대규모 수업을 위한 학습자 참여 동료학습 모바일 앱 개발 및 적용

논문상세정보
' 대규모 수업을 위한 학습자 참여 동료학습 모바일 앱 개발 및 적용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • large-sizeclass
  • mpls
  • peerlearningsystem
  • studentsparticipation
  • 대규모수업
  • 모바일다목적동료학습시스템
  • 학습자 참여
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
27 1

0.0%

' 대규모 수업을 위한 학습자 참여 동료학습 모바일 앱 개발 및 적용' 의 참고문헌

  • 학급내 교사-학생 상호작용과 교육불평등 형성과정의 관계
    공한옥 한국교원대학교 대학원 [2000]
  • 아동의 언어습득 및 발달에 있어서 상호작용의 중요성에 관한 연구
    이혜경 언어학연구 7 (1) : 135 ~ 147 [2002]
  • 실시간 피드백을 기반으로 하는 협동학습 지원 시스템
    정순영 정웅진 고려대학교 교육대학원 [2003]
  • 수업대화 분석틀의 비교 연구-Mehan, Sinclair와 Coulthard, Lemke의 연구를 중심으로
    고창규 학습자중심교과교육연구 6 (1) : 113 ~ 144 [2006]
  • 멘토링을 통한 초임중등과학교사의 수업에서의교사․학생 상호작용 변화 분석
    남정희 한국과학교육학회지 30 (8) : 953 ~ 970 [2010]
  • 디지털교과서 활용에 따른 수업 상호작용 분석 연구
    류지헌 [2008]
  • 대규모 강의를 위한 안드로이드 폰 앱 개발
    김일민 디지털융복합연구 9 (6) : 343 ~ 354 [2011]
  • 구성주의 학습 환경에 적합한 평가전략:참평가와 즉각적 피드백
    김소영 교육공학연구 23 (4) : 31 ~ 53 [2007]
  • 교실수업에서의 상호작용에 대한 뇌과학적 이해와 교육적 시사점
    전미현 서울교육대학교 교육대학원 [2011]
  • 교사의 역할수행에 있어서 인격적 상호작용의 중요성에 관한 연구
    윤혜성 교육의 이론과 실천 13 (2) : 149 ~ 175 [2008]
  • Using the classroom response system to enhance students’ learning and classroom interactivity
    Gok, T. Eurasian Journal of Educational Research 45 : 49 ~ 68 [2011]
  • Understanding Mobile Human-Computer Interaction
    Love, S. Elsevier Inc [2005]
  • Theory and Practice of Online Learning
    Anderson, T. Athabasca University : 369 ~ 370 [2004]
  • The flipped learning model: a white paper based on the literature review titled a review of flipped learning
    Hamdan, N. [2013]
  • The Social Psychology of behavior in Small Groups
    Pennington, D. C. Routledge [2002]
  • The Quality-Interactivity Relationship in Distance Education
    Trentin, G. Educational Technology 28 (8) : 23 ~ 27 [2000]
  • Social interaction in learning and instruction: The mapping of discourse for the construction of knowledge
    Kumpulainen, K. Elsevier Science : 144 ~ 160 [2000]
  • Peer Learning in Higher Education
    Boud, D. Kogan Page [2001]
  • Learning a foreign language with a learner response system: the students’ perspective
    Cardoso, W Computer Assisted Language Learning 24 (5) : 393 ~ 417 [2011]
  • Interactivity and interactive functions in web-based learning systems : A technical framework for designers
    Chou, C. British Journal of Educational Technology 34 (3) : 265 ~ 279 [2003]
  • Handbook research on teaching
    Cazden, C. B. Macmillan : 432 ~ 463 [1986]
  • Electronically enhanced classroom interaction
    Draper, S. W. Australian Journal of Educational Technology 18 (1) : 13 ~ 23 [2002]
  • Discourse style, classroom interaction and differential treatment
    Collins, J. Journal of Reading Behavior 14 (4) : 429 ~ 437 [1982]
  • Course Interest Survey. unpublished manuscript, Department of Educational Psychology and Learning Systems
    Keller, J. M. Florida State University [1987]
  • Closing the missing link and opening the relationships among the factors: A literature review on the use of clicker technology using the 3P model
    Han, J. Educational Technology & Society 17 (4) : 150 ~ 168 [2014]
  • Classroom Interaction and Social Learning
    Kumpulainen, K. Rouledge [2002]
  • Building effective interaction in distance education: A review of literature
    Flottemesch. K. Educational Technology : 46 ~ 51 [2000]
  • A multidimensional analysis tool for visualizing online interactions
    Kim, M. Educational Technology & Society 15 (3) : 89 ~ 102 [2012]