중국 수출·입 제조 기업의 물류서비스 요인과 파트너십 및 아웃소싱 효과의 영향관계 연구

논문상세정보
' 중국 수출·입 제조 기업의 물류서비스 요인과 파트너십 및 아웃소싱 효과의 영향관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경제학
  • information quality
  • logisticsoutsourcinglevel
  • outsourcingeffect
  • partnerships
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 중국 수출·입 제조 기업의 물류서비스 요인과 파트너십 및 아웃소싱 효과의 영향관계 연구' 의 참고문헌

  • 한국 수출입 기업의 글로벌 아웃소싱 결정요인에 관한 실증적 연구
    김창봉 e-비즈니스연구 13 (5) : 101 ~ 119 [2012]
  • 한국 물류 기업의 중국 물류시장 진출에 관한 연구
    김종대 무역연구 7 (4) : 451 ~ 467 [2011]
  • 중국진출 한국 물류기업의 물류수행 요소 인식과 수준에 관한 연구
    노윤진 무역연구 8 (3) : 139 ~ 159 [2012]
  • 중국 제조기업의 제3자 물류 활용에 따른 전략적 지향성이 정보역량, 파트너십, 사업성과에 미치는 영향 연구
    김창봉 한국항만경제학회지 29 (4) : 223 ~ 246 [2013]
  • 글로벌 아웃소싱의 전개와 성과에 관한 연구
    김창봉 통상정보연구 14 (4) : 151 ~ 172 [2012]
  • 顾客导向下的物流服务质量研究
    刘明菲 商业时代 10 : 25 ~ 26 [2006]
  • 顾客关系的内涵及其战略意义分析
    刘丽蓉 技术经济与管理研究 4 : 59 ~ 60 [2004]
  • 谈我国第三方物流信息化建设
    赵欣欣 科技信息 35 : 599 ~ 567 [2008]
  • 论我国第三方物流企业服务水平的提升对策
    于汶艳 物流工程与管理 33 (10) : 1 ~ 2 [2011]
  • 第三方物流服務的顾客满意度研究
    张广敬 物流技术 31 (12) : 60 ~ 63 [2012]
  • 第三方物流服务质量评价指标体系构建之我见-基于供应链管理视角
    杨浩军 技术与市场 26 (2) : 25 ~ 27 [2009]
  • 第三方物流服务产品的定价
    薛浩 企业经济 7 : 63 ~ 64 [2005]
  • 第三方物流信息系統
    陈云萍 科技广场 21 : 219 ~ 220 [2009]
  • 第三方物流企业顾客服务策略研究
    魏红茂 物流技术 4 : 26 ~ 28 [2012]
  • 物流信息化发展现状研究
    戴勇 物流科技 11 : 121 ~ 123 [2004]
  • 物流企业提高物流服务质量的探讨
    魏国辰 物流科技 31 (3) : 45 ~ 47 [2008]
  • 物流企业客户满意度分析
    刘俊昌 中国管理信息化 10 (1) : 46 ~ 47 [2007]
  • 物流企业信息服务顾客满意度测评研究
    陈岑 武汉理工大学 [2011]
  • 港口物流服务质量研究
    姚亮 物流科技 27 (103) : 50 ~ 53 [2004]
  • 服务型企业顾客满意度测评指标体系构建
    王爱莲 科技经济市场 8 : 56 ~ 57 [2010]
  • 提高第三方物流企业服务水平的对策
    马颖 武汉理工大学学报 26 (6) : 86 ~ 89 [2004]
  • 开放条件下中国物流市场发展现状及趋势分析
    刘秉镰 商业经济与管理 3 : 11 ~ 13 [2009]
  • 建立第三方物流合作伙伴的信任关系
    彭本红 经营与管理 6 : 63 ~ 64 [2008]
  • 基于竞争力的营销供应链物流管理研究
    朱春春 物流技术 1 : 123 ~ 125 [2012]
  • 基于服务质量的物流绩效模糊综合方法及应用
    程国平 价值工程 7 : 57 ~ 60 [2005]
  • 基于多日标规划的第三方物流企业的选择研究
    任明伦 计算机厂程与应用 43 (33) [2007]
  • 基于供应链管理的物流信息平台研究设计
    王庆智 物流技术 26 (8) : 203 ~ 205 [2007]
  • 国制造企业供应链整合对竞争优势及企业绩效的影响研究
    刘莉 湖南商学院学报 17 (5) : 38 ~ 43 [2010]
  • 供应链物流管理
    鄒辉霞 清华大学出版社 [2004]
  • 供应链物流客户服务水平的评价
    张旭辉 统计与决策 16 : 187 ~ 188 [2008]
  • 供应链伙伴间信任与关系承诺对信息共享与运营绩效的影响
    叶飞 系统工程理论与实践 8 (8) : 36 ~ 49 [2009]
  • 供应链中企业合作协同的战略因素研究
    陈钦兰 山西财经大学学报 3 : 83 ~ 88 [2007]
  • 企业间合作绩效影响机制的实证研究一一基于 148家国内企业的分析
    武志伟 管理世界 9 : 99 ~ 106 [2005]
  • 企业价值链管理与供应链管理的协同性分析
    刘益 此京印刷学院学报 3 : 41 ~ 44 [2007]
  • 以客户为导向的第三方物流服务商选择方法
    李光辉 物流技术 4 : 73 ~ 76 [2012]
  • 中小企业供应链合作伙伴选择研究
    杨静蕾 物流技术 10 : 88 ~ 91 [2005]
  • What drivers the choice of a third party logistics provider?
