역량 기반 교과 교육과정에서 기준과 수행의 의미

' 역량 기반 교과 교육과정에서 기준과 수행의 의미' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • performance
  • performance assessment
  • subject-specific competency
  • subject-specificcompetencybasedcurriculum
  • subjectstandards
  • 교과 특수 역량
  • 교과기준
  • 교과특수역량중심교육과정
  • 수행
  • 수행평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,465 11

0.0%

' 역량 기반 교과 교육과정에서 기준과 수행의 의미' 의 참고문헌

  • 호주와 미국의 역사 교육과정에 나타난 핵심역량 분석
    이미미 비교교육연구 24 (1) : 155 ~ 180 [2014]
  • 인간 능력으로서의 역량에 대한 고찰 : 역량의 특성과 차원
    윤정일 교육학연구 45 (3) : 233 ~ 260 [2007]
  • 이해중심 교육과정
    김경자 교육아카데미 [2011]
  • 미래 핵심역량 계발을 위한 교과 교육과정 탐색: 교육과정, 교수ㆍ학습 및 교육평가 연계를 중심으로
    이근호 [2013]
  • 미래 한국인의 핵심역량 증진을 위한 초․중등교육 교육과정 설계 방안 연구
    이광우 [2009]
  • 미래 한국인의 핵심 역량 증진을 위한 초 ㆍ중등학교 교육과정 비전 연구(Ⅰ)
    윤현진 [2008]
  • 미래 사회 대비 핵심역량 함양을 위한 국가 교육과정 구상
    이근호 [2013]
  • 미래 사회 대비 사회교육의 방향 및 과제 탐색
    박진동 미래 사회 대비 교과 교육의 방향 및 과제 탐색을 위한 워크숍 : 147 ~ 165 [2014]
  • 미래 사회 대비 국가 수준 교육과정 방향 탐색-영어
    임찬빈 [2013]
  • 미래 사회 대비 국가 수준 교육과정 방향 탐색-과학
    곽영순 [2013]
  • 미래 사회 대비 국가 수준 교육과정 방향 탐색 연구: 도덕
    정창우 [2012]
  • 국가 교육과정, 무엇을 왜 개정하는가
    김경자 제1차 국가 교육과정 전문가 포럼 자료집 : 1 ~ 33 [2014]
  • 교육과정에서의 성취기준 연구
    윤현진 [2008]
  • 교과교육과정 개발을 위한 역량 모델의 가능성 탐색-영국, 독일, 캐나다 교육과정 고찰을 중심으로-
    소경희 비교교육연구 23 (3) : 153 ~ 175 [2013]
  • Understanding common core state standards
    Kendall, J. ASCD [2011]
  • Understanding by design
    Wiggins, G. Association for Supervision & Curriculum Development [1998]
  • The “Common core” standards initiative: An effective reform tool?. Boulder and Tempe: Education and the Public Interest Center & Education Policy Research Unit
  • The second dimension-Crosscutting concepts understanding a framework for K–12 science education
    Duschl, R. A. Science Scope : 9 ~ 11 [2012]
  • The definition and selection of key competencies: executive summary
    Organisation for Economic Co-operation and Development
  • The curriculum bridge: from standards to actual classroom practice
    Solomon, P. G. Corwin Press [2009]
  • The competent manager : A model for effective performance
    Boyatzis, R. E. Wiley [1982]
  • The Struggle for the American Curriculum 1893~1958
    Kliebard, H. Routledge [1995]
  • The McREL database : A tool for constructing local standards
    Marzano, R. J. Educational Leadership 52 (6) : 42 ~ 47 [1995]
  • The Australian curriculum
    Australian Curriculum Assessment and Reporting Authority
  • Stating Behavioral objectives for Classroom Instruction
    Gronlund Gronlund, N. E. Macmillan [1970]
  • Standards for science education
    Raizen, S. A. Teachers College Record 100 (1) : 66 ~ 121 [1998]
  • SBAC overview presentation
    Smarter Balanced Assessment Consortium
  • Restructuring around standards: A practitioner's guide to design and implementation
    Foriska, T. J. Corwin Press, Inc. A Sage Publications Company [1998]
  • Primary social studies syllabus 2012
    Curriculum Planning and Development Division
  • Preparing instructional objectives
    Mager, R. F. Fearon [1984]
  • Performance assessment and standards-based curricula: the achievement cycle
    Glatthorn, A. A. Eye On Education [1998]
  • PISA 2015 draft science framework
    Organisation for Economic Co-operation and Development
  • Outcome-based education
    McNeir, G. ERIC: ED 363 914 [1993]
  • Key competencies: for a successful life and a well-functioning society
    Rychen, D. S. Hogrefe & Huber Publisher : 41 ~ 62 [2003]
  • Investigating the influence of standards: a framework for research in mathematics, science, and technology education
    Weiss, I. R. National Academy Press [2001]
  • Implementing performance assessment
    Wiley, D. E. Lawrence Erlbaum Associates [1996]
  • History of the school curriculum
    Tanner, D. Macmillan Publishing Company [1990]
  • Handbook of basic citizenship competencies: guidelines for comparing materials, assessing instruction and setting goals
    Remy, C. ASCD [1978]
  • Framework for 21st century learning
    Partnership for 21st Century Skills
  • Foundations of American education: purpose and promise
    Hlebowitsh, P. Wadsworth Group [2001]
  • ELA/Literacy Smarter Balanced Preliminary Summative Assessment Blueprint
    Smarter Balanced Assessment Consortium
  • Designing standards-based districts, schools and classrooms
    Marzano, R. J. ASCD [1996]
  • Designing a New Taxonomy of Educational Objectives
    Marzano, R. J. Corwin Press, Inc. [2001]
  • Curriculum development
    Wiles, J. Pearson [2014]
  • Criteria for alignment of expectations and assessments in mathematics and science education
    Webb, N. L. Council of Chief State School Officers and National Institute for Science Education Research Monograph [1997]
  • Competency-based education and behavioral objectives
    McAshan, H. H. Educational Technology [1979]
  • Competency, careers, and college
    Spady, W. G. Jossey-Bass : 35 ~ 46 [1978]
  • Competency Models: A Review of the Literature and The Role of the Employment and Training Administration (ETA)
    Ennis, M. R. Pilots and Demonstration Team Division of Research and Evaluation Office of Policy Development and Research Employment and Training Administration U. S. Department of Labor [2008]
  • Cognitive rigor matrix: Bloom's taxonomy and Webb's depth of knowledge
  • Choosing outcomes with significance
    Spady, W. G. Educational Leadership : 18 ~ 22 [1994]
  • Assessing student outcomes: performance assessment using the dimensions model
    Marzano, R. J. ASCD [1993]
  • About the Standards
    Common Core State Standards Initiative
  • A practical guide to alnernative assessment
    Herman, J. L. ASCD [1992]
  • A framework for K-12Science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas
    National Research Council The National Academies Press [2012]
  • 21st century skills: Learning for life in our times
    Trilling, B. Jossey-Bass [2009]