복합 포아송과정을 이용한 항공사 고객가치 산출모형 연구

논문상세정보
' 복합 포아송과정을 이용한 항공사 고객가치 산출모형 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • airlinemarkets
  • compoundpoissonprocess
  • customer relationship management
  • customer value
  • frequentflyerprogram
  • 고객가치
  • 고객관계관리
  • 복합포아송과정
  • 상용고객프로그램
  • 항공시장
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
276 0

0.0%

' 복합 포아송과정을 이용한 항공사 고객가치 산출모형 연구' 의 참고문헌

  • 항공사 상용고객 우대제도의 고객 지향적 운용전략 연구 : 고객 인지가치와 고객가치를 중심으로
    박광식 한국항공대학교 항공경영대학원 [2010]
  • 항공사 고객관계 경영과 상용고객 우대제도의 전략적 활용 : 15 ~ 16
    윤문길 [2008]
  • 항공사 고객가치모형 개발에 관한 연구 : 항공사 Mileage 분석을 중심으로
    박학진 한국항공대학교 대학원 [2013]
  • 항공사 CRM을 위한 고객 가치 분석 연구
    박학진 산업과 경영 18 (1) : 23 ~ 35 [2011]
  • 글로벌항공운송서비스 경영
    윤문길 한경사 [2011]
  • 고객관계관리 전략원리와 응용
    김영걸 김형수 박찬욱 사이텍미디어 [2009]
  • Valuing customers
    Gupta, S. Journal of Marketing Research 41 (1) : 7 ~ 18 [2004]
  • The Power of CLV: Managing Customer Lifetime Value at IBM
    Kumar, V. Marketing Science 27 (4) : 585 ~ 599 [2008]
  • The Future of CRM in the Airline Industry: A new Paradigm for Customer Management
    Boland, D. [2002]
  • Successful Customer Value Management : Key Lessons and Emerging Trends
    Verhoef, P. C. European Management Journal 31 : 1 ~ 15 [2013]
  • Study on Airline Customer Value Evaluation Based on RFM Model
    Jiale, L. International Conference On Computer Design And Applications 4 : 278 ~ 281 [2010]
  • Strategic Database Marketing: The Masterplan for Starting and Managing a Profitable, Customer-based Marketing Program
    Hughes, A McGraw-Hill Companies [2006]
  • Recommendation Method for Improving Customer Lifetime Value
    Iwata, T. IEEE Transaction on Knowledge and Data Engineering 20 (9) : 1254 ~ 1263 [2008]
  • Predicting Customer Potential Value : An Application in the Insurance Industry
    Verhoef, P. C. Decision Support Systems 32 (2) : 189 ~ 199 [2001]
  • Moving From Customer Lifetime Value to Customer Equity
    Dreze, X. Quantitative Marketing and Economics 7 (3) : 289 ~ 320 [2009]
  • Modeling Customer Lifetime Value
    Gupta, S. Journal of service Research 9 (2) : 139 ~ 155 [2006]
  • Managing Customer for Value : An Overview and Research Agenda
    Kumar, V. Journal of Service Research 9 (2) : 87 ~ 94 [2006]
  • Customer lifetime value : Marketing models and applications
    Berger, P. D. Journal of Interactive Marketing 12 (1) : 17 ~ 30 [1998]
  • Customer Value Analysis in a Heterogeneous Market
    DeSarbo, W. S. Strategic Management Journal 22 (9) : 845 ~ 857 [2001]
  • Customer Lifetime Value as the Basis of Customer Segmentation Issues and Challenges
    Lemon, K. N. Journal of Relationship Marketing 5 (2/3) : 55 ~ 69 [2006]
  • Customer Lifetime Value Research in Marketing : A Review and Future Directions
    Jain, D. Journal of Interactive Marketing 16 (2) : 34 ~ 46 [2002]
  • Customer Lifetime Value Models for Decision Support
    Rosset, S. Data Mining and Knowledge Disccovery 7 : 321 ~ 339 [2003]
  • Customer Lifetime Value Measurement
    Borle, S. Management Science 54 (1) : 100 ~ 112 [2008]
  • Customer Lifetime Value : Stochastic Optimization Approach
    Ching, W. K. Journal of the Operational Research Society 55 (8) : 860 ~ 868 [2004]
  • Customer Focused Airline : A Vision for Airline CRM
    IBM [2008]
  • Airlines Frequent Flyer Programs : Equity and Attractiveness
    Suzuki, Y. Transportation Research, Part E 39 : 289 ~ 304 [2003]
  • A Generalized Framework for Estimating Customer Value When Customer Lifetimes are not observed
    Singh, S. S. Quantitative Marketing and Economics 7 (2) : 181 ~ 205 [2009]