아동의 동화 창작을 위한 에듀테인먼트 저작 환경에 대한 연구

논문상세정보
' 아동의 동화 창작을 위한 에듀테인먼트 저작 환경에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • authoring tool
  • edutainment
  • fairy tales
  • kid
  • storypaper
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 아동의 동화 창작을 위한 에듀테인먼트 저작 환경에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 유아용 서사 창작 어플리케이션의 스토리-리텔링 구조 분석
    한혜원 한국콘텐츠학회 논문지 13 (5) : 146 ~ 158 [2013]
  • 유아 교육을 위한 교육용 골프 게임 개발에 관한 연구
    김우재 한국컴퓨터게임학회논문지 24 (4) : 81 ~ 87 [2011]
  • 스토리보드 시뮬레이터를 이용한 MMORPG 기획 활용 방안 연구
    유길상 한국컴퓨터게임학회논문지 15 (15) : 97 ~ 102 [2008]
  • 디지털 서사 창작도구의 CBR 모델 비교 연구 : <민스트럴 >과 <스토리헬퍼 >를 중심으로
    류철균 디지털컨텐츠학회논문지 13 (2) : 213 ~ 224 [2012]
  • Using Parodies as Children's Literature in Education
    Hyang-Lim Kwak Early Childhood Education Research & Review 1 (2) : 71 ~ 91 [1997]
  • Sesameworkshop
    Pinky Dinky Doo
  • Scholastic
    Story Starters
  • Launchpad
    Toontastic
  • Instruction Measure of Art Expression by Utilizing the Concept of Digilog :Focused on 5th and 6th Grade Students in Elementary School
    Won-Doo Lee Korea National University of Education [2011]
  • An Analysis on Change of Narrative Constituent and Theme Shown Parody Fairy Tales
    Ji-Soon Chae The Catholic University of Korea [2010]
  • A study on the necessity of improvement Color education content - From preschool children of view
    Sang-Hee Lee Journal of Korean Society of Color Design Studies 1 (1) : 69 ~ 78 [2005]
  • A Study on the Story Generation System in the Digital Storytelling - Focused on 'Story Engine Modelling'
    Ho-Chang Kwon Korea National University of Arts [2010]