연구논문(硏究論文) : 지각된 위험, 기대-불일치, 감정, 만족도, 그리고 행동의도 간 영향관계 검증-축제 방문 경험을 중심으로-

' 연구논문(硏究論文) : 지각된 위험, 기대-불일치, 감정, 만족도, 그리고 행동의도 간 영향관계 검증-축제 방문 경험을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • behavioral intention
  • emotion
  • expectancy-disconfirmation
  • perceived risk
  • satisfaction
  • 감정
  • 기대-불일치
  • 만족도
  • 지각된 위험
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,081 0

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' 연구논문(硏究論文) : 지각된 위험, 기대-불일치, 감정, 만족도, 그리고 행동의도 간 영향관계 검증-축제 방문 경험을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 호텔이용객의 지각된 위험이 감정, 만족 및 애호도에 미치는 영향
    하동현 관광연구 23 (3) : 337 ~ 355 [2008]
  • 항공사 상용고객우대제도(FFP) 서비스 실패가 부정적 감정과 행동의도에 미치는 영향 연구
    서정아 한국항공경영학회지 11 (4) : 55 ~ 73 [2013]
  • 한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
    이나래 관광학연구 34 (7) : 233 ~ 256 [2010]
  • 테마파크의 서비스스케이프와 지각된 위험, 감정, 재방문 의도 간 구조적 관계
    이려정 관광레저연구 25 (5) : 147 ~ 167 [2013]
  • 테마파크 내 체험에 따른 인지적․정서적 구성개념의 영향력 검증
    김지희 고객만족경영연구 13 (3) : 65 ~ 84 [2011]
  • 축제 프로그램과 관광객 간 상호작용성이 즐거움, 만족도, 그리고 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 –화천산천어축제를 중심으로-
    윤설민 관광연구저널 27 (2) : 25 ~ 42 [2013]
  • 청계천의 이미지, 지각된 가치, 만족도 그리고 행동의도 간 구조관계 분석
    윤설민 관광연구저널 26 (1) : 41 ~ 57 [2012]
  • 지각된 위험이 총만족 및 충성도에 미치는 영향: 서울지역 패밀리레스토랑고객을 중심으로
    이정자 관광학연구 31 (2) : 205 ~ 222 [2007]
  • 일식레스토랑 서비스품질에 대한 기대-불일치와 이용지속행동 간 영향 연구-
    박재욱 호텔관광연구 15 (4) : 227 ~ 244 [2013]
  • 온라인 구전정보에 대한 기대감과 성과지각에 따른 수신자 반응 차이에 관한 연구
    박지연 부산대학교 [2013]
  • 예약부도(No-Show)에 대한 관광객의 인식과 행동의도 간 구조적 영향관계 분석
    윤설민 관광학연구 38 (6) : 103 ~ 126 [2014]
  • 소비자 행동 마케팅 전략적 접근
    이학식 법문사 [1992]
  • 서울빛초롱축제 홈페이지
  • 서비스 제공자의 커뮤니케이션이 고객감정과 만족에 미치는 영향 : 에스닉(ethnic) 레스토랑을 중심으로
    이려정 호텔경영학연구 21 (6) : 145 ~ 162 [2012]
  • 박사
  • 레스토랑의 기대불일치와 만족에 관한 연구 -음식제공에 대한 정보의 양의 조절효과를 중심으로-
    김광지 관광학연구 36 (3) : 149 ~ 170 [2012]
  • 긍정적 인지 편향과 지각된 위험, 예상된 후회감이 구매연기의도에 미치는 영향
    하환호 대한경영학회지 24 (6) : 3633 ~ 3653 [2011]
  • 관광축제에서 위험지각이 태도 및 행동의도에 미치는 영향
    임명재 Crisisonomy 6 (3) : 132 ~ 143 [2010]
  • 공연서비스에 대한 관람객의 순차적 기대 및 성과와 만족 간 관계 분석
    권혁인 한국콘텐츠학회 논문지 11 (2) : 287 ~ 302 [2011]
  • 계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로
    윤설민 호텔경영학연구 19 (6) : 289 ~ 307 [2010]
  • 가상강의에 대한 소비자만족모델: 기대불일치 패러다임을 중심으로
    유현정 한국생활과학회지 19 (2) : 295 ~ 310 [2010]
  • ‘모방 논란’ 서울등축제, 서울빛초롱축제로 이름 바꿔 내달 7일개막
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 (5) : 33 ~ 45 [2010]
  • Usability, quality, value and e-learning continuance decisions
    Chiu, C. M. Computers & Education 45 (4) : 399 ~ 416 [2005]
  • Understanding how consumers view green hotels : How a hotel’s green image can influence behavioural intentions
    Lee, J. S. Journal of Sustainable Tourism 18 (7) : 901 ~ 914 [2010]
  • Understanding barriers to leisure travel : Tourist fears as a marketing basis
    Dolnicar, S. Journal of Vacation Marketing 11 (3) : 197 ~ 208 [2005]
  • Travel Anxiety and Intentions to Travel Internationally: Implications of Travel Risk Perception
    Reisinger, Y. Journal of Travel Research 43 (3) : 212 ~ 225 [2005]
  • Tourists' satisfaction, recommendation, and revisiting Singapore
