연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
사례연구: 청소년 ADHD의 학업성취도 향상을 위한 자기관리기술훈련
김윤희
권석만
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김윤희
권석만
주제어
ADHD
adolescents
case study
organizationskills
planningskills
self-managementskillstraining
time-managementskills
계획하기기술
사례연구
시간관리기술
자기관리기술훈련
조직화기술
청소년ADHD
참고문헌( 68)
유사주제 논문( 2,815)
사례연구 1,401건
adolescents 702건
adhd 394건
case study 307건
시간관리기술 3건
organizationskills 1건
planningskills 1건
self-managementskillstraining 1건
time-managementskills 1건
계획하기기술 1건
자기관리기술훈련 1건
조직화기술 1건
청소년adhd 1건
인용/피인용
사례연구: 청소년 ADHD의 학업성취도 향상을 위한 자 ...
' 사례연구: 청소년 ADHD의 학업성취도 향상을 위한 자기관리기술훈련' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
adhd
adolescents
case study
organizationskills
planningskills
self-managementskillstraining
time-managementskills
계획하기기술
사례연구
시간관리기술
자기관리기술훈련
조직화기술
청소년adhd
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,827
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
adhd
395
0
0.0%
adolescents
703
0
0.0%
case study
308
0
0.0%
organizationskills
2
0
0.0%
planningskills
2
0
0.0%
self-managementskillstraining
2
0
0.0%
time-managementskills
2
0
0.0%
계획하기기술
2
0
0.0%
사례연구
1,402
0
0.0%
시간관리기술
4
0
0.0%
자기관리기술훈련
2
0
0.0%
조직화기술
2
0
0.0%
청소년adhd
2
0
0.0%
계
2,828
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 사례연구: 청소년 ADHD의 학업성취도 향상을 위한 자기관리기술훈련'
의 참고문헌
한국형 소아우울척도의 개발
조수철
신경정신의학 29 : 943 ~ 956
[1990]
한국어판 부모 및 교사용 ADHD 평가 척도(K-ARS)의 규준연구
김영신
신경정신의학 42 (3) : 352 ~ 359
[2003]
학습습관향상 프로그램이 학업성취와 정신건강에 미치는 효과
박동혁
아주대학교 대학원
[2001]
학습관리 프로그램이 ADHD성향 중학생의 주의력 및 자기조절학습능력에 미치는 효과 연구
백은영
성신여자대학교 대학원
[2012]
학구적 실패에 대한 내성의 관련변인 연구.
김아영
교육심리연구 1 : 1 ~ 19
[1997]
청소년ADHD 평가 도구 개발을 위한 예비연구-CASS(S)의 신뢰도 및 타당도 연구
반건호
소아․청소년정신의학 12 : 218 ~ 224
[2001]
중학생의 인터넷 중독 수준에 따른 인터넷 활용 유형, 자기 통제력, 자기조절학습능력 및 학업성취도의 차이
김세영
이화여자대학교
[2006]
주의력결핍/과잉행동장애(ADHD) 아동에서의 학습동기증진 프로그램
남궁 선
성균관대학교 대학원
[2005]
주의력 결핍-과잉행동 장애의 교육적 접근
박현숙
교육과학연구 29 (1) : 113 ~ 138
[1999]
전산화된 주의력장애 진단시스템의 개발 및 표준화 연구
신민섭
소아․청소년 정신의학 11 (1) : 91 ~ 99
[2000]
자기효능감과 측정
김아영
산업 및 조직심리학회 동계 학술발표대회 논문집 : 51 ~ 64
[1996]
박사
자기질문 전략 훈련이 ADHD 아동의 읽기 이해력에 미치는 효과
정애라
정애라
단국대학교 대학원
[2010]
자기주도적 공부습관을 길러주는학습코칭
전도근
학지사
[2009]
자기조절학습전략이 ADHD아동의 수학문장제 성취도와 자기효능감에 미치는 효과
김재은
부산대학교 대학원
[2009]
박사
자기조절학습전략 훈련이 ADHD 아동의 자기조절학습 및 수학문장제 해결에 미치는 효과
신선희
신선희
대구대학교 특수교육대학원
[2002]
자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
양명희
서울대학교 대학원
[2000]
박사
이야기 도식을 통한 읽기 훈련이 ADHD아동의 읽기 이해 및 읽기 태도에 미치는 영향
노승림
단국대학교 대학원
[2007]
아동 및 청소년에서 소아 우울 척도(Children's Depression Inventory)의 요인 구조
김은경
Korean Journal of Clinical Psychology 24 (3) : 693 ~ 708
[2005]
독해·내용정리전략이 주의력결핍/과잉행동장애아동의 읽기능력에 미치는 효과
김순영
단국대학교
[2005]
가족-학교 협력에 기초한 자문모델의 이해와 활용
이동형
한국심리학회지:일반 30 (2) : 419 ~ 442
[2011]
The efficacy, safety, and practicality of treatments for adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder(ADHD)
Smith, B.
