교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색

김무영 2015년
' 교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • educationalvolunteering
  • pre-service pe teacher
  • reflection
  • 교육봉사활동
  • 반성
  • 예비체육교사
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
498 0

0.0%

' 교육봉사활동을 통한 예비체육교사의 반성 경험과 교육적 의미 탐색' 의 참고문헌

  • 초등학교 예비교사의 반성성향과 수업운영전략 분석
    조문숙 한국스포츠교육학회지 9 (2) : 102 ~ 123 [2002]
  • 체육전공 예비교사의 교육실습 봉사영역에 대한 전공연계 활성화 방안
    김문성 용인대학교 교육대학원 [2011]
  • 체육수업에서의 상황적 속성에 대한 민속방법론적 함의
    김무영 한국스포츠교육학회지 22 (1) : 109 ~ 128 [2015]
  • 중등체육교사양성 교육과정 연구
    김대진 한국스포츠교육학회지 15 (1) : 21 ~ 37 [2008]
  • 중등체육 예비교사의 교육실습 체험에 관한 내러티브 탐구
    최희진 한국스포츠교육학회지 16 (1) : 57 ~ 75 [2009]
  • 중등 체육교사의 교수신념과 교수행동의 관계
    김무영 한국체육교육학회지 16 (1) : 29 ~ 45 [2011]
  • 박사
    예비체육교사의 교육봉사활동 경험의 의미
    임지선 이화여자대학교 교육대학원 [2012]
  • 예비체육교사들의 교육봉사활동 정서적 경험 이해
    양정모 이동호 학습자중심교과교육연구 14 (10) : 67 ~ 87 [2014]
  • 예비체육교사 교육봉사 활동 경험의 이해
    김무영 한국스포츠교육학회지 19 (4) : 105 ~ 124 [2012]
  • 예비교사들의 ‘교육봉사활동’ 경험에 관한 질적 사례 연구
    김병찬 한국교육 37 (1) : 113 ~ 145 [2010]
  • 예비 체육 교사의 수업 시연을 통한 자기수업반성에 관한 연구
    김원정 한국스포츠교육학회지 17 (1) : 25 ~ 52 [2010]
  • 언어와 변혁-변혁의 언어모델 비판과 주체의 역동일시
    강내희 문학과학 (2) [1993]
  • 스포츠교육학에서 반성적 체육전문인 관련 연구의 동향과 과제
    김무영 한국스포츠교육학회지 20 (4) : 43 ~ 66 [2013]
  • 반성적 체육전문인 양성을 위한 대학교 학부교육프로그램 개발 연구: 미국 우수대학 체육학과(부)의 분석을 중심으로
    최의창 한국스포츠교육학회지 15 (2) : 1 ~ 24 [2008]
  • 반성적 마이크로티칭에 나타난 예비 체육교사의 실천적 지식 내용과 수준 분석
    박정준 체육과학연구 21 (4) : 1595 ~ 1614 [2010]
  • 교육실습을 통해 본 예비체육교사의 반성 내용과 반성수준
    김무영 한국스포츠교육학회지 17 (3) : 57 ~ 77 [2010]
  • 교사의 실천적 지식이 갖는 일상성 탐구: 체육수업 사례를 중심으로
    김무영 교육과정연구 30 (3) : 21 ~ 49 [2012]
  • 교사교육에서의 교육실습 강화를 위한 제언: 중학교 영어수업 참관실습 사례를 중심으로
    김영숙 Foreign Languages Education 3 (2) : 5 ~ 20 [1997]
  • ‘교육봉사활동’ 교과 운영 실태와 개선방향
    김민환 박찬주 학습자중심교과교육연구 14 (2) : 229 ~ 252 [2014]
  • Using journal writing to enhance student teachers' reflectivity during field experience placement
    Bain, J. D. Teacher and teaching : Theory and Practice 5 (1) : 51 ~ 73 [1999]
  • Theory to practice: How does it work in real classroom?
  • Theory in anthropology since the sixties
    Ortner, S. B. Comparative Study of Society and History 26 (1) : 126 ~ 166 [1984]
  • The role of tutoring in problem solving
    Wood, D. Journal of Child Psychology and Psychiatry 17 : 89 ~ 100 [1976]
  • The reflective practitioner. How professional think in action
    Schon, D. A. Basic Books [1983]
  • The art of fieldwork
    Wlocott, H. F. AltaMira Press [1995]
  • Teaching student teachers to reflect
    Zeichner, K. M. Harvard Educational Research 11 (5) : 565 ~ 575 [1987]
  • Teacher education : A focus on action
    Rink, L. Quest 45 : 308 ~ 320 [1985]
  • Situated learning: Legitimate peripheral participation
    Lave, J. Cambridge University Press [1991]
  • Situated cognition and the culture of learning
    Brown, J. S. Educational Researcher 18 (1) : 32 ~ 42 [1989]
  • Research on teaching teachers: Where are we?
    Lock, L. Journal of Teaching Physical Education, Monograph 2 : 3 ~ 86 [1984]
  • Reflection: a guide to effective service learning. Linking learning with life
    England, A. Clemson University [1999]
  • Reflection on TECPEP
    Graham, G. Journal of Teaching Physical Education 10 : 419 ~ 426 [1991]
  • Reflection in teacher education : Towards definition and implementation
    Hatton, N. Teaching & Teacher Education 11 (1) : 33 ~ 49 [1995]
  • Preparing the reflective partitioner : transforming the apprentice through dialectic
    Ross, D. D. Journal of Teacher Education 49 (2) : 31 ~ 35 [1989]
  • Philosophical analysis and Education
    Hirst, P. H. RKP : 11 ~ 138 [1965]
  • Perspective : Teacher's opinions and the ideational basis of education
    Miller, P. J. The Alberta Journal of Educational Research 27 (2) : 182 ~ 191 [1981]
  • On the idea of community of practice
    Moore, D. [1994]
  • Learning in and out of school
    Resnick, L. Educational Researcher 16 (9) : 13 ~ 20 [1987]
  • Justification in teacher thinking : An analysis of interview data
    Buchman, M [1983]
  • Intelligence, learning and action
    Skemp, R. R. Wiley [1979]
  • Has shulman got the right?
    Sockett, H. T. Harvard Educational Review 57 : 2 ~ [1987]
  • Handbook of research on teacher education
    Bain, L. Macmillan : 758 ~ 781 [1990]
  • Facilitating reflection: Issues and research
    Hatton, N. Paper presented the Conference of the Australian Teachers Education Association [1994]
  • Educating the reflective practitioner
    Schon, D. A. Jossey-Bass [1987]
  • Developing teaching skills in physical education
    Siedentop, D. Mayfield [2000]
  • Beyond positivism: Research, practice, and undergraduate professional education
    Lowson, H. Quest 42 : 161 ~ 183 [1990]
  • Better teaching in physical education: Think about it!
    Pare, C. Proceeding of the international seminar on Training in reflective practice of physical education [1995]
  • 2010년 교원자격검정 실무편람
    교육과학기술부 교육과학기술부 [2010]