    Hui, T. K. Tourism Management 28 (4) : 965 ~ 975 [2007]
  • Tourist satisfaction : A cognitive-affective model
    del Bosque, I. R. Annals of Tourism Research 35 (2) : 551 ~ 573 [2008]
  • Tourism and Hospitality Marketing: Fantasy, Feeling, and Fun
    Williams, A. International Journal of Contemporary Hospitality Management 18 (6) : 482 ~ 495 [2006]
  • The use of LISREL in validating marketing constructs
    Steenkamp, J. International Journal of Research in Marketing 8 (4) : 283 ~ 299 [1991]
  • The role of consumption emotions in the satisfaction response
    Phillips, D. M. Journal of Consumer Psychology 12 (3) : 243 ~ 252 [2002]
  • The impact of experiential consumption cognitions on behavioral intentions
    Bigné, J. E. Journal of Services Marketing 22 (4) : 303 ~ 315 [2008]
  • The effects of consumers’ perceived risk and benefit on attitude and behavioral intention : A study of street food
    Choi, J. Journal of Travel & Tourism Marketing 30 (3) : 222 ~ 237 [2013]
  • The conceptualization and measurement of consumer satisfaction: A literature review
    Westbrook, R. A. University of Arizona [1986]
  • The Theme Park Experience: An Analysis of Pleasure, Arousal and Satisfaction
    Bigné, J. E. Tourism Management 26 (6) : 833 ~ 844 [2005]
  • Shopping risk perceptions : Effects on tourists’emotions, satisfaction and expressed loyalty intentions
    Yüksel, A. Tourism Management 28 (3) : 703 ~ 713 [2007]
  • Service Marketing-Integrating Customer Focus across the Firm
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill [1993]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. Mcgraw-Hill Companies, Inc [1997]
  • Risk perception of mega-events
    Boo, S. Journal of Sport & Tourism 15 (2) : 139 ~ 161 [2010]
  • Response Determinants in Satisfaction Judgements
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 14 (4) : 460 ~ 469 [1988]
  • Relationships among Experiential Marketing, Experiential Value, and Customer Satisfaction
    Yuan, Y. H. Journal of Hospitality & Tourism Research 32 (3) : 387 ~ 410 [2008]
  • Perceived risk and the consumer buying process : Internet airline reservations
    Cunningham, L. F. International Journal of Service Industry Management 26 (4) : 357 ~ 372 [2005]
  • Mutinomial Logit Model을 이용한 해외여행자의 관광동기 및 위험지각이 관광유형선택에 미치는 영향
    김영우 관광학연구 29 (3) : 291 ~ 313 [2005]
  • Managing the total customer experience
    Berry, L. l. MIT Sloan Management Review 43 (3) : 85 ~ 89 [2002]
  • Investigation of the effect of consumption emotions on satisfaction and word of mouth communications
    Hanzaee, K. H. Middle-East Journal of Scientific Research 9 (5) : 566 ~ 571 [2011]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction and recommendations : the case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 (1) : 204 ~ 214 [2007]
  • Influence of Restaurants' Physical Environments on Emotion and Behavioral Intention
    Ryu, K. The Service Industries Journal 28 (8) : 1151 ~ 1165 [2008]
  • Household preference revisions and decision making : The role of disconfirmation
    Bohlmann. J. D. International Journal of Research in Marketing 18 (4) : 319 ~ 339 [2001]
