연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과
최미숙 ( Mi Sook Choi )
박지영 ( Ji Young Park )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
최미숙 ( Mi Sook Choi )
박지영 ( Ji Young Park )
주제어
personality
Playfulness
preschool adjustment
기관적응
놀이성
성격
참고문헌( 47)
유사주제 논문( 841)
성격 287건
놀이성 202건
personality 178건
playfulness 160건
preschool adjustment 12건
기관적응 2건
인용/피인용
유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매 ...
' 유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
personality
playfulness
preschool adjustment
기관적응
놀이성
성격
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
847
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
personality
179
0
0.0%
playfulness
161
0
0.0%
preschool adjustment
13
0
0.0%
기관적응
3
0
0.0%
놀이성
203
0
0.0%
성격
288
0
0.0%
계
847
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과'
의 참고문헌
유아의 자아존중감과 유치원 적응력간의 관계
박희숙
이승은
열린유아교육연구 12 (6) : 337 ~ 356
[2007]
유아의 자아개념과 유아교육기관 적응간의 관계
이용주
열린유아교육연구 19 (1) : 343 ~ 362
[2014]
유아의 성격유형에 따른 놀이성에 관한 연구
박화윤
한국영유아보육학 37 (37) : 109 ~ 126
[2004]
유아의 성격 유형에 따른 놀이형태와 상호작용적 또래놀이에 관한 연구
천은영
최인숙
열린유아교육연구 10 (1) : 169 ~ 186
[2005]
유아의 성·연령·기질 및 가정환경자극과 유아교육기관적응과의 관계
임말자
최경순
유아교육연구 23 (1) : 189 ~ 207
[2003]
유아의 성 놀이성, 기질 및 발달수준과 사회구성놀이 질과의 관계
박주희
한석실
열린유아교육연구 12 (5) : 209 ~ 230
[2007]
유아의 놀이특성과 자기조절력이 유아교육기관 적응에 미치는 영향
황윤세
유아교육학논집 15 (4) : 99 ~ 116
[2011]
유아의 놀이와 유치원 적응: 놀이의 치료적 활용
단현국
2005 유치원 전문상담과정 직무연수 : 124 ~ 141
[2005]
유아의 놀이성이 자기조절능력 및 유아교육기관 적응에 미치는 영향력
최미숙
아동교육 22 (2) : 277 ~ 292
[2013]
유아의 놀이성, 적응, 그리고 문제 행동과의 관계성 연구
안효진
아동학회지 31 (2) : 53 ~ 68
[2010]
유아용 5요인(Big Five) 성격검사 개발 및 타당화 연구
최미숙
유아교육연구 33 (3) : 281 ~ 299
[2013]
유아교육기관에서의 유아의 적응과 관련변인간의 연구
송진숙
미래유아교육학회지 11 (3) : 167 ~ 190
[2004]
영아의 어린이집 적응과 영아발달 변인들 간의 관계 구조분석
임영심
열린유아교육연구 17 (4) : 207 ~ 224
[2012]
어머니의 자기 - 지각, 양육행동 및 유아의 기질과 유아의 사회적 능력
홍계옥
아동학회지 22 (2) : 2 ~ 14
[2001]
아동의 놀이성 군(群) 확인과 관련 변인 탐색 연구
金映希
숙명여자대학교 대학원
[1996]
아동용 간편 5요인 성격검사 타당화 연구
이선희
한국심리학회지:일반 30 (2) : 543 ~ 569
[2011]
성격심리학
Ryckman R. M.
박학사
[2013]
놀이, 발달, 유아교육
Johnson, J. E.
아카데미프레스
[2006]
기질 및 양육행동과 아동의 적응과의 관계
김영희
아동학회지 17 (2) : 19 ~ 32
[1996]
가정의 소득 수준에 따라 초등학교 1, 2학년 아동의 학교적응 변인 간 관련성에서 차이: 양육효능감, 자아개념 그리고 친사회성을 중심으로
김수정
인간발달연구 19 (3) : 85 ~ 105
[2012]
The role of chronic peer difficulties in the Development of children’s psychological adjustment problems
Ladd, G. W.
