연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색
김무영
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김무영
주제어
educationalvolunteering
pre-service PE teacher
reflection
교육봉사활동
반성
예비체육교사
참고문헌( 51)
유사주제 논문( 493)
reflection 262건
반성 123건
예비체육교사 58건
교육봉사활동 39건
pre-service pe teacher 11건
인용/피인용
교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교 ...
' 교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
educationalvolunteering
pre-service pe teacher
reflection
교육봉사활동
반성
예비체육교사
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
498
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
educationalvolunteering
1
0
0.0%
pre-service pe teacher
12
0
0.0%
reflection
263
0
0.0%
교육봉사활동
40
0
0.0%
반성
124
0
0.0%
예비체육교사
59
0
0.0%
계
499
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색'
의 참고문헌
초등학교 예비교사의 반성성향과 수업운영전략 분석
조문숙
한국스포츠교육학회지 9 (2) : 102 ~ 123
[2002]
체육전공 예비교사의 교육실습 봉사영역에 대한 전공연계 활성화 방안
김문성
용인대학교 교육대학원
[2011]
체육수업에서의 상황적 속성에 대한 민속방법론적 함의
김무영
한국스포츠교육학회지 22 (1) : 109 ~ 128
[2015]
체육교육실습의 심리적 촉진 및 방해요인 분석
박수정
조미혜
한국체육학회지 45 (1) : 329 ~ 338
[2006]
중등체육교사양성 교육과정 연구
김대진
한국스포츠교육학회지 15 (1) : 21 ~ 37
[2008]
중등체육 예비교사의 교육실습 체험에 관한 내러티브 탐구
최희진
한국스포츠교육학회지 16 (1) : 57 ~ 75
[2009]
중등 체육교사의 교수신념과 교수행동의 관계
김무영
한국체육교육학회지 16 (1) : 29 ~ 45
[2011]
예비체육교사의 반성적 수업 경험과 교육실습을 통한 반성내용 탐색
김무영
문호준
학습자중심교과교육연구 14 (12) : 379 ~ 405
[2014]
박사
예비체육교사의 교육봉사활동 경험의 의미
임지선
이화여자대학교 교육대학원
[2012]
예비체육교사들의 교육봉사활동 정서적 경험 이해
양정모
이동호
학습자중심교과교육연구 14 (10) : 67 ~ 87
[2014]
예비체육교사 교육봉사 활동 경험의 이해
김무영
한국스포츠교육학회지 19 (4) : 105 ~ 124
[2012]
예비교사들의 ‘교육봉사활동’ 경험에 관한 질적 사례 연구
김병찬
한국교육 37 (1) : 113 ~ 145
[2010]
예비 체육 교사의 수업 시연을 통한 자기수업반성에 관한 연구
김원정
한국스포츠교육학회지 17 (1) : 25 ~ 52
[2010]
언어와 변혁-변혁의 언어모델 비판과 주체의 역동일시
강내희
문학과학 (2)
[1993]
스포츠교육학에서 반성적 체육전문인 관련 연구의 동향과 과제
김무영
한국스포츠교육학회지 20 (4) : 43 ~ 66
[2013]
반성적 체육전문인 양성을 위한 대학교 학부교육프로그램 개발 연구: 미국 우수대학 체육학과(부)의 분석을 중심으로
최의창
한국스포츠교육학회지 15 (2) : 1 ~ 24
[2008]
반성적 마이크로티칭에 나타난 예비 체육교사의 실천적 지식 내용과 수준 분석
박정준
체육과학연구 21 (4) : 1595 ~ 1614
[2010]
교육실습을 통해 본 예비체육교사의 반성 내용과 반성수준
김무영
한국스포츠교육학회지 17 (3) : 57 ~ 77
[2010]
교사의 실천적 지식이 갖는 일상성 탐구: 체육수업 사례를 중심으로
김무영
교육과정연구 30 (3) : 21 ~ 49
[2012]
교사교육에서의 교육실습 강화를 위한 제언: 중학교 영어수업 참관실습 사례를 중심으로
김영숙
Foreign Languages Education 3 (2) : 5 ~ 20
[1997]
‘교육봉사활동’ 교과 운영 실태와 개선방향
김민환
박찬주
학습자중심교과교육연구 14 (2) : 229 ~ 252
[2014]
Using journal writing to enhance student teachers' reflectivity during field experience placement
Bain, J. D.
