소비자 평점이 모바일 애플리케이션 구매에 미치는 영향

논문상세정보
' 소비자 평점이 모바일 애플리케이션 구매에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • consumerrating
  • cultural difference
  • mobile application
  • uncertainty avoidance
  • 모바일 애플리케이션
  • 문화차이
  • 불확실성 회피
  • 소비자평점
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,625 0

0.0%

' 소비자 평점이 모바일 애플리케이션 구매에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호프스테드의 문화차원에 나타난 광고거리에 관한 연구 : 크리에이티브 전략을 중심으로
    김유경 한국언론학보 43 (4) : 42 ~ 78 [1999]
  • 한국 영화시장의 흥행결정 요인에 관한 연구 : 2006-2008년 개봉작품을 중심으로
    박승현 언론과학연구 9 (4) : 243 ~ 276 [2009]
  • 한국 비교경영연구 30년의 현황과 과제: Hofstede 문화모형을 활용한 연구를 중심으로
    권종욱 국제경영리뷰 14 (4) : 1 ~ 32 [2010]
  • 특정 대상에 대한 개인 수준의 문화적 성향이 사용자 경험에 미치는 조절효과에 대한 실증적 연구: 미국, 독일, 러시아의 4개 디지털 기기 사용자를 대상으로
    이인성 Asia Pacific Journal of Information Syste 19 (1) : 113 ~ 145 [2009]
  • 중국소비자의 문화적 특성 차이와 브랜드 태도에 관한 연구
    김주원 국제지역연구 16 (3) : 181 ~ 207 [2012]
  • 중국소비자의 문화성향이 SNSs 구전행동에 미치는 영향
    이유경 국제지역연구 15 (3) : 493 ~ 511 [2011]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인 구전효과에 영향을 미치는 요인에 관한 비교문화적 실증연구
    박철 경영학연구 35 (6) : 1617 ~ 1647 [2006]
  • 온라인 구전정보의 방향성과 유형이 구매영향력에 미치는효과: 한국과 미국의 국제비교
    이태민 마케팅연구 21 (1) : 29 ~ 56 [2006]
  • 온라인 구전과 영화 매출 간 상호영향에 관한 연구: 한국 영화 산업을 중심으로
    배정호 아시아마케팅저널 12 (2) : 1 ~ 25 [2010]
  • 영화소비자들의 온라인 구전정보에 대한 신뢰정도 및 신뢰요인 분석연구: 네티즌 영화평 및 평점을 중심으로
    정재기 사회과학논총 12 (12) : 155 ~ 191 [2010]
  • 엡스토어에서 제품특성과 프로모션이 시간에 따른 리뷰수의 변화에미치는영향
    최승훈 한국유통학회발표 : 143 ~ 155 [2011]
  • 앱스토어에서 소비자 리뷰와 전문가 리뷰가 앱 개발사의 성과에 미치는 영향
    이동일 마케팅연구 27 (2) : 113 ~ 136 [2012]
  • 스마트폰 애플리케이션 시장 동향 및 전망
    류한석 통신연합 52 : 20 ~ 25 [2010]
  • 소비자의 불확실성 회피 성향에 따른 애매모호한 광고 메시지에 대한 광고효과 연구 - 한국과 중국 소비자를 대상으로
    고월선 광고연구 95 (95) : 372 ~ 397 [2012]
  • 소비자 지각위험 및 구매의도 영향요인 - 전자상거래 쇼핑몰을 중심으로
    김종호 Journal of Global Academy of Marketing Science 6 (1) : 47 ~ 67 [2000]
  • 불확실성 회피수준에 따른 애매한 광고메시지의 효과 차이
    이현우 광고학연구 19 (3) : 135 ~ 155 [2008]
  • 불확실성 회피성향이 수용 후 행동에 미치는 영향: 모바일 인터넷 서비스를 중심으로
    최훈 Asia Pacific Journal of Information Syste 16 (3) : 95 ~ 116 [2006]
  • 문화거리(Cultural distance)에 따른 커뮤니케이션 거리(Communication distance)에 관한 연구
    김유경 국제지역연구 8 (3) : 31 ~ 60 [2004]
  • 모바일 앱 구매 결정에 끼치는 영향요인 : 탐색적 연구
    김희웅 한국전자거래학회지 16 (4) : 173 ~ 195 [2011]
  • 네티즌 온라인 영화평점과 국가 간 영화흥행 요인 -2007~008년 한국에서 개봉한 미국영화를 중심으로-
    김정호 영화연구 42 (42) : 163 ~ 203 [2009]
  • 구전효과가 소비자 제품 선택에 미치는 영향에 대한연구
    정재학 마케팅연구 19 (3) : 1 ~ 20 [2004]
  • Word-of-Mouth for Movies : Its Dynamics and Impact on Box Office Revenue
    Liu, Y. Journal of Marketing 70 (3) : 74 ~ 89 [2006]
  • Why the number of Smartphones per Country doesn’t help your Mobile Strategy
  • Using online conversations to study word-of-mouth communication
    Godes, D. Marketing Science 23 (4) : 545 ~ 560 [2004]
  • Trust among Strangers in Internet Transactions : Empirical Analysis of eBay’s Reputation System
    Resnick, P. Advances in AppliedMicroeconomics 11 : 127 ~ 157 [2002]
  • To Reach China’s Consumers, Adapt to Guo Qing
    Yan, R. Harvard Business Review 72 (5) : 66 ~ 69 [1994]
  • The Impact of Online Recommendations and Consumer Feedback on Sales
    Chen, P. Y. ICIS 2004Proceedings [2004]
  • The Impact of Information Level on the Effectiveness of U. S. and Korean Television Commercials
    Taylor, C. R. Journal of Advertising 26 (1) : 1 ~ 18 [1997]
  • The Heterogeneous Effect of WOM on Product Sales: Why the Effect of WOM Valence is Mixed?
