유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과

' 유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • personality
  • playfulness
  • preschool adjustment
  • 기관적응
  • 놀이성
  • 성격
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
847 0

0.0%

' 유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과' 의 참고문헌

  • 유아의 자아존중감과 유치원 적응력간의 관계
    박희숙 이승은 열린유아교육연구 12 (6) : 337 ~ 356 [2007]
  • 유아의 자아개념과 유아교육기관 적응간의 관계
    이용주 열린유아교육연구 19 (1) : 343 ~ 362 [2014]
  • 유아의 성격유형에 따른 놀이성에 관한 연구
    박화윤 한국영유아보육학 37 (37) : 109 ~ 126 [2004]
  • 유아의 성격 유형에 따른 놀이형태와 상호작용적 또래놀이에 관한 연구
    천은영 최인숙 열린유아교육연구 10 (1) : 169 ~ 186 [2005]
  • 유아의 성 놀이성, 기질 및 발달수준과 사회구성놀이 질과의 관계
    박주희 한석실 열린유아교육연구 12 (5) : 209 ~ 230 [2007]
  • 유아의 놀이특성과 자기조절력이 유아교육기관 적응에 미치는 영향
    황윤세 유아교육학논집 15 (4) : 99 ~ 116 [2011]
  • 유아의 놀이와 유치원 적응: 놀이의 치료적 활용
    단현국 2005 유치원 전문상담과정 직무연수 : 124 ~ 141 [2005]
  • 유아의 놀이성이 자기조절능력 및 유아교육기관 적응에 미치는 영향력
    최미숙 아동교육 22 (2) : 277 ~ 292 [2013]
  • 유아의 놀이성, 적응, 그리고 문제 행동과의 관계성 연구
    안효진 아동학회지 31 (2) : 53 ~ 68 [2010]
  • 유아용 5요인(Big Five) 성격검사 개발 및 타당화 연구
    최미숙 유아교육연구 33 (3) : 281 ~ 299 [2013]
  • 영아의 어린이집 적응과 영아발달 변인들 간의 관계 구조분석
    임영심 열린유아교육연구 17 (4) : 207 ~ 224 [2012]
  • 아동의 놀이성 군(群) 확인과 관련 변인 탐색 연구
    金映希 숙명여자대학교 대학원 [1996]
  • 아동용 간편 5요인 성격검사 타당화 연구
    이선희 한국심리학회지:일반 30 (2) : 543 ~ 569 [2011]
  • 성격심리학
    Ryckman R. M. 박학사 [2013]
  • 놀이, 발달, 유아교육
    Johnson, J. E. 아카데미프레스 [2006]
  • 가정의 소득 수준에 따라 초등학교 1, 2학년 아동의 학교적응 변인 간 관련성에서 차이: 양육효능감, 자아개념 그리고 친사회성을 중심으로
    김수정 인간발달연구 19 (3) : 85 ~ 105 [2012]
  • The role of chronic peer difficulties in the Development of children’s psychological adjustment problems
    Ladd, G. W. Child Development 74 (5) : 1344 ~ 1367 [2003]
  • The relationship between temperament and social adjustment to peer
    Parker-Cohen, N. Y. Early Childhood Research Quarterly 3 : 179 ~ 192 [1988]
  • The relations of temperamental effortful control and anger/frustration to Chinese children's academic achievement and social adjustment : A longitudinal study
    Zhou, Q. Journal of Educational Psychology 102 (1) : 180 ~ 196 [2010]
  • The relation between parents perception of temperament and children's adjustment to school
    Jewsuwan, R. Early Childhood Research Quarterly 8 : 35 ~ 51 [1993]
  • The playfulchild : Measurement of a disposition to play
    Barnett, L. A. Play & Culture 4 : 51 ~ 74 [1991]
  • Self-Regulation and School Readiness
    Eisenberg, N. Early Education Development 21 (5) : 681 ~ 698 [2010]
  • School readiness and later achievement
    Duncan, G. Developmental Psychology 43 (6) : 1428 ~ 1446 [2007]
  • Relating effortful control, executive function, and false belief understanding to emerging math and literacy ability in kindergarten
    Blair, C. Child Development 78 (2) : 647 ~ 663 [2007]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. The Guilford Press [2005]
  • Prediction of children’s academic competence from their effortful control, relationships, and classroom participation
    Valiente, C. Journal of Educational Psychology 100 : 67 ~ 77 [2008]
  • Plays nice with others : Social-emotional learning and academic success
    Denham, S. A. Early Education and Development 21 (5) : 652 ~ 680 [2010]
  • Longitudinal pathways to competence and psychological adjustment among african American children living in rural single-parent households
    Brody, G. H. Child Development 73 (5) : 1505 ~ 1516 [2002]
  • Longitudinal associations between perceived parent-child relation ship quality and depressive symptoms in adolescence
    Branje, S. J. T. Journal of Abnormal Child Psychology 38 : 751 ~ 763 [2010]
  • Handbook of child psychology: vol. 3. Social emotional, and personality development
    Rothbart, M. K. Wiley : 99 ~ 166 [1998]
  • Five types of personality continuity in childhood and adolescence
    De Fruyt, F. Journal of Personality and Social Psychology 91 : 538 ~ 552 [2006]
  • Examining the link between preschool social-emotional competence and first grade academic achievement : The role of attention skills
    Rhoades, B. L. Early Childhood Research Quarterly 26 : 182 ~ 191 [2011]
  • Emotions matter : Making the case for the role of young children’s emotional development for early school readiness
    Raver, C. C. SRCD Social Policy Report 16 (3) : 3 ~ 18 [2002]
  • Emotional development and emotional intelligence
    Asher, S, R. Basic Books [1997]
  • Emergence and construct validation of the Big Five Factors in early childhood: a Longitudinal analysis of their ontogeny in Sweden
    Lamb, M. E. Child Development 73 : 1517 ~ 1524 [2002]
  • Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade
    Hamre, B. K. Child Development 72 : 625 ~ 638 [2001]
  • Developmental Personality Types From Childhood to Adolescence : Associations With Parenting and Adjustment
    de Hann, A. D. Child Development 84 (6) : 1 ~ 16 [2013]
  • Continuity and change of childhood personality characteristics through the lens of teachers
    Prinzie, P. Personality and Individual Differences 45 : 82 ~ 88 [2008]
  • Children's effortful control and academic achievement: Mediation through social functioning
    Valiente, C. Early Education and Development 22 (3) : 411 ~ 433 [2011]
  • Biological processes in prevention and intervention : The promotion of self-regulation as a means of preventing school failure
    Blair, C. Development and Psychopathology 20 (3) : 899 ~ 911 [2008]
  • Academic studying and the development of personal skill : A self-regulatory perspective
    Zimmerman, B. J. Educational Psychologist 33 : 73 ~ 86 [1998]
  • A developmental typology of adolescent personality
    Klimstra, T. A. European Journal of Personality 24 : 309 ~ 323 [2010]
  • A Topical Approach to Life-Span Development
    Santrock, J. W. McGraw Hill [2007]