한국과 중국 청년소비자의 소비자역량지수 비교

논문상세정보
' 한국과 중국 청년소비자의 소비자역량지수 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumer knowledge
  • consumerempowermentindex(cei)
  • consumerengagement
  • consumerskill
  • youngadultconsumers
  • 소비자 지식
  • 소비자 참여
  • 소비자기능
  • 소비자역량지수
  • 청년소비자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
116 3

0.0%

' 한국과 중국 청년소비자의 소비자역량지수 비교' 의 참고문헌

  • 현대사회의 소비자역할 확장에 따른 소비자운동의 인식: 소비자역할과 소비자운동의 척도개발을 중심으로
    김기옥 소비자학연구 20 (4) : 153 ~ 185 [2009]
  • 한국소비자의 소비자주의에 대한 태도와 행동
    김기옥 생활과학 7 : 31 ~ 43 [2004]
  • 한국과 중국의 소비자주의 역량비교: 소비자역량과 국가 및 사업자의 활동평가
    오몽아 소비자정책교육연구 9 (3) : 61 ~ 83 [2013]
  • 박사
    한·중 청년소비자의 소비자역량
    왕연첩 성균관대학교 대학원 [2014]
  • 학교 아동소비자 교육내용의 구성과 분석
    김영옥 서울大學校 大學院 [1999]
  • 박사
  • 청소년의 소비자지식과 소비행태 및 관련변인
    정미정 한국가정과교육학회지 19 (3) : 1 ~ 17 [2007]
  • 청소년의 소비자지식과 소비자행동에 관한 연구
    정진화 서울대학교 대학원 [1985]
  • 청소년의 소비자지식, 돈에 대한 태도 및 소비가치가 합리적 소비행동에 미치는 영향
    서은숙 한국가정관리학회지 26 (5) : 241 ~ 258 [2008]
  • 청소년의 소비자 능력과 관련변수 : 구매기능,사용기능,처분기능을 중심으로
    박순덕 동국대학교 교육대학원 [1999]
  • 청소년소비자의 소비행태 및 소비자기능
    金淑姬 건국대학교 교육대학원 [1996]
  • 청소년기 자녀의 소비자사회화유형과 소비자능력에 관한 연구
    신혜선 淑明女子大學校 大學院 [1994]
  • 주부의 소비자기능과 관련변수간의인과관계
    황덕순 한국가정관리학회지 17 (3) : 131 ~ 143 [1999]
  • 제주지역 고령자의 소비자 교육 프로그램의 방향에 관한 연구: - 제 1보, 소비자능력에 관한 연구 -
    권정원 Family and Environment Research 41 (2) : 13 ~ 29 [2003]
  • 박사
  • 어머니의 消費者役割遂行이 자녀의 消費者知識 및 役割態度에 미치는 影響
    趙英淑 全南大學校 敎育大學院 [1993]
  • 소비자행동
    이학식 법문사 [2006]
  • 소비자의 사회적 책임과 역할에 관한 연구
    김성천 [2012]
  • 소비자능력과 소비자역할수행만족에 관한 연구
    이기춘 한국가정관리학회지 11 : 27 ~ 38 [1988]
  • 소비자권리와 칙임에 대한 소비자의식에관한 분석
    허경옥 소비자학연구 9 (3) : 75 ~ 90 [1998]
  • 소비자교육과 관련 변수가 초등학교 학생의 소비자능력에 미치는 영향
    제미경 한국가정과교육학회지 14 (3) : 25 ~ 36 [2002]
  • 소비자교육 유무에 따른 초등학생의 소비자능력 평가에 관한 연구
    제미경 소비문화연구 4 (1) : 25 ~ 44 [2001]
  • 도시주부의 소비자능력과 관련요인
    황덕순 한국가정과학회지 1 (2) : 23 ~ 36 [1998]
  • 대학생의 소비자능력 분석
    두경자 사회과학연구 26 : 1 ~ 12 [2009]
  • 대학생 소비자능력 측정을 위한 척도개발: 소비자교육효과 측정을 중심으로
    서인주 한국가족자원경영학회지 13 (4) : 115 ~ 139 [2009]
  • 가전제품 무상수리 6개월? 1년? 소비자 ‘헷갈려’ 가정-업소용 등 ‘사용환경’ 따라 들쭉날쭉… 소비자원 “납득안돼”
    컨슈머타임스 2012.6.27 [2012]
  • 消費者 能力開發을 위한 消費者敎育에 관한 연구 : 靑少年消費者를 中心으로
    李基春 서울대학교 대학원 [1985]
  • 兒童消費者技能 및 關聯要因에 관한 연구
    김영옥 서울大學校 大學院 [1987]
  • 中CCTV 소비자 고발, ‘외국기업 때리기’ 여전
    연합뉴스 2014.3.17 [2014]
  • Why do brands cause trouble? a dialectical theory of consumer culture and branding
    Holt, D. Journal of Consumer Research 29 (1) : 70 ~ 90 [2002]
  • The internet and the birth of real consumer power
    Pitt, L. Business Horizons 45 (6) : 7 ~ 14 [2002]
  • The importance of consumer competencies for young women, and implications for consumer education
    Metzen, E. J. University of Missouri-Columbia [1963]
  • The ethics of consumer sovereignty in an age of high tech
    Sirgy, J. Journal of Business Ethics 28 (1) : 1 ~ 14 [2000]
  • The effect of product class knowledge on information search behavior
    Brucks, M. Journal of Consumer Research 12 (2) : 1 ~ 15 [1999]
  • The effect of informationprocessing ability on processing accuracy
    Henry, W. A. Journal of Consumer Research : 42 ~ 48 [1980]
  • The development of the test of consumer competencies
    Owen, S. T. Northern Illinois University [1976]
  • The consumer empowerment index. A measure of skills, awareness and engagement of European consumers
    Nardo, M. European Commission [2011]
