연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
자기조절학습 프로그램의 효과에 대한 메타분석
김경령 ( Kyung Ryung Kim )
서은희 ( Eun Hee Seo )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김경령 ( Kyung Ryung Kim )
서은희 ( Eun Hee Seo )
주제어
achievement
learners
meta-analysis
programs
self -regulated learning
메타분석
성취도
자기조절학습
프로그램
학습자
참고문헌( 49)
유사주제 논문( 4,389)
메타분석 1,962건
meta-analysis 1,156건
프로그램 444건
자기조절학습 206건
학습자 163건
self -regulated learning 161건
achievement 152건
성취도 94건
learners 29건
programs 22건
인용/피인용
자기조절학습 프로그램의 효과에 대한 메타분석
' 자기조절학습 프로그램의 효과에 대한 메타분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
achievement
learners
meta-analysis
programs
self -regulated learning
메타분석
성취도
자기조절학습
프로그램
학습자
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,398
3
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
achievement
153
0
0.0%
learners
30
0
0.0%
meta-analysis
1,157
0
0.0%
programs
23
0
0.0%
self -regulated learning
162
0
0.0%
메타분석
1,963
0
0.0%
성취도
95
0
0.0%
자기조절학습
207
0
0.0%
프로그램
445
0
0.0%
학습자
164
0
0.0%
계
4,399
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
3
닫기
' 자기조절학습 프로그램의 효과에 대한 메타분석'
의 참고문헌
학습자 특성 및 적용 영역별 인지학습전략의 효과
김동일
김형수
황애경
교육과학연구 37 (2) : 43 ~ 74
[2006]
학습부진 관련 개인차 변인에 대한 메타분석
김수란
숙명여자대학교 대학원
[2009]
학습기술 검사 매뉴얼
변창진
중앙교육진흥연구소
[1998]
컴퓨터 기반 학습 환경에서 자기조절학습전략의 학습방법이 학습 과정과 학습 성취에 미치는 영향
박홍균
교육정보방송연구 7 (4) : 33 ~ 53
[2001]
자기조절학습의 모형탐색과 타당화 연구
양명희
서울대학교 대학원
[2000]
자기조절학습과 자기효능감 연구의 교육적 함의
방선욱
교육사상연구 23 (2) : 103 ~ 123
[2009]
자기조절학습 프로그램이 초등학생의 발달과 학업성취에 주는 효과의 메타분석
장봉석
교육과정연구 29 (4) : 187 ~ 211
[2011]
자기조절 학습환경이 학습 성취와 동기에 미치는 영향
신민희
교육공학연구 14 (3) : 177 ~ 204
[1998]
자기조절 연구의 현황과 과제
이명진
교육문제연구 39 (39) : 161 ~ 193
[2011]
웹 기반 자기 조절 학습 환경을 위한 설계 및 운영 전략이 자기 조절 학습 수준 및 학업 성취도에 미치는 효과
임철일
교육공학연구 18 (4) : 3 ~ 23
[2002]
수학성취 수준별 집단의 성취도와 학습전략 사용 및 변화에 대한 자기조절학습 훈련 프로그램의 효과
김아영
교육심리연구 19 (3) : 677 ~ 698
[2005]
사교육비 경감을 위한 학원 관련 제도 정비 및 온오프 블렌디드 학습 지원방안 연구
안선희
[2008]
목표지향성, 자기조절학습, 학업성취와의 관계 연구
송인섭
교육심리연구 14 (2) : 29 ~ 64
[2000]
메타분석을 통한 학습전략의 효과연구
김동일
신을진
황애경
아시아교육연구 3 (2) : 71 ~ 94
[2002]
메타분석에 기초한 자기조절학습 프로그램의 효과적 구성 탐색
김동일
김형수
상담학연구 8 (2) : 719 ~ 736
[2007]
동기이론의 교육현장 적용 연구와 과제: 자아효능감 이론을 중심으로. 한국교육심리학회 연차 학술대회
김아영
교육심리연구 12 (1) : 105 ~ 133
[1998]
대학생을 위한 자기주도적 학습전략 프로그램의 개발 및 효과
한순미
아시아교육연구 7 (3) : 1 ~ 30
[2006]
e-러닝에서의 학업성취도 영향요인 분석
계보경
고범석
김동일
김형수
신종호
아시아교육연구 7 (4) : 1 ~ 26
[2006]
The role of cognitive engagement in classroom learning and motivation
Corno, L.