Teacher and teaching : Theory and Practice 5 (1) : 51 ~ 73
[1999]
Theory to practice: How does it work in real classroom?
Duffy, G, G.
[1981]
Theory in anthropology since the sixties
Ortner, S. B.
Comparative Study of Society and History 26 (1) : 126 ~ 166
[1984]
The role of tutoring in problem solving
Wood, D.
Journal of Child Psychology and Psychiatry 17 : 89 ~ 100
[1976]
The reflective practitioner. How professional think in action
Schon, D. A.
Basic Books
[1983]
The art of fieldwork
Wlocott, H. F.
AltaMira Press
[1995]
Teaching student teachers to reflect
Zeichner, K. M.
Harvard Educational Research 11 (5) : 565 ~ 575
[1987]
Teacher education : A focus on action
Rink, L.
Quest 45 : 308 ~ 320
[1985]
Situated learning: Legitimate peripheral participation
Lave, J.
Cambridge University Press
[1991]
Situated cognition and the culture of learning
Brown, J. S.
Educational Researcher 18 (1) : 32 ~ 42
[1989]
Research on teaching teachers: Where are we?
Lock, L.
Journal of Teaching Physical Education, Monograph 2 : 3 ~ 86
[1984]
Reflection: a guide to effective service learning. Linking learning with life
England, A.
Clemson University
[1999]
Reflection on TECPEP
Graham, G.
Journal of Teaching Physical Education 10 : 419 ~ 426
[1991]
Reflection in teacher education : Towards definition and implementation
Hatton, N.
Teaching & Teacher Education 11 (1) : 33 ~ 49
[1995]
Preparing the reflective partitioner : transforming the apprentice through dialectic
Ross, D. D.
Journal of Teacher Education 49 (2) : 31 ~ 35
[1989]
Philosophical analysis and Education
Hirst, P. H.
RKP : 11 ~ 138
[1965]
Perspective : Teacher's opinions and the ideational basis of education
Miller, P. J.
The Alberta Journal of Educational Research 27 (2) : 182 ~ 191
[1981]
On the idea of community of practice
Moore, D.
[1994]
Linking practice and theory : the pedagogy of realistic teacher education
Korthagen, F. A. J
Lawrence Erlbaum Asossiation, Inc
[2001]
Learning in and out of school
Resnick, L.
Educational Researcher 16 (9) : 13 ~ 20
[1987]
Justification in teacher thinking : An analysis of interview data
Buchman, M
[1983]
Intelligence, learning and action
Skemp, R. R.
Wiley
[1979]
Has shulman got the right?
Sockett, H. T.
Harvard Educational Review 57 : 2 ~
[1987]
Handbook of research on teacher education
Bain, L.
Macmillan : 758 ~ 781
[1990]
Facilitating reflection: Issues and research
Hatton, N.
Paper presented the Conference of the Australian Teachers Education Association
[1994]
Educating the reflective practitioner
Schon, D. A.
Jossey-Bass
[1987]
Developing teaching skills in physical education
Siedentop, D.
Mayfield
[2000]
Beyond positivism: Research, practice, and undergraduate professional education
Lowson, H.
Quest 42 : 161 ~ 183
[1990]
Better teaching in physical education: Think about it!
Pare, C.
Proceeding of the international seminar on Training in reflective practice of physical education
[1995]
2010년 교원자격검정 실무편람
교육과학기술부
교육과학기술부
[2010]
' 교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색'
의 유사주제(
) 논문