Service-Profit Chain(S-PC) 모델 요인의 영향력 경로에 관한 탐색적 연구: 컨택센터 상담 서비스 직군을 중심으로

' Service-Profit Chain(S-PC) 모델 요인의 영향력 경로에 관한 탐색적 연구: 컨택센터 상담 서비스 직군을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • contactcenter
  • csr
  • csrloyalty
  • csrsatisfaction
  • customer loyalty
  • customer satisfaction
  • customerservicerepresentative
  • service
  • service quality
  • service-profitchain
  • 고객 만족도
  • 고객 충성도
  • 근무환경및여건
  • 상담원만족도
  • 상담원충성도
  • 서비스 가치
  • 서비스 품질
  • 서비스-수익체인
  • 컨택센터
  • 컨택센터생산성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
5,194 1

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' Service-Profit Chain(S-PC) 모델 요인의 영향력 경로에 관한 탐색적 연구: 컨택센터 상담 서비스 직군을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한약제조유통산업의 기업가정신이 기업성과에 미치는 영향 - 지식경영프로세스의 매개효과 -
    김영수 상업교육연구 25 (1) : 85 ~ 113 [2011]
  • 컨택센터 운영서비스 기업의 Service-Profit Chain 모델 적용에 대한 사례연구 : (주) MPC
    이상기 서비스경영학회지 15 (3) : 65 ~ 93 [2014]
  • 서비스산업 상담직원의 감정노동과 자기효능감 및 소진에 관한 연구- 콜센터 상담직원을 중심으로 -
    신혜영 고객만족경영연구 16 (1) : 159 ~ 178 [2014]
  • 서비스 수익 체인 실현을 위한 내부마케팅 전략: 현대해상화재보험
    이유재 아시아마케팅저널 11 (3) : 225 ~ 249 [2009]
  • 삼성서울병원의 고객만족경영 사례연구
    이지연 서비스경영학회지 14 (4) : 1 ~ 26 [2013]
  • 비용 - 편익 관점에서 본 서비스 산업에서의 고객 만족도 분석
    전미영 소비자학연구 22 (1) : 69 ~ 91 [2011]
  • 미국 패스트푸드 레스토랑 칙필레(Chick-fil-A)의 서비스 수익 체인에 대한 사례 연구
    이상식 서비스경영학회지 12 (4) : 1 ~ 18 [2011]
  • 메커니즘요인 매개효과 검증을 위한 탐색적 연구
    구자원 상업교육연구 26 (4) : 355 ~ 375 [2012]
  • 고객만족이 기업의 수익성과 가치에 미치는 영향
    이유재 마케팅연구 21 (2) : 85 ~ 113 [2006]
  • 고객만족과 고객추천이 기업성과에 미치는 동태적 영향: KCSI와 KNPS를 중심으로
    이유재 경영학연구 39 (2) : 279 ~ 307 [2010]
  • 고객만족경영이 b to b 영업성과에 미치는 매개된 영향
    이지태 고객만족경영연구 15 (3) : 51 ~ 80 [2013]
  • 고객만족경영의 개념과 실천에 관한 연구
    이유재 경영저널 1 (1) : 153 ~ 172 [2000]
  • 고객만족 연구에 관한 종합적 고찰
    이유재 소비자학연구 11 (2) : 139 ~ 166 [2000]
  • Zero Defections Quality Comes to Services,"
    Reichheld, F. F. HBR : 105 ~ 111 [1990]
  • What drives customer loyalty : An analysis from the telecommunications industry
    Khatibi, A. A. Journal of Targeting, Measurement and Analysis for Marketing 11 (1) : 34 ~ 44 [2002]
  • Understanding the service profit chain in Latrin America : managerial perspective from Mexico
    Maranto, D. Managing Service Quality 13 (2) : 134 ~ 147 [2003]
  • The relationship-service-profit-chain: conceptual framework and propositions
    Herington, C. Int. J. Services Technology and Management 14 (2/3) : 144 ~ [2010]
  • The relationship of customer satisfaction, customer loyalty, and profitability:An empirical study
    Hallowell, R. International Journal of Service Industry Management 7 (4) : 27 ~ 42 [1996]
  • The impact of RFID on service organizations : a service profit chain perspective
    Smith, J. S. Managing Service Quality 19 (2) : 179 ~ 194 [2009]
  • The hospitality service profit chain: an effective research design
    Jones, P. Interantional Journal of Hospitality Management 16 (3) : 289 ~ 296 [1997]
  • The employee-customer-profit chain at Sears
    Rucci, A. J. HBR : 83 ~ 97 [1998]
  • The Service-Profit Chain : An empirical analysis in high contact service industries
    Yee, R. W. Y. International Journal of Production Economics 130 : 236 ~ 245 [2011]
  • The Service-Profit Chain : A review and Extension
    Yee, R. W. Y. Total Quality Management 20 (6) : 617 ~ 632 [2009]
  • The Service Profit Chain
    Heskett, J. L. The Free Press [1997]
  • Test of a service profit chain model in the retail banking sector
    Gelade, G. A. Journal of Occupational and Organizational Psychology 78 : 1 ~ 22 [2005]
  • Structural equations with latent variables
    Bollen, K. A. Wiley [1989]
  • Strengthening the Satisfaction-Profit Chain
    Anderson, E, W. Journal of Service Research 3 (2) : 107 ~ 120 [2000]
  • Re-thinking the conceptualization of customer value and service quality within the service profit chain
    Walker, R. H. Managing Service Quality 16 (1) : 23 ~ 36 [2006]
  • Quality of work life and performance-An investigation of two key elements in the service profit chain model
    Lau, R. S. M. International Journal of Service Industry Management 11 (5) : 422 ~ 437 [2000]
  • Putting the service profit chain to work
    Heskett, J. L. HBR, April 1994 : 164 ~ 174 [1994]
  • Operations, Quality, and Profitability in the Provision of Banking Services
    Soteriou, A. Management Science 45 (9) : 1221 ~ 1238 [1999]
  • From customer satisfaction to profitability
    Yeung, M. C. H. Journal of Strategic Marketing 9 : 313 ~ 326 [2000]
  • Customer satisfaction, market share and profitability : Finding from Sweden
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 58 : 53 ~ 66 [1994]
  • Assessing the Service Profit Chain
    Kamakura, W. A. Marketing Science 21 (3) : 294 ~ 317 [2002]
  • Applying the service profit chain to analyse retail performance-The case of the managerial strait-jacket?
    Pritchard, M. International Journal of Service Industry Management 16 (4) : 337 ~ 356 [2005]
  • Applying the service profit chain in a retail environment- Challenging the satisfaction mirror
    Silvestro, R. International Journal of Service Industry Management 11 (3) : 244 ~ 268 [2000]
  • Amos users’ guide
    Arbuckle, J. L. Small Waters Corporation [1997]
  • Alternative ways of assessing model fit
    Browne, M. W. Sage [1993]
  • AMOS A to Z 논문작성절차에 따른구조방정식 모형분석
    김대업 학현사 [2008]
  • A framework to evaluate service operations : Dynamic service-profit chain
    Pasupathy, K. S. The Quality Management 14 (3) : 36 ~ 49 [2007]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (4) : 41 ~ 50 [1985]