인터넷 골프 쇼핑몰의 서비스 환경이 구매자의 불평에 대한 서비스 처리와 행동의도에 미치는 영향

' 인터넷 골프 쇼핑몰의 서비스 환경이 구매자의 불평에 대한 서비스 처리와 행동의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 예술/체육
  • commitment
  • repurchase intention
  • satisfaction
  • service environment
  • switching intention
  • trust
  • 만족도
  • 몰입
  • 서비스 환경
  • 서비스처리
  • 신뢰
  • 재구매
  • 전환의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,093 0

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' 인터넷 골프 쇼핑몰의 서비스 환경이 구매자의 불평에 대한 서비스 처리와 행동의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국과 미국 대학생의 패션 브랜드 충성도 영향 요인에 관한 비교 문화 연구 - 쇼핑 성향, 의류 제품 속성 평가, 의복 추구 혜택을 중심으로 -
    박현희 복식문화연구 16 (5) : 910 ~ 923 [2008]
  • 한·중 대학생 인터넷쇼핑에 대한 태도 및 이용의도에 관한 연구
    임영세 통상정보연구 10 (1) : 33 ~ 49 [2008]
  • 직업과 조직에 관한 만족과 몰입이 전환의도에 미치는 영향에 관한 연구
    임창희 경영과 정보연구 31 (4) : 377 ~ 395 [2012]
  • 인터넷상의 스포츠 정보에 대한 만족도 분석
    이현섭 한국사회체육학회지 22 (22) : 845 ~ 857 [2004]
  • 인터넷 패션쇼핑몰의 e-서비스스케이프가 구매의도에 미치는 영향
    이채연 한국생활과학회지 22 (1) : 157 ~ 166 [2013]
  • 인터넷 패션쇼핑몰 서비스 회복 과정의 지각된 상호 작용성과 서비스 공정성이 불평 처리 만족 및 충성도에 미치는 영향
    주성래 복식문화연구 15 (6) : 1023 ~ 1037 [2007]
  • 인터넷 패션 쇼핑몰의 서비스 품질이 소비 감정과 만족도에 미치는 영향
    황경순 복식 57 (9) : 149 ~ 160 [2007]
  • 인터넷 쇼핑몰에 대한 소비자의 만족·불만족 영향 요인
    박상미 한국의류학회지 25 (7) : 1353 ~ 1364 [2002]
  • 인터넷 쇼핑몰 성과의 영향 요인에 관한 한중 비교 연구
    권순동 경영학연구 39 (3) : 851 ~ 877 [2010]
  • 인터넷 쇼핑몰 구매동기와 성과에 관한 연구
    류원우 유통경영학회지 11 (1) : 97 ~ 120 [2008]
  • 인터넷 골프 쇼핑몰의 웹사이트 속성과 개성이 재방문 의도에 미치는 영향 및 쇼핑가치의 조절 효과
    조성일 한국체육학회지 50 (6) : 299 ~ 311 [2011]
  • 온라인 스포츠 쇼핑몰 사이트속성에 대한 이용만족이 긍정적 감정, 사이트태도, 재방문 및 추천의사에 미치는 영향
    이정학 한국스포츠산업경영학회지 17 (1) : 43 ~ 62 [2012]
  • 온라인 골프 쇼핑몰 속성이 소비자의 긍정적 감정 및 쇼핑행동에 미치는 영향
    김도균 한국사회체육학회지 53 (53) : 373 ~ 385 [2013]
  • 서비스품질과 쇼핑지향성이 고객행동에 미치는 영향에 관한 연구 : 인터넷 콘텐츠를 중심으로
    엄준영 경기대학교 대학원 [2005]
  • 서비스이용고객의 전환비용 인식이 관계몰입 및 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    변충규 서비스경영학회지 10 (2) : 85 ~ 104 [2009]
  • 배드민턴용품점의 관계혜택과 고객만족, 관계몰입, 전환비용 및 관계지속의도의 구조적 관계
    김주연 한국체육학회지 53 (3) : 341 ~ 355 [2014]
  • 모바일 쇼핑몰의 지각된 정보품질이 스마트폰 사용자의 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향
    정원진 정보시스템연구 21 (3) : 71 ~ 97 [2012]
  • 관광서비스 웹사이트 환경이 소비자 내적반응 및 행동에 미치는 영향 : 호텔 및 여행사 웹사이트를 중심으로
    한경아 경기대학교 관광전문대학원 [2010]
  • 골프용품 구매시 접촉욕구, 경험적 가치 및 온라인 구매경험의 구조적 관계
    정지명 체육과학연구 21 (3) : 1393 ~ 1401 [2010]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. Mcgraw-Hill [1978]
  • Why customers stay:measuring the underlying dimensions of services switching costs and managing their differential strategic outcomes
    Jones, M. A. Journal of Business Research 55 (6) : 441 ~ 450 [2002]
  • When does Commitment Lead to Loyalty?
