고속도로 오르막 구간의 경사도와 길이에 따른 연료 효율적 주행방법 개발

논문상세정보
' 고속도로 오르막 구간의 경사도와 길이에 따른 연료 효율적 주행방법 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • eco-driving
  • fuel consumption
  • greenhousegasemissions
  • optimal driving mode
  • road grade
  • 도로 경사
  • 에코 드라이빙
  • 연료소모량
  • 온실가스 배출량
  • 최적주행모드
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
175 0

0.0%

' 고속도로 오르막 구간의 경사도와 길이에 따른 연료 효율적 주행방법 개발' 의 참고문헌

  • 차량 속도패턴에 따른 연료소모량 관계식 산정
    원민수 대한교통학회지 28 (4) : 65 ~ 71 [2011]
  • 운전유형과 Eco-Driving 분석
    오주택 교통연구 18 (1) : 27 ~ 38 [2011]
  • The characteristics of driving parameters and CO2 emissions of light-duty vehicles in real-driving conditions at urban area in Seoul
    J. Park Climate Change Research 4 (4) : 359 ~ 369 [2013]
  • Road research and ARASEO
    D. G. Yun Korea Institute of Civil Engineering, Proceedings of the KOR-KST Conference [2014]
  • Predictive ecocrise control system – Model logic and preliminary testing
    S. Park Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board (2270) : 113 ~ 123 [2012]
  • Ministry of Land, Infrastructure and Transportation, Korea
  • Korea Transport Emission Management System
  • Intelligent Speed Adaptation: accident savings and cost-benefit analysis
    O. M. J. Carsten Accident Analysis and Prevention 37 : 407 ~ 416 [2005]
  • GPS 고도 데이터를 이용한 경사가 있는 고속국도에서 에코드라이빙 방안
    최성철 한국산학기술학회논문지 12 (1) : 19 ~ 25 [2011]
  • Energy and environmental impacts of roadway grades
    S. Park Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 148 (1987) : 148 ~ 160 [2006]
  • Eco-driving based on an analysis f driving patterns and traffic flow : 1 ~ 164
    K. Kang [2010]
  • Development of a comprehensive modal emissions model : 1 ~ 213
    M. Barth [2000]
  • Comprehensive analysis of the carbon impacts of vehicle intelligent speed control
    D. C. Carslaw Atmospheric Environment 44 : 2674 ~ 2680 [2010]
  • Comprehensive Modal Emissions Model (CMEM), version 3.01, User’s Guide
  • 2013 Energy Info. Korea
    Korea Energy Economics Institue ISSN 2233-4386 : 1 ~ 95 [2013]