  • Taxonomy of educational objectives. HandbookⅠ: Cognitive domain
    Bloom, B. S. David Mckay Co. INS [1956]
  • Some communication and demographic determinants of adolescent consumer learning
    Moore, R. L. Journal of Consumer Research : 80 ~ 92 [1975]
  • Sinking the online “music pirates:” Foucault, power and deviance on the web
    Denegri-Knott, J. Journal of Compute Mediated Communication 9 (4) [2004]
  • Ratings of consumer competencies by young women and consumer education experts, and implications for consumer education
    Metzen, E. J. Journal of Consumer Affairs 1 (1) : 67 ~ 78 [1967]
  • Mapping consumer power : an integrative framework for marketing and consumer research
    Denegri-Knott, J. European Journal of Marketing 40 (9) : 950 ~ 971 [2006]
  • Management for Modern Families
    Gross, Imma. H. Prentice-Hall [1980]
  • Formal consumer education : an empirical assessment
    Moschis, G. P. Advances in consumer research 6 (1) : 456 ~ 459 [1979]
  • Enhancing and Measuring” Consumers’ Motivation, Opportunity, and Ability to Process Brand Information from Ads
    MacInnis, D. J. Journal of Marketing 55 : 32 ~ 51 [1991]
  • Effects of Prior Knowledge and Experience and Phase of the Choice Process on Consumer Decision Processes : A Protocol Analysis
    Bettman, J. R. Journal of Consumer Research 7 (4) : 234 ~ 248 [1980]
  • Education at a Glance 2014: OECD Indicators
    OECD OECD Publishing [2014]
  • Discourse, discipline and the subject: A foucauldian analysis of the UK financial services industry
    Hodgson, D. M. Ashgate [2000]
  • Development and validation of a simulated market to test children for selected consumer skills
    Turner, J. Journal of Consumer Affairs 12 (Winter) : 266 ~ 276 [1976]
  • Consumer socialization: A theoretical and empirical analysis
    Moschis, G. P. Journal of Marketing Research : 599 ~ 609 [1978]
  • Consumer education: Does it change students’ competencies and attitudes?
    Langrehr, F. W. Journal of Consumer Affairs 13 (1) : 41 ~ 53 [1979]
  • College students’ consumer competence:a qualitative exploration
    Lachance, Marie J. International Journal of Consumer Studies 28 (5) : 433 ~ 442 [2004]
  • College students’ consumer competence: identifying the socialization sources
    Lachance, M. J. Journal of Research for Consumers 13 : 1 ~ 5 [2007]
  • Basic cognitive ability measures as predictors of consumer information processing strategies
    Capon, N. Journal of Consumer Research 11 (1) : 551 ~ 563 [1984]
  • An analysis of the acquisition of some consumer competencies among adolescents
    Moschis, G. P. Journal of Consumer Affairs 12 (2) : 277 ~ 292 [1978]
  • An Analysis of competencies for university graduates majoring in consumers’economics in home ecoomics as perceived by educators, federal legislators, consumer protection agency directors, and attorneys general
    DuPont, A. M. Texas Tech University [1979]
  • All power to the consumer? Complexity and choice in consumers’ lives
    Nelson, W. Journal of Consumer Behaviour 2 (2) : 185 ~ 195 [2002]
  • A call for a philosophy of consumer rights
    Udell, G. Annual Conference Proceedings. American Marketing Association Educators Conference [1974]
  • A Proposed model of external consumer information search
    Schmidt, J. B. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (3) : 246 ~ 256 [1996]