모바일 인스턴트 메신저 의존, 생활 장애 및 디지털휴식의도에 영향을 미치는 요인: 지각된 위험의 조절효과에 관한 연구

논문상세정보
' 모바일 인스턴트 메신저 의존, 생활 장애 및 디지털휴식의도에 영향을 미치는 요인: 지각된 위험의 조절효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • barrier of living
  • dependency
  • intentiontotakedigitalbreakperceivedrisk
  • mobile instant messenger
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
90 2

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' 모바일 인스턴트 메신저 의존, 생활 장애 및 디지털휴식의도에 영향을 미치는 요인: 지각된 위험의 조절효과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 이용자 속성 및 기능적 특성에 따른 스마트폰 중독에 관한 탐색적 연구
    황하성 한국방송학보 25 (2) : 277 ~ 313 [2011]
  • 이동전화 중독 척도 개발 및 타당성 검증
    한주리 한국언론학보 48 (6) : 138 ~ 165 [2004]
  • 스마트폰과도사용중재모바일앱분석: 중재방법관점
    고민삼 한국HCI학회 학술대회 : 747 ~ 750 [2013]
  • 스마트 라이프 혁명의 실제와 스마트폰 중독
    오강탁 Internet and Information Security 3 (4) : 21 ~ 43 [2012]
  • 스마트 기기의 수용후 이용중단 의도에 관한 실증연구
    이상준 이홍선 한국지식정보기술학회 논문지 9 (1) : 13 ~ 21 [2014]
  • 모바일 정보기술의 수용 후 이용중단의도에 관한 실증연구
    이국영 이국용 대한경영학회지 23 (1) : 133 ~ 156 [2010]
  • 모바일 인스턴트 메신저의 지속사용 의도와 구전 의도에 관한 연구:이원적 모형과 현상유지 편향 관점에서
    이보경 e-비즈니스연구 13 (3) : 499 ~ 523 [2012]
  • 모바일 인스턴트 메신저의 딜레마
    조성완 [2012]
  • 모바일 메신저 서비스의 지각된 가치,사용-확산 그리고 충성도 간의 관계에 대한 연구
    박종우 전현재 조동혁 지능정보연구 17 (4) : 193 ~ 212 [2011]
  • 모바일 메신저 서비스 충성도 형성에 있어 감정이 미치는 영향
    김병수 한국콘텐츠학회 논문지 14 (4) : 287 ~ 296 [2014]
  • 디지털위험사회와디지털디톡스 운동
    조화순 Internet and Information Security 3 (4) : 3 ~ 20 [2012]
  • 글로벌모바일메신저서비스경쟁전략및전망
    한은영 방송통신정책 25 (16) : 1 ~ 35 [2013]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw Hill [1978]
  • Why Shy People Use Instant Messaging : Loneliness and Other Motives
    Bardi, C. A. Computers in Human Behavior 26 (6) : 1722 ~ 1726 [2010]
  • Users’ Dependence On Mobile Instant Messenger
    Lee, Y. H. Advanced Science and Technology Letters 42 : 9 ~ 12 [2013]
  • Understanding Individual Adoption Of Instant Messaging: An Empirical Investment
    Li, D. Journal of the Association for Information Systems 6 (4) : 102 ~ 129 [2005]
  • Understanding Customer Satisfaction and Loyalty: An Empirical Study of Mobile Instant Messages in China
    Deng, Z. International Journal of Information Management 30 (4) : 289 ~ 300 [2010]
  • The"what"and"why"of goal pursuits : Human needs and the self-determination of behavior
    Deci, E. L. Psychological Inquiry 11 (4) : 227 ~ 268 [2000]
  • The Partial Least Squares Approach to Causal Modeling: Personal Computer Adoption and Use as an Illustration
    Barclay, D. Technology Studies: Special Issue on Research Methodology 2 (2) : 285 ~ 324 [1995]
  • The Moderator and Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research : Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Benefits And Dangers Of Enjoyment With Social Networking Websites
    Turel, O. European Journal of Information Systems 21 (5) : 512 ~ 528 [2012]
  • Social networking on smartphones : When mobile phones become addictive
    Salehan, M. Computers in Human Behavior 29 (6) : 2632 ~ 2639 [2013]
  • Research Commentary-Digital Natives And Ubiquitous Information Systems
    Vodanovich, S. Information Systems Research 21 (4) : 711 ~ 723 [2010]
  • Perceived usefulness. Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Perceived critical mass effect on groupware acceptance
    Lou, H. European Journal Of Information Systems 9 (2) : 91 ~ 103 [2000]
  • Organizational Information Requirements, Media Richness and Structural Design
    Daft, R. L Management Science 32 (5) : 554 ~ 571 [1986]
  • Measuring Belongingness : The Social Connetedness And The Social Assurance Scales
    Lee, R. M. Journal of Counseling Psychology 42 (2) : 232 ~ 241 [1995]
  • Investigating the role of identity and gender in technology mediated learning
    Hwang, Y. Behaviour and Information Technology 29 (3) : 305 ~ 319 [2010]
  • Factors influencing smartphone use and dependency in South Korea
    Park, N. Computers in Human Behavior 29 (4) : 1763 ~ 1770 [2013]
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace
    Davis, F. D. Journal of Applied Social Psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Exploring Chinese Users’ Acceptance of Instant Messaging Using the Theory of Planned Behavior, the Technology Acceptance Model, and the Flow Theory
    Lu, Y Computers in Human Behavior 25 (1) : 29 ~ 39 [2009]
  • Examining mobile instant messaging user loyalty from the perspectives of network externalities and experience
    Zhou, T. Computers in Human Behavior 27 (2) : 883 ~ 889 [2011]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Assessing the validity of IS success models : An empirical test and theoretical analysis
    Rai, A. L. Information Systems Research 13 (1) : 50 ~ 69 [2002]
  • Applying the technology acceptance model and flow theory to online consumer behavior
    Koufaris, M. Information Systems Research 13 (2) : 205 ~ 223 [2002]
  • An empirical investigation of the factors affecting data warehousing success
    Wixom, B. MIS Quarterly 21 (2) : 17 ~ 41 [2001]
  • An Empirical Analysis Of Factors Influencing The Adoption Of Mobile Instant Messaging In China
    Jiang, G. Y. International Journal of Mobile Communications 9 (6) : 569 ~ 583 [2011]
  • A Study Of Mobile Instant Messaging Adoption : Within-Culture Variation
    Liu, Z. International Journal of Mobile Communication 9 (3) : 280 ~ 295 [2011]
  • 2013년 인터넷중독 실태조사
  • 2013년 모바일인터넷이용실태조사