    Yang, J. European Journal of Marketing 46 (11/12) : 1523 ~ 1538 [2012]
  • The Effects of Word of Mouth on Sales : Online Book Reviews
    Chevalier, J. A. Journal of Marketing Research 43 (3) : 345 ~ 354 [2006]
  • The Effect of On-line Consumer Reviews on Consumer Purchasing Intention : The Moderating Role of Involvement
    Park, D. H. International Journal of Electronic Commerce 11 (4) : 125 ~ 148 [2007]
  • The Dynamics of Online Word-of-Mouth and Product Sales-An Empirical Investigation of the Movie Industry
    Duan, W. Journal of Retailing 84 (2) : 233 ~ 242 [2008]
  • The Digitization of Word of Mouth:Promise and Challenges of Online Feedback Mechanisms
    Dellarocas, C. Management Science 49 (10) : 1401 ~ 1424 [2003]
  • The Cultural Dimension of International Business
    Ferraro, P. G. Prentice Hall [2002]
  • The Concept of Culture and of Social System
    Kroeber, A. L. American Sociological Review 23 (5) : 582 ~ 583 [1958]
  • Service Failure Recovery : the Moderating Impact of Individual-level Cultural Value Orientation on Perceptions of Justice
    Patterson, P. International Journal of Research in Marketing 23 (3) : 263 ~ 277 [2006]
  • Riding the Waves of Culture: Understanding Diversity in Global Business
    Trompenaars, F. McGraw-Hill [1997]
  • Review: A Review of Culture in Information System Research: Toward a Theory of Information Technology Culture Conflict
    Leidner, D. E. MIS Quarterly 30 (2) : 357 ~ 399 [2006]
  • Quality of Our App Download Estimate
  • Product Survival Analysis for the App Store
    Jung, E. Y. Marketing Letter 23 (4) : 929 ~ 941 [2012]
  • Price Effects in Online Product Reviews : An Analytical Model and Empirical Analysis
    Li, X. MIS Quarterly 34 (4) : 809 ~ 831 [2010]
  • Online Consumer Reviews : A New Element of Marketing Communications Mix
    Chen, Y. Management Science 54 (3) : 477 ~ 491 [2008]
  • On Product Uncertainty in Online Markets:Theory and Evidence
    Dimoka, A. MIS Quarterly 36 (2) : 395 ~ 426 [2012]
  • National Character and Response to Unsatisfactory Hotel Service
    Huang, J. H. International Journal of Hospitality Management 15 (3) : 229 ~ 243 [1996]
  • Multidimensional Trust Building in e-retailing : Cross-Cultural Differences in Trust Formation and Implications for Perceived Risk
    Park, J. K. Journal of Retailing and Consumer Services 19 (3) : 304 ~ 312 [2012]
  • Marketing management
    Kotler, P. Prentice-Hall [1999]
  • Internet Exchanges for Used Goods : An Empirical Analysis of Trade Patterns and Adverse Selection
    Ghose, A. MIS Quarterly 33 (2) : 263 ~ 291 [2009]
  • Impact of Online Consumer Reviews on Sales : The Moderating Role of Product and Consumer Characteristics
    Zhu, F. Journal of Marketing 74 (2) : 133 ~ 148 [2010]
  • Impact of National Culture on Online Consumer Review Behavior
    Lai, J. Global Journal of Business Research 7 (1) : 109 ~ 115 [2013]
  • Impact of National Culture on Information Technology Usage Behavior : An Exploratory Study of Decision Making in Korea and the USA
    Calhoun, K. J. Behaviour & Information Technology 21 (4) : 293 ~ 302 [2002]
  • Google ties Apple with 700,000Android Apps
  • Feeling and Thinking : Preferences Need No Inference
    Zajonc, R. B. American Psychologist 35 (2) : 151 ~ 171 [1980]
  • Evidence of the effect of trust building technology in electronic markets : Price premiums and buyer behavior
    Ba, S. MIS Quarterly 26 (3) : 243 ~ 268 [2002]
  • E-complaining : A Content Analysis of an Internet Complaint Forum
    Harrison-Walker, L. J. Journal of Consumer Marketing 15 (5) : 397 ~ 412 [2001]
  • E-Service Quality Perceptions : A Cross-Cultural Comparison of American and Korean Consumers
