PR 중간관리자 리더십 AHP평가 모형 연구

논문상세정보
' PR 중간관리자 리더십 AHP평가 모형 연구' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • ahp method
  • ahp 모형
  • leadership
  • pr middle-level mangers
  • pr 중간관리자
  • 리더십
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' PR 중간관리자 리더십 AHP평가 모형 연구' 의 참고문헌

  • 현대 리더십론
    박내희 법문사 [2003]
  • 한국 홍보 실무자들의업무 전문성 기준에 관한 고찰 Q : 방법론적 연구
    박종민 홍보학 연구 4 (2) : 64 ~ 100 [2000]
  • 한국 홍보 실무자들의 전문성 기준 연구- 정부와 기업 홍보 실무자의 상호지향성 중심으로
    박종민 한국언론학보 45 (3) : 107 ~ 151 [2001]
  • 팀장 리더십 인식이 팀의 조직학습에 미치는 영향
    권기술 평생교육 · HRD연구 6 (2) : 121 ~ 140 [2010]
  • 조직구성원들이 인식한 CEO 리더십스타일이 조직효과성에 미치는 영향
    민경호 대한경영학회지 18 (1) : 1 ~ 21 [2005]
  • 정치인의 트위터 사용이 대학생들의 정치인 리더십 인식에 미치는 영향
    황성욱 사회과학연구 25 (1) : 251 ~ 278 [2012]
  • 정치인의 자선적 행위가 대중의 PI 인식과 정치인에 대한 태도에 미치는 영향 이명박 대통령의 기부를 중심으로
    황성욱 홍보학연구 14 (4) : 182 ~ 215 [2010]
  • 인터넷 광고매체로서의 웹 포털 사이트 선정 평가모형 구축 및 적용 : 계층분석과정(AHP)의 활용
    김봉철 광고학연구 23 (6) : 29 ~ 51 [2012]
  • 의사 커뮤니케이션에서 언어적 메시지와 비언어적 메시지의 상대적 중요도에 대한 탐색적 고찰AHP를 적용한 의사와 환자의 인식비교
    김봉철 홍보학연구 17 (3) : 472 ~ 503 [2013]
  • 유명인 광고모델 선정요인의 상대적 중요도 및 우선순위 분석 : 광고주 및 광고 제작자의 인식을 중심으로 한 AHP분석
    김봉철 김주영 최명일 광고학연구 22 (3) : 7 ~ 28 [2011]
  • 우리나라의 최근 PR활동 및 전문성에관한 고찰 : 기업 PR실무자와 PR대행사 실무자간의 인식 차이를 중심으로
    박종민 한국광고홍보학보 7 (5) : 41 ~ 56 [2006]
  • 역대 대통령의 통치이념과 리더십에 대한 고찰
    이정윤 군사논단 11 : 214 ~ 233 [1997]
  • 변혁적・거래적 리더십의 효과성 분석 : 공・사조직 간의 비교
    전원보 한국공공관리학보 21 (4) : 1 ~ 24 [2007]
  • 기업팀장의 리더십 육성을 위한 역량기반학습에 관한 연구
    김흥규 교육문화연구 8 : 127 ~ 160 [2002]
  • 광고회사의 지속가능발전을 위한 탐색적 연구 : 척도개발과 중요도 분석을 중심으로
    한은경 한국광고홍보학보 8 (4) : 201 ~ 231 [2006]
  • 광고홍보전공 대학생들의 PR업무 및 PR업계에 대한 인식 연구: 성별에 따른 차이를 중심으로
    한미정 한국언론학보 50 (6) : 461 ~ 487 [2006]
  • 공공조직의 환경변화와 중간관리자들의 리더십
    송윤현 한국거버넌스학회보 18 (1) : 159 ~ 180 [2011]
  • 경찰 중간관리자 리더십유형과조직성과간의 실증적 연구
    김용현 한국경찰학회보 18 [2008]
  • Watch for falling glass. . . women, men, and job satisfaction in public relations : A preliminary analysis
    Serini, S. A. Journal of Public Relations Research 9 (2) : 99 ~ 118 [1997]
  • Using an Analytic Hierarchy Process in Advertising Creativity
    Davies, M. A. P. Creative and Innovation Management 9 (2) : 100 ~ 108 [2000]
  • The contingency theory of conflict management in public relations
    Cameron, G. T. Proceedings of the conference on two-way communication : 27 ~ 28 [1997]
  • The analytical hierarchy process: A survey of the method and it’s applications
    Zahedi Interfaces 16 (4) : 96 ~ 108 [1986]
  • The analytic hierarchy process
    Saaty. McGraw-Hill [1980]
  • The Art and Science of Competency Models: Pinpointing Critical Success Factors in Organizations
    Lucia, A. D. Jossey-Bass [1999]
  • Selection of web sites for online advertising using the AHP
    Ngai, E. W. T. Information & Management 40 : 233 ~ 242 [2003]
  • Selection of advertising agencies using grey relational analytic hierarchy process
    Lin, C. T. Journal of International Marketing and Marketing Research 26 (3) : 115 ~ 128 [2001]
  • Predicting Unit Performance by Assessing Transformational and Transactional Leadership
    Bass,B.M. Journal of Applied Psychology 88 : 207 ~ 218 [2003]
  • PR회사 선정을 위한 평가모형 구축에 관한 연구 - AHP(Analytic Hierarchy Process)의 적용
    김봉철 광고연구 92 (92) : 332 ~ 354 [2012]
  • PR전문성에 대한 교육자, 실무자, 전공학생의 인식 연구
    박은영 한국언론학보 51 (5) : 443 ~ 472 [2007]
  • PR 신입인력 채용 AHP평가 모형
    황성욱 광고연구 99 (99) : 130 ~ 160 [2013]
  • PR 발전 과정에 따른 홍보와 PR 의 차이점 및 그에 따른 PR 실무자의 자질에 관한 일고찰
    이종화 홍보학 연구 5 (2) : 42 ~ 80 [2001]
  • Organizational Behavior and Performance
    Szilagyi A. D. Scott, Foreman and Company [1987]
  • Model, Methods, Concepts &Applications of the Analytic Hierarchy Process
