품질 관점에서 가상 데스크탑 인프라(VDI)의 만족과 성과, 그리고 업무 상호의존성의 조절효과

논문상세정보
' 품질 관점에서 가상 데스크탑 인프라(VDI)의 만족과 성과, 그리고 업무 상호의존성의 조절효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • changingnatureofwork
  • job satisfaction
  • smart work
  • systemservicequality
  • task interdependence
  • task performance
  • user satisfaction
  • virtualdesktopinterface
  • virtualwork
  • workscience
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 품질 관점에서 가상 데스크탑 인프라(VDI)의 만족과 성과, 그리고 업무 상호의존성의 조절효과' 의 참고문헌

  • 클라우드 컴퓨팅 서비스의 도입특성이 조직의 성과기대 및 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 혁신확산 이론 관점
    임재수 Asia Pacific Journal of Information Syste 22 (3) : 99 ~ 124 [2012]
  • 직무특성이 공직동기에 미치는 영향 : 윤리풍토의 조절역할을 중심으로
    박창권 지방행정연구 27 (3) : 203 ~ 230 [2013]
  • 유비쿼터스워크의 실용화:Smart Work
    Yang, D. Review of Korean Society for Internet Information 12 (2) : 49 ~ 54 [2011]
  • 스마트폰 기반 모바일거래 이용의 지각된 이용자 가치와 이의 결정요인 : 서비스 편재성과 이용자 통제성을 중심으로
    최수정 한국전자거래학회지 18 (4) : 273 ~ 299 [2013]
  • 스마트워크 정책 프레임워크에 관한 연구
    이혜정 디지털융복합연구 10 (11) : 145 ~ 164 [2012]
  • 모바일 클라우드 스토리지 서비스 이용만족에 영향을 미치는 요인에 관한 실증연구
    최광두 품질경영학회지 41 (3) : 381 ~ 394 [2013]
  • 모바일 클라우드 사용에 영향을 미치는 요인과 모바일 신뢰의 조절효과에 관한 실증연구
    김상현 e-비즈니스연구 12 (1) : 281 ~ 310 [2011]
  • 모바일 근무 환경에서 정보시스템 특성과 관리통제 특성이 직무만족과 성과에 미치는 영향에 관한 연구
    조성민 정보화정책 16 (4) : 49 ~ 72 [2009]
  • 공공부문 클라우드 컴퓨팅 서비스 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    전새하 Entrue Journal of Information Technology 10 (2) : 97 ~ 112 [2011]
  • 개인용 클라우드 컴퓨팅의 특성 도출에 관한 탐색적 연구
    문혜영 Journal of Information Technology Applications & Management 20 (2) : 57 ~ 68 [2013]
  • 개인사용자의 클라우드 컴퓨팅사용의도 연구: UTAUT 주요변수의 매개적역할을 중심으로
    박상철 인터넷전자상거래연구 12 (3) : 141 ~ 162 [2012]
  • WebQual:An Instrument for Consumer Evaluation of Web Sites
    Loiacono, E.T. International Journal of Electronic Commerce 11 (3) : 51 ~ 87 [2007]
  • Use of partial least squares(PLS)in strategic management research : A review of four recent studies
    Hulland, J. Strategic Management Journal 20 (2) : 195 ~ 204 [1999]
  • Understanding the role of an IT artifact in online service continuance:An extended perspective of user satisfaction
    Kang, Y.S. Computers in Human Behavior 26 (3) : 353 ~ 364 [2010]
  • Understanding User Evaluations of Information Systems
    Goodhue, D.L. Management Science 41 (12) : 1827 ~ 1844 [1995]
  • Understanding Information Systems Continuance:and Expectation-Confirmation Model
    Bhattacherjee, A. MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • The validity of the job characteristics model:A review and meta-analysis
    Fried, Y. Personnel Psychology 40 (2) : 287 ~ 322 [1987]
  • The measurement of web-customer satisfaction-An expectation and disconfirmation approach
    Mckinney, V. Information Syste Research 13 (3) : 296 ~ 315 [2002]
  • The DeLone and McLean Model of information systems success: A ten-year update
    DeLone, W.H. Journal of MIS 19 (4) : 9 ~ 30 [2003]
  • Service quality in software-as-a-service:developing the SaaS-Qual measure and examining its role in usage continuance
    Benlian, A. Journal of MIS 28 (3) : 83 ~ 126 [2011]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Pragmatic perspectives on the measurement of information systems service quality
    Kettinger, W.J. MIS Quartly 21 (2) : 223 ~ 240 [1997]
  • PLS path modeling
    Tenenhaus, M. Computational Statistics and Data Analysis 48 (1) : 159 ~ 205 [2005]
  • Motivation through the design of work:test of a theory
    Hackman, J.R. Organizational Behavior and Human Performance 16 (2) : 250 ~ 279 [1976]
