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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-
임성범
송운석
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
임성범
송운석
주제어
DiagnosticIndex
education satisfaction
Reliability Test
Validity test
교육만족도
신뢰성 검증
진단지표
타당성 검증
참고문헌( 58)
유사주제 논문( 367)
교육만족도 233건
education satisfaction 37건
타당성 검증 30건
reliability test 20건
진단지표 19건
신뢰성 검증 12건
validity test 11건
diagnosticindex 5건
인용/피인용
대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 ...
' 대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
diagnosticindex
education satisfaction
reliability test
validity test
교육만족도
신뢰성 검증
진단지표
타당성 검증
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
374
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
diagnosticindex
6
0
0.0%
education satisfaction
38
0
0.0%
reliability test
21
0
0.0%
validity test
12
0
0.0%
교육만족도
234
0
0.0%
신뢰성 검증
13
0
0.0%
진단지표
20
0
0.0%
타당성 검증
31
0
0.0%
계
375
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-'
의 참고문헌
행정서비스 품질의 모델 중심적 분석에 관한 연구
양연조
경영논총 24 : 57 ~ 77
[2003]
한·중 관광전공학생 교육만족도에 관한 연구
김의근
아·태 관광 연구 7
[2001]
한·일 관광전공 학생들의 교육만족도에 관한 연구
최규환
아·태 관광 연구 7
[2001]
질문지작성방법론
박도순
교육과학사
[2004]
지방 사립 대학생의 삶의 의미수준에 따른 학과 만족도 및 학업성취도 간의 차이
김형수
인간이해 31 (2) : 267 ~ 282
[2010]
시각장애대학생의 학교생활 적응 결정요인에 관한 연구
오윤진
재활복지 17 (2) : 229 ~ 252
[2013]
서비스 공정성이 학생만족도에 미치는 영향에 관한 연구: 대구 D 대학 재학생을 중심으로
양승복
대구보건대학 논문집 22 : 245 ~ 263
[2002]
사범대학생의 교육만족도에 미치는 영향요인 분석
한은숙
한국교원교육연구 20 (3) : 313 ~ 335
[2003]
문항작성방법론
박도순
교육과학사
[2005]
만족의 요인에 관한 연구
김계현
상담학연구 1 (1) : 7 ~ 20
[2000]
박사
대학의 교육환경과 교육만족도의 관계에 관한 연구
김범수
인하대학교
[2013]
박사
대학생의 학과(학부)만족과 학교 만족에 관한 연구
하혜숙
서울대학교
[2000]
대학생의 대학교육 만족도 변인과 변인 영향력에 관한 연구
최영준
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 16 (3) : 61 ~ 83
[2013]
대학교육의 성과에 대한 대학조직 내 제 요인들의 영향력 분석 연구
오영재
교육행정학 연구 19 (3) : 207 ~ 232
[2001]
대학 교육서비스가 학생만족과 충성도에 미치는 영향 - A 국립대학 사례를 중심으로 -
김정희
소비자정책교육연구 8 (3) : 47 ~ 68
[2012]
내부서비스품질 측정 도구의 신뢰성 및 타당성 분석
강기두
품질경영학회지 34 (2) : 77 ~ 97
[2006]
교육서비스수출 촉진을 위한 한국 대학교육 평가요인에 관한 연구: 중국인 유학생 관점에서
홍성헌
통상정보연구 13 (4) : 461 ~ 482
[2011]
경찰학전공 대학생들의 전공 및 학과만족에 관한 연구
박상진
사회과학연구 18 (1) : 123 ~ 146
[2011]
Whence consumer loyalty?
Oliver, R. L.
Journal of Marketing 63 : 33 ~ 44
[2010]
What Accounts for Students'Loyalty? Some Field Study Evidence
Helgesen, Ø.
International Journal of Educational Management 21 (2) : 126 ~ 143
[2007]
Understanding student and faculty life using campus surveys to improve academic decision making
Baurd. L. L.
