소셜 네트워크 게임의 지속사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

논문상세정보
' 소셜 네트워크 게임의 지속사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • continuance intention
  • ease of use
  • flow
  • mobility
  • playfulness
  • satisfaction
  • self-efficacy
  • social network game
  • subjective norm
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,118 1

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' 소셜 네트워크 게임의 지속사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 커뮤니티 요소와 매체 풍요도 요소가 소셜 네트워크 게임 이용자의 이용경험에 미치는 영향 : ‘애니팡’을 중심으로
    이은곤 한국전자거래학회지 18 (1) : 191 ~ 211 [2013]
  • 친구따라 SNS한다? 소셜네트워크서비스(SNS)의 사회적 동조성(Social Conformity)을 중심으로
    박찬욱 한국IT서비스학회지 12 (4) : 25 ~ 40 [2013]
  • 재미요소가 몰입과 만족에 미치는 영향
    성백순 한국컴퓨터게임학회논문지 25 (3) : 139 ~ 147 [2012]
  • 자기효능감이 온라인 게임몰입에 미치는 영향 - 자기통제능력의 조절변수를 중심으로 -
    임규혁 한국컴퓨터게임학회논문지 21 (21) : 131 ~ 141 [2010]
  • 유비쿼터스 특성요인이 모바일 서비스의 사용의도에 미치는 영향
    차윤숙 정보시스템연구 16 (2) : 69 ~ 91 [2007]
  • 온라인 커뮤니티에서 개인의 참여 동기와 사회적 영향 요인이 몰입에 미치는 영향
    이문봉 정보시스템연구 14 (2) : 191 ~ 214 [2005]
  • 온라인 게임에 있어서 몰입과 중독이 사용자 만족과 충성도에 미치는 영향
    이상철 경영학연구 32 (5) : 11 ~ 1501 [2003]
  • 스마트폰을 통한 대국민커뮤니케이션 수용성에 관한 연구
    박진우 한국전자통신학회 논문지 6 (4) : 465 ~ 471 [2011]
  • 스마트폰 어플리케이션 품질 특성 요인에 대한 사용자와 개발자의 관점 연구
    임병하 생산성논집 26 (4) : 345 ~ 375 [2012]
  • 소셜네트워크서비스에서 지속사용의도 및 관계채널확장에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    박선화 한국IT서비스학회지 11 (2) : 319 ~ 337 [2012]
  • 소셜게임의 이용만족모델 - 선행요인과 결과요인을 중심으로
    이재학 마케팅연구 28 (2) : 135 ~ 154 [2013]
  • 모바일 특성하에서 모바일 인터넷 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    최혁라 산업경제연구 17 (4) : 1399 ~ 1420 [2004]
  • 모바일 오피스 환경에서 이동성(Mobility)이 PDA 활용에 미치는 영향
    강윤정 경영과학 23 (1) : 21 ~ 41 [2006]
  • 기술수용모델(Technology Acceptance Model) 연구에 대한 종합적 고찰
    유재현 Entrue Journal of Information Technology 9 (2) : 31 ~ 50 [2010]
  • Why people continue to play online games:In search of critical design factors to increase customer loyalty to online contents.
    Choi, D. CyberPsychology and Behavior 7 (1) : 11 ~ 24 [2004]
  • Why do people play social network games?