Clinical Child and Family Psychology Review 3 : 243 ~ 267
[2000]
The efficacy of stimulant drug treatment for hyperactivity : A meta-analysis
Kavale, K.
Journal of Learning Disabilities 15 : 280 ~ 289
[1982]
The efficacy of notetaking to improve behavior and comprehension of adolescents with attention deficit hyperactivity disorder
Evans, S.
Exceptionality 5 : 1 ~ 17
[1995]
The effects of self-management in general education classrooms on the organizational skills of adolescents with ADHD
Gureasko-Moore, S.
Behavior modification 30 : 159 ~ 183
[2006]
The children’s depression inventory(CDI)
Kovacs, M.
Psychopharmacology Bulletin 21 : 995 ~ 998
[1985]
The adolescent outcome of hyperactive children diagnosed by research criteria : I. An 8-year prospective follow-up study
Barkley, R.
Journal of American Academy of Child &Adolescent Psychiatry 29 : 546 ~ 557
[1990]
The Disorganized Mind: Coaching Your ADHD Brain to Take Control of Your Time, Tasks, and Talents
Ratey, N.
St Martins Press
[2008]
Teaching teens with ADD and ADHD
Ziegler Dendy.
Woodbine House
[2000]
Study Strategies Made Easy (School Success Series)
Davis, L.
Specialty Press
[1996]
Stimulant medications and the treatment of children with ADHD
Swanson, J.
Advances In Clinical Child Psychology 17 : 265 ~ 265
[1995]
Separate and combined effects of methyphenidate and behavior modification on boys with attention deficit-hyperactivity disorder in the classroom
Pelham, W.
Journal of Consulting and Clinical Psychology 61 (3) : 506 ~ 515
[1993]
Self-management of classroom preparedness and homework : Effects on school functioning of adolescents with attention deficit hyperactivity disorder
Gureasko-Moore, S.
School Psychology Review 36 : 647 ~ 664
[2007]
Self-Reported ADHD and Adjustment in College : Cross-sectional and Longitudinal Findings
Blase, S.
Journal of Attention disorders 13 (3) : 297 ~ 309
[2009]
Parent adolescent conflict in teenagers with ADHD and ODD
Edwards, G.
Journal of Abnormal Child Psychology 29 : 557 ~ 572
[2001]
K-CBCL 아동·청소년 행동평가척도
오경자
휴노 컨설팅
[1997]
Interventions to address the academic impairment of children and adolescents with ADHD
Raggi, V.
Clinical Child and Family Psychology Review 9 : 85 ~ 111
[2006]
Hyperactive children grown up: Empirical findings and theoretical considerations
Weiss, G.
Guilford Press
[1986]
Hyperactive children grown up: ADHD in children, adolescents and adults
Weiss, G.
Guilford Press
[1993]
How to reach and teach teenagers with ADHD: A step-by step guide to overcome difficult behaviors at school and at home
Flick, G.
Jossey-Bass
[2000]
Executive functioning in hyperactive children as young adults : attention, inhibition, response perseveration, and the impact of comorbidity
Fischer, M.
Developmental Neuropsychology 27 : 107 ~ 133
[2005]
Evidence-based psychosocial treatments for children and adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder
Chronis, A.
Clinical Psychology Review 26 : 486 ~ 502
[2006]
Empirically supported psychosocial interventions for children : An overview
Lonigan, C. J.
