개념적 메타포를 통해 본 유아교사의 유아에 대한 신념

' 개념적 메타포를 통해 본 유아교사의 유아에 대한 신념' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • belief
  • earlychildhoodteacher메타포
  • metaphor신념
  • youngchild/children유아교사
  • 유아
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,152 7

0.0%

' 개념적 메타포를 통해 본 유아교사의 유아에 대한 신념' 의 참고문헌

  • 흡수하는 마음
    Montessori, M. 부글북스 [2014]
  • 특별활동에 관한 초등학교 교사의 은유 분석
    박일수 교육과정연구 29 (1) : 165 ~ 186 [2011]
  • 통합교육 유아교사의 직무스트레스에 대한 통합교육신념 및 유머감각의 영향
    권연희 열린유아교육연구 18 (1) : 429 ~ 449 [2013]
  • 창의성의 은유적 이해
    박병기 교육심리연구 18 (1) : 279 ~ 300 [2004]
  • 박사
  • 인간의 교육
    Fröbel, F. 지만지 [2009]
  • 의미 인지모형에 대하여
    임지룡 어문학 57 : 321 ~ 340 [1996]
  • 은유의 인지언어학적 연구
    조영심 전주대학교 대학원 [2002]
  • 은유분석을 통한 교사상 분석
    권낙원 학습자중심교과교육연구 8 (2) : 21 ~ 47 [2008]
  • 은유를 통해 본 예비유아교사들의수학교육을 위한 교사 역할에 대한 신념
    이은영 유아교육학논집 17 (6) : 379 ~ 400 [2013]
  • 은유 분석을 통해 본 다문화교육에 대한 초등교사들의 인식
    유솔아 초등교육연구 24 (3) : 117 ~ 145 [2011]
  • 은유 분석을 통한 초등학생의 교사상 탐구
    서우석 한국교원대학교 교육대학원 [2011]
  • 유치원 교사의 정서신념이 교수행위 실제에 미치는 영향
    연선영 덕성여자대학교 대학원 [2001]
  • 유아예비교사의 메타포(methaphor) 활용을 통한 전문성 함양에 관한 연구
    유승연 미래유아교육학회지 20 (1) : 241 ~ 276 [2013]
  • 유아수학교육에 대한 유아교사의 신념
    이지현 유아교육연구 23 (4) : 207 ~ 226 [2003]
  • 유아교육과 신입생이 인식한 유치원교사와 어린이집교사의 이미지 차이에 대한 연구
    좌승화 생태유아교육연구 12 (1) : 159 ~ 179 [2013]
  • 유아교사학습공동체의 성장과 발달에 관한 연구
    최남정 유아교육연구 33 (5) : 401 ~ 429 [2013]
  • 유아교사의 다문화 신념 측정도구 개발
    성영화 유아교육연구 30 (6) : 5 ~ 24 [2010]
  • 박사
  • 유아교사의 교육신념, 역할수행, 교육프로그램의 질 간의 구조적 관계 분석
    김안나 유아교육학논집 18 (4) : 333 ~ 351 [2014]
  • 유아교사론
    박은혜 창지사 [2009]
  • 예비유아교사의 유치원교사에 대한 이미지 변화
    이춘자 교원교육 26 (1) : 1 ~ 19 [2010]
  • 예비유아교사의 교육목표, 교수활동과 평가, 교사역할에 대한 교수신념 유형 연구
    백은주 열린유아교육연구 17 (4) : 225 ~ 248 [2012]
  • 예비유아교사와 현직유아교사의 수학 본질에 대한 신념
    한종화 유아교육학논집 14 (6) : 337 ~ 358 [2010]
  • 소파의 아동관의 교육철학적 검토
    김태오 교육철학 18 : 21 ~ 42 [2000]
  • 범교육학
    Comenius, J. A. 여수룬 [1996]
  • 대화모임에서 영아보육교사들의 삶과 정체성에 관한 탐구
    조선경 숙명여자대학교대학원 [2011]
  • 국가수준 영・유아교육기관평가의 평가지표에 대한 비판적 탐색
    이경화 한국교육 41 (2) : 107 ~ 137 [2014]
  • 교육론
    Locke, J. 비봉출판사 [2011]
  • 교사의 삶에 대한 생애사적 연구:연구동향과 예들
    김영천 열린교육연구 12 (2) : 79 ~ 105 [2004]
  • 경험과 교육
    Dewey, J. 문음사 [2008]
  • 개념적 은유에 대하여
    임지룡 한국어 의미학 20 : 29 ~ 60 [2006]
  • Women. fire and dangerous things: What categories tell us about the mind
    Lakoff, G. University of Chicago Press [1987]
  • The teacher-as-stranger as model and metaphor
    Pomson, A. Teacher Development 14 (1) : 45 ~ 56 [2010]
  • The influence of teacher’s efficacy and beliefs regarding mathematics in the early childhood classroom
    Brown, E. T. Journal of Early Childhood Teacher Education 26 (3) : 239 ~ 257 [2005]
  • The free educational prison : metaphors and images
    Inbar, D. Educational Research 38 (1) : 77 ~ 92 [1996]
  • The effects of early childhood academic and profession experience on self-perceptions and beliefs about developmentally appropriate practices
    McMullen, Mary B. Journal of Early Childhood Teacher Education 18 (3) : 55 ~ 68 [1997]
  • Teaching and learning as problem solving
