학습동아리 구성원의 자기주도학습능력이 지식공유에 미치는 영향과 공유리더십의 매개효과

논문상세정보
' 학습동아리 구성원의 자기주도학습능력이 지식공유에 미치는 영향과 공유리더십의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회교육
  • knowledge sharing
  • learningcircle
  • self-directed learning ability
  • shared leadership
  • 공유리더십
  • 자기주도 학습능력
  • 지식공유
  • 학습동아리
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,175 1

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' 학습동아리 구성원의 자기주도학습능력이 지식공유에 미치는 영향과 공유리더십의 매개효과' 의 참고문헌

  • 허준의 쉽게 따라하는 AMOS 구조방적식 모형
    허준 한나래 아카데미 [2013]
  • 학습의 자기주도성과 팀내 대인관계기술의 관계
    조대연 교육문제연구 (23) : 223 ~ 242 [2005]
  • 학습사회에 비추어 본 평생교육학의 탐구 방향
    이희수 한국평생교육학회연차학술대회 : 59 ~ 69 [2012]
  • 학습동아리의 사회적 연결망과 지식공유의 관계 : 관계밀도, 집중화, 지식공유간의 비선형 모형 분석
    현영섭 평생교육학연구 15 (3) : 189 ~ 212 [2009]
  • 학습동아리는 평생학습사회의 믿을 만한 전야 : 학습동아리: 평생학습사회의 프랙탈
    이지혜 한국교육개발원 [2004]
  • 학습동아리 참여노인의 학습경험 과정과 지속요인에 관한 연구
    한우식 숭실대학교 대학원 [2010]
  • 박사
  • 학습'으로서의 네트워킹 -부천지역 교육안전망 사례연구
    이지혜 홍숙희 평생교육학연구 13 (3) : 215 ~ 243 [2007]
  • 박사
  • 박사
  • 프로젝트 팀 내 다양성, 공유리더십, 성과 간의관계에 대한 연구
    심덕섭 양동민 한국인사·조직학회 발표논문집 2009 (2) : 783 ~ 800 [2009]
  • 평생학습시대 지역사회교육 패러다임 전환논리와 과제
    이희수 제20차 평생교육 심포지움 [2002]
  • 평생학습동아리 구성원의 지식공유 현상 및 특성 탐색
    윤명희 Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 16 (4) : 221 ~ 252 [2013]
  • 평생교육 기반으로서의 지역사회교육 논의의 역사적 변천 과정 탐색
    홍숙희 평생교육학연구 16 (1) : 25 ~ 62 [2010]
  • 집단효능감이 지식경영시스템 사용자의 전유과정과 만족에 미치는 영향
    유일 지식경영연구 9 (3) : 141 ~ 158 [2008]
  • 지역사회 실천조직으로서 학습동아리에서의 학습과정 : 부천생태안내자 모임 '청미래'를 중심으로
    박상옥 평생교육학연구 15 (1) : 225 ~ 259 [2009]
  • 지식공유의 영향요인 :연구동향과 과제
    문형구 박문수 지식경영연구 2 (1) : 1 ~ 23 [2001]
  • 지식경영 성과: 구성주의 관점으로 본 기업 내 지식이전 성공에 관한 연구-수혜자 특성과 인지된 KMS특성을 중심으로-
    정성휘 지식경영학술심포지움 5 : 197 ~ 233 [2000]
  • 조직후원인식과 경영진에 대한 신뢰가 지식공유에 미치는 영향: 조직몰입의 매개효과를 중심으로
    전정호 경영교육연구 27 (5) : 155 ~ 182 [2012]
  • 조직구성원의 자기주도학습능력이 흡수능력과 정서적 몰입 및 직무몰입에 미치는 영향
    장태원 홍아정 지식경영연구 12 (2) : 17 ~ 34 [2011]
  • 제3차 평생교육진흥기본계획(2013∼2017)
    교육부 [2013]
  • 자기주도학습자론의 근대주의적 한계 비판
    정민승 평생교육학연구 10 (4) : 1 ~ 18 [2004]
  • 자기주도학습능력과 지식공유의 관계에 대한개인의 목표지향성과 조직 특성의 조절 효과
    김문식 기업경영연구 20 (4) : 249 ~ 271 [2013]
  • 외국의 사례분석을 통한 전문대학의 교육과정 방향 모색
    이관춘 평생교육학연구 8 (2) : 177 ~ 198 [2002]
  • 온라인 커뮤니티에서 지식공유행동의 영향요인이 지식공유행동과 온라인 커뮤니티 애호도에 미치는 영향
    김유경 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 19 (2) : 1 ~ 19 [2011]
  • 박사
  • 실행공동체(CoP)내 지식공유의 영향요인: 구조적 특성과 관계적 특성의 조절효과를 중심으로
    백윤정 지식경영연구 9 (2) : 63 ~ 86 [2008]
  • 실천학습공동체 형성과정에 나타난 사회적 자본과 학습문화 : '꿈나래 배움터' 사례를 중심으로
    김영옥 아주대학교 대학원 [2013]
  • 세상을 바꾸는 힘 평생학습동아리
    국가평생교육진흥원 국가평생교육진흥원 [2014]
  • 성인여성의 학습동아리 활동 시범지원방안에 관한 연구
    이지혜 [2001]
  • 대학생의 셀프리더십, 진로결정자기효능감, 진로준비행동, 고용가능성에 차이와 영향을 미치는 개인적 특성
    이종찬 HRD연구 15 (3) : 215 ~ 245 [2013]
  • 기업에서 학습지원이 개인의 학습참여와 조직학습에 미치는 영향 분석
    김지영 직업교육연구 29 (3) : 133 ~ 156 [2010]
  • 기업 내 조직구성원의 자기주도성이 문제해결과정에 미치는 영향
    강성호 HRD연구 15 (2) : 195 ~ 218 [2013]
  • 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 한나래아카데미 [2012]
  • 구성원 관점에서 본 평생학습 동아리의 운영 원리 - C시 학습동아리 구성원의 경험을 중심으로 -
    김한별 교육문제연구 (42) : 73 ~ 96 [2012]
  • 공유리더십이 종업원 인게이지먼트에 미치는 영향 - 회복탄력성의 조절효과를 중심으로
    김진욱 생산성논집 27 (4) : 89 ~ 121 [2013]
  • 공유 리더십이 팀 성과에 미치는 영향 - 특전사 팀을 중심으로 -
    이광희 인적자원관리연구 20 (3) : 145 ~ 166 [2013]
  • 박사
  • 박사
  • When two(or more)heads are better than one : The promise and pitfalls of shared leadership
    O'Toole, J. California Management Review 44 (4) : 65 ~ 83 [2002]
  • What makes teams work : Group effectiveness research from the shop floor to the executive suite
    Cohen, S. G. Journal of Management 23 : 239 ~ 290 [1997]
  • What affects organizational performance? The linking of learning and knowledge management
    Ho, L. A. Industrial Management and Data Systems 108 (9) : 1234 ~ 1254 [2008]
  • Understanding knowledge sharing in virtual communities: An integration of social capital and social cognitive theories
