교사와 학생의 상호작용이 강조된 온-오프라인 혼합형 학습이 학습 환경에 대한 인식과 과학 관련 태도에 미치는 영향

논문상세정보
' 교사와 학생의 상호작용이 강조된 온-오프라인 혼합형 학습이 학습 환경에 대한 인식과 과학 관련 태도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • blended-learning
  • e-learning
  • interaction
  • science related attitude
  • 과학관련 태도
  • 상호작용
  • 이러닝
  • 혼합형 학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,171 0

0.0%

' 교사와 학생의 상호작용이 강조된 온-오프라인 혼합형 학습이 학습 환경에 대한 인식과 과학 관련 태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 학생의 학업에 대한 흥미: 실태, 진단 및 처방
    김성일 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 14 (1) : 187 ~ 221 [2008]
  • 체육 블랜디드 러닝이 초등학생의 자기 효능감과 수업 태도에 미치는 영향
    이안수 한국스포츠교육학회지 17 (3) : 95 ~ 114 [2010]
  • 중등학교 과학 실험 수업에 대한 실험 목적·상호 작용·탐구 과정의 분석
    양일호 한국지구과학회지 27 (5) : 509 ~ 520 [2006]
  • 우리나라 중학생의 과학에 대한 태도 추이 분석 및 국제 비교
    이미경 한국과학교육학회지 27 (3) : 201 ~ 211 [2007]
  • 생물 학습을 위한 고등학생 소집단과 교사의 면담에서 나타나는 상호작용 유형 분석
    김정민 과학교육연구지 37 (1) : 117 ~ 130 [2013]
  • 빛의 반사 개념 이해를 위한 상호작용적 실험이 포함된 동료교수법 교수․학습 자료의 개발 및 적용
    이지원 과학교육연구지 37 (1) : 186 ~ 202 [2013]
  • 멘토링을 통한 초임중등과학교사의 수업에서의교사․학생 상호작용 변화 분석
    남정희 한국과학교육학회지 30 (8) : 953 ~ 970 [2010]
  • 다수준 포함 교수법을 적용한 초등과학 프로그램에서의언어적 상호작용 분석
    정숙진 한국과학교육학회지 33 (7) : 1450 ~ 1470 [2013]
  • 과학영재 학생의 학습 특성에 관한 사례연구-소집단에서의 언어적, 비언어적 상호작용을 중심으로-
    한광래 초등과학교육 30 (1) : 51 ~ 60 [2011]
  • Verbal interactions in heterogeneous small-group cooperative learning
    Lim, H. Journal of the Korean Association for Science Education 21 (4) : 668 ~ 676 [2001]
  • Understanding about classroom lesson of secondary school of Korea
    Cho, Y. Kyoyook Inc [2001]
  • The successful cyber instructional strategies and challenges based on several cases in web environments
    Kim, M. Journal of Educational Technology 16 (1) : 47 ~ 67 [2000]
  • Teacher-pupil interaction in formative assessment: assessing the work or protecting the child?
    Pryor, J. The Curriculum Journal 7 (2) : 205 ~ 226 [1996]
  • Teacher communication behavior awareness of teachers and students and relationship with science anxiety
    Kim, H. Research in Elementary Subject Matter Education 19 : 1 ~ 26 [2014]
  • TOSRA : Test of science-related attitudes handbook
    Fraser, B. J. The Australian Council for Educational Research [1981]
  • Research of analysis e-learning status in higher education
    Lim, B. [2005]
  • Reengineering higher education: Reinventing Teaching and Learning
    Stahlke, H. Cause ․ Effect 19 (4) : 44 ~ 51 [1996]
  • Reality and future of company education-present condition and prospect of e-learning. Hyundai Research Institute-industry ․management report, 1-7
  • Proclamation of the Ministry of Education, Science and Technology: #2011-361[separate volume 9] Science Curriculum
    MEST(Ministry of Education and Science Technology) Ministry of Education, Science and Technology [2011]
  • Learning together : Exploring group interaction online
    Gabriel, M. A. Journal of Distance Education 19 (1) : 54 ~ 72 [2004]
  • Improving science education: the contribution of research
    Mortimer, E. Open University Press : 126 ~ 142 [2000]
  • Improvement teaching-learning method to apply blended-learning
  • Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs
    Graham, C. R. Pfeiffer Publishing [2006]
  • Gaining and losing voice : A longitudinal study of students’ continuing impulse to learn across elementary and middle school contexts
    Oldfather, P. Research in Middle Level Education quarterly 17 (1) : 1 ~ 25 [1993]
  • Design of learning model and system based on blendedlearning
    Jin, S. Korean Institute of Information Scientists and Engineers Conference presentation file 31 (2) : 259 ~ 261 [2004]
  • Critical success factors of the virtual education
    Kim, H. Journal of Educational Technology 15 (1) : 241 ~ 264 [1999]
  • Cooperative learning strategies on science education for open classroom
    Kim, H. Journal of Korean Elementary Science Education 15 (1) : 1 ~ 28 [1996]
  • Comparison of verbal interaction patterns in small-group discussion by learning strategies
    Kang, S. Journal of the Korean Association for Science Education 21 (2) : 279 ~ 288 [2001]
  • Case study on technology and distance in education at the Harvard Business School
    DeLacey, B. J. Educational Technology and Society 5 (2) : 13 ~ 28 [2002]
  • Blended learning의 의미와 상호작용 설계원리에 대한 고찰
    이상수 교육정보미디어연구 13 (2) : 225 ~ 250 [2007]
  • Blended learning
    Driscoll, M. e-Learning 3 (3) : 54 ~ 56 [2002]
  • Assessment and classroom learning. Assessment in Education : Princeles
    Black, P. Policy & Practice 5 (1) : 7 ~ 74 [1998]
  • Analysis of verbal interacion in small group discussion
    Kang, S. Journal of the Korean Association for Science Education 20 (3) : 353 ~ 363 [2000]
  • Advances in Motivation and Achievement Volume. 8
    Pekrun, R. JAI Press : 139 ~ 189 [1993]
  • A study on teaching and learning plan of physical education in middle school using blend learning strategy linked with E-learning system
    Hong, S. Gyeongsang National University [2005]
  • A qualitative approach to teacher-student interaction in Korean middle school science classes
    Lee, O. Seoul National University [2004]
  • 'How dose your teacher help you to make your work better?' children's understanding of formative assessment
    Tunstall, P. The Curriculum Journal 7 (2) : 25 ~ 31 [1996]