유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향

권연희 2014년
' 유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 육아
  • effortfulcontrol
  • negative emotionality
  • shyness
  • social competence
  • 부정적 정서성
  • 사회적 유능성
  • 수줍음
  • 의도적 통제
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
981 8

0.0%

' 유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향' 의 참고문헌

  • 학령기 아동의 사회적 위축성과 친구관계
    신유림 아동학회지 28 (5) : 193 ~ 207 [2007]
  • 청소년의 수줍음이 분노표출에 미치는 영향 : 자존감을 매개변인으로
    권영길 청소년학연구 21 (2) : 89 ~ 114 [2014]
  • 의도적 통제(Effortful Control) 관련 논문의 연구 동향
    배윤진 한국생활과학회지 20 (1) : 57 ~ 70 [2011]
  • 유아의 적응에 영향 미치는 기질, 놀이성,어머니의 양육효능감 간의 구조모형분석
    박인숙 한국보육학회지 13 (3) : 283 ~ 302 [2013]
  • 유아의 사회적 능력에 영향을 미치는 어머니와 아버지의 애정적 양육태도 : 정서지능과대인문제 해결능력의 매개효과를 중심으로
    강상 한국보육학회지 13 (4) : 329 ~ 356 [2013]
  • 유아의 관계적 및 외현적 공격성에 대한 부정적 정서성, 정서조절, 어머니양육행동의 영향
    권연희 한국생활과학회지 20 (5) : 927 ~ 940 [2011]
  • 어머니의 정서적 가용성이 유아의 사회적 기술 및 문제행동에 미치는 영향: 유아 의도적 통제의 매개효과를 중심으로
    문영경 연세대학교 대학원 [2012]
  • 어머니의 심리적안녕감이 양육행동과유아의 사회적 능력에 미치는 영향
    양은호 한국보육학회지 13 (3) : 143 ~ 162 [2013]
  • 어머니의 거부적 양육태도가 유아의 공격성에미치는 영향에 대한 정서지능 및 언어능력의 역할
    조채윤 한국보육학회지 14 (1) : 51 ~ 72 [2014]
  • 애착이론과 기질이론의 영유아보육현장 적용가능성 탐색
    문영보 한국보육학회지 5 (1) : 89 ~ 103 [2005]
  • 아동의 수줍음과 놀이실에서의 사회적 특성
    강소연 연세대학교 대학원 [1995]
  • 아동의 사회적 유능성에 영향을 미치는 정서성, 대인간 문제 해결 전략 및 어머니 행동
    권연희 아동학회지 24 (3) : 27 ~ 44 [2003]
  • 아동의 부정적 정서에 대한 어머니의 반응, 아동의 정서성 및 사회적 행동 간의 관계
    권연희 아동학회지 26 (6) : 201 ~ 216 [2005]
  • 수줍음과 우울의 관계: 관계지향성과 사회적 지지를 중심으로
    오가혜 Korean Journal of Clinical Psychology 25 (3) : 657 ~ 674 [2006]
  • 사회정보처리 구성요소와 정서요인이 유아의 외현적 공격성과 관계적 공격성에 미치는 영향
    최인숙 아동학회지 31 (6) : 15 ~ 34 [2010]
  • 보육통계(2012년 12월말 기준)
    보건복지부 보건복지부 [2013]
  • 남녀 유아의 의도적 통제가 행동 문제에 미치는 영향에 대한 교사-유아 관계의 매개 효과
    권연희 한국생활과학회지 20 (3) : 595 ~ 609 [2011]
  • What is temperament? Four approaches
    Goldsmith, H. H. Child Development 58 (2) : 505 ~ 529 [1987]
  • The stresses of a"brave new world" : Shyness and school adjustment in kindergarten
    Coplan, R. J. Journal of Research in Childhood Education 22 (4) : 377 ~ 389 [2008]
  • The role of overt aggression, relational aggression and prosocial behavior in the prediction of children's future social adjustment
    Crick, N. R. Child Development 67 (5) : 2317 ~ 2327 [1996]
  • The relations of emotionality and regulation to preschooler’s social skills and sociometric status
    Eisenberg, N. Child Development 64 (5) : 1418 ~ 1438 [1993]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The interaction between negative emotionality and effortful control in early social-emotional development
    Moran, L. R. Social Development 22 (2) : 340 ~ 362 [2013]
  • Temperament: Early developing personality traits
    Buss, A. H. Lawrence Erlbaum Associates [1984]
  • Talking yourself out of being shy : Shyness, expressive vocabulary, and adjustment in preschool
    Coplan, R. J. Merrill-Palmer Quarterly 51 (1) : 20 ~ 41 [2005]
  • Stability and social-behavioral consequences of toddlers’ inhibited temperament and parenting
    Rubin, K. H. Child Development 73 (2) : 483 ~ 495 [2002]
  • Social competence as a developmental construct
    Waters, E. Developmental Review 3 (1) : 79 ~ 97 [1983]
  • Social competence : An Untapped dimension in evaluating Head Start’s success
    Raver, C. C. Early Childhood Research Quarterly 12 (4) : 363 ~ 385 [1997]
  • Social competence
    Wine, J. D. The Guilford Press : 3 ~ 35 [1981]
  • Social and Emotional Aspects of Learning
    Ladd, G. W. Elsevier Ltd : 237 ~ 243 [2011]
  • Sibling relationships in childhood : Links with friendships and peer relationships
    Stocker, C. British Journal of Developmental Psychology 8 (3) : 227 ~ 244 [1990]
  • Shyness and sociability