    Satty, & Vargas Kluwer Academic Publishers [2001]
  • Mintzberg on Management
    Mintzberg, H. Free Press [1989]
  • Making change happen. In F. Hesslebein, & P. Cohen(eds. ), Leaders to Leader
    Kotter J. P. Jossey-Bass [1999]
  • Leadership in organizations
    Yukl, G. A. Prentice Hall [2005]
  • Leadership and exchange in formal organizations
    Jacobs, T. O Human Resources Research Organization [1971]
  • Leader expertise as a moderator of the effects of instrumental and supportive leader behaviors
    Podsakoff, P. M. Journal of Management 9 : 173 ~ 185 [1983]
  • Human resources management and development handbook
    Thomas, W. J. American Management Associations [1985]
  • Handbook of industrial and organizational psychology
    Kahn, R. L. Consulting Psychologists Press [1992]
  • Excellence in public relations and communication management
    Grunig, J. E. Lawrence Erlbaum Associates : 219 ~ 250 [1992]
  • Employee-organization linkages; The psychology of commitment, absenteeism and turnover
    Mowday, R. T. Academic Press [1982]
  • Emotional Leadership as a Key Dimension of Public Relations Leadership : A National Survey of Public Relations Leaders
    Jin, Y. Journal of Public Relations Research 22 (2) : 159 ~ 181 [2010]
  • Dynamics of leadership in public service: Theory and practice
    Van Wart, M. M. E. Sharpe [2005]
  • Does CEO charisma matter? An empirical analysis of the relationships among organizational performance, environmental uncertainty, and top management team perceptions of CEO charisma
    Agle, B. R. Academy of Management Journal 49 : 161 ~ 174 [2006]
  • Dimensions of Leadership in Public Relations : Exploring an Organization-Wide Perspective
    Choi, J. Conference Papers--International Communication Association [2008]
  • Development of a media selection model using the analytic network process
    Coulter, K. S. International Journal of Advertising 24 (2) : 193 ~ 215 [2005]
  • Decision Making for Leaders: The analytic hierarchy process for decisions in a complex world
    Satty. RWS Publications [1990]
  • Competency at work : Models for superior performance
    Spencer, L. M. John Wiley & Sons [1993]
  • Building Strategy from the Middle Reconceptualizing Strategy Process
    Floyd, S. W. Sage [2000]
  • Bass & Stogdill’s handbook of leadership: Theory, research, and managerial applications
    Bass,B.M. The Free Press, A Division of Macmillan [1990]
  • An alternate approach to developing a total celebrity endorser rating model using to analytic hierarchy process
    Knott, C. R. International Transactions in Operational Research 11 : 87 ~ 95 [2004]
  • Adopting an analytic hierarchy process to select internet advertising network
    Lin, C. T. Marketing Intelligence and Planning 21 (3) : 183 ~ 191 [2003]
  • AHP의 일관성 향상을 위한 척도 재구성
    송근원 사회과학연구 29 (2) : 271 ~ 288 [2013]
  • AHP를 이용한 기업의 사회공헌황동 우선순위 분석
    김봉철 광고연구 71 (71) : 131 ~ 151 [2006]
  • AHP를 이용한 광고회사 선정요인의 상대적 중요도 분석
    이병우 한국광고홍보학보 13 (3) : 7 ~ 30 [2011]
  • A multicriteria decision model application for managing group decisions
    Davies, M. A. P. The Journal of Operational Research Society 45 (1) : 47 ~ 58 [1994]
  • A Theory of Leadership Effectiveness
    Fiedler, F. E. McGraw Hill [1967]
  • A Test of Excellent Leadership in Public Relations : Key Qualities, Valuable Sources, and Distinctive Leadership Perceptions
    Meng, J. Journal of Public Relations Research 24 (1) : 18 ~ 36 [2012]
  • A Contingency Explanation of Public Relations Practitioner Leadership Styles : Situation and Culture
    Shin, J. Journal of Public Relations Research 23 (2) : 167 ~ 190 [2011]