한국인 프랑스어 학습자의 프랑스어 담화 이해와 대명사 해석 연구

' 한국인 프랑스어 학습자의 프랑스어 담화 이해와 대명사 해석 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 총류
  • anaphora resolution
  • centeringtheory
  • discourseprocessing
  • discourseprominence
  • foreignlanguagelearning
  • pronoun interpretation
  • 담화 처리
  • 담화 특출성
  • 대명사 해석
  • 외국어 학습
  • 조응현상
  • 중심화 이론
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
248 0

0.0%

' 한국인 프랑스어 학습자의 프랑스어 담화 이해와 대명사 해석 연구' 의 참고문헌

  • 형태초점접근법의 명시성의 정도가 중학교 영어 학습자의 관계대명사 구문 습득에 미치는 영향
    성상희 영어학 13 (3) : 549 ~ 570 [2013]
  • 영어 관계대명사 지도 방안—한국인 고등학생 EFL 학습자를 중심으로
    이유정 영어영문학21 24 (1) : 181 ~ 201 [2011]
  • 생략된 주어가 있는 문장 처리에 담화특출성이 미치는 영향
    송현주 한국심리학회지: 인지 및 생물 19 (4) : 383 ~ 400 [2007]
  • Who's "she"? Discourse Prominence Influences Preschoolers' Comprehension of Pronouns
    Song, H. J. Memory and Language 52 : 29 ~ 57 [2005]
  • Traitement Anaphorique, et Structure du Discours. Etude Psycholinguistique des Effets du ≪≪ Focus de Discours≫≫ sur la Spécificité de Deux Marqueurs Référentiels: le Pronom Anaphorique ≪≪ il ≫≫ et le Nom Propre Repete
    Fossart, M. In Cognito 15 : 33 ~ 40 [1999]
  • Topic Continuity in Discourse: A Quantitative Cross-Language Study
    Givón, T Benjamins [1983]
  • The Role of Inferences in Children's Comprehension of Pronouns
    Wykes, T. Journal of Experimental Child Psychology 35 : 180 ~ 193 [1983]
  • The Representation and Processing of Coreference in Discourse
    Gordon, P. C. Cognitive Science 22 : 389 ~ 424 [1998]
  • The Rapid Use of Gender Information: Evidence of the Time Course for Pronoun Resolution from Eye Tracking
    Arnold, J. E. Cognition 76 : B13 ~ B26 [2000]
  • The On-line Interpretation of Pronouns and Repeated Names in Seven-year-old Children
    Megherbi, H. Current Psychology Letters 25 (2) : 1 ~ 11 [2009]
  • The Development of Discourse Mapping Processes : The On-line Interpretation of Anaphoric Expressions
    Tyler, L. K. Cognition 13 : 309 ~ 341 [1983]
  • Text representation: Linguistic and Psycholinguistic Aspects
    Ariel, M. Benjamins : 29 ~ 87 [2001]
  • Syntax and Variation. Reconciling the Biological and the Social
    Sorace, A. Benjamins : 46 ~ 111 [2005]
  • Subject and Topic
    Chafe, W. L. Academic Press : 23 ~ 56 [1976]
  • Pronouns, Names and the Centering of Attention in Discourse
    Gordon, P. C. Cognitive Science 17 : 311 ~ 347 [1993]
  • Online Pronoun Resolution in L2 Discourse : L1 Influence and General Learner Effects
    Roberts, L. Studies in Second Language Acquisition 30 : 333 ~ 357 [2008]
  • Mechanisms that Improve Referential Access
    Gernsbacher, M. A. Cognition 32 : 99 ~ 156 [1989]
  • Discourse, Consciousness and Time: The Flow and Displacement of Conscious Experience in Speaking and Writing
    Chafe, W. L. University of Chicago Press [1994]
  • Discourse Prominence Effects on 2. 5-year-old Children's Interpretation of Pronouns
    Song, H. J. Lingua 117 (11) : 1959 ~ 1987 [2007]
  • Comprehension de la Coreference des Pronoms Personnels chez l'Enfant et l'Adulte
    Kail, M. Annee Psychologique 77 : 79 ~ 84 [1977]
  • Centering Theory in Discourse
    Hudson-D'Zmura, S. Clarendon [1998]
  • Attention, Intentions, and the Structure of Discourse
    Grosz, B. J. Computational Linguistics 12 : 175 ~ 204 [1986]
  • Alphabetic and nonalphabetic L1 effects in English Word Identification : a Comparison of Korean and Chinese English L2 learners
    Wang, M. Cognition 87 : 129 ~ 149 [2003]
  • Accessing noun-phrase antecedents
    Ariel, M. Routledge [1990]