초등과학부진학생의 기초과학탐구능력 향상을 위한 중재프로그램 개발 -안구운동을 중심으로-

논문상세정보
' 초등과학부진학생의 기초과학탐구능력 향상을 위한 중재프로그램 개발 -안구운동을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • afet
  • aft
  • apd
  • ast
  • bsps
  • interventionprogram
  • science-poorstudent
  • 중재프로그램
  • 초등과학부진학생
  • 평균도약시간
  • 평균동공크기
  • 평균응시도입시간
  • 평균응시시간
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
105 3

0.0%

' 초등과학부진학생의 기초과학탐구능력 향상을 위한 중재프로그램 개발 -안구운동을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 측정의 본성에 대한 초등학생들의 인식론적 견해
    양찬호 초등과학교육 30 (4) : 430 ~ 441 [2011]
  • 측정과제에서 학습부진아와 학습우수아의 안구운동 비교
    최현동 초등과학교육 33 (1) : 181 ~ 194 [2014]
  • 초등학생의 과학탐구기능 향상을 위한 명시적이고 반성적인 교수․학습전략 개발 및 적용 -관찰과 분류를 중심으로-
    이혜원 한국과학교육학회지 32 (1) : 95 ~ 112 [2012]
  • 박사
    초등과학영재와 일반아동의 분류 능력 차이
    김경민 한국과학교육학회지 31 (5) : 709 ~ 719 [2010]
  • 초등 교사들의 과학교과서 그래프 이해 과정에 대한 안구 운동 분석
    신원섭 초등과학교육 31 (3) : 386 ~ 397 [2012]
  • 외국 과학교육과정의 탐구기준 비교 분석
    이봉우 한국과학교육학회지 25 (7) : 873 ~ 884 [2005]
  • 외국 과학교육과정의 관찰과 측정 기준 분석
    이봉우 초등과학교육 26 (1) : 87 ~ 96 [2007]
  • 생명 현상에 관한 초등학교 관찰 수업 과정과 관찰 유형 분석
    신동훈 초등과학교육 25 (4) : 339 ~ 351 [2006]
  • 불일치 상황에서 나타나는 초등학생들의 관찰 유형과 학습자의 과학의 관점이 관찰 활동에 미치는 효과 분석
    조헌국 초등과학교육 30 (4) : 405 ~ 414 [2011]
  • 변별과제에서 초등학생의 안구운동 분석을 통한 발견적 주의 모델 개발
    신원섭 한국과학교육학회지 33 (7) : 1471 ~ 1485 [2013]
  • 다중표상을 적용한 과학 문제 해결 과정에서 초등학생의 안구 운동 분석
    신원섭 생물교육 41 (4) : 544 ~ 555 [2013]
  • 뇌기반 진화적 과학 교수학습 모형의 개발
    임채성 한국과학교육학회지 29 (8) : 990 ~ 1010 [2009]
  • 뇌 기능에 기초한 과학 교수학습 : 뇌기능과 학교 과학의 정의적, 심채적, 인지적 영역의 연계적 통합 모형
    임채성 초등과학교육 24 (1) : 86 ~ 101 [2005]
  • 관찰 문제에서 초등학생의 과학 학업성취도에 따른 안구운동 분석
    신원섭 초등과학교육 32 (2) : 185 ~ 197 [2013]
  • 과학적 관찰 전략을 적용한 과학수업에서 초등학교 6학년 학생들의 관찰지식 생성에 대한 연구
    이혜정 한국과학교육학회지 30 (1) : 13 ~ 26 [2010]
  • The reductionistic fallacy in learning disabilities:replicating the past by reducing the present
    Poplin, M. S. Journal of Learning Disabilities 21 (7) : 389 ~ 400 [1988]
  • The psychology of reading
    Rayner, K. Prentice Hall [1989]
  • The development of expertise in science investigation skills
    Hackling, M. W. Australian Science Teachers Journal 41 (4) : 80 ~ 86 [1995]
  • The development of an instrument for the measurement of science process skills of the Korean elementary and middle school students
    Kwon, J. S. Journal of the Korean Association for Research in Science Education 14 (3) : 251 ~ 264 [1994]
  • Strategy instruction: overview of principles and procedures for effective use
    Swanson, H. Learning Disability Quarterly 12 : 3 ~ 12 [1989]
  • Social foundations of thought and action A social cognitive theory
    Bandura.A Prentice Hall [1986]
  • Self-monitoring of attention as treatment for a learning disabled boy’s off-task behavior
    Hallahan, D. P. Learning Disability Quarterly 2 (3) : 24 ~ 32 [1979]
  • Self-monitoring of attention : a reply to snider
    Hallahan, D. P. Learning Disability Quarterly 10 (2) : 153 ~ 156 [1987]
  • Pupil size in relation to mental activity during simple problem-solving
    Hess, E. H. Science 140 : 1190 ~ [1964]
  • Pupil size as related to interest value of visual stimuli
    Hess, E. H. Science 132 : 349 ~ [1960]
  • Pupil diameter and load on memory
    Daniel K. Science 154 : 1583 ~ 1585 [1966]
  • Motivation by design
    Keller, J. M. John Keller Associate [1993]
  • Long-term working memory
    Ericsson, K. A. Psychological Review 102 : 211 ~ 245 [1995]
  • Learning strategy program for attention
    Kim D. G. Hakjisa [2010]
  • Instructional strategy
    Jo, Y. G. Hakjisa [2009]
  • Holistic component of image perception in mammogram interpretation : gaze-tracking study
    Kundel, H. L. Radiology 242 : 396 ~ 402 [2007]
  • Eye tracking:A comprehensive guide to methods and measures
    Holmqvist, K. Oxford University Press [2011]
  • Eye tracking methodology: theory and practice
    Andrew, D. Springer-Verlag [2007]
  • Eye movements in reading and information processing : 20 years of research
    Rayner, K. Psychological Bulletin 124 (3) : 372 ~ 422 [1998]
  • Eye movement during skill acquisition:more evidence for the information reduction hypothesis
    Haider, H. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, & Cognition 25 : 172 ~ 190 [1999]
  • Expertise differences in the comprehension of visualization : a meta-analysis of eye-tracking research in professional domains
    Gegenfurtner, A. Educational Psychology Review 23 (4) : 523 ~ 552 [2011]
  • Elementary science 3th~ 4th group guidebook for teacher
  • Effective teaching methods: research-based practice
    Borich, G. Allyn & Bacon [2010]
  • Developing ocular motor and visual perceptual skills: an activity workbook
    Kenneth A. SLACK, INC [2005]
  • Comparing visual representation of DNA in two multimedia presentations
    Cook, M. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 20 (1) : 21 ~ 42 [2011]
  • Comparative study of high and low students on science process skills
    Shin, W. S. Journal of Korean Elementary Science Education, 67th Summer Conference : 95 ~ [2014]
  • Cognitive-behavior modification: an integrative approach
    Meichebaum, D. Plenum press [1977]
  • Basic vision : an introduction to visual perception
    Snowden, R. Oxford University Press [2012]
  • Attitude and pupil size
    Hess, E. H. Scientific American 212 (2) : 46 ~ 54 [1965]
  • Analysis of elementary students` confidence about measuring results
    Yang, I. H. Science Education Research Institute Korea National University of Education 14 (1) : 149 ~ 169 [2004]