung,C.M. K.O.Lee N.Rabjohn Internet Re- search 18 (3) : 229 ~ 247 [2008]
  • The digitization of word of mouth: Promise and challenges of online feedback mechanism
    Dellarocas, C. Management Science 49 (10) : 1407 ~ 1424 [2003]
  • The benefits of Facebook"friends" : Exploring the relationship between college students’ use of online social networks and social capital
    Ellison, N. Journal of Computer-Mediated Com- munication 12 : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Structural Transformation of the Public Sphere
    Habermas, J. MIT Press [1987]
  • The Impact of Message Characteristics on Online Viral Diffusion in Online Social Media Services : The Case of Twitter
    남영우 지능정보연구 17 (4) : 75 ~ 94 [2011]
  • TV 빅뱅: 분석과 전략
    김택환 커뮤니케이션북스 [2012]
  • TV and Video consumer trend report
  • Students and housewives: Differences in susceptibility to reference group influence
    Park, C. W. Journal of con- sumer Research 4 (2) : 102 ~ 110 [1977]
  • Social network sites: Definition, history, and scholarship
    boyd, D. M. Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230 [2008]
  • Social Ties and Word-of-Mouth Referral Behavior
    Brown, J. J. Journal of Consumer Research 14 : 350 ~ 362 [1987]
  • SNS를 통한 구전 효과가 영화 흥행에 미치는 영향 - <써니 >의 사례를 중심으로-
    박선영 한국콘텐츠학회 논문지 12 (7) : 40 ~ 53 [2012]
  • Predicting the Future with Social Media
    Asur, S. [2010]
  • Online social networks and insights into marketing com- munications
    Acar, A. S. Journal of Internet Commerce 6 (4) : 55 ~ 72 [2007]
  • News video on the web
    PEW [2014]
  • New Twitter research :Men follow men and nobody tweets
    Heil, B. Harvard business blog [2009]
  • MySpace and facebook: Applyting the uses and grati- fications theory to exploring friend-networking sites
    Raacke, J. CyberPsychology & Behavior 11 : 169 ~ 174 [2008]
  • Mumbai: Twitter’s Moment
    Caulfield, B. Frobes [2008]
  • Modeling Goes to Hollywood : Predicting Individual Differences in Movie Enjoyment
    Eliashberg, J. Manage- ment Science 40 (9) : 1151 ~ 1173 [1994]
  • KISDI start report “SNS (소셜네트워크서비스) 이용 추이 분석”
  • Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information
    Bickart, B. Journal of Interactive Marketing 15 : 31 ~ 40 [2001]
  • Hot consumer trends 2014
  • Global faces and networked places: A Nielsen report on social networ- king’s new global footprint
    Nielsen Online
  • From networked nominee to networked na- tion: Examining the impact of Web 2.0 and social media on political participation and civic engagement in the 2008 Obama cam- paign
    Cogburn, D. L. Journal of Political Marketing 10 (1~2) : 189 ~ 213 [2011]
  • Essentials of Mass Communi- cation Theory
    Berger, A. A. SAGE Publications [1995]
  • Emotion knowledge: Further ex- ploration of a prototype approach
    Shaver, J. Journal of Personality and Social Psychology 52 : 1061 ~ 1086 [1987]
  • Don’t Fear Twitter. Nieman Reports : 5 ~ 6
  • Developments in online news video contents
    PEW [2014]
  • Cisco Visual Networking Index: Forecast and Methodology, 2012-2017
    Cisco [2013]
  • Are there basic emotion?
    Ekman, P Psy- chological Review 99 : 550 ~ 553 [1992]
  • Are Consumers More likely to Contribute Online Reviews for Hit or Niche Products?
    Dellarocas, C. Journal of Management Information Systems 27 (2) : 127 ~ 157 [2010]