은유와 은유분석 고찰을 통한 교육연구에서의 은유분석 역할탐구

' 은유와 은유분석 고찰을 통한 교육연구에서의 은유분석 역할탐구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • conceptual metaphor theory
  • educationalresearch
  • metaphor
  • metaphor analysis
  • 개념은유이론
  • 교육 연구
  • 은유
  • 은유 분석
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,342 0

0.0%

' 은유와 은유분석 고찰을 통한 교육연구에서의 은유분석 역할탐구' 의 참고문헌

  • "은유"의 의미에 대한 언어철학적 탐구
    박근서 한국언론학보 46 (5) : 4 ~ 140 [2002]
  • 포스트모던 유아교육: 새로운 이해와 실천을 열어가기
    Dahlberg, G. 창지사 [2007]
  • 특별활동에 관한 초등학교 교사의 은유 분석
    박일수 교육과정연구 29 (1) : 165 ~ 186 [2011]
  • 초등학생의 도덕 개념에 대한 은유 분석
    이연수 인격교육 6 (1) : 31 ~ 66 [2012]
  • 차이와 반복
    Deleuze, G. 민음사 [2004]
  • 은유의 이론과 본질
    엄경희 崇實語文 19 : 211 ~ 231 [2003]
  • 은유의 의미를 이해한다는 것: 은유로서의 예술 개념을 중심으로
    이수정 한국예술연구 3 : 5 ~ 33 [2011]
  • 은유와 의미
    박병철 대동철학 11 : 115 ~ 136 [2000]
  • 은유와 실재
    이유선 철학 79 (79) : 185 ~ 209 [2004]
  • 은유분석을 통한 교사상 분석
    권낙원 학습자중심교과교육연구 8 (2) : 21 ~ 47 [2008]
  • 은유를 통해 본 예비유아교사들의수학교육을 위한 교사 역할에 대한 신념
    이은영 유아교육학논집 17 (6) : 379 ~ 400 [2013]
  • 은유 분석을 통해 본 다문화교육에 대한 초등교사들의 인식
    유솔아 초등교육연구 24 (3) : 117 ~ 145 [2011]
  • 유아다문화교육정책 및 실제에 관한 비판적 담론분석: 정책, 교육청, 현장교사를 중심으로
    이연선 유아교육연구 33 (6) : 181 ~ 204 [2013]
  • 예비초등교사의 수학교과서에 대한 은유 분석
    김진호 수학교육 53 (1) : 147 ~ 162 [2014]
  • 예비유아교사의 다문화교육에 대한 은유(metaphor) 분석
    이연선 어린이문학교육연구 15 (4) : 571 ~ 589 [2014]
  • 예비유아교사의 놀이 은유에 나타난 놀이에 대한 인식
    조경자 교원교육 28 (4) : 337 ~ 358 [2012]
  • 언어학에서의 은유이론-대체이론에서 개념이론까지
    지영은 獨逸文學 113 : 233 ~ 249 [2010]
  • 수학 수업을 보는 관점으로서의 은유
    김상미 학교수학 7 (4) : 445 ~ 467 [2005]
  • 라깡 의미론에서 은유와 이미지
    황수영 철학 95 (95) : 147 ~ 171 [2008]
  • 라깡 신화의 해체
    Macey, D. 민음사 [1988]
  • 내러티브 탐구의 존재론적, 방법론적, 인식론적 입장과 탐구과정에 대한 이해
    김병극 교육인류학연구 15 (3) : 1 ~ 28 [2012]
  • ‘숲교육’에 대한 예비유아교사의 은유분석
    이연선 유아교육학논집 18 (6) : 91 ~ 114 [2014]
  • What metaphor do not mean
    Stern, J. Midwest Studies in Philosophy 16 : 24 ~ 37 [1991]
  • Views of nature of science questionnaire : Toward valid and meaningful assessment of learners' conceptions of nature of science
    Lederman, N. G. Journal of Research in Science Teaching 39 (6) : 497 ~ 521 [2002]
  • Using Metaphor Analysis to Uncover Learners’ Conceptualizations of Academic Literacies in Postsecondary Developmental Contexts
    Armstrong, S. L. The International Journal of Learning 15 (9) : 211 ~ 218 [2008]
  • Tugboats and tennis games : Pre-service teachers’ conceptions of teaching and learning revealed through metaphors
    Gurney, B. Journal of Research in Science Teaching 32 : 569 ~ 583 [1995]
  • Thinking constructively with metaphors
    Yob, I. M. Studies in Philosophy and Education 22 : 127 ~ 138 [2003]
  • Thinking alike? Salience and metaphor analysis as a cognitive approaches to foreign policy analysis
    Oppermann, K. Foreign Policy Analysis 9 : 39 ~ 56 [2013]
  • The language of knowledge management : A linguistic approach to metaphor analysis
    Speen, G. Syste Research and Behavioral Science 28 : 181 ~ 188 [2011]
  • The discourse dynamics approach to metaphor and metaphor-led discourse analysis
    Cameron, L. Metaphor and Symbol 24 : 63 ~ 89 [2009]
  • Systematic metaphor analysis as a method of qualitative research
    Schmitt, R. The Qualitative Report 10 (2) : 358 ~ 394 [2005]
  • Studies in the ways of words