    Cheek, J. M. Journal of Personality and Social Psychology 41 (2) : 330 ~ 339 [1981]
  • Shyness and self-esteem in middle childhood
    Crozier, W. R. British Journal of Educational Psychology 65 (1) : 85 ~ 95 [1995]
  • SPSS(PAWS) 회귀분석
    서혜선 한나래출판사 : 142 ~ 143 [2009]
  • Reactive and regulative temperament in youths : Psychometirc evaluation of the early adolescent temperament questionnaire-revised
    Muris, P. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 31 (1) : 7 ~ 19 [2008]
  • Prediction of kindergartners’academic achievement from their effortful control and emotionality : Evidence for direct and moderated relations
    Valiente, C. Journal of Educational Psychology 102 (3) : 550 ~ 560 [2010]
  • Peer rejection, aggressive or withdrawn behavior, and psychological maladjustment from ages 5-12 : An examination of four predictive models
    Ladd, G. W. Child Development 77 (4) : 822 ~ 846 [2006]
  • Peer experiences and social self-perceptions : A sequential model
    Boivin, M. Developmental Psychology 33 (1) : 135 ~ 145 [1997]
  • Peer and the transition to school
    Fabes, R. A. Paper presented at the Successful Transition to School Conference, Birmingham, AL [1999]
  • Mind in society
    Vygotsky, L. S. Harvard University Press [1978]
  • Learning problems, anger, perceived control, and misbehavior
    Heavey, C. L. Journal of Learning Disabilities 22 (1) : 46 ~ 50 [1989]
  • Investigations of temperament at three to seven years : The Children’s Behavior Questionnaire
    Rothbart, M. K. Child Development 72 (5) : 1394 ~ 1408 [2001]
  • International handbook of social anxiety: Concepts, research, and interventions relating to the self and shyness
    Evans, M. A. Wiley : 159 ~ 183 [2001]
  • Inhibitory self-control in preschool children
    Reed, M. A. Merrill-Palmer Quarterly 30 (2) : 131 ~ 147 [1984]
  • Infant positive and negative emotionality: One dimension or two?
    Belsky, J. Developmental Psychology 32 (2) : 289 ~ 298 [1996]
  • Handbook of child psychology, Vol. 3. Social, emotional, personality development
    Rothbart, M. K. John Wiley & Sons : 99 ~ 166 [1998]
  • Genetic relations between effortful and attentional control and symptoms of psychopathology in middle childhood
    Lemery-Chalfant, K. S. Infant and Child Development 17 (4) : 365 ~ 385 [2008]
  • Emotionality, emotion regulation, and preschoolers’social adaptation
    Rubin, K. H. Development and Psychopathology 7 (1) : 49 ~ 62 [1995]
  • Emotion and social behavior: Review of personality and social psychology Vol. 14
    Eisenberg, N. Sage Publications : 119 ~ 150 [1992]
  • Don’t fret, be supportive! Maternal characteristics linking child shyness to psychosocial and school adjustment in kindergarten
    Coplan, R. J. Journal of Abnormal Child Psychology 36 (3) : 359 ~ 371 [2008]
  • Do you"want"to play? Distinguishing between conflicted shyness and social disinterest in early childhood
    Coplan, R. J. Developmental Psychology 40 (2) : 244 ~ 258 [2004]
  • Dimensions and types of social status : A cross-age perspective
    Coie, J. D. Developmental psychology 18 (4) : 557 ~ 570 [1982]
  • Children’s conscience and self-regulation
    Kochanska, G. Journal of Personality 74 (6) : 1587 ~ 1617 [2006]
  • Charting the relationship trajectories of aggressive, withdrawn, and aggressive/withdrawn children during early grade school
    Ladd, G. W. Child Development 70 (4) : 910 ~ 929 [1999]
  • Being alone, playing alone, and acting alone : Distinguishing among reticence, and passive-and active-solitude in young children
    Coplan, R. J. Child Development 65 (1) : 129 ~ 138 [1994]
  • An integrated model of emotion process and cognition in social information processing
    Lemerise, E. A. Child Development 71 (1) : 107 ~ 118 [2000]