카카오스토리 이용패턴과 이용동기 연구

논문상세정보
' 카카오스토리 이용패턴과 이용동기 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • kakaostory
  • social media
  • usage motives
  • 소셜 미디어
  • 이용동기
  • 카카오스토리
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,604 0

0.0%

' 카카오스토리 이용패턴과 이용동기 연구' 의 참고문헌

  • 소셜네트워크서비스 이용에 대한 비교 연구: 싸이월드, 페이스북, 트위터 간의 이용동기와 만족 비교
    김유정 언론과학연구 13 (1) : 5 ~ 32 [2013]
  • 소셜 네트워크 서비스 간 유사성과 서비스 선호도에 관한 포지셔닝 분석
    윤정미 한국방송학보 26 (3) : 416 ~ 457 [2012]
  • 사회적 자본이론에 근거한 소셜네트워크서비스(SNS)행동에 관한 비교문화적 연구
    윤성준 서비스경영학회지 14 (2) : 73 ~ 98 [2013]
  • http://www.ittoday.co.kr/news/articleView.htm l?idxno=26223
  • http://news.heraldcorp.com/view.php?ud=20131106000651&md=20131109004317_BC
  • Why people use social networking site
    P. Brandtzæg Springer [2009]
  • Toward a general theory of strategic self-presentation
    T. Jung Psychological Perspectives on the Self 1 : 231 ~ 262 [2007]
  • The Gratification Niches of Personal E-mail and the Telephone : Competition, Displacement, and Complementarity
    J. Dimmick Communication Research 27 (2) : 227 ~ 248 [2000]
  • The Benefits of Facebook Friends : Social Capital and College Students' Use of Online Social Network Sites
    N. Ellison Journal of computer 12 (4) : 1143 ~ 1168 [2007]
  • SNS(소셜네트워크서비스) 이용 추이 분석
    김윤화 [2013]
  • Predictors of Internet use
    Z. Papacharissi Journal of Broadcasting and Electronic Media 44 (2) : 175 ~ 196 [2000]
  • Personality and motivations associated with Facebook use
    C. Ross Computers in Human Behavior 25 (2) : 578 ~ 586 [2009]
  • On social web sites
    W. Kim Information Systems 35 : 215 ~ 236 [2010]
  • Myspace and facebook : applying the uses and gratifications theory to exploring friend-networking sites
    J. Raacke CyberPsychology&Behavior 11 (2) : 169 ~ 174 [2008]
  • Looking at, looking up or keeping up with people? : motives and use of facebook
    A. Joinson Human Factors in Computing Systems : 1027 ~ 1036 [2008]
  • Home email : Relational maintenance and gratification opportunities
    L. Stafford Journal of Broadcasting and Electronic Media 43 : 659 ~ 669 [1999]
  • Bridging or Bonding? A cross-cultural study of social relationships in social networking sites
    M. Choi Information, Communication & Society 14 (1) : 107 ~ 129 [2011]
  • Being immersed in social networking environment : Facebook groups, uses and gratifications, and social outcome
    N. Park CyberPsychology&Behavior 12 (6) : 729 ~ 733 [2009]