    Shin, D.H Computers in Human Behavior 27 (2) : 852 ~ 861 [2011]
  • Why do people play on-line games? An extended TAM with social influences and flow experience
    Hsu, C.L. Information and Management 41 (7) : 853 ~ 868 [2004]
  • User Acceptance of Social Network Games on Smart Devices:An Extension to the Technology Acceptance Model
    Kim, S.Y. Korea Society of Industrial Information Syste 16 (5) : 173 ~ 184 [2011]
  • Understanding the behavioural intention to play online games:an extension of the theory of planned behaviour
    Lee, M.C. Online Information Review 33 (5) : 849 ~ 872 [2009]
  • Understanding Information Technology Usage: A Test of Competing Models
    Taylor, S. Information syste research 6 (2) : 144 ~ 176 [1995]
  • Understanding Information Systems Continuance: An Expectation-Confirmation Model
    Bhattacherjee, A. MIS quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • Understanding Changes in Belief and Attitude Toward Information Technology Usage: A Theoretical Model and Longitudinal Test
    Bhattacherjee, A. MIS quarterly 28 (2) : 229 ~ 254 [2004]
  • The theory of planned behavior
    Ajzen, I. Organizational behavior and human decision processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • The next wave of nomadic computing:a research agenda for information systems research
  • The impact of use context on mobile services acceptance:The case of mobile ticketing
    Mallat, N. Information and Management 46 (3) : 190 ~ 195 [2009]
  • The effects of post-adoption beliefs on the expectation-confirmation model for information technology continuance
    Thong, J.Y.L. International Journal of Human-Computer Studies 64 (9) : 799 ~ 810 [2006]
  • The dimensionality and correlates of flow in human computer interactions
    Webster J Computers in human behavior 9 (4) : 411 ~ 426 [1993]
  • Technology Acceptance Model 3 and a Research Agenda on Interventions
    Venkatesh, V. Decision sciences 39 (2) : 273 ~ 315 [2008]
  • Studies on the factors and results antecedents of accessibility of social games
    Lee, J.H. The Korea Society of Management Information Syste : 150 ~ 154 [2011]
  • Social network sites:Definition, history, and scholarship
    Ellison, N.B. Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230 [2007]
  • Smart device utilization form empirical analysis
    Park, Y.L. Korea Information Society Development Institute [2011]
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    Davis, F. D. MIS quarterly : 319 ~ 340 [1989]
  • Perceived Behavioral Control, Self-Efficacy, Locus of Control, and the Theory of Planned Behavior1
    Ajzen, I. Journal of applied social psychology 32 (4) : 665 ~ 683 [2002]
  • Optimal Experience:Psychological Studies of Flow in Consciousness
    Csikszentmihalyi, M. Cambridge University Press [1988]
  • Mobile communications :a study of factors influencing consumer use of m-services
    Mort, G. Journal of Advertising Research 47 (3) : 302 ~ 312 [2007]
  • Information Systems Success : The Quest for the Dependent Variable
    DeLone, W.H. Information syste research 3 (1) : 60 ~ 95 [1992]
  • Individual and Network Influences on the Adoption and Perceived Outcomes of Electronic Messaging
    Rice, R.E. Social networks 12 (1) : 27 ~ 55 [1990]
  • Flow in computer-mediated communication:Electronic mail and voice mail evaluation and impacts
    Trevino, L.K. Communication Research [1992]
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace1
    Davis, F. D. Journal of applied social psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Expectancy-value theory of achievement motivation:A developmental perspective
    Wigfield, A. Educational Psychology Review 6 (1) : 49 ~ 78 [1994]
  • Analyzing online game players:from materialism and motivation to attitude
    Chang, J.H. CyberPsychology and Behavior 11 (6) : 711 ~ 714 [2008]
  • Achievement motivation
    Dweck, C.S. Handbook of child psychology 4 : 643 ~ 691 [1983]
  • A theoretical extension of the technology acceptance mode : Four longitudinal field studies
    Venkatesh, V. Management science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • A social information processing approach to job attitudes and task design
    Salancik, G.R. Administrative science quarterly : 224 ~ 253 [1978]
  • A cognitive model of the antece dents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R.L. Journal of marketing research : 460 ~ 469 [1980]
  • A Study on the influence of User’s Flow experience, Customer Satisfaction and Loyalty by the Social Network Games’ Attributes
    Sun, W Korea Electronic Commerce Research Association 13 (1) : 87 ~ 113 [2013]
  • A Structured Analysis Model of Customer Loyalty in Online Games
    Choi, D.S. The Korea Society of Management information Syste 11 (3) : 1 ~ 21 [2001]