    Fullerton, G. Journal of Service Research 5 (4) : 333 ~ 344 [2003]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Two Structural Equation Models: Lisrel and PLS Applied to Consumer Exit-voice theory
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 19 (4) : 440 ~ 452 [1982]
  • The two sides to attitudinal commitment: The effect of calculative and loyalty commitment on enforcement mechanisms in distribution channels
    Gilliland, D. Journal of the Academy of Marketing Sciences 30 (1) : 24 ~ 43 [2002]
  • The profitable art of service recovery
    Hart, C. W. Havard Business Review 68 (7/8) : 148 ~ 156 [1989]
  • The partial least squares(PLS)approach to casual modeling, personal computer adoption and use as an illustration
    Barclay, D. Technology Studies 2 (2) : 285 ~ 309 [1995]
  • The evolution of relationship marketing
    Sheth, J. N. International Business Review 4 (4) : 397 ~ 418 [1995]
  • The effects of service recovery on consumer satisfaction : A comparison between complainants and non-complainants
    Kau, A. K. Journal of Services Marketing 20 (2) : 101 ~ 111 [2006]
  • The effect of distributive, procedural, and interactional justice on postcomplaint behavior
    Blodgett, J. G. Journal of Retailing 73 (2) : 185 ~ 210 [1997]
  • The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationships
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  • The commitment, trust theory of relationship marketing
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  • The Service Encounter : Diagnosing Favorable and Unfavorable Incidents
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  • Store environment and consumer purchase behavior : Mediating role consumer emotions
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  • Statistical power analysis for the behavioral sciences
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  • Service recovery's influence on consumer satisfaction, positive word-of-mouth, and purchase intentions
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  • Service recovery in commercial real estate management
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  • Service fairness: What it is and why it matters
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  • Service failure and recovery : Evidence from the hotel industry
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  • Partial least squares : Advanced methods of marketing research
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  • PLS versus LISREL: Ein Methodenvergleich : 87 ~ 98
  • PLS path modeling
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  • PLS Path Modeling A Software Review. SFB 649 Discussion Papers
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  • Measuring preferred store satisfaction using consumer choice criteria as a mediating factor
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  • Marketing in Hypermedia Computermediated Environments: Conceptual Foundations
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  • Marketing for Hospitality and Tourism
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  • Linking Brand and Retailer Images: Do Potential Risk Out-weigh and Potential Benefits?
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  • Issues and opinion on structural equation modeling
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  • Internet research
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  • Evaluating structural equation models with unobservable and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • E-Scapes : The Electronic Physical Environment and Service Tangibility
    Koernig, S. K. Psychology & Marketing 20 (2) : 151 ~ 167 [2003]
  • Customer switching behavior in service industries : An exploratory study
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  • Customer satisfaction with service encounter
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  • Customer evaluation of service complaint experiences : Implication for relationship marketing
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  • Consumer Reaction to Electronic Shopping on the World Wide Web
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  • Consumer Perceptions of Interpersonal Equity and Satisfaction in Transactions: A Field Survey Approach
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 53 (4) : 21 ~ 35 [1989]
  • Commercial scenarios for the Web: Opportunities and challenges
    Hoffman, D. L. Journal of Computer-Mediated Communication 1 (3) [1995]
  • Building trust to develop competitive advantage in e-business relationships
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  • Antecedents to Customer Expectations for Service Recovery
    Kelly, S. W. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (4) : 52 ~ 61 [1994]
  • An examination of the nature of trust in buyer-seller relationships
    Doney, P, M. Journal of Marketing 61 (4) : 35 ~ 51 [1997]
  • An analysis of shopper dissatisfaction for major household appliance
    Westbrook, R. A. Journal of Marketing Research 15 : 456 ~ 466 [1997]
  • A typology of retail failures and recoveries
    Kelley, S. W. Journal of retailing 69 (4) : 429 ~ 452 [1994]
  • A model of customer satisfaction with service encounters involving failure and recovery
    Smith, A. K. Journal of Marketing 36 (3) : 356 ~ 372 [1999]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 (11) : 461 ~ 462 [1980]
  • A classification of internet retail stores
    Spiller, P. International Journal of Electronic Commerce 2 (2) : 29 ~ 56 [1998]
  • 2012년 인터넷이용실태조사