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순위기반 컨조인트분석과 선택기반 컨조인트분석의 예측력에 대한 실증적 비교
김부용 ( Bu Yong Kim )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김부용 ( Bu Yong Kim )
주제어
choice-basedconjoint
measurementset
predictability
Ranking-basedconjoint
RTD-coffee
RTD커피
선택기반컨조인트분석
순위기반컨조인트분석
예측력
측정집합
참고문헌( 40)
유사주제 논문( 118)
predictability 67건
예측력 48건
choice-basedconjoint 1건
ranking-basedconjoint 1건
순위기반컨조인트분석 1건
인용/피인용
순위기반 컨조인트분석과 선택기반 컨조인트분석의 예 ...
' 순위기반 컨조인트분석과 선택기반 컨조인트분석의 예측력에 대한 실증적 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
choice-basedconjoint
measurementset
predictability
ranking-basedconjoint
rtd-coffee
rtd커피
선택기반컨조인트분석
순위기반컨조인트분석
예측력
측정집합
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
128
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
choice-basedconjoint
2
0
0.0%
measurementset
1
0
0.0%
predictability
68
0
0.0%
ranking-basedconjoint
2
0
0.0%
rtd-coffee
1
0
0.0%
rtd커피
1
0
0.0%
선택기반컨조인트분석
1
0
0.0%
순위기반컨조인트분석
2
0
0.0%
예측력
49
0
0.0%
측정집합
1
0
0.0%
계
128
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
' 순위기반 컨조인트분석과 선택기반 컨조인트분석의 예측력에 대한 실증적 비교'
의 참고문헌
패션점포 내 배경음악과 광고사진이 소비자의 정서 및접근행동에 미치는 영향
기현명
이유리
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 16 (3) : 39 ~ 60
[2006]
컨조인트 분석을 통한 문화관광 축제 판매 음식 선택 속성에 관한 탐색적 연구
이은용
한국조리학회지 16 (3) : 94 ~ 113
[2010]
컨조인트 분석을 이용한 치과 의료서비스 시장 세분화와 전략 개발
김진환
보건행정학회지 20 (3) : 1 ~ 20
[2010]
컨조인트 분석을 이용한 레스토랑의 선택 속성에 관한 연구
조미나
한국조리학회지 16 (1) : 254 ~ 268
[2010]
컨조인트 분석법을 이용한 한국 음식의 HMR 상품 개발에 관한 연구
최원식
한국조리학회지 18 (1) : 156 ~ 167
[2012]
정보 보안 위험: 컨조인트분석 활용 사례 연구
박노진
한국데이터정보과학회지 22 (2) : 207 ~ 215
[2011]
외식 소비자의 레스토랑 선택속성 및 속성가치에 대한 선호도 조사 연구
홍종숙
동아시아식생활학회지 22 (2) : 315 ~ 321
[2012]
식물공장 농산물에 대한 소비자 선호속성 탐색
김연중
한국산학기술학회논문지 13 (11) : 5052 ~ 5059
[2012]
순위기반 컨조인트분석에서 선호도측정을 위한새로운 방법
김부용
응용통계연구 27 (2) : 185 ~ 195
[2014]
문화기술 관련 산학협력 연구과제의 속성들에 대한 컨조인트 분석
정욱
경영과학 29 (3) : 13 ~ 21
[2012]
Willingness-to-pay estimation with choice-based conjoint analysis: Addressing extreme response behavior with individually adapted designs
Gensler, S.
European Journal of Operation Research 219 : 368 ~ 378
[2012]
Where have all the flowers gone? Forecasting green trends in the automobile industry with a choice-based conjoint adoption model
Eggers, F.
Technological Forecasting and Social Change 78 : 51 ~ 62
[2011]
Website attributes that increase consumer purchase intention: A conjoint analysis
Chen, Y. H.
Journal of Business Research 63 : 1007 ~ 1014
[2010]
The potential of converged mobile telecommunication services: A conjoint analysis
Nikou, S.
The Journal of Policy, Regulation and Strategy for Telecommunications, Information and Media 14 : 21 ~ 35
[2012]
The market potential for plugin hybrid and battery electric vehicles in Flanders: A choice-based conjoint analysis
Lebeau, K.
Transportation Research Part D 17 : 592 ~ 597
[2012]
The efficiencies of fractional factorial designs
Voelkel, J. G.
