주요 도시 브랜드슬로건의 개성 요인 분석 : 서울과 광역시·도 비교를 중심으로

논문상세정보
' 주요 도시 브랜드슬로건의 개성 요인 분석 : 서울과 광역시·도 비교를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • brand personality
  • city brand
  • metropolitancity
  • place brand
  • seoul
  • slogan
  • 광역시도
  • 도시브랜드
  • 브랜드 개성
  • 서울
  • 슬로건
  • 장소 브랜드
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,517 0

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' 주요 도시 브랜드슬로건의 개성 요인 분석 : 서울과 광역시·도 비교를 중심으로' 의 참고문헌

  • 홍대 앞에서 런던까지 장소의재탄생
    박상훈 디자인하우스 [2010]
  • 한국지방브랜드 경쟁력지수
    NBRC [2014]
  • 한국과 미국의 도시 브랜드 슬로건 비교
    이희복 GRI연구논총 15 (2) : 29 ~ 53 [2013]
  • 플레이스 브랜드의 역할과 전략적 관리에 대한 개념적 고찰
    김유경 동서언로 20 : 3 ~ 32 [2006]
  • 지역브랜드 육성전략
    신순철 한국생산성본부 [2009]
  • 지역브랜드 매뉴얼
    이소영 한국지역진흥재단 [2010]
  • 지역 슬로건의 유형별 언어기법 분석
    정경일 우리어문연구 33 (33) : 65 ~ 98 [2009]
  • 지방자치단체 브랜드 자산 측정 및 관리 방안
    오은주 이소영 한국지방행정연구원 [2009]
  • 심벌과 슬로건을 활용한 관광브랜드 구축 방안
    박의서 한국관광정책연구 10 (2) : 63 ~ 83 [2004]
  • 슬로건 유/무에 따른 광고효과에 관한 실험연구: 제품 관여도의 조절효과를 중심으로
    최민욱 광고학연구 19 (6) : 57 ~ 86 [2009]
  • 서울시 도시 브랜딩전략 연구
    이경미 [2010]
  • 브랜드 개성을 통한 도시브랜드 자산 구축에 대한 탐색적 연구 : 국내 6대 광역도시를 중심으로
    문빛 한국광고홍보학보 12 (2) : 182 ~ 213 [2010]
  • 박원순시장 2기 슬로건 “함께서울”로
    서울신문 2014. 10. 8 [2014]
  • 도시이미지 유형에 따른 도시브랜드 정체성 형성의 영향요인
    권재경 브랜드디자인학연구 10 (4) : 15 ~ 26 [2012]
  • 도시브랜드 자산형성을 위한 요인
    강승규 서강대학교 [2006]
  • 도시브랜드 자산의 평가와 지수화에 관한 연구
    구자룡 생산성논집 22 (3) : 177 ~ 205 [2008]
  • 도시브랜드 슬로건의 브랜드 개성 - 우리나라 7대 도시 분석을 중심으로
    이희복 광고연구 93 (93) : 5 ~ 28 [2012]
  • 도시브랜드 슬로건의 개발 : 국내 및 해외 도시간의 비교
    박홍식 한국거버넌스학회보 12 (2) : 1 ~ 25 [2005]
  • 도시브랜드 개발 유형에 따른 도시마케팅 특성에 관한 연구
    이재순 도시행정학보 21 (3) : 157 ~ 184 [2008]
  • 도시는 브랜드다: 랜드마크에서퓨처마크로
    서정렬 삼성경제연구소 [2008]
  • 도시 재탄생의 비밀 도시브랜딩
    윤영석 유니타스브랜드 [2010]
  • 도시 브랜드의 슬로건 분석: 수사적 기법을 중심으로
    이희복 스피치와 커뮤니케이션 5 (5) : 69 ~ 102 [2006]
  • 도시 브랜드 개성의 유형과 형성요인에 대한 연구
    이상훈 광고학연구 18 (5) : 57 ~ 73 [2007]
  • 국제적 도시 브랜드 정립 차원에서 바라 본 유럽문화수도 프로그램 연구 - 2009년도 유럽문화수도 프로그램 사례연구를 중심으로 -
    김정호 OOH광고학연구 7 (3) : 121 ~ 146 [2010]
  • 국내 도시브랜드 슬로건의 색채배색에 관한 연구
    김소연 홍익대학교 산업대학원 [2009]
  • 국내 도시브랜드 슬로건의 경향과 개발
    최흥락 한국콘텐츠학회 논문지 7 (8) : 174 ~ 181 [2007]
  • ‘Hi Seoul’과 ‘Dynamic Busan’의 도시브랜드개성의 비교
    윤태환 관광레저연구 22 (1) : 327 ~ 341 [2010]
  • www. branding.states.us: an analysis of brandbuilding elements in the us state tourism websites
    Lee, G. Tourism Management 27 (5) : 815 ~ 828 [2006]
  • http://www.simonanholt.com/Research/cities-index.a spx
  • Toward Integrated Approach for Place Brand Management
    Erick, B. 50th European Regional Science Association Congress [2010]
  • The marketing concept:quo vadis?
    O'Leary, R. European Journal of Marketing 10 : 146 ~ 158 [1976]
  • The management of destination brands : Five guiding principles based on recent developments in corporate branding theory
    Hankinson, G. Journal of Brand Management 14 (3) : 240 ~ 254 [2007]
  • The brand images of tourism destinations:A study of the saliency of organic images
    Hankinson, G. Journal of Product and Brand Management 13 (1) : 6 ~ 14 [2005]
  • The New Strategic Brand Management:Creating and Sustaining Brand Equity Long Term
    Kapferer Kogan Page [2007]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Prentice Hall [1998]
  • State Slogan: The case of missing USP
    Richardson J. Journal of Travel &Tourism Marketing 2 (2/3) : 91 ~ 109 [1993]
