연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
남녀 유아의 수줍음과 또래괴롭힘 피해 간 관계에 대한 교사-유아 관계의 중재효과
권연희
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
권연희
주제어
Peer Victimization
shyness
Teacher-Child Relationship
교사-유아 관계
또래 괴롭힘 피해
수줍음
참고문헌( 58)
유사주제 논문( 136)
수줍음 34건
shyness 31건
교사-유아 관계 25건
teacher-child relationship 24건
peer victimization 12건
또래 괴롭힘 피해 10건
인용/피인용
남녀 유아의 수줍음과 또래괴롭힘 피해 간 관계에 대 ...
' 남녀 유아의 수줍음과 또래괴롭힘 피해 간 관계에 대한 교사-유아 관계의 중재효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
peer victimization
shyness
teacher-child relationship
교사-유아 관계
또래 괴롭힘 피해
수줍음
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
142
3
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
peer victimization
13
0
0.0%
shyness
32
0
0.0%
teacher-child relationship
25
0
0.0%
교사-유아 관계
26
0
0.0%
또래 괴롭힘 피해
11
0
0.0%
수줍음
35
0
0.0%
계
142
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
3
닫기
' 남녀 유아의 수줍음과 또래괴롭힘 피해 간 관계에 대한 교사-유아 관계의 중재효과'
의 참고문헌
학령기 아동의 사회적 위축성과 친구관계
신유림
아동학회지 28 (5) : 193 ~ 207
[2007]
청소년의 수줍음이 분노표출에 미치는 영향 : 자존감을 매개변인으로
권영길
청소년학연구 21 (2) : 89 ~ 114
[2014]
유아의 행동문제에 대한 유아의 기질과 교사-유아관계의 영향
김선희
유아교육연구 29 (5) : 203 ~ 224
[2009]
유아의 수줍음 및 어머니의 완벽주의와 또래괴롭힘 피해 간 관계에 대한 거부적 양육행동의 중재 및 매개효과
권연희
열린유아교육연구 18 (3) : 287 ~ 307
[2013]
유아의 또래 괴롭힘 피해에 대한 유아 개인 및 학급 맥락의 영향
신유림
한국가정관리학회지 27 (6) : 13 ~ 20
[2009]
유아의 기질과 정서조절 및 교사-유아 관계가 친사회적 행동에 미치는 영향
이경님
한국보육지원학회지 9 (4) : 31 ~ 53
[2013]
유아의 기질과 어머니의 양육행동 및 교사-유아 관계가 유아의 자기통제에 미치는 영향
박영태
열린유아교육연구 16 (1) : 235 ~ 256
[2011]
박사
유아기 또래괴롭힘의 피해에 관련된 변인 연구 : 유아의 언어능력, 사회·정서적 행동, 어머니의 양육행동 및 교사-유아 관계를 중심으로
김혜연
가톨릭대학교 대학원
[2008]
아동의 수줍음과 놀이실에서의 사회적 특성
강소연
연세대학교 대학원
[1995]
아동의 수줍음, 대인적응성 및 또래수용성과 외로움간의 관계
도현심
아동학회지 17 (2) : 33 ~ 45
[1996]
수줍음과 우울의 관계: 관계지향성과 사회적 지지를 중심으로
오가혜
한국심리학회지 임상 25 (3) : 657 ~ 674
[2006]
수줍음과 대인관계 변인 간의 상호관련성
김근영
소아․청소년 정신의학 6 (1) : 90 ~ 99
[1995]
남녀 유아의 의도적 통제가 행동 문제에 미치는 영향에 대한 교사-유아 관계의 매개 효과
권연희
한국생활과학회지 20 (3) : 595 ~ 609
[2011]
남녀 유아의 부정적 정서성과 놀이 시 또래상호작용의 관계에 대한 교사-유아간 갈등적 관계의 조절효과
권연희
유아교육연구 32 (2) : 29 ~ 48
[2012]
Understanding solitude : Young children's attitudes and responses towards hypothetical socially-withdrawn peers
Coplan, R. J.
Social Development 16 (3) : 390 ~ 409
[2007]
Trajectories of social withdrawal from middle childhood to early adolescence
Oh, W.
Journal of Abnormal Child Psychology 36 (4) : 553 ~ 566
[2008]
The teacher-child relationship and children's early school adjustment
Brich, S. H.
Journal of School Psychology 35 (1) : 61 ~ 79
[1997]
The stresses of a"brave new world" : Shyness and school adjustment in kindergarten
Coplan, R. J.
Journal of Research in Childhood Education 22 (4) : 377 ~ 389
[2008]
The social problem-solving skills of anxious-withdrawn children
Stewart, S. L.
Development and Psychopathology 7 (2) : 323 ~ 336
[1995]
The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
Baron, R. M.
Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182
[1986]
The many faces of social isolation in childhood
Rubin, K. H.
Journal of Consulting and Clinical Psychology 56 (6) : 916 ~ 924
[1988]
Temperamental characteristics of three-to four-year-old boys and girls and child-family interactions
Simpson, A. E.
Journal of Child Psychology and Psychiatry 26 (1) : 43 ~ 53
[1985]
Teacher-student support, effortful engagement, and achievement : A 3-year longitudinal study
Hughes, J. N.
Journal of Educational Psychology 100 (1) : 1 ~ 14
[2008]
Teacher-Child relationshipsand children's success in the first years of school
Pianta
Pianta, R.
Pianta, R. C.
Stuhlman
School Psychology Review 33 (3) : 444 ~ 458
[2004]
Task-related interactions between kindergarten children and their teachers : The role of emotional security
Thijs, J. T.
