연구논문 : 국내외 농산물 인증마크에 대한 소비자 인식의 비교

논문상세정보
' 연구논문 : 국내외 농산물 인증마크에 대한 소비자 인식의 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • agriculturalproductscertification
  • environment-friendlyagriculturalproductscertificationmarks
  • food service
  • gap
  • usda
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
171 0

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' 연구논문 : 국내외 농산물 인증마크에 대한 소비자 인식의 비교' 의 참고문헌

  • 친환경농산물의 지불의사금액 분석과 그린 마케팅 전략-수도권 소비자를 중심으로-
    허승욱 한국유기농업학회지 12 (3) : 317 ~ 332 [2004]
  • 친환경농산물 인증마크의 이미지, 인지도, 공신력 및 구매의도간 영향관계 분석
    김성혁 외식경영연구 15 (6) : 359 ~ 383 [2012]
  • 친환경농산물 소비에 대한 호감도, 구매의도, 추천의도에 영향을 끼치는 요인 연구
    이철한 한국유기농업학회지 21 (2) : 171 ~ 187 [2013]
  • 친환경농산물 구매지출에 대한 소비자지식과 소비자태도 영향
    허은정 한국생활과학회지 19 (5) : 883 ~ 896 [2010]
  • 친환경 소비 가치가 친환경 농산물의 신뢰와 구매의도에 미치는 영향
    김동석 한국조리학회지 19 (1) : 103 ~ 120 [2013]
  • 웰빙 라이프스타일이 친환경 식자재에 대한 가치지각 및 구매행동에 미치는 영향
    김민 외식경영연구 12 (4) : 85 ~ 106 [2009]
  • 안전농산물생산과 GAP제도
    김석철 농약과학회지 9 (1) : 1 ~ 10 [2005]
  • 서울지역 주부들의 친환경농산물 구매행동
    김규동 한국식품영양과학회지 37 (12) : 1667 ~ 1673 [2008]
  • 농산물 이력추적관리에 관한 생산자소비자인식 연구
    이철희 식품유통연구 22 (1) : 157 ~ 176 [2005]
  • 국내 대형마트의 유통업체 브랜드 상품 구매 소비자의 특성 분석에 관한 연구
    황성혁 유통연구 15 (4) : 1 ~ 19 [2010]
  • The study of the effect of brand extrinsic cues on perceived quality, perceived risk, and purchase intention
    Choi HR. Kyung Hee University [2009]
  • The influence of festival involvement and emotional image on residents' intention to participate in festival
    Park HS. J. Korean Soc. Sci 4 (2) : 55 ~ 73 [2005]
  • The effect of foodservice corporation's below the line on brand awareness, brand image and purchase intention
    Lee HS. Kyung Hee University [2010]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M J. Mark 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The character of demand in mature organic food markets : Great britain and denmark compared
    Wier M. Food Policy 33 (5) : 406 ~ 421 [2008]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. J. mark 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • Study on sustainable institutional foodservice from consumers' and providers' perspectives
    Kim SY. Seoul National University [2012]
  • SPSS 14.0 Manual
    Lee HS. Bubmunsa : 10 ~ 91 [2008]
  • Quality certification and safety inspection for agricultural products : 21 ~ 24
  • Product labelling in the market for organic food : consumer preferences and willingnessto-pay for different organic certification logos
    Janssen, M. Food Qual. Prefer 25 (1) : 9 ~ 22 [2012]
  • Population and Housing Census
  • Newspaper of Agricultural Administration
  • Measuring attitaude toward the brand and purchase intentions. J. Curr. Issues Res
    Spears N. Advert 26 (2) : 53 ~ 66 [2004]
  • GM 농산물 표시제 시행에 따른 비용분석
    임재암 농업경영.정책연구 29 (4) : 675 ~ 694 [2002]
  • Credence good labeling : The efficiency and distributional implications of several policy approaches
    Roe B. Am. J. Agric. Econ 89 (4) : 1020 ~ 1033 [2007]
  • Consumers' attitudes and marketing strategies for environmentally friendly agriculture products : 30 ~ 32
  • Consumer's recognition for the label system and policy of environment-friendly agricultural products
    Sin CR. J. Agri. & Life Sci 43 (3) : 63 ~ 75 [2009]
  • Consumer preferences for additional ethical attributes of organic food
    Zander K. Food qual. prefer 21 (5) : 495 ~ 503 [2010]
  • Consumer behaviour: a European perspective
    Solomon M R. Pearson education [2006]
  • Analysis of consumer purchasing behavior on quality certification agricultural products
    Yi HM. Kangwon J. Agri. & Life Sci 25 (1) : 55 ~ 67 [2013]
  • Analysis of agricultural products quality certification system status
    Kim YB. J. Agric. Life Environ. Sci 24 (4) : 57 ~ 68 [2012]
  • A study on understanding and needs of consumers, producers and distributors regarding good agricultural practices
    Park JH. Korean J. Food Mark. Econ 21 (4) : 93 ~ 110 [2004]
  • A Study on the Effective Management of Good Agricultural Practices
    Lee SI. Konkuk University [2007]