청소년기 정서조절과 삶의 만족도간의 관계에서 지각된 사회적지지와 사회적 유능성의 매개효과

' 청소년기 정서조절과 삶의 만족도간의 관계에서 지각된 사회적지지와 사회적 유능성의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional regulation
  • life satisfaction
  • perceived social support
  • social competence
  • 사회적 유능성
  • 삶의 만족도
  • 정서 조절
  • 지각된 사회적 지지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,472 5

0.0%

' 청소년기 정서조절과 삶의 만족도간의 관계에서 지각된 사회적지지와 사회적 유능성의 매개효과' 의 참고문헌

  • 박사
  • 한국인의 주관적 안녕과 정서의 조절
    조긍호 사회과학연구 6 : 27 ~ 86 [1999]
  • 한국 대학생의 대인관계 유능성 척도 타당화 연구
    한나리 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 22 (1) : 137 ~ 156 [2010]
  • 청소년의 낙관성 수준에 따른 정서표현갈등과 삶의 만족도 차이
    김보영 가톨릭대학교 상담심리대학원 [2007]
  • 청소년의 공감능력과 사회적 유능성과의 관계
    홍기묵 숙명여자대학교 [2005]
  • 청소년에 대한 가족지지가욕구충족 및 삶의 질에 미치는 영향
    이명순 한국가족복지학 12 (1) : 61 ~ 81 [2007]
  • 청소년 스트레스와 삶의 만족도 관계에서 청소년활동의 중재효과
    김남정 청소년학연구 19 (8) : 219 ~ 240 [2012]
  • 청소년 부적응행동의 유형․정도와 자아건강성의 관계
    정일현 상담학연구 11 (1) : 225 ~ 244 [2010]
  • 중학생의 부애착, 모애착, 또래애착 및 주관적 안녕감의 관계
    고영남 열린교육연구 16 (2) : 111 ~ 131 [2008]
  • 정서조절 방략 사용에서의 개인차 : 인지적 재해석인과 정서표현 억제인의 비교
    손재민 서울대학교 [2005]
  • 정서인식의 명확성과 인지적 정서조절이 정신건강에 미치는 영향
    이서정 한국심리학회지: 건강 13 (4) : 887 ~ 905 [2008]
  • 박사
  • 자기노출 훈련이 고등학생의 부적 정서 경험과 인간관계 개선에 미치는 효과
    김복기 충남대학교 [2002]
  • 박사
  • 유아기의 자기 조절력과 사회적 유능성 및 인기도의 관계 연구
    이지현 성신여자대학교 [2001]
  • 어머니의 정서표현 수용태도 및 아동의 정서조절 능력과 사회적 유능성의 관계
    신현숙 연세대학교 [2006]
  • 아동의 정서성과 대인간 문제 해결 전략 및 어머니 행동이 아동의 사회적 유능성에 미치는 영향
    권연희 연세대학교 [2003]
  • 아동의 사회적 지지와 부적응과의 관계
    金明淑 숙명여자대학교 [1995]
  • 박사
  • 발달심리학
    정옥분 학지사 [2009]
  • 박사
  • 괴롭힘 경험을 가진 학생들의 자아정체감, 사회적지지 및 학교생활 적응과의 관계
    이종연 교육연구논총 (4) : 47 ~ 75 [2001]
  • 공상기록이 인지적 정서조절전략, 집착과 심리적 안녕감에 미치는 효과
    이지연 가톨릭대학교 [2005]
  • What do you do when you’re happy or blue? Mood, expectancies, and behavioral interest
    Cunningham, M. R. Motivation and Emotion 12 : 309 ~ 331 [1988]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personalety and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The meaning and measurement of social support
    Vaux, A. Hemisphere Publishing Corporation : 193 ~ 216 [1992]
  • The Satisfaction with Life Scale
    Diener, E. Journal of Personality Assessment 49 : 71 ~ 75 [1985]
  • Suppression and enhancement of emotional responses to unpleasant pictures
    Jackson, D. C. Psychophysiology 37 : 515 ~ 522 [2000]
  • Social competence in young children
    Anderson, S. Developmental Psychology : 282 ~ 293 [1974]
  • Social adjustment and personality develoopment in children
    Roff, M. University of Minnesota Press [1972]
  • Social Support: An interactional view. Wiley series on personality processes : 267 ~ 296
  • Short-circuiting of threat by experimentally altering cognitive appraisal
    Lazarus, R. S. Journal of Abnormal and Social Psychology 69 : 195 ~ 205 [1964]
  • Sex differences in emotional awareness
    Barrett, L. F. Personality and Social Psychology 65 (9) : 1027 ~ 1035 [2000]
  • Self-initiated attempts to cope with depression
    Doerfler, L. A. Cognitive Therapy and Research 5 : 367 ~ 371 [1981]
  • Savoring Beliefs Inventory(SBI) : A scale for measuring beliefs about savouring
    Bryant, F. B. Journal of Mental Health 12 : 175 ~ 196 [2003]
  • Positive affect and the other side of coping
    Folkman, S. American Psychologist 55 : 647 ~ 654 [2000]
  • Perceived social support and working models of self and actual others
    Sarason, B. R. Journal of Personality and Social Psychology 60 : 273 ~ 287 [1991]
