기업의 사회적 책임활동이 브랜드 자산과 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 이동통신 이용고객의 서비스품질 조절효과를 중심으로 -

박남구 2014년
논문상세정보
' 기업의 사회적 책임활동이 브랜드 자산과 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 이동통신 이용고객의 서비스품질 조절효과를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand equity
  • csr
  • purchase intention
  • service quality
  • social responsibility
  • 구매의도
  • 브랜드자산
  • 사회공헌
  • 사회적책임
  • 서비스 품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
7,347 5

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' 기업의 사회적 책임활동이 브랜드 자산과 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구 - 이동통신 이용고객의 서비스품질 조절효과를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 아파트 브랜드자산이 소비자태도와 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    정윤 부동산학보 (44) : 268 ~ 283 [2011]
  • 스포츠슈즈의 브랜드 자산, 브랜드충성도, 구매의도의 관계에 관한 연구
    안창규 한국체육과학회지 17 (3) : 487 ~ 496 [2008]
  • 브랜드자산과 그 구성요소들간의 관계에 대한 연구
    여운승 마케팅연구 19 (4) : 155 ~ 184 [2004]
  • 브랜드 동일시, 브랜드 감정, 브랜드 로열티의 관계에 관한연구-실용적 제품과 쾌락적 제품간의 비교
    이유재 이지영 광고연구 (65) : 101 ~ 125 [2004]
  • 민영화, 경쟁도입 및 경쟁심화가 지각된 이동통신 서비스품질에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
    박기남 Asia Pacific Journal of Information Systems 13 (2) : 47 ~ 66 [2003]
  • 기업의 사회적 책임활동이 브랜드 자산에 미치는 영향
    지성구 대한경영학회지 23 (4) : 2251 ~ 2269 [2010]
  • Using a Hierarchy-of-Effects Approach to Gauge the Effectiveness of Corporate Social Responsibility to Generate Goodwill Toward the Firm: Financial Versus Non Financial Impacts
    Murray, K. B Journal of Business Research 38 (2) : 141 ~ 159 [1997]
  • The Value of Brand Equity
    Aaker, D. A Journal of Business Strategy 13 (4) : 27 ~ 32 [1992]
  • The Three-Dimensional Conceptual Model of Corporate Performance
    Carroll, A. B The Academy of Management Review 4 (4) : 497 ~ 505 [1979]
  • The Structure of Value: Accounting for Taste, in Affect and Cognition
    Mandler, G 17th Annual Carnegie Symposium on Cognition [1982]
  • Study on the effect of after service quality on cusrumer’s satisfaction
    Ki-Tae Ahn Dongguk University [2005]
  • Strategic Corporate Social Responsibility as Global Brand Insurance
    Werther, J. W Business Horizons 48 : 317 ~ 324 [2005]
  • Service Quality: Insights and Managerial Implications from The Frontier, in Rust : 241 ~ 268
    Rust, R. T [1994]
  • Prediction of leisure Participation from Behavioral, Normative, and Control Beliefs: An Application of The Theory of Planned Behavior
    Ajzen, I Leisure Sciences 13 (3) : 185 ~ 204 [1991]
  • Predicting Event Satisfaction by using SERVPERF and the Circumplex Model of Affect
    Graefe, Alan R 관광레저연구 16 (4) : 7 ~ 25 [2004]
  • Multivariate data analysis
    Hair, J. F Jr. Pearson International Edition, Inc [2006]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    Cronin, J. J. Journal of Marketing 56 : 55 ~ 68 [1992]
  • Measuring Brand Value with Scanner Data. International
    Kamakura, W. A Journal of Research in Marketing 10 (1) : 9 ~ 22 [1993]
  • Managing Brand Equity: capitalizing on the value of a brand name
    Aaker, D. A The Free Press [1991]
  • How Corporate Social Responsibility is Defined, An Analysis of 37 Definitions
    Dahlsurd. A Corporate Social Responsibility and Environmental Management 15 : 1 ~ 13 [2008]
  • Dimensions of Brand Personality
    Aaker, D. A Journal of Marketing Research 24 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Corporate Social Responsibility; A Theory of Firm Perspective
    McWilliams, A Academy of Management Review 28 (1) : 117 ~ 127 [2001]
  • Corporate Social Responsibility ad a Conflict Between Shareholders
    Barnea, A [2006]
  • Corporate Responsibility and Financial Performance : The Role of Intangible Resources
    Surroca, J. Strategic, Management Journal 31 [2010]
  • Conceptualizing, measuring, and managing customer – based brand equity
    Keller, K. L Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 22 [1993]
  • Company Advertising With a Social Demension: The Role of Noneconomic Criteria
    Drumright. M. E Journal of Marketing 60 : 71 ~ 87 [1996]
  • Building Brand Equity Through Corporate Societal Marketing
    Hoeffler, S Journal of Public Policy and Marketing 21 (1) : 78 ~ 89 [2002]
  • Attitude, Intention and Behavior: An Implication to Theory and Research
    Fishbein, M. F. Addision Pub : 459 ~ 496 [1975]
  • An Analysis Impact Advertising of Label Switching Process
    Hye-Jung Han Chung Ang University [1995]
  • A study on the determinants of service loyalty
    Moon-Gyu Lee Marketing Journal 14 (1) : 21 ~ 45 [1999]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 (Fall) : 41 ~ 45 [1985]
  • A Study on the determinants of service loyalty
    Moon-Kyu Lee Korea Marketing Review 14 (1) : 21 ~ 45 [1999]
  • A Study on the Rice's Brand Equity of Excellent Brand on Customers' Attitude and Purchase Intention
    Nam-Ryang Wi Myong Ji University [2008]
  • A Study on the Evaluation Model of IT Service Quality
    Jong-Seob Shim Korean Business Review 17 (2) : 203 ~ 228 [2004]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implications
    Gröonroos, C European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]