  • Festivalscapes and patrons’ emotions, satisfaction, and loyalty
    Lee, Y. K. Journal of Business Research 61 (1) : 56 ~ 64 [2008]
  • Festival And Special Event Management
    Allen, J. John Wiley & Sons [2005]
  • Event Management and Event Tourism
    Getz, D. Cognizant Communications Corporation [1997]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Empirical investigation of the roles of attitudes toward green behaviors, overall image, gender, and age in hotel customers’ ecofriendly decision-making process
    Han H International Journal of Hospitality Management 28 (4) : 519 ~ 528 [2009]
  • Customer satisfaction using low cost carriers
    Kim, Y. K. Tourism Management 32 (2) : 235 ~ 243 [2011]
  • Customer Satisfaction: A Meta-analysis of the Empirical Evidence
    Szymanski, D. M. Journal of Academy of Marketing Science 29 (1) : 16 ~ 35 [2001]
  • Consumer satisfaction with services : Integrating the environment perspective in services marketing into the traditional disconfirmation paradigm
    Wirtz, J. Journal of Business Research 44 (1) : 55 ~ 66 [1999]
  • Consumer Psychology of Tourism, Hospitality And Leisure
    Crouch, G. CABI Publishing [2004]
  • Consumer Behavior In Travel And Tourism
    Decrop, A. Haworth : 103 ~ 133 [1999]
  • Cognitive-affective model of consumer satisfaction : An exploratory study within the framework of a sporting event
    Caro, L. M. Journal of Business Research 60 (2) : 108 ~ 114 [2007]
  • Cognitive-affective model of consumer satisfaction : An exploratory study within the framework of a sporting event
    Martínez, L. Journal of Business Research 60 (2) : 108 ~ 114 [2007]
  • Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 (3) : 418 ~ 430 [1993]
  • Assessing the dimensionality and structure of the consumption experience: Evaluation, feeling, and satisfaction
    Mano, H. Journal of Consumer Research 20 (3) : 451 ~ 466 [1993]
  • Assessing blog-user satisfaction using the expectation and disconfirmation approach
    Hsieh, C. C. Computers in Human Behavior 26 (6) : 1434 ~ 1444 [2010]
  • Antecedents of revisit intention
    Um, S. Annals of Tourism Research 33 (4) : 1141 ~ 1158 [2006]
  • An empirical assessment of the influence of customer emotions and contact employee performance on encounter and relationship satisfaction
    Van Dolen, W. Journal of Business Research 57 (4) : 437 ~ 444 [2004]
  • Adjust ed expectations, satisfaction and loyalty development in the case of services
    Rufín, R. The Service Industries Journal 32 (14) : 2185 ~ 2202 [2012]
  • A theoretical exploration and model of consumer expectations, post-purchase affective states and affective behaviour
    Santos, J. Journal of Consumer Behaviour 3 (2) : 142 ~ 156 [2003]
  • A study of perceived risk and risk reduction of purchasing air-tickets online
    Kim, L. H. Journal of Travel &Tourism Marketing 26 (3) : 203 ~ 224 [2009]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]
  • A Conceptual Model of Channel Choice: Measuring Online And Offline Shopping Value Perceptions
    Broekhuizen, T. L. University of Groningen [2004]