Technometrics 47 : 488 ~ 494
[2005]
The ability of rating and choice conjoint to predict market shares: A Monte Carlo simulation
Chakraborty, G.
Journal of Business Research 55 : 237 ~ 249
[2002]
Ranking versus scale rating in conjoint analysis: Evaluating landscapes in mountainous regions in southeastern Spain
Sayadi, S.
Ecological Economics 55 : 539 ~ 550
[2005]
Preference and subjective evaluation of washed fabric hand using conjoint analysis
Ryu, H. S.
Textile Research Journal 80 : 2167 ~ 2175
[2010]
New Design of Choice Sets for Choice-based Conjoint Analysis
김부용
응용통계연구 25 (5) : 847 ~ 857
[2012]
Maximum likelihood and minimum Chi-square estimates of the logistic function
Berkson, J.
Journal of the American Statistical Association 50 : 130 ~ 162
[1955]
Marketing a consumer durable brand in Malaysia: A conjoint analysis and market simulation
Ong, F. S.
Journal of Consumer Marketing 27 : 507 ~ 515
[2010]
Large factorial designs for product engineering and marketing research applications
Kuhfeld, W. F.
Technometrics 47 : 132 ~ 141
[2005]
Issues in the use of ratings-based versus choice-based concomitant analysis in operations management research
Karniouchina, E. V.
European Journal of Operations Research 197 : 340 ~ 348
[2009]
Handling of individual differences in rating-based conjoint analysis
Endrizzi, I.
Food Quality and Preference 22 : 241 ~ 254
[2011]
Functional and organic eggs as an alternative to conventional production: A conjoint analysis of consumers’ preferences
Mesias, F. J.
Journal of the Science of Food and Agriculture 91 : 532 ~ 538
[2010]
Customer value of smart metering: Explosive evidence from a choice-based conjoint study in Switzerland
Kaufman, S.
Energy Policy 53 : 229 ~ 239
[2013]
Consumer preferences for hearing aid attributes: A comparison of rating and conjoint analysis methods
Bridges, J. F. P.
Trends in Ampli cation 16 : 40 ~ 48
[2012]
Consumer perception of irradiated fruit: A case study using choice-based conjoint analysis
Deliza, R.
Journal of Sensory Studies 25 : 184 ~ 200
[2010]
Consumer perception of functional food: A conjoint analysis with probiotics
Annunziata, A.
Food Quality and Preference 28 : 348 ~ 355
[2013]
Consumer attitudes and expectations of ginseng food products assessed by focus groups and conjoint analysis
Chung, H. S.
Journal of Sensory Studies 26 : 346 ~ 357
[2011]
Conjoint analysis of consumer preference for blue-fin tuna
Ariji, M.
Fisheries Science 76 : 1023 ~ 1028
[2010]
Comparison of Chinese and Indian consumers’ evaluative criteria when selecting denim jeans: A conjoint analysis
Jin, B.
Journal of Fashion Marketing and Management 14 : 180 ~ 194
[2010]
Applied Linear Statistical Models
Kutner, M. H.
McGraw Hill
[2005]
Application of ethnography and conjoint analysis to determine key consumer attributes for latte-style coffee beverages
Jervis, S. M.
Journal of Sensory Studies 27 : 48 ~ 58
[2012]
Analysis of Consumer Preferences for Cosmetic Essence-for-Men via Choice-Based Conjoint with New Design of Choice Sets
김부용
응용통계연구 25 (6) : 987 ~ 997
[2012]
An empirical comparison of rating-based and choice-based conjoint models
Elrod, T.
Journal of Marketing Research 29 : 368 ~ 377
[1992]
A cross-validity comparison of rating-based and choice-based conjoint analysis models
Moore, W. L.
International Journal of Research in Marketing 21 : 299 ~ 312
[2004]
A comparison of conjoint analysis response formats
Boyle, K. J.
American Journal of Agricultural Economics 83 : 441 ~ 454
[2001]
A Conjoint Analysis of Consumer Preferences for Traditional Cheeses in Turkey : A Case Study on Tulum Cheese
Hakan Adanacioglu
한국축산식품학회지 32 (4) : 458 ~ 466
[2012]
' 순위기반 컨조인트분석과 선택기반 컨조인트분석의 예측력에 대한 실증적 비교'
의 유사주제(
) 논문