    Grice, P Harvard Univeristy Press [1967]
  • Sexual politics : Gender and sexuality in the transatlantic mirror
    Fassin, É. Éd. de l’École des hautes études en sciences sociales [2009]
  • Researching and applying metaphor
    Cameron, L. Cambridge University Press : 105 ~ 132 [1999]
  • Prospective teachers' metaphorical conceptualization of learner
    Saban, A. Teaching and Teacher Education 26 : 290 ~ 305 [2010]
  • Pre-service teachers write about diversity : A metaphor analysis
    Brown, P. U Scholar-Practitioner Quarterly 3 (1) : 87 ~ 102 [2005]
  • Poststructuralist metaphor analysis through the"Gender"lens : Challenges and Conceptualization
    Henderson, E. F. Qualitative Inquiry 20 : 332 ~ 340 [2014]
  • Pictures of life in classrooms and the search for metaphors to frame them
    Weade, R. Theory Pract 29 : 133 ~ 140 [1990]
  • Philosophical perspectives on metaphor
    Johnson, M. University of Minnesota Press [1981]
  • Perplexities
    Black, M. Cornell University Press [1979]
  • More about metaphor. In A. Onthony(ed. ), Metaphor and thought
    Black, M. Cambridge University Press [1993]
  • Models and Metaphors
    Black, M. Cornell University Press [1962]
  • Metaphors we teach by : Understanding ourselves as teachers and learners
    Bowman, M. A. OTEI Class Action 1 (4) : 1 ~ 3 [1999]
  • Metaphors and scripted reading interventions: Using metaphor analysis to understand how high school teachers and students view reading and learning in a scripted reading intervention course
    Davis, H. S. Paper presented at the meeting of the Ohio Council of the International Reading Association [2007]
  • Metaphors We Live By
    Lakoff, G. University of Chicago Press [1980]
  • Metaphorical conceptualizations of ESL teaching and learning
    de Guerrero, M. Language Teaching Research 6 (2) : 95 ~ 120 [2002]
  • Metaphor in the study of teachers’ professional knowledge
    Munby, H. Theory Pract 29 : 116 ~ 121 [1990]
  • Metaphor as an instructional tool in encouraging student teacher reflection
    Marshall, H. H. Theory & Practice 29 : 128 ~ 132 [1990]
  • Metaphor analysis in psychology—method, theory, and fields of application
    Moser, K. S. Forum: Qualitative Social Rsearch 1 (2) [2000]
  • Metaphor : A practical introduction
    Kovecses, Z. Oxford University Press [2002]
  • Investigation of pre-service teachers’ perceptions about concept of technology through metaphor analysis
    Gok, B. The Turkish Online Journal of Educational Technology 9 (2) : 145 ~ 285 [2010]
  • Expression and meaning
    Searle, J. Cambridge University Press [1979]
  • Constructing rhetorical education
    Herrington, A. J. Southern Illinois University Press : 91 ~ 115 [1992]
  • Conceptions of science-teaching revealed by metaphors and by answers to open-ended questions
    BouJaoude, S. Journal of Science Teacher Education 11 (2) : 173 ~ 186 [2000]
  • Beginning the literacy transition: Postsecondary students’ conceptualizations of academic writing in developmental literacy contexts
    Armstrong, S. L. University of Cincinnati [2007]
  • An investigation of the concept of teacher among propective teachers through metaphor analysis
    Saban, A. Theory & Practice 6 : 509 ~ 522 [2006]