  • Peer relationship and later personal adjustment: Are low accepted children at risk?
    Parker, J. G. Psychological Bulletin 102 : 357 ~ 389 [1987]
  • Negative life events, cognitive emotion regulation and emotional problems
    Garnefski, N. Personality and Individual Differences 30 : 1311 ~ 1327 [2001]
  • Life satisfaction set point : Stability and change
    Fujita, F. Journal of Personality and Social Psychology 88 (1) : 158 ~ 164 [2005]
  • Integrating an emotion-focused approach to treatment into psychotherapy integration
    Greenberg, L. S. Journal of Psychotherapy Integration 12 (2) : 154 ~ 189 [2002]
  • Individual difference in two emotion regulation processes : Implications for affect, relationships, and well-being
    Gross, J. J. Journal of Personality and social psychology 85 (2) : 348 ~ 362 [2003]
  • IQ, Social competence and evaluation of early childhood intervention programs
    Zigler, E. American Psychologist 33 : 789 ~ 798 [1978]
  • Handbook of emotion regulation
    John, O. P. The Guilford Press : 351 ~ 372 [2007]
  • Handbook of child psychology: Socialization, personality, and development
    Hartup, W. W. Wiley [1983]
  • Handbook of Mental Control
    Parrot, W. G. Prentice Hall : 278 ~ 308 [1993]
  • Five domains of interpersonal competence in peer relationships
    Buhrmester, D. Journal of Personality and Social Psychology 55 : 991 ~ 1008 [1988]
  • European review of social psychology Vol. 3
    Rime, B. Wiley : 225 ~ 258 [1992]
  • Emotions: Current issues and future directions. Emotions and social behavior
    Keltner, D. Guilford : 192 ~ 213 [2001]
  • Emotional intelligence
    Salovey, P. Imagination, Cognition, and Personality 9 : 185 ~ 211 [1990]
  • Emotional development and emotional intelligence: Educational implications
    Mayer, J. D. Basic Books : 3 ~ 31 [1997]
  • Emotion regulation in romantic relationships : The cognitive consequences of concealing feelings
    Richards, J. M. Journal of Social and Personal Relationships 20 : 599 ~ 620 [2003]
  • Emotion regulation : Affective, cognitive and social consequences
    Gross, J. J. Psychophysiology 39 : 281 ~ 291 [1998]
  • Effects of marital discord on young children’s peer interaction and health
    Gottman, J. M. Development Psychology 25 (3) : 373 ~ 381 [1989]
  • Crisis support, attributional style, coping style, and post-traumatic symptoms
    Joseph, S. Personality and Individual Differences 13 : 1249 ~ 1251 [1992]
  • Cognitive therapy : A 30-year retrospective
    Beck, A. T. American Psychologist 46 : 368 ~ 375 [1991]
  • Attachment in late adolescence : Working models, affect regulation, and representations of self and others
    Kobak, R. R. Child Development 59 : 135 ~ 146 [1988]
  • Assessing social support in elementary school children : The survey of children’s social support
    Dubow, E. F. Journal of Clinical Child Psychology 18 (1) : 52 ~ 64 [1989]
  • Antecedent- and responsefocused emotion regulation: Divergent consequences for experience, expression, and physiology
    Gross, J. J. Journal of Personality and Social Psychology 74 : 224 ~ 237 [1998]
  • Adolescent peer relations and depressive symptomatology
    Hops, H. Paper presented at th meeting of the Society for Research in Child Development [1997]
  • A multimodal analysis of personal negativity
    Furr, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 74 : 1580 ~ 1591 [1998]