스포츠용품 소비자의 정보탐색 및 구매채널이 고객가치와 재이용의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 스포츠용품 소비자의 정보탐색 및 구매채널이 고객가치와 재이용의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 예술/체육
  • customer value
  • multi-channeldistributionstrategy
  • reuse intention
  • 고객가치
  • 멀티-채널유통전략
  • 재이용 의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
640 0

0.0%

' 스포츠용품 소비자의 정보탐색 및 구매채널이 고객가치와 재이용의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔레스토랑의 서비스 스케이프, 감정적 반응 그리고행동의도와의 관계- 부산지역 관광호텔 중심으로 -
    이정실 서비스경영학회지 6 (2) : 105 ~ 128 [2005]
  • 호텔 고객의 지각된 품질과 가치, 만족, 애호도, 재이용 의도간의 관계 연구
    박동균 관광레저연구 15 (1) : 283 ~ 302 [2003]
  • 패션제품 구매 후 경험하는 ‘후회' 감정에 대한 탐색적 연구
    조남혜 한국패션디자인학회지 12 (2) : 1 ~ 19 [2012]
  • 추구혜택에 의한 온라인-오프라인 화장품 소비자의 시장세분화 연구
    이명희 한국의류학회 학술대회논문집 [2008]
  • 철도서비스 이용자의 지각된 고객가치가 고객만족, 추천의도 및 재이용의도에 미치는 영향 연구
    김현구 서비스경영학회지 12 (1) : 43 ~ 69 [2011]
  • 정보탐색과 구매 단계에서 온라인과 오프라인 채널선택의 영향요인
    김상훈 유통연구 12 (3) : 69 ~ 90 [2007]
  • 인터넷 의약품 쇼핑몰의 재이용의도 결정요인에 관한 연구
    서희나 숙명여자대학교 대학원 [2005]
  • 외식서비스의 지각된 품질이 고객의 가치 및 행동의도에 미치는 영향연구 : 패밀리레스토랑과 패스트푸드점을 중심으로
    이흥연 경희대학교 대학원 [2010]
  • 온라인-오프라인 채널간 시너지 효과에 관한 연구 : 온라인 채널에서 지각된 가치를 중심으로
    하은지 서울시립대학교 대학원 [2010]
  • 온·오프라인 매장 쇼핑고객의 지배력, 환기, 즐거움 등 감정요인간의 인과관계와 이들 요인이 행동의도에 미치는 영향의 차이 분석
    이지훈 마케팅관리연구 16 (1) : 89 ~ 123 [2011]
  • 여행서비스에 있어 고객의 지각 가치와 만족, 행위의도와의 관련성
    김판영 관광연구 25 (1) : 263 ~ 282 [2010]
  • 스포츠용품 소비자의 가치지각에 따른 재구매 의도 유형
    박용범 한국체육과학회지 11 (2) : 417 ~ 426 [2002]
  • 스포츠센터 소비자의 서비스 품질지각과 서비스가치, 고객만족 및 재 이용의사의 관계
    노동연 한국스포츠산업경영학회지 9 (4) : 71 ~ 88 [2004]
  • 소비자 정보탐색 및 구매 단계에서 멀티채널(Multichannel) 선택 행동에 관한 연구
    최자영 소비자학연구 15 (4) : 103 ~ 120 [2004]
  • 서비스접점에서 발생한 부정적 감정이 고객의 관계단절행동에 미치는 영향
    서문식 마케팅관리연구 11 (2) : 55 ~ 80 [2006]
  • 서비스마케팅
    이유재 학현사 [2013]
  • 서비스관계에 따라 서비스품질, 서비스가치, 감정반응 및 명성이 고객만족과 재이용의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 의료서비스를 중심으로
    김성수 한양대학교 대학원 [2010]
  • 백화점 의류매장의 지각된 서비스 환경이 고객의 내적반응과 외적행동에 미치는 영향
    김선화 소비자학연구 13 (3) : 12 ~ 288 [2002]
  • 멀티채널 환경에서 소비자의 채널선택과 채널 포지셔닝에 관한 연구
    이진명 소비자문제연구 41 (41) : 143 ~ 169 [2012]
  • 박사
  • 레스토랑 속성평가, 지각된 가격, 가치와 만족 및 재이용 의도간의 관계
    정광현 동아대학교 대학원 [2005]
  • 고객관계관리에 있어서 다채널 전략의 효과 분석
    전종근 유통연구 9 (2) : 29 ~ 43 [2004]
  • Trading off between value creation and value appropriation : The financial implications of shifts in strategic emphasis
    Mizik, N. Journal of Marketing 67 (1) : 63 ~ 76 [2003]
  • The impact of structure and process attributes on satisfaction and behavioral intentions
    Dawn, B. L. Journal of Services Marketing 18 (2) : 114 ~ 121 [2004]
  • The effects of color in store design
    Bellizzi, J. A. Journal of Retailing 59 (Spring) : 21 ~ 45 [1983]
  • The dynamics of click-and-mortar electronic commerce: Opportunities and management strategies
    Steinfield, C. International Journal of Electronic Commerce 7 (1) : 93 ~ 119 [2002]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 : 31 ~ 46 [1996]
  • The Internet : A new era in customer service
    Walsh, J. European Management Journal 18 (1) : 85 ~ 92 [2000]
  • The Impact of relationship satisfaction on attributions, emotions, and behaviors following service failure
    Forrester, W. R. Journal of Applied Business Research 17 (1) : 1 ~ 14 [2001]
  • Strategies for Reducing Consumers' Risk Aversion in Internet Shopping
    Tan, S. J. Journal of Consumer Marketing 16 (2) : 163 ~ 118 [1999]
  • Retailing Management
    Levy, M. . Macgraw Hill [2007]
  • Principles of marketing
    Kortler, P. Prentice Hall [2008]
  • Predictors of online buying behavior
    Bellman, Steven Communications of the ACM 42 (12) : 32 ~ 38 [1999]
  • Perceived Quality: How Consumers View Stores and Merchandise
    Darden, W. R. Lexington Books [1985]
  • Perceived Price Effects on Service Repurchase Intention: Toward a Disconfirmation Model of Price, Quality, Satisfaction, Value, and Brand Name
    Morritt, R. Nova Southeastern University [1999]
  • Opportunities and challenges in multichannel marketing: An introduction to the special issue