  • Research Notes and Reports: Characteristics of Effective Tourism Promotion Slogans
    Klenosky, David Analysis of Tourism Research 22 (1) : 235 ~ 251 [1997]
  • My city-my brand : the different roles of residents in place marketing
    Erick, B. Journal of Place Management &Development 6 (1) : 18 ~ 28 [2013]
  • Moving Milan towards Expo 2015:Designing culture into a city brand
    De Carlo, M. Journal of Place Management and Development 2 (1) [2009]
  • Marketing Asian Places: Attracting investment, industry and tourism to cities, states and nations
    Kotler, P. John Wiley &Sons(Asia) Pte Ltd [2002]
  • Managing destination brands:Establishing a theoretical foundation
    Hankinson, G. Journal of Advertising Management 25 (1/2) : 97 ~ 115 [2009]
  • Location branding : a study of the branding practices of 12 English cities
    Hankinson, G. Journal of Brand Management 9 : 127 ~ 142 [2001]
  • How to Brand Nations, Cities and Destinations : A Planning Book for Place Branding
    Moilanen, T. Palgrave Macmillan [2008]
  • How Effective are Slogans for Building a Destination Brand in the Social Media Environment?
    Ju-Pak, K. The Journal of Advertising and Promotion Research 2 (1) : 165 ~ 193 [2013]
  • Hard Branding the cultural city:From Proado to Prada
    Evans, G. International Journal of Urban and Regional Research 27 (2) : 417 ~ 440 [2003]
  • Got Slogan? Guidelines for creating effective slogans
    Kholi, C. Business Horizons 50 : 415 ~ 422 [2007]
  • From brand equity to place brand equity and from there to the brand
    Florek, M. Place Branding and Public Diplomacy 10 : 103 ~ 107 [2014]
  • From City Marketing to the Branding: Towards a Theoretical framework for developing city brands.
    Kavaratzis, M. Place Branding 1 (1) : 58 ~ 73 [2004]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker, J. L Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Destination branding, niche marketing and national image projection in Central and Eastern Europe
    Hall, D Journal of Vacation Marketing 5 (3) : 227 ~ 237 [1999]
  • Destination brand Positioning Slogans : Toward the development of a set accountability criteria
    Pike, Steven Acta Turistica 16 (2) : 102 ~ 124 [2004]
  • Corporate Brands: What are they? What of them?
    Balmer, J. M. T. European Journal of Marketing 37 (7/8) : 972 ~ 997 [2003]
  • Competitive Identity : The New Brand Management for Nations, Cities and Region
    Anholt, S. Palgrave Macmillan [2007]
  • City design management as local competitiveness factor
    Harmaakorpi, V. Place Branding & Public Diplomacy 4 (2) : 169 ~ 182 [2008]
  • City Branding: Theory and cases
    Keith Dinnie Palgrave Macmillan [2011]
  • City Branding: An effective assertion of identity or a transitory marketing trick?
    Kavaratzis, M. Place Branding 2 (3) : 138 ~ 194 [2006]
  • City Brand Management: The Case of Kazakstan
    Gaggiotti, H. Place Branding and Public Diplomacy 4 (2) : 115 ~ 123 [2008]
  • Branding New York
    Miriam Greenberg Routledge [2008]
  • Analysis of management narrative to understanding social marketing strategy : The case of branding Logan city
    Russell, D. Australian Marketing Journal 17 (4) : 232 ~ 238 [2009]
  • All Business is Local. Why Place Matters More Then Ever in a Global. Virtual World
    John A., Quelch Portfolio Penguin [2012]