연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향
권연희
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
권연희
주제어
effortfulcontrol
negative emotionality
shyness
social competence
부정적 정서성
사회적 유능성
수줍음
의도적 통제
참고문헌( 56)
유사주제 논문( 999)
육아 536건
social competence 191건
사회적 유능성 73건
의도적 통제 43건
수줍음 34건
부정적 정서성 33건
shyness 31건
effortfulcontrol 30건
negative emotionality 28건
인용/피인용
유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 ...
' 유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
육아
effortfulcontrol
negative emotionality
shyness
social competence
부정적 정서성
사회적 유능성
수줍음
의도적 통제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
981
8
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
육아
537
0
0.0%
주제어
effortfulcontrol
31
0
0.0%
negative emotionality
29
0
0.0%
shyness
32
0
0.0%
social competence
192
0
0.0%
부정적 정서성
34
0
0.0%
사회적 유능성
74
0
0.0%
수줍음
35
0
0.0%
의도적 통제
44
0
0.0%
계
1,008
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
8
닫기
' 유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향'
의 참고문헌
학령기 아동의 사회적 위축성과 친구관계
신유림
아동학회지 28 (5) : 193 ~ 207
[2007]
청소년의 수줍음이 분노표출에 미치는 영향 : 자존감을 매개변인으로
권영길
청소년학연구 21 (2) : 89 ~ 114
[2014]
의도적 통제(Effortful Control) 관련 논문의 연구 동향
배윤진
한국생활과학회지 20 (1) : 57 ~ 70
[2011]
유아의 적응에 영향 미치는 기질, 놀이성,어머니의 양육효능감 간의 구조모형분석
박인숙
한국보육학회지 13 (3) : 283 ~ 302
[2013]
유아의 사회적 능력에 영향을 미치는 어머니와 아버지의 애정적 양육태도 : 정서지능과대인문제 해결능력의 매개효과를 중심으로
강상
한국보육학회지 13 (4) : 329 ~ 356
[2013]
유아의 관계적 및 외현적 공격성에 대한 부정적 정서성, 정서조절, 어머니양육행동의 영향
권연희
한국생활과학회지 20 (5) : 927 ~ 940
[2011]
어머니의 정서적 가용성이 유아의 사회적 기술 및 문제행동에 미치는 영향: 유아 의도적 통제의 매개효과를 중심으로
문영경
연세대학교 대학원
[2012]
어머니의 심리적안녕감이 양육행동과유아의 사회적 능력에 미치는 영향
양은호
한국보육학회지 13 (3) : 143 ~ 162
[2013]
어머니의 거부적 양육태도가 유아의 공격성에미치는 영향에 대한 정서지능 및 언어능력의 역할
조채윤
한국보육학회지 14 (1) : 51 ~ 72
[2014]
애착이론과 기질이론의 영유아보육현장 적용가능성 탐색
문영보
한국보육학회지 5 (1) : 89 ~ 103
[2005]
아동의 수줍음과 놀이실에서의 사회적 특성
강소연
연세대학교 대학원
[1995]
아동의 사회적 유능성에 영향을 미치는 정서성, 대인간 문제 해결 전략 및 어머니 행동
권연희
아동학회지 24 (3) : 27 ~ 44
[2003]
아동의 부정적 정서에 대한 어머니의 반응, 아동의 정서성 및 사회적 행동 간의 관계
권연희
아동학회지 26 (6) : 201 ~ 216
[2005]
수줍음과 우울의 관계: 관계지향성과 사회적 지지를 중심으로
오가혜
Korean Journal of Clinical Psychology 25 (3) : 657 ~ 674
[2006]
사회정보처리 구성요소와 정서요인이 유아의 외현적 공격성과 관계적 공격성에 미치는 영향
최인숙
아동학회지 31 (6) : 15 ~ 34
[2010]
보육통계(2012년 12월말 기준)
보건복지부
보건복지부
[2013]
남녀 유아의 의도적 통제가 행동 문제에 미치는 영향에 대한 교사-유아 관계의 매개 효과
권연희
한국생활과학회지 20 (3) : 595 ~ 609
[2011]
What is temperament? Four approaches
Goldsmith, H. H.
Child Development 58 (2) : 505 ~ 529
[1987]
The stresses of a"brave new world" : Shyness and school adjustment in kindergarten
Coplan, R. J.
Journal of Research in Childhood Education 22 (4) : 377 ~ 389
[2008]
The role of overt aggression, relational aggression and prosocial behavior in the prediction of children's future social adjustment
Crick, N. R.
Child Development 67 (5) : 2317 ~ 2327
[1996]
The relations of emotionality and regulation to preschooler’s social skills and sociometric status
Eisenberg, N.
Child Development 64 (5) : 1418 ~ 1438
[1993]
The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
Baron, R. M.
Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182
[1986]
The interaction between negative emotionality and effortful control in early social-emotional development
Moran, L. R.
Social Development 22 (2) : 340 ~ 362
[2013]
Temperament: Early developing personality traits
Buss, A. H.
Lawrence Erlbaum Associates
[1984]
Talking yourself out of being shy : Shyness, expressive vocabulary, and adjustment in preschool
Coplan, R. J.