    Anderson, E. J. Journal of Supply Chain Management 47 (2) : 97 ~ 115 [2011]
  • Use of analytic hierarchy process(AHP)for selection of 3PL providers
    Daim, T. U.. Journal of Manufacturing Technology Management 24 (1) : 28 ~ 51 [2012]
  • The third party logistics supplier selection and evaluation
    Xiu, G. Journal of Software 7 (8) : 1783 ~ 1790 [2012]
  • The study on logistics supplier management based on analytic hierarchy process and information entropy
    Ying, Y. IJACT : International Journal of Advancements in Computing Technology 4 (21) : 254 ~ 261 [2012]
  • The impact of third-party logistics providers' capabilities on exporters' performance
    Yeung, K. International Journal of Production Economics 135 (2) : 741 ~ 753 [2012]
  • The impact of supply chain risk on supply chain integration and company performance : a global investigation
    Zhao L. Supply Chain Management : An International Journal 18 (2) : 115 ~ 131 [2013]
  • The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Inter-organizational Competitive Advantage
    Dyer, J. H. Academy of Management Review 29 (4) : 225 ~ 248 [1998]
  • The Geography of Global Supply Chains : Evidence from Third‐Party Logistics
    Rodrigue, J. P. Journal of Supply Chain Management 48 (3) : 15 ~ 23 [2012]
  • Supply chain performance measurement for third party logistics
    Jothimani, D. Benchmarking An International Journal 21 (6) : 944 ~ 963 [2014]
  • State of third party logistics providers in China
    Kwan, A. W. Industrial Management & Data Syste 114 (9) : 1322 ~ 1343 [2014]
  • Measuring the longitudinal performance of 3PL branch operations
    Jung, S. G. Benchmarking An International Journal 20 (2) : 251 ~ 262 [2013]
  • Factors behind Third-Party Logistics Providers Readiness towards Halal Logistics
    Tarmizi, H. A International Journal of Supply Chain Management 3 (2) : 53 ~ 62 [2014]
  • Exploratory Study on Difficulties and Corresponding Countermeasures of Qinghai Pastoral Area T hird Party Logistics D evelopm ent
    Shen, H. Education Reform and Modern Management 2014 : 409 ~ 411 [2014]
  • Explaining the Competitive Advantage of Logistics Service Providers: A Resource-based View Approach
    Wong, C. Y. International Journal of Production Economics 128 (1) : 51 ~ 67 [2010]
  • Effective Interfirm Collaboration:How Firms Minimize Transaction Cost and Maximize Transction Value
    Dyer, J. H. Strategic Management Journal 18 : 535 ~ 556 [1997]
  • Complementarity, Status Similarity, and Social Capital as Drivers of Alliance Formation
    Chung, S. A. Strategic Management Journal 21 : 1 ~ 22 [2000]
  • Assessing the relational benefits of logistics services perceived by manufacturers in supply chain
    Li, L. International Journal of Production Economics 132 (1) : 58 ~ 67 [2011]
  • Antecedents of supply chain visibility in retail supply chains: A resource-based theory perspective
    Barratt M. Journal of Operations Management 25 : 1217 ~ 1233 [2007]
  • A distribution network optimization problem for third party logistics service providers
    Basligil, H. Expert Syste with Applications 38 : 12730 ~ 12738 [2011]