위치기반서비스 이용에 대한 인지된 위험의 영향 연구

' 위치기반서비스 이용에 대한 인지된 위험의 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • lbsapp
  • lbs앱
  • location-basedservices(lbs)
  • perceived risk
  • social influence
  • technology acceptance
  • usefulness
  • 기술수용
  • 사회적 영향
  • 위치기반서비스
  • 유용성
  • 인지된 위험
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,891 2

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' 위치기반서비스 이용에 대한 인지된 위험의 영향 연구' 의 참고문헌

  • 스마트폰의 위치기반 SNS 어플리케이션에 대한 저항에 영향을 미치는 요인
    김도경 한국방송학보 25 (3) : 133 ~ 166 [2011]
  • 스마트폰 위치기반 어플리케이션의 이용의도에 영향을 미치는 요인: 프라이버시 계산 모형의 적용
    차훈상 Asia Pacific Journal of Information Systems 22 (4) : 7 ~ 29 [2012]
  • 스마트폰 위치기반 서비스의 이용경험에 따른 개인정보 제공에 관한 탐색적 연구
    최민재 광고연구 (96) : 249 ~ 277 [2013]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    F.D. Davis Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • Understanding the use of location-based service applications: Do privacy concerns matter
    H.J. Yun Journal of Electronic Commerce Research 14 (3) : 215 ~ 230 [2013]
  • The personalization privacy paradox: An exploratory study of decision making process for location-aware marketing
    H. Xu Decision Support Systems 51 (1) : 42 ~ 52 [2011]
  • The DeLone and McLean model of information systems success: A ten year update
    W.H. DeLone Journal of Management Information Systems 19 (4) : 60 ~ 95 [2003]
  • Testing the Surf: Criteria for evaluating internet information resources
    A. Smith The Public-Access Computer Systems Review 8 (3) : 5 ~ 23 [1997]
  • Technology acceptance model 3 and a research agenda on interventions
    V. Venkatesh Decision Sciences 39 (2) : 273 ~ 315 [2008]
  • Statistics of Wireless Communications Services
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    F.D. Davis MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 341 [1989]
  • Online buying behavior: A transaction cost economics perspective
    T.S. Teo Omega 33 (5) : 451 ~ 465 [2005]
  • Information systems success: The quest for the dependent variable
    W.H. DeLone Information Systems Research 3 : 60 ~ 95 [1992]
  • Dynamic Marketing for a Changing World
    R. Bauer American Marketing Association [1960]
  • Developing and validating trust measures for e-commerce: An integrative typology
    D.H. McKnight Information System Research 13 : 334 ~ 359 [2002]
  • Consumer trust in an internet store: Across-cultural validation
    S. Jarvenpaa Journal of Computer Mediated Communication 5 (2) : 1 ~ 25 [1999]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model:four longitudinal field studies
    V. Venkatesh Management Science 46 : 186 ~ 204 [2000]