Jossey –Bass
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The student satisfaction and retention model(SSRM)
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The social psychology of groups
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The social psychology of emotional and behavioral problems : Interfaces of social and clinical psychology
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The determinants of students’ perceived learning outcomes and satisfaction in university online education : An empirical investigation
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[2006]
Testing structural equation models
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[1993]
Students' Satisfaction in Higher Learning Institutions : A Case Study of COMSATS Abbottabad, Pakistan
Hameed, A.
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[2011]
Student satisfaction asa measure of developmental quality
Braskamp, L. A.
Journal of Educational Psychology 71 (4) : 494 ~ 498
[1979]
Student satisfaction and retention : A conceptual model
Schertzer, Clinton B
Journal of Marketing for Higher Education 14 (1) : 79 ~ 91
[2004]
Student perceptions of service quality in a UK university business and management faculty
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Structures of Capital : The Social Organization of The Economy
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Structural Equation Modeling. Concepts, Issues, and Applications
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[1995]
Strategic Marketing for educational institutions
Kotler. P
prentice-hall
[1995]
Service Quality; New Directions in Theory and Practice
Rust, R. T.
Sage Publications
[1994]
Sample size and Bentler and Bonett's nonnormed fit index
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Psychometrika 51 : 375 ~ 377
[1986]
Rational Choice Theory. Understanding Contemporary Society
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Sage Publication
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Multivariate data analysis
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Multivariate Data Analysis with readings
Hair, J.
Prentice-Hall
[1998]
Measuring Service Quality : A Reexamination and Extension
Cronin, J. J
Journal of Marketing 56 (July) : 55 ~ 68
[1992]
Guidelines for Conducting Service Quality Research
Parasuraman, Berry
Marketing Research (December) : 34 ~ 44
[1990]
Group dynamics
Forsyth, D. R.
Thoon Learning
[2005]
Goodness-of-fit indexes in confirmatory factor analysis : The effect of sample size
Marsh, H. W.
Psychological Bulletin 103 : 391 ~ 410
[1988]
Factors Affecting College Students’ Satisfaction with Major Curriculum: Evidence from Nine Years of Data
Tessema, M. T.
International Journal of Humanities and Social Science 2 (2)
[2012]
Examining student satisfaction with higher education service : using a new measurement tool
Gruber, T.
International Journal of Public Sector Management 23 (2) : 105 ~ 123
[2010]
Evaluating structural equation models with unobservable and measurement error
Fornell, C.
Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50
[1981]
Emerging Perspectives on Service Marketing
Lewis, R. C
AMA
[1983]
Convergent and discriminant validation by the multivariate-multimethod matrices
Campbell, D. T.
Psychological Bulletin 56 (3)
[1959]
Construct validity in psychological tests
Cronbach, L. J.
Psychological Bulletin 74 : 281 ~ 302
[1955]
Communication campus culture Niche-marketing messages in college admission material
Slater, J. W.
University of North Carolina
[1993]
Commitment in Organization : A Normative View
Wiener, Y.
Academic Management Review 7 (3) : 418 ~ 428
[1982]
Business drive and national achievement
McClelland, D.
Harvard Business Review 40 (4) : 99 ~ 112
[1962]
Boundary Role Ambiguity in Marketing-Oriented Positions : A Multidimensional, Multifaceted Operationalization
Singh, J.
Journal of Marketing Research 28 : 328 ~ 338
[1991]
Attachment to parent and adjustment in late adolescent college student : Current status, applications, and future considerations
Kenny, M. E.
The Counseling Psychologists 23 (3) : 433 ~ 456
[1995]
Are loyal customers profitable? Customer satisfaction, customer (action) loyalty and customer profitability at the individual level
Helgesen, Øyvind.
Journal of Marketing Management 22 (3-4) : 245 ~ 266
[2006]
A Service Quality Model and its Marketing Implication
Gronroos, C.
European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44
[1984]
A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
Fornell, C.
Journal of Consumer Research 17 : 454 ~ 462
[1992]
' 대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-'
의 유사주제(
) 논문