연구논문 : 대학생이 지각한 스마트폰 게임 사용 유발요인에 대한 연구

' 연구논문 : 대학생이 지각한 스마트폰 게임 사용 유발요인에 대한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • addiction
  • causalfactor
  • continuous intention
  • smartphone games
  • 사용 유발요인
  • 스마트폰 게임
  • 중독
  • 지속이용의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 대학생이 지각한 스마트폰 게임 사용 유발요인에 대한 연구' 의 참고문헌

  • 청소년이 인식한 스마트폰 사용 유발요인에대한 개념화 연구
    김은영 청소년학연구 21 (8) : 567 ~ 588 [2014]
  • 청소년의 건강한 스마트폰 이용문화조성을 위한 토론회 자료집
  • 스마트폰 확산에 따른 청소년 보호방안 연구
  • 스마트폰 유해정보 유통실태 및 청소년 스마트폰 이용실태점검 결과보고서
  • 스마트폰 게임 특성이 몰입, 이용자의 만족도와 충성도에 미치는 영향
    송붕 e-비즈니스연구 15 (1) : 271 ~ 290 [2014]
  • 스마트미디어중독 특성 및 중독 해소 개입 전략 개발 연구
  • 소셜 네트워크 서비스(SNS)의 지속이용의도에 관한 연구: IS 지속이용모델과 고객 가치-만족-충성도 모델의 통합적 접근
    최수정 Asia Pacific Journal of Information Syste 23 (4) : 1 ~ 28 [2013]
  • 박사
  • 소셜 네트워크 게임(SNG)의 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 : SNG 사용자 특성과 게임 특성을 중심으로
    Jin Xianghua 고려대학교 대학원 [2012]
  • 모바일게임의 고객 충성도 영향요인에 관한 실증 연구
    이석인 한국콘텐츠학회 논문지 6 (10) : 99 ~ 106 [2006]
  • 박사
  • 고객 충성도에 영향을 미치는 온라인 게임의 중요 요소에 대한 LISREL 모델 분석
    최동성 경영정보학연구 11 (3) : 1 ~ 21 [2001]
  • 게임 콘텐츠 특성과 단말기 요인을 고려한 모바일게임 사용의도의 영향요인에 관한 연구
    한광현 Information Syste Review 7 (2) : 41 ~ 60 [2005]
  • Worldwide smartphone market grows 28.6% year over year in the first quarter of 2014
  • Who are the mobile phone have-nots: Influences and Consequences
    Leung, L. New Media & Society 1 (2) : 209 ~ 226 [1999]
  • Understanding information systems continuance
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • The role of trust belief and its antecedents in a community driven knowledge environment
    Kim, B. Journal of the American Society for Information Science and Technology 60 (5) : 1012 ~ 1026 [2009]
  • The practice of social work: Applications of generalist and advanced content
    Zastrow, C. H. Pacific Grove [2003]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research conceptual, strategies, and statistical consideration
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The DeLone and McLean model of information system:A ten-year update
    DeLone, W. Journal of Management Informations Syste 19 (4) : 3 ~ 30 [2003]
  • The Child Welfare Challenge Policy, Practice, and Research
    Pecora, P. J. Aldine Transaction [1992]
  • Perceived usefulness. Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Optimal Experience:Psychological Studies of Flow in Consciousness
    Csikszentmihalyi, M. Cambridge University press [1988]
  • Mobile commerce report
  • Marketing in hypermedia computer-mediated environments: Conceptual foundations
    Hoffman D. L. Journal of Marketing 60 : 50 ~ 68 [1996]
  • Integrating technology addiction and use
    Turel, O. MIS Quarterly 35 (4) : 1043 ~ 1061 [2011]
  • Impression management 2. 0
    Kramer, N. C. Journal of Media Psychology 20 (3) : 106 ~ 116 [2008]
  • Flow-the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, M. Harper and Row [1990]
  • Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders Fifth Edition(DSM-5)
    American Psychiatric Association American Psychiatric Publishing [2013]
  • Determinants of player acceptance of mobile social network games : An application of extended technology acceptance model
    Park, E. Telematics and Informatics 31 (1) : 3 ~ 15 [2014]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • A cognitive model for the antecedents and consequences of satisfaction
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 : 460 ~ 469 [1980]
  • 2013년 인터넷 이용실태조사
  • 2012년 하반기스마트폰이용실태조사