    Chiu, C. M. Decision Support Systems 42 (3) : 1872 ~ 1888 [2006]
  • Transnational Transfer of Strategic Organizational Practices : A Contextual Perspective
    Kostova, T. Academy of Management Review 24 (2) : 308 ~ 324 [1999]
  • Three-dozen knowledge-sharing barriers managers must consider
    Ridge, A. Journal of Knowledge Management 9 (3) : 18 ~ 35 [2005]
  • The robustness of test statistics to non-normality and specification error in confirmatory factor analysis
    Curran,P.J. Psychological Methods 1 (1) : 16 ~ 29 [1996]
  • The relative influence of vertical vs shared leadership on the longitudinal effectiveness of change management teams
    Pearce, C. L. Group Dynamics: Theory Research, and Practice 6 : 172 ~ 197 [2002]
  • The knowledge creating company
    Nonaka, L. Oxford University Press [1995]
  • The inquiring mind: A study of the adult who continues to learn
    Houle, C. O. University of Wisconsin Press [1988]
  • The construct of the learning organization : Dimensions, measurement, and validation
    Yang, B. Human Resource Development Quarterly 5 (1) : 31 ~ 55 [2004]
  • The connection between self‐directed learning and the learning organization
    Cho, D. Human Resource Development Quarterly 13 (4) : 467 ~ 470 [2002]
  • The concept of autonomy : A philosophical discussing
    Chene, A. Adult Education Quarterly 34 : 38 ~ 47 [1983]
  • The Contribution of Shared Knowledge to IS Group Performance
    Nelson, K. M. MIS Quarterly December : 409 ~ 429 [1996]
  • Social network analysis : A power strategy, also for the information sciences
    Otte, E. Journal of Information Science 6 : 441 ~ 453 [2002]
  • Social capital and value creation : The role of intrafirm networks
    Tasi, W. Academy of Management Journal 41 : 464 ~ 476 [1998]
  • Shared leadership in teams : An investigation of antecedent conditions and performance
    Carson, J. B. Academy of Management Journal 50 : 1217 ~ 1234 [2007]
  • Shared Cognition in Organizations: The Management of Knowledge
    Moreland, R. L. Psychology Press : 3 ~ 31 [1999]
  • Shared Cognition in Organizations. The Management of Knowledge
    Kramer, R. M. Lawrence Erlbaum : 163 ~ 194 [1999]
  • Self-direction in community learning : A case study
    Rowland, F. Australian Journal of Adult and Community Education 36 (2) : 89 ~ 102 [1996]
  • Self-directed learning as a political act: Learning project of women on welfare
    Andruske, C. L. Paper presented at the 41st Adult Education Research Conference [2000]
  • Self-directed adult learning : A critical paradigm
    Brookfield, S. D. Adult Education Quarterly 35 (3) : 59 ~ 71 [1984]
  • Self directed learning readiness as an antecedent of organizational commitment: a Korean study
    Cho, D. International Journal of Training and Development 9 : 140 ~ 142 [2005]
  • Repeated measures regression and mediational tests : Enhancing the power of leadership research
    Hollenbeck, J. R. The Leadership Quarterly 5 (1) : 3 ~ 23 [1994]
  • Principle and Practice of Structural Equation Modeling
    Kline, R. B. The Guilford Press [2005]
  • Perceived facilitators and inhibitors of effectiveness in organizational work teams
    Hirokawa, R. Management Communication Quarterly 8 (4) : 424 ~ 446 [1995]
  • Overcoming cultural barriers to sharing knowledge
    McDermott, R. Journal of Knowledge Management 5 (1) : 76 ~ 85 [2001]
  • Let's bring structure back : A commentary
    Kolb, J. A. Management Communication Quarterly 9 (4) : 452 ~ 465 [1996]
  • Knowledge sharing in organizations: A field study
    Chakravarthy, B. S. University of Minnesota, Strategic Management Research Center [1999]
  • Knowledge sharing in organizations : A conceptual framework
    Ipe, M. Human Resource Development Review 2 (4) : 337 ~ 359 [2003]
