대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-

' 대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • diagnosticindex
  • education satisfaction
  • reliability test
  • validity test
  • 교육만족도
  • 신뢰성 검증
  • 진단지표
  • 타당성 검증
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 대학교육 만족도 측정지표 개발에 관한 연구-신뢰성과 타당성 검증을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 행정서비스 품질의 모델 중심적 분석에 관한 연구
    양연조 경영논총 24 : 57 ~ 77 [2003]
  • 한·중 관광전공학생 교육만족도에 관한 연구
    김의근 아·태 관광 연구 7 [2001]
  • 한·일 관광전공 학생들의 교육만족도에 관한 연구
    최규환 아·태 관광 연구 7 [2001]
  • 질문지작성방법론
    박도순 교육과학사 [2004]
  • 지방 사립 대학생의 삶의 의미수준에 따른 학과 만족도 및 학업성취도 간의 차이
    김형수 인간이해 31 (2) : 267 ~ 282 [2010]
  • 시각장애대학생의 학교생활 적응 결정요인에 관한 연구
    오윤진 재활복지 17 (2) : 229 ~ 252 [2013]
  • 서비스 공정성이 학생만족도에 미치는 영향에 관한 연구: 대구 D 대학 재학생을 중심으로
    양승복 대구보건대학 논문집 22 : 245 ~ 263 [2002]
  • 사범대학생의 교육만족도에 미치는 영향요인 분석
    한은숙 한국교원교육연구 20 (3) : 313 ~ 335 [2003]
  • 문항작성방법론
    박도순 교육과학사 [2005]
  • 만족의 요인에 관한 연구
    김계현 상담학연구 1 (1) : 7 ~ 20 [2000]
  • 박사
  • 박사
  • 대학생의 대학교육 만족도 변인과 변인 영향력에 관한 연구
    최영준 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 16 (3) : 61 ~ 83 [2013]
  • 대학교육의 성과에 대한 대학조직 내 제 요인들의 영향력 분석 연구
    오영재 교육행정학 연구 19 (3) : 207 ~ 232 [2001]
  • 대학 교육서비스가 학생만족과 충성도에 미치는 영향 - A 국립대학 사례를 중심으로 -
    김정희 소비자정책교육연구 8 (3) : 47 ~ 68 [2012]
  • 내부서비스품질 측정 도구의 신뢰성 및 타당성 분석
    강기두 품질경영학회지 34 (2) : 77 ~ 97 [2006]
  • 교육서비스수출 촉진을 위한 한국 대학교육 평가요인에 관한 연구: 중국인 유학생 관점에서
    홍성헌 통상정보연구 13 (4) : 461 ~ 482 [2011]
  • 경찰학전공 대학생들의 전공 및 학과만족에 관한 연구
    박상진 사회과학연구 18 (1) : 123 ~ 146 [2011]
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 : 33 ~ 44 [2010]
  • What Accounts for Students'Loyalty? Some Field Study Evidence
    Helgesen, Ø. International Journal of Educational Management 21 (2) : 126 ~ 143 [2007]
  • Understanding student and faculty life using campus surveys to improve academic decision making
    Baurd. L. L. Jossey –Bass [1980]
  • The student satisfaction and retention model(SSRM)
  • The social psychology of groups
    Thibaut, J. W. Wiley [1959]
  • The social psychology of emotional and behavioral problems : Interfaces of social and clinical psychology
    Forsyth, D. R. American Psychological Association : 339 ~ 361 [1999]
  • The determinants of students’ perceived learning outcomes and satisfaction in university online education : An empirical investigation
    Eom, S. B. Decision Sciences Journal of Innovative Education 4 (2) : 215 ~ 235 [2006]
  • Testing structural equation models
    Browne, M. W. Sage : 136 ~ 162 [1993]
  • Students' Satisfaction in Higher Learning Institutions : A Case Study of COMSATS Abbottabad, Pakistan
    Hameed, A. Iranian Journal of Management Studies 4 (1) : 63 ~ 77 [2011]
  • Student satisfaction asa measure of developmental quality
    Braskamp, L. A. Journal of Educational Psychology 71 (4) : 494 ~ 498 [1979]
  • Student satisfaction and retention : A conceptual model
    Schertzer, Clinton B Journal of Marketing for Higher Education 14 (1) : 79 ~ 91 [2004]
  • Student perceptions of service quality in a UK university business and management faculty
    Oldfield, B. M. Quality Assurance in Education 8 (2) : 85 ~ 95 [2000]
  • Structures of Capital : The Social Organization of The Economy
    Zukin, S. Cambridge University Press [1990]
  • Structural Equation Modeling. Concepts, Issues, and Applications
