골프장 종사자의 감정부조화가 반생산적 과업행동에 미치는 영향: 조절초점 및 공감적 요소의 조절효과

논문상세정보
' 골프장 종사자의 감정부조화가 반생산적 과업행동에 미치는 영향: 조절초점 및 공감적 요소의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 예술/체육
  • counterproductive work behavior
  • emotionaldissonance
  • regulatory focus
  • sympathy
  • 감정부조화
  • 골프장종사자
  • 공감적요소
  • 반생산적과업행동
  • 조절초점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,081 0

0.0%

' 골프장 종사자의 감정부조화가 반생산적 과업행동에 미치는 영향: 조절초점 및 공감적 요소의 조절효과' 의 참고문헌

  • 한국골프장경영협회
    [2013]
  • 필드골프장 서비스종업원 고객 지향적 행위가 고객만족과 관계지속성에 미치는 영향
    이남미 한국체육학회지 40 (2) : 459 ~ 468 [2001]
  • 프로야구 팀 브랜드 연상이 팀 충성도에 미치는 영향: 팀 동일시의 조절효과
    윤석주 한국체육과학회지 22 (1) : 515 ~ 529 [2013]
  • 판매원의 감정부조화가 판매원의 행동, 고객의 서비스품질 평가에 미치는 영향과 조절변수에 관한 연구
    김상희 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 16 (2) : 1 ~ 31 [2008]
  • 조직공정성이 반생산적 과업행동에 미치는 영향- 부정적 감정성향의 조절효과를 중심으로 -
    한광현 조직과 인사관리연구 28 (4) : 57 ~ 84 [2004]
  • 조절초점(Regulatory Focus)이 심리적 임파워먼트에 미치는 조절변수로서의 영향 : 공군조직을 대상으로
    유진협 연세대학교 대학원 [2002]
  • 스포츠센터 종사자의 조직공정성과 조직몰입 및 조직시민행동의 관계
    이동준 한국사회체육학회지 30 (0) : 305 ~ 114 [2007]
  • 스포츠센터 강사들의 감정노동이 비과업행동에 미치는 영향
    서효민 한국스포츠산업경영학회지 17 (1) : 95 ~ 107 [2012]
  • 스포츠 조직구성원의 부정적 감정, 직무불만족이 반생산적 과업행동에 미치는 영향
    정태욱 한국사회체육학회지 33 (33) : 337 ~ 346 [2008]
  • 박사
  • 서비스 접점에서 서비스제공자의 감정부조화 발생요인 및 조절요인에 관한 연구
    김상희 마케팅연구 20 (1) : 111 ~ 145 [2005]
  • 그린피 5만원까지 내려도…제주골프장 ‘불황 늪’ 여전
  • 골프장 캐디의 직무만족과 생활만족 및 이직의도의 관계
    이병규 한국스포츠사회학회지 22 (3) : 155 ~ 170 [2009]
  • 골프장 서비스 품질 척도 개발 및 타당도 검증
    조원득 한국체육학회지 49 (5) : 267 ~ 278 [2010]
  • 골프용품 브랜드의 글로벌성이 소비행동에 미치는 영향 : 브랜드 명성의 매개 효과 및 글로벌 소비자문화 수용성의 조절효과
    한진욱 한국사회체육학회지 (47) : 293 ~ 303 [2012]
  • 골프산업 규제완화가 관광에 미치는 파급효과
    김흥식 한국콘텐츠학회 논문지 9 (10) : 407 ~ 416 [2009]
  • 고객접점 근로자의 감정부조화와 조직성과 및 공감적 요소의 조절효과 검증
    고종식 산업경제연구 22 (1) : 363 ~ 383 [2009]
  • 감정부조화의 영향과 그 조절요인에 관한 실증연구: 직무자율성과 사회적 지원의 조절효과를 중심으로
    박상언 경영학연구 38 (2) : 379 ~ 405 [2009]
  • 감정부조화와 감성지능이 서비스직 사원의 비과업행동에 미치는 영향
    박상언 경영학연구 39 (4) : 963 ~ 994 [2010]
  • The self-digest : Self-knowledge serving self regulatory function
    Higgins, E. T Journal of Personality and Social Psychology 71 (6) : 1062 ~ 1083 [1996]
  • The motivational basis of organizational behavior
    Katz Behavioral Science 9 (2) : 131 ~ 146 [1964]
  • The managed heart : Commercialization of feeling
    Hochschild, A. University of California Press [1983]
  • The dimensions, Antecedents, and Consequences of Emotional Labor
    Morris, J. A. Academy of Management Review 10 (1) : 115 ~ 126 [1996]
  • The Detection and Interpretation of Interaction Effects Between Continuous Variables in Multiple Regression
    Jaccard, J. Multivariate Behavioral Research 25 (4) : 467 ~ 478 [1990]
  • Structural Equation Modeling: Concepts, Is-sues and Applications
    West, S. G. Sage : 56 ~ 75 [1995]
  • Statistical tests for moderator variables : Flaws in analyses recently proposed
    Cronbach, L. J. Psychological Bulletin 102 (3) : 414 ~ 417 [1987]
  • Regulatory Focus and Strategic Inclinations:Promotion and Prevention in Decision-making
