논문 : 한국어 고급 학습자의 발음 숙달도와 발음 학습 전략 사용 간의 관계 연구

' 논문 : 한국어 고급 학습자의 발음 숙달도와 발음 학습 전략 사용 간의 관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • accuracy
  • comprehensibility
  • feedback
  • fluency
  • globalforeignaccent
  • hyp
  • hypothesisforming
  • input
  • noticing
  • practice
  • pronunciation learning strategies
  • pronunciation proficiency
  • 가설검증
  • 가설형성
  • 발음 숙달도
  • 발음 학습 전략
  • 연습
  • 외국인 억양
  • 유창성
  • 이해가능성
  • 입력
  • 정확성
  • 주목
  • 피드백
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,641 0

0.0%

' 논문 : 한국어 고급 학습자의 발음 숙달도와 발음 학습 전략 사용 간의 관계 연구' 의 참고문헌

  • 한국어 학습자의발음 오류 진단 및 평가에 관한 연구
    김은애 한국어교육 17 (1) : 71 ~ 99 [2006]
  • 한국어 학습자의 듣기 학습 전략 사용에 관한 연구
    김윤희 어문연구 69 : 5 ~ 35 [2011]
  • 한국어 학습자를 위한 전략적 발음 교육 -중국인 학습자를 중심으로-
    정명숙 한국어학 38 : 345 ~ 369 [2008]
  • 한국어 학습 전략 연구의 과제
    이정희 한국어교육 24 (4) : 225 ~ 262 [2013]
  • 한국어 작문과정 모형과 단계별 전략 탐구
    김성숙 한국어교육 18 (2) : 21 ~ 47 [2007]
  • 한국어 발음 교육
    한재영 한림출판사 [2003]
  • 한국어 말하기 수행평가의 발음 범주 채점 방식에 따른 채점 신뢰도 분석 -다국면 라쉬 모형을 활용하여-
    이향 외국어로서의 한국어교육 37 : 325 ~ 355 [2012]
  • 학습전략 교수에 대한 한국어교사의 인식과 교육 현황
    이미혜 한국어교육 24 (4) : 193 ~ 223 [2013]
  • 학문 목적 학습자를 위한 읽기 전략 사용 연구 : 그래픽 조직자를 활용한 읽기 전략을 중심으로
    김계현 경희대학교 교육대학원 [2009]
  • 중국어권 한국어 학습자의 숙달도별 읽기 전략 연구
    기준성 한국어교육 21 (2) : 29 ~ 58 [2010]
  • 자기주도적 쓰기 기술 및 전략 연구- 한국어 학문 목적 학습자를 대상으로-
    이준호 한국어학 48 : 269 ~ 297 [2010]
  • 인지 구성주의 쓰기 전략 교수가 한국어 쓰기에 미치는 영향 연구
    최주리 외국어로서의 한국어교육 33 : 227 ~ 260 [2008]
  • 박사
  • 외국인을 위한 한국어 발음 47
    서울대학교 언어교육원 랭기지플러스 [2009]
  • 외국인 학습자의 한국어 발음 오류에대한 음운론적 분석 -음운현상을 중심으로-
    허용 한국학논집 (46) : 201 ~ 232 [2012]
  • 외국어 발음습득과 음운 지식에 대한 연구
    허용 언어와 문화 9 (3) : 377 ~ 397 [2013]
  • 사고구술 전략이 한국어 학습자의 읽기 능력에 미치는 영향
    전유나 한국언어문학 (83) : 523 ~ 550 [2012]
  • 박사
  • 발음 평가에 있어서 정확성, 유창성, 이해명료성, 이해가능성 기준 간의 영향 관계 연구
    이향 언어와 문화 9 (3) : 221 ~ 243 [2013]
  • 말하기 능력 향상을 위한 전략 교수 연구 - 중국인 학습자를 대상으로 -
    성지연 언어와 문화 10 (1) : 101 ~ 125 [2014]
  • 노트 필기 전략 훈련이 학문 목적 한국어 학습자의 강의 듣기에 미치는 효과
    손정란 응용언어학 25 (1) : 1 ~ 26 [2009]
  • Think-aloud기법을 활용한 이해점검 독해전략 훈련이 영어학습자의 독해력 및 독해 메타인지에 미치는 효과
    임은화 현대영어영문학 55 (2) : 203 ~ 227 [2011]
  • The mutual intelligibility of L2 speech
    Munro, M. J. Studies in Second Language Acquisition 28 : 111 ~ 131 [2006]
  • The effect of listening strategy use on linguistic ability : using an immediate retrospective data collection method
    Song, M. English Teaching 55 (3) : 19 ~ 40 [2002]
  • The Effect of Language Learning Aptitude, Strategy Use and Learning Context on L2 Pronunciation Learning
    Smemoe, W. B Applied linguistics 34 (4) : 435 ~ 456 [2013]
  • Should We Be Using Learning Styles? What Research Has to Say to Practice
  • Second Language Accent and Pronunciation Teaching: a Research‐Based Approach
    Derwing, T. M. TESOL Quarterly 39 : 379 ~ 398 [2005]
  • Research in teaching pronunciation and intonation
    Jenkins, J. Annual Review of Applied Linguistics 24 : 109 ~ 125 [2004]
  • Psychological mechanisms underlying second language fluency
    Schmidt, R. Studies in Second Language Acquisition 14 (4) : 357 ~ 385 [1992]
  • Processing time, accent, and comprehensibility in the perception of native and foreign-accented speech
    Munro, M. J. Language and Speech 38 : 289 ~ 306 [1995]
  • Primary stress and intelligibility : research to motivate the teaching of suprasegmentals
    Hahn, L. D. TESOL Quarterly 38 : 201 ~ 223 [2004]
  • Overlooked and understudied? A survey of current trends in research on adult English language learners
    Mathews-Aydinli, J. Adult Education Quarterly 58 : 198 ~ 213 [2008]
  • Learning strategies in second language acquisition
    O’malley, J. M. Cambridge University Press [1990]
  • Language learning strategies
    Oxford, R. Heinle and Heinle Publishers [1990]
  • 박사
  • Individual differences in strategy use in second language reading and testing
    Anderson, N. J. The Modern Language Journal 75 : 460 ~ 472 [1991]
  • Experiential learning : experience as the source of learning and development
    Kolb, D. A. Prentice-Hall [1984]
  • ESL Learners’ perceptions of their pronunciation needs and strategies
    Derwing, T. M. System 30 : 155 ~ 166 [2002]
  • Comprehensibility and prosody ratings for pronunciation software development
    Warren, P. Language Learning and Technology 13 : 87 ~ 102 [2009]
  • A new approach to assessing strategic learning : The case of self-regulation in vocabulary acquisition
    Tseng, W. T. Applied Linguistics 27 (1) : 78 ~ 102 [2006]
  • A critical review of the critical period research
    Scovel, T. Annual Review of Applied Linguistics 20 : 213 ~ 223 [2000]
  • A correlation of pronunciation learning strategies with spontaneous English pronunciation of adult ESL learners
    Eckstein, G. T. Brigham Young University [2007]
  • A Longitudinal Study of ESL Learners' Fluency and Comprehensibility Development
    Derwing, T. M. Applied Linguistics 29 : 359 ~ 380 [2008]