Educational Psychologist 18 (2) : 88 ~ 108
[1983]
The impact of cognitive styles and educational computer environments on learning performance
Parkinson, A. P.
[2002]
Teaching and Learning in the college classroom activities. Review of the research literature
McKeachie, J. L.
MCRITAC
[1991]
Social foundations of thought and action A social cognitive theory
Bandura.A
Prentice-Hall
[1986]
Self-regulated learning: Bridging the gap between metacognitive and metamotivation theories
Boeraerts, M.
Educational Psychologist 30 (4) : 195 ~ 200
[1995]
Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research, and practice
McCombs, B. I.
Springer-Verlag : 27 ~ 50
[1989]
Self-regulated learning and academic achievement: Theoretical perspectives
Zimmerman, B. J.
Erlbaum : 1 ~ 37
[2001]
Self-regulated learning and academic achievement : theory, research, and practice
Zimmerman, B. J.
Springer
[1989]
Self-regulated learning and academic achievement
Zimmerman, B. J.
Springer : 1 ~ 25
[1989]
Self-directed learning: A guide for learners and teachers
Knowles, S.
Association Press
[1975]
Self-directed learning in problem-based learning and its relation to self-regulated learning
Loyen, S.
Educational Psychology Review 20 : 411 ~ 427
[2008]
Self-directed learning
Towel, A.
Archives of Disease in Childhood 74 : 357 ~ 359
[1996]
Research synthesis and meta-analysis : A step-by-step approach
Cooper, H. M.
Sage
[2010]
Primary, secondary, and meta-analysis of research
Glass, G. V.
Educational Researcher 10 : 3 ~ 8
[1976]
Operant theory and research on self-regulated learning and academic achievement: Theory, research, and practice
Mace, F. C.
Springer-Verlag : 27 ~ 50
[1989]
Motivational and self-regulated learning compoenent of classroom academic performance
Pintrich, P. R.
Journal of Educational Psychology 82 : 33 ~ 40
[1990]
Metacognition, self-regulation, and self-regulated learning : research recommendations
Schunk, D. H.
Educational Psychology Review 20 : 463 ~ 467
[2008]
Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know
Oxford, R. L.
Newsbury House Harper & Law
[1990]
How can primary school students learn self-regulated learning strategies most effectively? : A meta-analysis on self regulation training programmes
Dignath, C.
Educational Research Review 3 : 101 ~ 129
[2008]
Handbook of self-regulation
Zimmerman, B. J.
Academic Press : 451 ~ 502
[2000]
Handbook of psychology: Educational psychology Vol. 7
Reynolds, W. M.
Wiley : 3 ~ 20
[2003]
Handbook of Self-regulation
Pintrich, P. R.
Academic Press : 451 ~ 502
[2000]
Enhancing third-grade students' mathematical problem solving with self-regulated learning strategies
Fuchs, L. S.
Journal of Educational Psychology 95 : 306 ~ 315
[2003]
Educational Psychology at the millennium : A look back and a look forward
Pintrich, P. R.
Educational Psychologist 35 : 221 ~ 226
[2000]
Development of a structred interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
Zimmerman, B. J.
American Educational Research Journal 23 (4) : 614 ~ 628
[1986]
Components of fostering self-regulated learning among students. A meta-analysis on intervention studies at primary and secondary school level
Dignath, C.
Metacognition Learning 3 : 231 ~ 264
[2008]
Cognitive Development
Flavell, J. H.
Prentice hall
[1985]
Becoming a self-regulated learner: Which are the key sub-processes?
Zimmerman, B. J.
Contemporary Educational Psychology 11 : 307 ~ 313
[1986]
Advances in motivation and achievement vol. 7
Schunk, D. H.
JAI : 85 ~ 113
[1991]
A social-cognitive approach to motivational and personality
Deweck, C. S.
Psychological Review 95 : 256 ~ 273
[1988]
A conceptual framework for assessing motivation and self-regulated learning in college students
Pintrich, P. R.
Educational Psychology Review 16 (4) : 385 ~ 407
[2004]
' 자기조절학습 프로그램의 효과에 대한 메타분석'
의 유사주제(
) 논문