    Rangaswarmy, A. Journal of Interactive Marketing 19 (2) : 5 ~ 11 [2005]
  • Multichannel strategies with confidence
    Haydock, M. DM News 21 : 32 ~ [2000]
  • Multichannel shopping: Causes and consequences
    Venkatesan, R. Journal of Marketing 71 (2) : 114 ~ 132 [2007]
  • Multichannel retailing in Korea : Effects of shopping orientations and information seeking patterns on channel choice behavior
    Choi, J. International Journal of Retail & Distribution management 34 (8) : 577 ~ 596 [2006]
  • Multichannel customer management : The benefits and challenges
    Stone, M. Journal of database management 10 (1) : 39 ~ 52 [2002]
  • In-home shoppers : The market for innovative distribution systems
    Berkowitz, E. N. Journal of Retailing 55 (2) : 15 ~ 33 [1979]
  • Exploring Motivations for Consumer Web Use and Their Implications for e-Commerce
    Joines, J. L. Journal of Consumer Marketing 20 (2) : 90 ~ 108 [2003]
  • Experiential Value : Conceptualization, Measurement, and Application in the Catalog, and Internet Shopping Environment
    Mathwick, C. Journal of Retailing 77 (1) : 11 ~ 12 [2001]
  • Expectations versus reality : A snapshot of consumer experiences with Internet retailing
    Elliot, S. International Journal of Information Management 20 (5) : 323 ~ 336 [2000]
  • Electronic Marketing and Consumer : 139 ~ 154
  • E-satisfaction : An initial examination
    Szymanski, D. M. Journal of Retailing 76 (3) : 309 ~ 322 [2000]
  • Dot-com companies: Are they all hype?
    Nataraj, S. S.A.M Advanced Management Journal 67 (3) : 10 ~ 14 [2002]
  • Defensive Marketing Strategy by Customer Complaint Management: A Theoretical Analysis
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 24 : 337 ~ 346 [1987]
  • Customer value: the next source for competitive advantage
    Woodruff, R. B. Journal of the Academy of Marketing Science 25 (2) : 139 ~ 153 [1997]
  • Customer Perceived Value, Satisfaction and Loyalty : The Role of Switching Costs
    Yang, Z. Psychology & Marketing 21 (10) : 799 ~ 822 [2004]
  • Consumer Perception of Price, Quality and Value; A Means-End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 52 : 2 ~ 22 [1988]
  • Consumer Perceived Value : The Development of a Multiple Item Scale
    Sweeney, J. C. Journal of Retailing 77 (2) : 203 ~ 220 [2001]
  • Consumer Buying Intentions and Purchase Probability : An Experiment in Survey Design
    Juster, F. T. Journal of the American Statistical Association 61 (3) : 658 ~ 696 [1966]
  • Consumer Adoption of the Internet : The Case of Apparel Shopping
    Yoh, E. Psychology & Marketing 20 (12) : 1095 ~ 1118 [2003]
  • Computer-telephone integration aids customer service : upgraded infrastructure helps companies improve response times
    Koprowski, G. InformationWeek 792 (26) : 190 ~ 195 [2000]
  • Capturing cross-channel dollars. The technographics report Cambridge, MA; Forrester Research, Inc, MI
    Kelly, C. Association for Consumer Research [2002]
  • Beyond valence in customer dissatisfaction : A review and new finding on behavioral responses to regret and disappointment in failed services
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 (4) : 445 ~ 455 [2004]
  • An empirical study on consumer acceptance of products in electronic markets
    Liang, T. P. Decision Support Syste 24 (1) : 29 ~ 43 [1998]
  • Advances in Consumer Research
    Gardner, M. P. Association for consumer research : 27 ~ 31 [1985]
  • A model of customer satisfaction with service encounters involving failure and recovery
    Smith, A. K. Journal of Marketing Research 36 (3) : 356 ~ 372 [1999]
  • A guide to developing and managing a well-integrated multi-channel retail strategy
    Berman, B. International Journal of Retail & Distribution Management 32 (3) : 147 ~ 156 [2004]
  • A Typology of online shoppers based on shopping motivations
    Rohm, A. J. Journal of Business Research 57 (7) : 748 ~ 757 [2004]
  • A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 56 : 6 ~ 21 [1992]
  • 2013년 인터넷이용실태조사 요약보고서