    Kim, J. H. Journal of Research in Interactive Marketing 4 (3) : 257 ~ 275 [2010]
  • Does a Seller’s Ecommerce Reputation Matter? Evidence from eBay Auctions
    Melnik, M. I. The Journal of Industrial Economics 50 (3) : 337 ~ 349 [2002]
  • Do Online Reviews Matter? An Empirical Investigation on Panel Data
    Duan, W. Decision Support Syste 45 (4) : 1007 ~ 1016 [2008]
  • Developing Global Products and Marketing Strategies : A Construct and a Research Agenda
    Wills, J. Journal of the Academy of Marketing Science 19 (1) : 1 ~ 10 [1991]
  • Cultures and Organizations : Software of the Mind
    Hofstede, G. McGraw-Hill [1991]
  • Culture-Technology Fit : Effects of Cultural Characteristics on the Post-Adoption Beliefs of Mobile Internet Users
    Lee, I. International Journal of Electronic Commerce 11 (4) : 11 ~ 51 [2007]
  • Culture's Consequences: International Differences in Workrelated Values
    Hofstede, G. Sage [1980]
  • Cultural Influences on the Relation between Pleasant Emotions and Unpleasant Emotions : Asian Dialectic Philosophies or Individualism-Collectivism
    Schimmack, U. Cognition and Emotion 16 (6) : 705 ~ 719 [2002]
  • Cultural Influences on Service Quality Expectations
    Donthu, N. Journal of Service Research 1 (2) : 178 ~ 186 [1998]
  • Cross-cultural Differences in Risk Perception : A model Based Approach
    Bontempo, R. N. Risk Analysis 17 (4) : 479 ~ 488 [1997]
  • Cross-National Differences in e-WOM Influence
    Christodoulides, G. European Journal of Marketing 46 (11/12) : 1689 ~ 1707 [2012]
  • Cross-Cultural Differences in Perceived Risk of Online Shopping
    Ko, H. Journal of Interactive Advertising 4 (2) [2004]
  • Consumer reactions to electronic shopping on the World Wide Web
    Jarvenpaa, S. L. International Journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88 [1997]
  • Consumer Trust in an Internet Store : A Cross-Cultural Validation
    Jarvenpaa, S. L. Journal of Computer-Mediated Communication 5 (2) [1999]
  • Consumer Information Search Behavior and Internet
    Peterson, R. A. Psychology and Marketing 20 (2) : 99 ~ 121 [2003]
  • Consumer Complaint Behavior of Asians and non-Asians about Hotel Services-An Empirical Analysis
    Ngai, E. W. T. European Journal of Marketing 41 (11/12) : 1375 ~ 1391 [2007]
  • Consumer Buying Intentions and Purchase Probability : An Experiment in Survey Design
    Juster, F. T. Journal of the American Statistical Association 61 : 658 ~ 696 [1966]
  • Comparing Online Information Effect : A Cross-Cultural Comparison of Online Information and Uncertainty Avoidance
    Vishwanath, A. Communication Research 30 (6) : 579 ~ 598 [2003]
  • Choice Based on Reasons : The Case of Attraction and Compromise Effects
    Simonson, I. Journal of Consumer Research 16 (2) : 158 ~ 174 [1989]
  • Beyond culture
    Hall, E. T. Doubleday [1976]
  • AComparison of Inter-Organizational Business Model of Mobile App Stores : There is more than Open vs. Closed
    Müller, R. M. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research 6 (2) : 63 ~ 76 [2011]
  • A model of perceived risk and intended risk-handling activity
    Dowling, G. R. Journal of Consumer Research 21 (1) : 119 ~ 134 [1994]
  • A Simple Model of Herd Behavior
    Banerjee, A. V. The Quarterly Journal of Economics 107 (3) : 797 ~ 817 [1992]
  • A Cross-Cultural Comparison of Internet Buying Behavior : Effects of Internet Usage, Perceived Risks, and Innovativeness
    Park, C. International Marketing Review 20 (5) : 534 ~ 553 [2003]
  • (An)economic analysis on the demand and survival of mobile applications : free vs. paid apps in apple's app store
    Sungyong Um 고려대학교 대학원 [2011]