Journal of Clinical Child Psychology 27 : 138 ~ 145
[1998]
Efficacy of an organization skills intervention to improve the academic functioning of students with attention-deficit/hyperactivity disorder
Langberg, J.
School Psychology Quarterly 23 : 407 ~ 417
[2008]
Efficacy of Meta-Cognitive Therapy for Adult ADHD
Solanto, M.
American Journal of Psychiatry 167 : 958 ~ 968
[2010]
Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
Zimmerman, B. J.
American Educational Research Journal 23 (4) : 614 ~ 628
[1986]
Development of a new psychosocial treatment for adult ADHD
Solanto, M.
Journal of Attention Disorders 11 : 728 ~ 736
[2008]
Development of a modified treatment evaluation inventory
Kelley, M.
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 11 : 235 ~ 247
[1989]
Cumulative benefits of secondary school-based treatment of students with attention deficit hyperactivity disorder
Evans, S. W.
School Psychology Review 36 : 256 ~ 273
[2007]
Consultation-based academic interventions for children with ADHD : Effects on reading and mathematics achievement
DuPaul, G.
Journal of Abnormal Child Psychology 34 : 633 ~ 646
[2006]
Consultation-based academic intervention for children with attention deficit hyperactivity disorder : School functioning outcomes
Jitendra, A.
School Psychology Review 36 : 217 ~ 236
[2007]
Children's involvement in intervention selection : Acceptability of interventions for misbehaving peers
Elliott, S.
Professional Psychology : Research and Practice 17 : 235 ~ 241
[1986]
Behavior modification in the natural environment
Tharp, R. G.
Academic Press
[1969]
Behavior disorders of childhood
Wicks-Nelson, R.
Prentice Hall
[2006]
Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment
Robin, A.
Academic Press : 499 ~ 546
[2006]
Attention deficit disorder and methylphenidate : normalization rates, clinical effectiveness, and response prediction in 76children
Rapport, M.
Journal of American Academy of Child & Adolescent Psychiatry 33 : 882 ~ 893
[1994]
Attention deficit disorder and learning disabilities: Realities, myths, and controversial treatments
Ingersoll, B.
Main Street Books
[1993]
Attention -deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment
Barkley, R.
Academic Press : 547 ~ 589
[2006]
Altered reinforcement mechanisms in attention-deficit/hyperactivity disorder
Sagvolden, T.
Behavioural Brain Research 94 : 61 ~ 71
[1998]
Adolescents with ADHD : patterns of behavioral adjustment, academic functioning, and treatment utilization
Barkley, R.
Journal of American Academy of Child & Adolescent Psychiatry 30 : 752 ~ 761
[1991]
Acceptability of alternative treatments for deviant child behavior
Kazdin, A.
Journal of Applied Behavior Analysis 13 : 259 ~ 273
[1980]
Academic Interventions for Students with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder : A Review of the Literature
DuPaul, G.
Reading and Writing Quarterly : Overcoming Learning Difficulties 14 : 59 ~ 82
[1998]
Academic Interventions for Children with ADHD : A Review of Current Options
Codding, R.
The ADHD Report 11 : 8 ~ 16
[2003]
ADHD 성향 청소년을 위한 학업적 자기관리기술 프로그램의 효과
김윤희
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 23 (3) : 577 ~ 602
[2011]
ADHD in the schools
DuPaul, G.
Guilford Press
[2003]
ADHD and the nature of self-control
Barkley, R. A.
Guilford Press
[1997]
ADHD and Achievement : Meta-Analysis of the Child, Adolescent, and Adult Literatures and a Concomitant Study With College Students
Frazier, T.
Journal of Learning Disabilities 40 (1) : 49 ~ 65
[2007]
A Guide to self-management: A training manual
Koegel. R. L,.
University of California
[1995]
A 14-month randomized clinical trial of treatment strategies for attention-deficit hyperacvitiy disorder
MTA Cooperative Group.
Archieves of General Psychiatry 56 : 1073 ~ 1086
[1999]
' 사례연구: 청소년 ADHD의 학업성취도 향상을 위한 자기관리기술훈련'
의 유사주제(
) 논문