    Shuell, T. J. Theory into Practice 29 : 102 ~ 108 [1990]
  • Teachers’ beliefs and educational research : Cleaning up a messy construct
    Pajares, M. Frank. Review of Educational Research 62 (3) : 307 ~ 332 [1992]
  • Rudolf Steiner의 유아교육론 연구
    김성원 대구가톨릭대학교 대학원 [2002]
  • Q 방법론을 통한 유아교사의 다문화 신념 분석
    황효정 미래유아교육학회지 19 (4) : 475 ~ 503 [2012]
  • Prospective teachers’ metaphorical conceptualizations of learner
    Saban, A. Teaching and Teacher Education 26 : 290 ~ 305 [2010]
  • Prospective teachers’ conceptions of teaching and learning revealed through metaphor analysis
    Saban, A. Learning and Instruction 17 : 123 ~ 139 [2007]
  • Metaphors as structures for elementary and secondary preservice teachers’ thinking
    Mahlios, M. International Journal of Educational Research 29 : 227 ~ 240 [1998]
  • Metaphors as blueprints of thinking about teaching and learning
    Martinez, M. A. Teaching and Teacher Education 17 (1) : 965 ~ 977 [2001]
  • Metaphor as an instructional tool in encouraging student teacher reflection
    Marshall, H. H. Theory into Practice 29 (2) : 128 ~ 132 [1990]
  • Metaphor analysis in psychology—method, theory, and fields of application
    Moser, K. S. Forum: Qualitative Social Research 1 (2) [2000]
  • Metaphor We Live By
    Lakoff, G. University of Chicago Press [1980]
  • Metaphor
    Cameron, L. Language Teaching 32 : 77 ~ 96 [1999]
  • Meaning and metaphor : Case knowledge in teaching
    Carter, K. Theory into Practice 29 (2) : 109 ~ 115 [1990]
  • Mathematics learning in early childhood: Paths towards excellence and equity
    Cross, C. T. National Academy Press [2009]
  • If the metaphor fits why not wear it? The teacher as executive
    Berliner, D. Theory into Practice 29 (2) : 85 ~ 93 [1990]
  • How teachers in different educational contexts view their roles
    Ben-Peretz, M. Teaching and teacher Education 19 : 277 ~ 290 [2003]
  • How early childhood teacher beliefs vary across grade level
    Vartuli, S. Early Childhood Research Quarterly 14 (4) : 489 ~ 514 [1999]
  • Getting ready for school : An examination of early childhood educators' belief systems
    Lara-Cinisomo, S. Early Childhood Education Journal 35 : 343 ~ 349 [2008]
  • From students’ and teachers’ perspectives : Metaphor analysis of beliefs about EFL teachers’ role
    Wan, W. System 39 : 403 ~ 415 [2011]
  • Early childhood teachers' misconceptions about mathematics education for young children in the United States
    Lee, J. Australian Journal of Early Childhood 34 (4) : 37 ~ 45 [2009]
  • CTT(Courage To Teach) 교사교육에 관한 고찰 -한국 교사교육에의 시사점을 중심으로-
    정윤경 한국교육학연구 11 (1) : 53 ~ 76 [2005]
  • Becoming a teacher as a hero’s journey : Using metaphor in preschool teacher education
    Goldstein, L. S. Teacher Education Quarterly 32 (1) : 7 ~ 24 [2005]
  • Analyzing personal teaching metaphors in preservice teacher education as a means for encouraging professional development
    Bullough, R. V. Jr. American Educational Research Journal 31 (1) : 187 ~ 224 [1994]