  • Measuring information systems service quality :concerns for a complete canvas
    Pitt, L.F. MIS quarterly 21 (2) : 209 ~ 221 [1997]
  • Integrating motivational, social, and contextual work design features:A metaanalytic summary and theoretical extension of the work design literature
    Humphrey, S.E. Journal of Applied Psychology 92 (5) : 1332 ~ 1356 [2007]
  • Information Technology Implementation Research:A Technological Diffusion Approach
    Cooper, R.B. Management Service 16 (2) : 123 ~ 139 [1990]
  • Information Systems Continuance Intention of Web-Based Applications Customers : The Case of Online Banking
    Vatanasombut, B. Information and Management 45 (7) : 419 ~ 428 [2008]
  • IT서비스에 있어서 서비스 품질이 지식공유의도에미치는 영향에 관한 연구
    박준기 정보시스템연구 19 (3) : 237 ~ 261 [2010]
  • IT 서비스 상황에서의 심리적 기제 : 갈등, 만족, 신뢰 그리고 몰입
    박준기 한국IT서비스학회지 13 (1) : 1 ~ 21 [2014]
  • Future work design research and practice:Towards an elaborated model of work design
    Parker, S.K. Journal of Occupational and Organizational Psychology 74 (4) : 413 ~ 440 [2001]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Emerging Business Models for Mobile Brokerage Services
    Looney, C.A. Communications of the ACM 47 (6) : 71 ~ 77 [2004]
  • ES-QUAL a multiple-item scale for assessing electronic service quality
    Parasuraman A Journal of Service Research 7 (3) : 213 ~ 233 [2005]
  • E-Commerce Systems Success:An Attempt to Extend and Respecify the Delone and McLean Model
    Molla, A. Journal of Marketing 58 (1) : 125 ~ 131 [1992]
  • Distributed Work Arrangements:A Research Framework
    Belanger, F. Information Society 14 (2) : 137 ~ 152 [1998]
  • Development of the Job Diagnostic Survey
    Hackman, J.R. Journal of Applied Psychology 60 (2) : 159 ~ 170 [1975]
  • Developing a Comprehensive Set of Website Quality Dimensions through Literature Review
    Min-Seok Pang e-비즈니스연구 9 (1) : 329 ~ 358 [2008]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value:A Means-end Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V.A. The Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Cloud computing-The business perspective
    Marston, S. Decision Support Syste 51 (1) : 176 ~ 189 [2011]
  • Cloud Computing:Will Commodity Services Benefit Users Long Term?
    Miller, H.G. IT Professional 11 (6) : 57 ~ 59 [2009]
  • An Exploratory Study to Identify the Critical Factors Affecting the Decision to Establish Internet-Based Interorganizational Information Systems
    Soliman, K.S. Information and Management 41 (6) : 697 ~ 706 [2004]
  • An Exploratory Study into Factors of Service Quality for Application Service Providers
    Ma, Q. Information Management 42 (8) : 1067 ~ 1080 [2005]
  • A partial least squares latent variable modeling approach for measuring interaction effects :results from a Monte Carlo simulation study and voice mail emotion/adoption study
    Chin, W. Information Syste Research 14 (2) : 189 ~ 217 [2003]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (4) : 41 ~ 50 [1985]
  • A View of Cloud Computing
    Armbrust, M. Communications of the ACM 53 (4) : 50 ~ 58 [2010]
  • A Re-specification and Extension of the DeLone and McLean Model of IS Success
    Seddon, P.B. Information Syste Research 8 (3) : 240 ~ 253 [1997]
  • A Practical Guide to Factorial Validity Using PLS-Graph:Tutoral and Example
    Gefen, D. Communications of the Association for Information Syste 16 : 91 ~ 109 [2005]
  • A Power Primer
    Cohen, J. Psychological Bulletin 112 (1) : 155 ~ 159 [1988]