    Crowe, E. Organizational Behavior and Human Decision Process 69 (2) : 117 ~ 132 [1997]
  • Psychological theory
    Nunnally, J. C. McGraw Hill [1994]
  • Process in experimental personality Research
    Feshbach, N. D. Academy Press [1978]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford [2005]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall Inc [1995]
  • Motivation by positive or negative role models : regulatory focus determines who will best inspire us
    Lockwood, P. Journal of personality and social psychology 83 (4) : 854 ~ 864 [2002]
  • Main and moderating effects of self-control, organizational justice, and emotional labour on counterproductive behavior at work
    Bechtold, M. N. European Journal of Work & Organizational Psychology 16 (4) : 479 ~ 500 [2007]
  • Examining empathy in medical encounter : An observational study using the empathic communication coding system
    Bylund, C. L. Health Communication 18 (2) : 123 ~ 140 [2005]
  • Empathy, expectation and situational preferences : Personality influences on the decision to participate in volunteer helping behavior
    Davis, M. H. Journal of Personality 67 (3) : 469 ~ 503 [1999]
  • Emotional labour and negative job outcomes : An evaluation of the mediating role of emotional dissonance
    Van Dijk, P. A. Journal of Management and Organization 12 (2) : 101 ~ 115 [2006]
  • Emotional labour and burnout : Comparing two perspectives of people at work
    Brotheridge, C. M. Journal of Vocational Behavior 60 (1) : 17 ~ 39 [2002]
  • Emotional dissonance in organizations : antecedents, consequences and moderators
    Abraham, R. Genetics, Social, and General Psychology Monographs 124 (2) : 229 ~ 246 [1998]
  • Emotion work as a source of stress : The concept and development of an instrument
    Zapf, D. European Journal of Work and Organizational Psychology 8 (3) : 371 ~ 400 [1999]
  • Effect of inducing sadness about self or other on helping behavior in high and low empathic children
    Barnett, M. A. Child Development 53 : 920 ~ 923 [1982]
  • Distress and empathy : Two qualitatively distinct vicarious emotions with different motivational consequences
    Batson, C. D. Journal of Personality 55 (1) : 19 ~ 39 [1987]
  • Development of a measure of workplace deviance
    Bennet, R. J. Journal of Applied Psychology 85 : 349 ~ 360 [2000]
  • Construct validity of an empathy instrument
    Lamonica, E. L. Research in Nursing and Health 4 : 389 ~ 400 [1981]
  • Burnout and reciprocity : Towards a dual-level social exchange model
    Schaufeli, W. B. Work and Stress 10 (3) : 225 ~ 237 [1996]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1280 ~ 1300 [1997]
  • Applied multiple regression/correlation analysis for the behavioral sciences
    Cohen, J. Erlbaum [2003]
  • An evaluation of causal models linking the received role with job satisfaction
    Greene, C. N. Administrative Science Quarterly 18 (1) : 95 ~ 103 [1973]
  • A multidimensional approach to individual difference in empathy
    Davis, M. H. JSAS Catalog of Selected Documents in Psychology 10 : 85 ~ [1980]