Merrill-Palmer Quarterly 51 (1) : 20 ~ 41
[2005]
Stability and social-behavioral consequences of toddlers’ inhibited temperament and parenting
Rubin, K. H.
Child Development 73 (2) : 483 ~ 495
[2002]
Social competence as a developmental construct
Waters, E.
Developmental Review 3 (1) : 79 ~ 97
[1983]
Social competence : An Untapped dimension in evaluating Head Start’s success
Raver, C. C.
Early Childhood Research Quarterly 12 (4) : 363 ~ 385
[1997]
Social competence
Wine, J. D.
The Guilford Press : 3 ~ 35
[1981]
Social and Emotional Aspects of Learning
Ladd, G. W.
Elsevier Ltd : 237 ~ 243
[2011]
Sibling relationships in childhood : Links with friendships and peer relationships
Stocker, C.
British Journal of Developmental Psychology 8 (3) : 227 ~ 244
[1990]
Shyness and sociability
Cheek, J. M.
Journal of Personality and Social Psychology 41 (2) : 330 ~ 339
[1981]
Shyness and self-esteem in middle childhood
Crozier, W. R.
British Journal of Educational Psychology 65 (1) : 85 ~ 95
[1995]
SPSS(PAWS) 회귀분석
서혜선
한나래출판사 : 142 ~ 143
[2009]
Reactive and regulative temperament in youths : Psychometirc evaluation of the early adolescent temperament questionnaire-revised
Muris, P.
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 31 (1) : 7 ~ 19
[2008]
Prediction of kindergartners’academic achievement from their effortful control and emotionality : Evidence for direct and moderated relations
Valiente, C.
Journal of Educational Psychology 102 (3) : 550 ~ 560
[2010]
Peer rejection, aggressive or withdrawn behavior, and psychological maladjustment from ages 5-12 : An examination of four predictive models
Ladd, G. W.
Child Development 77 (4) : 822 ~ 846
[2006]
Peer experiences and social self-perceptions : A sequential model
Boivin, M.
Developmental Psychology 33 (1) : 135 ~ 145
[1997]
Peer and the transition to school
Fabes, R. A.
Paper presented at the Successful Transition to School Conference, Birmingham, AL
[1999]
Mind in society
Vygotsky, L. S.
Harvard University Press
[1978]
Learning problems, anger, perceived control, and misbehavior
Heavey, C. L.
Journal of Learning Disabilities 22 (1) : 46 ~ 50
[1989]
Investigations of temperament at three to seven years : The Children’s Behavior Questionnaire
Rothbart, M. K.
Child Development 72 (5) : 1394 ~ 1408
[2001]
International handbook of social anxiety: Concepts, research, and interventions relating to the self and shyness
Evans, M. A.
Wiley : 159 ~ 183
[2001]
Inhibitory self-control in preschool children
Reed, M. A.
Merrill-Palmer Quarterly 30 (2) : 131 ~ 147
[1984]
Infant positive and negative emotionality: One dimension or two?
Belsky, J.
Developmental Psychology 32 (2) : 289 ~ 298
[1996]
Handbook of child psychology, Vol. 3. Social, emotional, personality development
Rothbart, M. K.
John Wiley & Sons : 99 ~ 166
[1998]
Genetic relations between effortful and attentional control and symptoms of psychopathology in middle childhood
Lemery-Chalfant, K. S.
Infant and Child Development 17 (4) : 365 ~ 385
[2008]
Emotionality, emotion regulation, and preschoolers’social adaptation
Rubin, K. H.
Development and Psychopathology 7 (1) : 49 ~ 62
[1995]
Emotion and social behavior: Review of personality and social psychology Vol. 14
Eisenberg, N.
Sage Publications : 119 ~ 150
[1992]
Don’t fret, be supportive! Maternal characteristics linking child shyness to psychosocial and school adjustment in kindergarten
Coplan, R. J.
Journal of Abnormal Child Psychology 36 (3) : 359 ~ 371
[2008]
Do you"want"to play? Distinguishing between conflicted shyness and social disinterest in early childhood
Coplan, R. J.
Developmental Psychology 40 (2) : 244 ~ 258
[2004]
Dimensions and types of social status : A cross-age perspective
Coie, J. D.
Developmental psychology 18 (4) : 557 ~ 570
[1982]
Children’s conscience and self-regulation
Kochanska, G.
Journal of Personality 74 (6) : 1587 ~ 1617
[2006]
Charting the relationship trajectories of aggressive, withdrawn, and aggressive/withdrawn children during early grade school
Ladd, G. W.
Child Development 70 (4) : 910 ~ 929
[1999]
Being alone, playing alone, and acting alone : Distinguishing among reticence, and passive-and active-solitude in young children
Coplan, R. J.
Child Development 65 (1) : 129 ~ 138
[1994]
An integrated model of emotion process and cognition in social information processing
Lemerise, E. A.
Child Development 71 (1) : 107 ~ 118
[2000]
' 유아의 사회적 유능성에 대한 부정적 정서성과 수줍음 및 의도적 통제의 영향'
의 유사주제(
) 논문