Child Development 74 (5) : 1344 ~ 1367
[2003]
The relationship between temperament and social adjustment to peer
Parker-Cohen, N. Y.
Early Childhood Research Quarterly 3 : 179 ~ 192
[1988]
The relations of temperamental effortful control and anger/frustration to Chinese children's academic achievement and social adjustment : A longitudinal study
Zhou, Q.
Journal of Educational Psychology 102 (1) : 180 ~ 196
[2010]
The relation between parents perception of temperament and children's adjustment to school
Jewsuwan, R.
Early Childhood Research Quarterly 8 : 35 ~ 51
[1993]
The playfulchild : Measurement of a disposition to play
Barnett, L. A.
Play & Culture 4 : 51 ~ 74
[1991]
Self-Regulation and School Readiness
Eisenberg, N.
Early Education Development 21 (5) : 681 ~ 698
[2010]
School readiness and later achievement
Duncan, G.
Developmental Psychology 43 (6) : 1428 ~ 1446
[2007]
Relating effortful control, executive function, and false belief understanding to emerging math and literacy ability in kindergarten
Blair, C.
Child Development 78 (2) : 647 ~ 663
[2007]
Principles and practice of structural equation modeling
Kline, R. B.
The Guilford Press
[2005]
Prediction of children’s academic competence from their effortful control, relationships, and classroom participation
Valiente, C.
Journal of Educational Psychology 100 : 67 ~ 77
[2008]
Plays nice with others : Social-emotional learning and academic success
Denham, S. A.
Early Education and Development 21 (5) : 652 ~ 680
[2010]
Longitudinal pathways to competence and psychological adjustment among african American children living in rural single-parent households
Brody, G. H.
Child Development 73 (5) : 1505 ~ 1516
[2002]
Longitudinal associations between perceived parent-child relation ship quality and depressive symptoms in adolescence
Branje, S. J. T.
Journal of Abnormal Child Psychology 38 : 751 ~ 763
[2010]
Handbook of child psychology: vol. 3. Social emotional, and personality development
Rothbart, M. K.
Wiley : 99 ~ 166
[1998]
Five types of personality continuity in childhood and adolescence
De Fruyt, F.
Journal of Personality and Social Psychology 91 : 538 ~ 552
[2006]
Examining the link between preschool social-emotional competence and first grade academic achievement : The role of attention skills
Rhoades, B. L.
Early Childhood Research Quarterly 26 : 182 ~ 191
[2011]
Emotions matter : Making the case for the role of young children’s emotional development for early school readiness
Raver, C. C.
SRCD Social Policy Report 16 (3) : 3 ~ 18
[2002]
Emotional development and emotional intelligence
Asher, S, R.
Basic Books
[1997]
Emergence and construct validation of the Big Five Factors in early childhood: a Longitudinal analysis of their ontogeny in Sweden
Lamb, M. E.
Child Development 73 : 1517 ~ 1524
[2002]
Early teacher–child relationships and the trajectory of children's school outcomes through eighth grade
Hamre, B. K.
Child Development 72 : 625 ~ 638
[2001]
Developmental Personality Types From Childhood to Adolescence : Associations With Parenting and Adjustment
de Hann, A. D.
Child Development 84 (6) : 1 ~ 16
[2013]
Continuity and change of childhood personality characteristics through the lens of teachers
Prinzie, P.
Personality and Individual Differences 45 : 82 ~ 88
[2008]
Children's effortful control and academic achievement: Mediation through social functioning
Valiente, C.
Early Education and Development 22 (3) : 411 ~ 433
[2011]
Biological processes in prevention and intervention : The promotion of self-regulation as a means of preventing school failure
Blair, C.
Development and Psychopathology 20 (3) : 899 ~ 911
[2008]
Academic studying and the development of personal skill : A self-regulatory perspective
Zimmerman, B. J.
Educational Psychologist 33 : 73 ~ 86
[1998]
A developmental typology of adolescent personality
Klimstra, T. A.
European Journal of Personality 24 : 309 ~ 323
[2010]
A Topical Approach to Life-Span Development
Santrock, J. W.
McGraw Hill
[2007]
' 유아의 성격이 기관적응에 미치는 영향력과놀이성의 매개효과'
의 유사주제(
) 논문