  • Knowledge sharing in context : The influence of organizational commitment, communication climate and CMC use on knowledge sharing
    Hooff, B. Journal of Knowledge Management 8 (6) : 117 ~ 130 [2004]
  • Knowledge sharing and firm innovation capability : an empirical study
    Lin, H. F. International Journal of Manpower 23 (3/4) : 315 ~ 332 [2007]
  • Knowledge flows within multinational corporations
    Gupta, A. K. Strategic Management Journal 21 (4) : 473 ~ 496 [2000]
  • Knowledge Sharing: A Review and Directions for Future Research
    Wang, S. Human Resource Management Review 20 (2) : 115 ~ 131 [2010]
  • Information sharing, self-directed learning and its implications for workplace learning : A comparison of business student attitudes in Germany and the USA
    Beitler, M. A. Journal of Workplace 19 (8) : 526 ~ 536 [2007]
  • If Only We Knew What We Know: Identification and Transfer of Internal Best Practices
    O’Dell, C. California Management Review 40 : 154 ~ 174 [1998]
  • HRD기업 구성원의 자기주도학습능력 측정도구 개발 연구
    배을규 HRD연구 12 (3) : 1 ~ 26 [2010]
  • Group potency and collective efficacy: Examining their predictive validity, level of analysis, and effects of performance feedback on future group performance
    Jung Jung, D. I. Sosik Group &Organization Management 28 (3) : 366 ~ 391 [2003]
  • Expert roles and information exchange during discussion : The importance of knowing who knows what
    Stasser, G. Journal of Experimental Social Psychology 31 : 244 ~ 265 [1995]
  • Encouraging knowledge sharing : The role of organizational reward systems
    Bartol, K. M. Journal of Leadership &Organizational Studies 9 (1) : 64 ~ 76 [2002]
  • Effect of knowledge sharing to organizational marketing effectiveness in large accounting firms that are strategically aligned
    Chen, L. Y. Journal of American Academy of Business 9 (1) : 176 ~ 182 [2006]
  • Distributed leadership in teams: The network of leadership perceptions and team performance
    Mehra, A. Leadership Quarterly 17 : 232 ~ 245 [2006]
  • Development of the self-directed learning readiness scale
    Guglielmino L. M. University of Geogia [1977]
  • Determinants of Individual Engagement in Knowledge Sharing
    Cabrera, A. International Journal of Human Resource Management 17 (2) : 245 ~ 264 [2006]
  • Collectivity and influence: The nature of shared leadership and its relationship with team orientation, vertical leadership and team effectiveness
    Sanders, T. O. The George Washington University [2006]
  • Collective enactment of leadership roles and team effectiveness : A field study
    Hiller, N. J. The Leadership Quarterly 17 : 387 ~ 397 [2006]
  • 박사
  • Can a self-directed learner be independent, autonomous and interdependent? Implications for practice
    Nah, Y. Adult Learning 11 (1) : 18 ~ 25 [1999]
  • Building highly developed team : Focusing on shared leadership process, efficacy, trust and performance
    Avolie, B. Advance in Interdisciplinary Studies on Work Teams 3 : 173 ~ 209 [1996]
  • Behavioral intention formation in knowledge sharing: Examining the roles of extrinsic motivators, social psychological forces, and organizational climate
    Bock, G. W. MIS Quarterly 29 (1) : 87 ~ 111 [2005]
  • An updated paradigm for scale development incorporating unidimensionality and its assessment
    Gerbing, D. W. Journal of Marketing Research 25 (2) : 186 ~ 192 [1988]
  • A theoretical approach to the organizational knowledge formation process : Integrating the concepts of individual learning and learning organization culture
    Song, J. H. Human Resource Development Review 7 (4) : 424 ~ 442 [2008]
  • A longitudinal model of the effects of team leadership and group potency on group performance
    Sivasubramaniam, N. Group & Organization Management 27 : 66 ~ 96 [2002]
  • 박사