    Hu, L. -T. Sage [1995]
  • Strategic Marketing for educational institutions
    Kotler. P prentice-hall [1995]
  • Service Quality; New Directions in Theory and Practice
    Rust, R. T. Sage Publications [1994]
  • Sample size and Bentler and Bonett's nonnormed fit index
    Bollen, K. A. Psychometrika 51 : 375 ~ 377 [1986]
  • Rational Choice Theory. Understanding Contemporary Society
    Scott, J. Sage Publication [2000]
  • Power-Dependence Relations
    Emerson, R. M American Sociological Review 27 (1) : 31 ~ 41 [1962]
  • Perceived service quality and students satisfaction in higher education
    Farahmandian, S. Journal of Business and Management 12 (4) : 65 ~ 74 [2013]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F. Jr. Prentice Hall [1998]
  • Multivariate Data Analysis with readings
    Hair, J. Prentice-Hall [1998]
  • Measuring Service Quality : A Reexamination and Extension
    Cronin, J. J Journal of Marketing 56 (July) : 55 ~ 68 [1992]
  • Guidelines for Conducting Service Quality Research
    Parasuraman, Berry Marketing Research (December) : 34 ~ 44 [1990]
  • Group dynamics
    Forsyth, D. R. Thoon Learning [2005]
  • Goodness-of-fit indexes in confirmatory factor analysis : The effect of sample size
    Marsh, H. W. Psychological Bulletin 103 : 391 ~ 410 [1988]
  • Factors Affecting College Students’ Satisfaction with Major Curriculum: Evidence from Nine Years of Data
    Tessema, M. T. International Journal of Humanities and Social Science 2 (2) [2012]
  • Examining student satisfaction with higher education service : using a new measurement tool
    Gruber, T. International Journal of Public Sector Management 23 (2) : 105 ~ 123 [2010]
  • Evaluating structural equation models with unobservable and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Emerging Perspectives on Service Marketing
    Lewis, R. C AMA [1983]
  • Convergent and discriminant validation by the multivariate-multimethod matrices
    Campbell, D. T. Psychological Bulletin 56 (3) [1959]
  • Construct validity in psychological tests
    Cronbach, L. J. Psychological Bulletin 74 : 281 ~ 302 [1955]
  • Communication campus culture Niche-marketing messages in college admission material
    Slater, J. W. University of North Carolina [1993]
  • Commitment in Organization : A Normative View
    Wiener, Y. Academic Management Review 7 (3) : 418 ~ 428 [1982]
  • Business drive and national achievement
    McClelland, D. Harvard Business Review 40 (4) : 99 ~ 112 [1962]
  • Boundary Role Ambiguity in Marketing-Oriented Positions : A Multidimensional, Multifaceted Operationalization
    Singh, J. Journal of Marketing Research 28 : 328 ~ 338 [1991]
  • Attachment to parent and adjustment in late adolescent college student : Current status, applications, and future considerations
    Kenny, M. E. The Counseling Psychologists 23 (3) : 433 ~ 456 [1995]
  • Are loyal customers profitable? Customer satisfaction, customer (action) loyalty and customer profitability at the individual level
    Helgesen, Øyvind. Journal of Marketing Management 22 (3-4) : 245 ~ 266 [2006]
  • A Service Quality Model and its Marketing Implication
    Gronroos, C. European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]
  • A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Consumer Research 17 : 454 ~ 462 [1992]