Infant and Child Development 17 (2) : 181 ~ 197
[2008]
Talking yourself out of being shy : Shyness, expressive vocabulary, and adjustment in preschool
Coplan, R. J.
Merrill-Palmer Quarterly 51 (1) : 20 ~ 41
[2005]
Student-teacher relationship scale
Pianta, R. C.
Psychological Assessment Resources
[2001]
Stability and social-behavioral consequences of toddlers’ inhibited temperament and parenting
Rubin, K. H.
Child Development 73 (2) : 483 ~ 495
[2002]
Social withdrawal in childhood
Rubin, K. H.
Annual Review of Psychology 60 : 1 ~ 11
[2009]
Shyness, teacher-child relationship, and socio-emotional adjustment in grade 1
Arbeau, K. A.
International Journal of Behavioral Development 34 (3) : 259 ~ 269
[2010]
Shyness and sociability
Cheek, J. M.
Journal of Personality and Social Psychology 41 (2) : 330 ~ 339
[1981]
Shyness and self-esteem in middle childhood
Crozier, W. R.
British Journal of Educational Psychology 65 (1) : 85 ~ 95
[1995]
Shy girls and boys : A new look
Stevenson-Hinde, J.
Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines 37 (2) : 181 ~ 187
[1996]
SPSS(PAWS) 회귀분석
서혜선
한나래출판사
[2009]
Relational and overt forms of peer victimization : A multiinformant approach
Crick, N. R.
Journal of Consulting and Clinical Psychology 66 (2) : 337 ~ 347
[1998]
Predicting social wariness in middle childhood : The moderating role of child care history, maternal personality, and maternal behavior
Degnan, K. A.
Social Development 17 (3) : 471 ~ 487
[2008]
Peer victimization : Manifestations and relations to school adjustment in kindergarten
Kochenderfer, B. J.
Journal of School Psychology 34 (3) : 267 ~ 283
[1996]
Peer experiences and social self-perceptions : A sequential model
Boivin, M.
Developmental Psychology 33 (1) : 135 ~ 145
[1997]
Paying attention to and not neglecting social \withdrawal and social isolation
Rubin, K. H.
Merrill-Palmer Quarterly 50 (4) : 506 ~ 534
[2004]
Patterns of relationships between children and Kindergarten teachers
Pianta, R. C.
Journal of School Psychology 32 (1) : 15 ~ 31
[1994]
International handbook of social anxiety: Concepts, research, and interventions relating to the self and shyness
Evans, M. A.
Wiley : 159 ~ 183
[2001]
Further support for the developmental significance of the quality of the teacher–student relationship
Hughes, J. N.
Journal of School Psychology 39 (4) : 289 ~ 301
[2001]
Further evidence of association between behavioral inhibition and social anxiety in children
Biederman, J.
American Journal of Psychiatry 158 (10) : 1673 ~ 1679
[2001]
Expressive and receptive language skills of temperamentally shy preschoolers
Spere, K. A.
Infant and Child Development 12 (1) : 1 ~ 11
[2004]
Early teacher-child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade
Hamre, B.
Child Development 72 (2) : 625 ~ 638
[2001]
Don’t fret, be supportive! Maternal characteristics linking child shyness to psychosocial and school adjustment in kindergarten
Coplan, R. J.
Journal of Abnormal Child Psychology 36 (3) : 359 ~ 371
[2008]
Does low self-regard invite victimization
Egan, S. K.
Developmental Psychology 34 (2) : 299 ~ 309
[1998]
Do you want to play? Distinguishing between conflicted-shyness and social disinterest in early childhood
Coplan, R. J.
Developmental Psychology 40 (2) : 244 ~ 258
[2004]
Dimensions and types of social status : A cross-age perspective
Coie, J. D.
Developmental psychology 18 (4) : 557 ~ 570
[1982]
Developmental commentary : Individual and contextual influences on student-teacher relationships and children's early problem behavior
Myer, S. S.
Journal of Clinical Child & Adolescent Psychology 37 (3) : 600 ~ 608
[2008]
Class climate moderates peer relations and emotional adjustment in children with an early history of anxious solitude : A child × environment model
Gazelle, H.
Developmental Psychology 42 (6) : 1179 ~ 1192
[2006]
Children's perceptions of behavior problem peers : Effects of teacher feedback and peer-reputed status
White, K. J.
Journal of School Psychology 34 (1) : 53 ~ 72
[1996]
Children without friends : Implication for practice and policy
Doll, B.
School Psychology Review 25 (2) : 165 ~ 183
[1996]
Being alone, playing alone, and acting alone : Distinguishing among reticence, and passive-and active-solitude in young children
Coplan, R. J.
Child Development 65 (1) : 129 ~ 138
[1994]
Are effective teachers like good parents? Teaching styles and student adjustment in early adolescence
Wentzel, K. R.
Child Development 73 (1) : 287 ~ 301
[2002]
Anxious solitude and peer exclusion : A diathesis model of internalizing trajectories in childhood
Gazelle, H.
Child Development 74 (1) : 257 ~ 278
[2003]
A"multitude"of solitude : A closer look ant social withdrawal and nonsocial play in early childhood
Coplan, R. J.
Child Development Perspectives 1 (1) : 26 ~ 32
[2007]
2013년도 교원자격검증 실무편람
교육과학기술부
교육과학기술부 : 75 ~
[2013]
' 남녀 유아의 수줍음과 또래괴롭힘 피해 간 관계에 대한 교사-유아 관계의 중재효과'
의 유사주제(
) 논문